Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 16:38
Soezen
Soezen is offline
Ja,nouja het zit zo. Een vriendin van me, heeft vorige week met mijn ex ( anderhalf jaar bij elkaar geweest) gezoend en gevozeld. Ze had nog wel tegen hem gezegd dat ze het lullig voor mij vond, maar daarna heeft ze de hele nacht met hem gesmst. Dat zegt wel genoeg denk ik.

Ik heb al weer een hele tijd een andere relatie, en ik zou mijn ex nooit terug willen, maar toch doet het me iets..
Het is al een hele tijd uit met mij en hem, en ik heb het uitgemaakt met hem destijds maar mijn principes zeggen mij dat ik nooit met exen van vriendinnen mag/ga zoenen. Toch merk ik in mijn omgeving dat de meningen daarover verschillen. Hoe is dat bij jou? Wat zou je doen, als een vriend/in met jouw ex zou vozelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2005, 16:43
-(L)-
Ik zou niks doen als ik jou was, het is gewoon lullig maar er is weinig aan te doen.
Zelf zou ik het in ieder geval niet doen met de ex van 'n vriendin.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:55
TopDrop
TopDrop is offline
Tsja, ik denk dat er weinig aan te doen is. Het voelt misschien niet leuk, maar je kunt het ze niet verbieden. Als zij allebei wat voor elkaar voelen is het lullig voor jou maar zo gaat het nou eenmaal in het leven. Ik denk dat ik dat misschien wel zou doen. Als het gewoon een hele leuke jongen/meisje die het net heeft uitgemaakt met een vriend/vriendin, zou ik daar denk ik ook wel wat mee 'vozelen'.
Oud 04-03-2005, 17:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 04-03-2005 @ 17:55 :
Tsja, ik denk dat er weinig aan te doen is. Het voelt misschien niet leuk, maar je kunt het ze niet verbieden. Als zij allebei wat voor elkaar voelen is het lullig voor jou maar zo gaat het nou eenmaal in het leven.
Dit ja. Ik zelf zou denk nooit wat 'vozelen' of beginnen met de ex van een vriend of vriendin van mij, met het gevoel dat het ons nog wel eens in onze vriendschap zou kunnen belemmeren. Loopt zat leuks rond..
Oud 04-03-2005, 17:26
gurl19
gurl19 is offline
kweet dat mn vriendinnen laaiend wordt als ik dat doe. Dus ik begin er bij voorbaat al niet aan. Vriendschap vind ik belangrijker dan een lolletje.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:40
waves
waves is offline
als ik die ex echt heel erg leuk zou vinden misschien wel, maar ik zou t er eerst met die vriendin over hebben
Oud 04-03-2005, 17:45
Envy
Envy is offline
Ik zou het in ieder geval van tevoren voorzichtig proberen te overleggen. En als zij er een probleem mee heeft gaat het feest niet door.
Oud 04-03-2005, 17:58
Luna
Luna is offline
Citaat:
Envy schreef op 04-03-2005 @ 18:45 :
Ik zou het in ieder geval van tevoren voorzichtig proberen te overleggen. En als zij er een probleem mee heeft gaat het feest niet door.
dat dus.

maar ik en mn vriendinnetjes vallen niet op dezelfde types
Oud 04-03-2005, 18:11
Sade
Sade is offline
Citaat:
Luna schreef op 04-03-2005 @ 18:58 :
ik en mn vriendinnetjes vallen niet op dezelfde types
Same here. En anders inderdaad overleggen en als iemand er dan problemen mee heeft, afkappen.
Oud 04-03-2005, 18:19
Kevin D.
Kevin D. is offline
Het misschien niet verboden en je hebt er niks over te zeggen. Alleen echt leuk/netjes vind ik het niet.

Al helemaal kut als je ex je bedrogen heeft, en dan vrienden erop gaan geilen, of als zij juist je vrienden opgeilt en versiert...

:/
Oud 04-03-2005, 18:22
Toet0r
Toet0r is offline
Ik val niet echt op de exen van mn vriendinnen, ik heb zoiezoover het algemeen een andere smaak dan zij.
Anders zou ik het er denk ik iid wel over hebben met ze.

Maar over het algemeen is het toch meestal de regel 'niks krijgen met de ex van je vriendinnen'?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb daar geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:38
Wawl
Wawl is offline
Jij kent me maar al te goed, alleen de volgende smilie is hier op z'n plaats:

Oud 04-03-2005, 18:47
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hmm,

ik kies mijn vriend over het algemeen omdat ze een smaak hebben die op de mijne aansluit danwel totop zeker hoogte met di evan mij overeenkomt.

Vozelen met een ex van een goede vriend van mij is dus eigenlijk slechts een bevestiging van een goede vriendschap

Maar t leidt tot van die lastige situasies...
we zijn de bonobo's nog niet ver genoeg ontgroeid voor dergelijke vreidnschappelijke 'complimenten' vrees ik.
Oud 04-03-2005, 18:52
boer
boer is offline
nu zou ik zeggen dat ik het niet doe, maar als je verliefd wordt, en het is wederzijds, is het toch moeilijk om het niet doen.
Oud 04-03-2005, 18:57
Verwijderd
Ik ken het, zou het zelf nooit doen.
M'n vriendin wel, die heeft het al bewezen..

Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:03
Verwijderd
Nee, int algemeen niet... Misschien als mijn vriendin het zelf heeft uitgemaakt en het ok vind dat ik iets met haar ex zou beginnen...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:44
zeep007
zeep007 is offline
Ik zou het wel doen.
Sterker nog, de ex van mijn beste vriendin doet het nog steeds prima! NOg sterker zelfs; woon ook al met hem samen.
verder heb ik al genoeg geblaat over dit onderwerp,
probeer een zoekfunctie.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:44
zeep007
zeep007 is offline
owjah, niet zeiken, je hebt al een nieuwe vriend. Misken daardoor iemand anders zijn of haar geluk niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Echte liefde... tja, dat hou je niet tegen. Prima.
'Zomaar': dat kan je beter niet doen. Wellicht doe je je vriend of vriendin pijn door met zijn/haar ex te zoenen. Dus: beter om niet te doen.

Een vriend van mij ging naar bed met mijn ex. Toen de situatie nog 'complex' was, zegmaar. Hij (mijn maatje) zei zelfs: ik wist dat ik je pijn zou doen . En: ik wist dat ik de situatie tussen jullie moeilijker zou maken.

Een ding: einde vriendschap! Mzzl!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jij hebt het uitgemaakt, het is alweer een hele tijd geleden, jij hebt alweer een nieuwe relatie... Ik zie het probleem niet. Ik zeg: het moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:45
Wuotan
Wuotan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-03-2005 @ 21:29 :
Jij hebt het uitgemaakt, het is alweer een hele tijd geleden, jij hebt alweer een nieuwe relatie... Ik zie het probleem niet. Ik zeg: het moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:52
Mara
Mara is offline
Ik heb gelukkig een zeer andere smaak.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-03-2005 @ 21:29 :
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 21:06
Codaz
Codaz is offline
Ik vind het ook kunnen. Bovendien, als ik iets zou hebben met de ex van een maat van me, dan zou ik er niet zoveel om geven. En al helemaal niet als hij haar gedumpt zou hebben.

Just my 2 cents.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2005, 21:10
Wuotan
Wuotan is offline
Net alsof IEMAND er iets over te zeggen heeft wie je leuk mag vinden en wie niet. En net alsof de persoon die er iets over denkt te zeggen te hebben het kan tegenhouden. Ik vind het zo'n onzin, iedereen die zeurt over "lullig dit, lullig dat" als je iemand leuk vindt vind je iemand leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 21:44
Luna
Luna is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 04-03-2005 @ 19:47 :
Hmm,

ik kies mijn vriend over het algemeen omdat ze een smaak hebben die op de mijne aansluit danwel totop zeker hoogte met di evan mij overeenkomt.

Vozelen met een ex van een goede vriend van mij is dus eigenlijk slechts een bevestiging van een goede vriendschap
heh, wat een logica
Oud 04-03-2005, 22:10
Verwijderd
Ha, dat doe ik Herhaaldelijk, zelfs. Dus nee, ik heb er geen problemen mee om met exen-van-vriendinnen te vozen, en ik heb er ook geen problemen mee als vriendinnen met exen van mij vozen. Uit is uit, en als je niet wilt dat een ander 'm heeft, had je 'm niet moeten dumpen.
Natuurlijk is de zaak anders als ze gedumpt is en nog steeds verliefd is, maar als ze niet meer verliefd op hem is en er geen spijt van heeft dat het uit is, heeft ze geen recht meer op hem.
Het is overigens wel handig als ze nog vrienden zijn, dan kun je ook nog eens met z'n drieën iets gaan doen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 23:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-03-2005 @ 23:10 :
Het is overigens wel handig als ze nog vrienden zijn, dan kun je ook nog eens met z'n drieën iets gaan doen
Een trio of zo...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-03-2005 @ 00:11 :
Een trio of zo...
Of gewoon mensen bang maken
Vriendje tegen mij: "Maar jij hebt aan haar borsten gezeten!"
Ik: "...jij ook!"
Vriendin: "...da's waar."
Toevallige voorbijganger: " "
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 05-03-2005 @ 00:42 :
Of gewoon mensen bang maken
Vriendje tegen mij: "Maar jij hebt aan haar borsten gezeten!"
Ik: "...jij ook!"
Vriendin: "...da's waar."
Toevallige voorbijganger: " "
Wat zijn voorbijganger toch gauw geschokt tegenwoordig. Stelletje conservatieven zijn het!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 00:18
Luna
Luna is offline
ja puh, alle voorbijgangers zijn conservatief!
Oud 05-03-2005, 09:55
Verwijderd
Daar heb ik voor mezelf geen regels voor hoor. In sommige gevallen kan het, in sommige gevallen niet en dat valt best makkelijk aan te voelen. Ik heb op zich wel het geluk dat er maar één vriendin is die op hetzelfde type valt als ik, waardoor het bij de rest nooit voorkomt dat we elkaars exen ook maar zouden willen.

Bij die ene vriendin heb ik wel met een ex van haar gezoend, maar dat was toen haar beste vriend en zij ging ons zelfs 'koppelen'. Alleen is het later weer aangegaan bij hen en zijn ze nu alweer maanden bij elkaar. Tsja, geen probleem hoor.

Ik zou het ook niet erg vinden als zij met exen van mij dingen zouden doen, misschien alleen met de laatste maar over die ben ik ook nog niet heen.

(Ik zie het trouwens ook veel in groepen waar ik mee omga hoor. Die stelletjes veranderen onderling best vaak, maar het blijft dezelfde groep.)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 10:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat scheelt eraan of mijn vriendin het erg vind. als ik echt hoteldebotel van hem ben, kan dat natuurlijk wel gebeuren. en het is niet voor niks uit tussen hen toch? maar dat scheelt er ook aan hoe mijn vriendin er dan over zou denken. kijk, als ik haar ex leuk vind en ze vindt hem nog leuk, dan zou ik er niks mee doen. maar zou zij er geen moeite mee hebben dan zou ik het gewoon doen.
Oud 05-03-2005, 10:16
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
jaa maar t hoeft niet eens ex te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sinaasappeltje> schreef op 05-03-2005 @ 11:16 :
jaa maar t hoeft niet eens ex te zijn
Het topic gáát toch over ex-en?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 12:43
Melissa83
Melissa83 is offline
Ik heb het 1 keer gedaan en dat is uitgelopen op 1 groot drama.

Vriendin kwijt, en die gozer uiteindelijk ook kwijt

Voor mij dus niet meer! ...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 13:24
filia dei
filia dei is offline
ik heb geen vrienden / vriendinnen die ook op jongens vallen... maar goed... als ze evengoed met me ex willen vozen gaan ze hun gang maar. Ik bedoel uit is uit en echt problemen zou ik er niet mee hebben denk.
Oud 05-03-2005, 14:40
Demo
Demo is offline
Weleens gedaan.. Als ik het echt een leuke jongen vind, dan zou ik het wel doen, denk ik. Het ligt ook aan de vriendin, maar mijn beste vrienden doen daar op zich niet zo moeilijk over. Het ligt ook aan de ex of ik het erg zou vinden of niet. Ik ben best wel een bezitterig persoon.

Maar meestal vallen we niet op dezelfde personen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 04-03-2005 @ 18:45 :
idem.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:03
.Pure
.Pure is offline
Ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn -destijds- beste vriendin heeft ook met het een en ander met mijn ex gedaan. Dus niet alleen zoenen. Op zich kan je er weinig aan doen, aan 'verliefdheid' doe je ook niks. Maar het blijft wel moeilijk, omdat hij eerst zeg maar 'van jou' was.

Ik ben dan ook niet iemand die zich overal gauw druk om maakt en kwaad kan maken, maar ik hoorde het pas een halfjaar later en dan nog niet eens van die vriendin zelf. Dat is wél erg.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:05
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Mn beste vriendin en ik vallen niet op dezelfde jongens, maar ze zou nooit met n exvriendje of ex-scharrel van me zoenen ofzo.
Andersom etzelfde, ik zou t haar ook niet flikken.

K bedoel, je bent wel intiem met diegene geweest en er veel voor gevoeld enzo...
Oud 05-03-2005, 18:07
Verwijderd
De vraag of zoiets moreel aanvaardbaar is buiten beschouwing gelaten - welke idioot leent zich daarvoor? ^_^
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:09
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
hmm, nee ik heb er geen problemen mee.
Al heb ik 2 vrienden waarbij ik dat nooit zou doen, maar goed. Nee geen problemen mee verder.
Oud 05-03-2005, 20:18
Muchacha
Muchacha is offline
Damn, ik zou kwaad zijn op die vriendin! Zoiets doe je gewoon niet vind ik. Als ze verliefd op elkaar zijn, zou ik hen wel gunnen, maar om gewoon te liggen vozen met de ex van je vriendin? Ik zou het niet apprecieëren, zeker niet als het zo dik aan is geweest tussen jullie...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:22
lyla
lyla is offline
ik moet er niet aan denken
Oud 05-03-2005, 20:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik had pas sjans met meisje... maar die had ik leren kennen, toen het al uit was met een jongen die nu toch wel een vriend van me is geworden. Leerde haar kennen. Hoorde toen wie haar ex was. Leerde hem goed kennen..... snappie?

OK, ingewikkeld. Maar HIJ is nu een maatje. Maar ja, zij vond mij leuk.... Om heel andere redenen heb ik de boot afgehouden.

Maar heb hem wel verteld: als er wat gebeurd, hoor jij het van MIJ!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Soezen schreef op 04-03-2005 @ 17:38 :
Wat zou je doen, als een vriend/in met jouw ex zou vozelen?
Zolang ik alle sappige verhalen niet 6x per dag aan hoef te horen, en ze mij gaat vertellen wat voor 'hemelse' kerel het wel niet is, vind ik alles best. Want dat is hij niet en daar komt ze vanzelf achter.

Ik zie het probleem niet echt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ja, zeker wel, als er wat tijd* tussen zit en die ander er overheen is, dan is het geen probleem

*wat tijd= meer dan 3 maanden
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:50
toothfairy
toothfairy is offline
Een vriendin van me heeft me 2 maanden genegeerd omdat ik eens met haar ex heb afgesproken. 't Was zo'n half jaar uit tussen hen, zij had een nieuwe vriend, hij had een nieuwe vriendin gehad, mr dat was ook alweer uit. Gisteren sprak ze dus voor 't eerst sinds 2 maanden weer tegen me. Dat vond 'k wel serieus overdreven, er is niet eens iets gebeurd en ik zou niet eens iets willen met die kerel. Ik heb hem leren kennen via haar en hij is ook een vriend van me geworden.
Ik zie dus niet in wat zij er een probleem van maakte dat ik met hem afsprak zonder dat zij erbij was, maar zij heeft ondertussen wel tegen iedereen gezegd hoe 'smerig' dat wel niet van me was enzo.

Misschien bijvertellen dat het ook nooit goed is gegaan tussen hen toen ze samen waren. Na 4 maand hadden ze de eerste keer elkaar gezien zonder ruzie te hebben, hij zei tegen mij dingen als "was ze maar meer zoals u" en "met u kan ik tenminste praten" enzo. Dat zegt ook wel veel over hun relatie, vind ik.

Dit vond 'k een overdreven reactie van haar. Moest ik nu met haar ex hebben gezoend ofzo, wat ik eigenlijk wel nooit zou doen, dan zou ik haar reactie nog wel kunnen begrijpen.
Reageren

Regels voor berichten