Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 21:10
Xymox
Xymox is offline
Hallo ,

ik had een paar vraagjes over opleidingen betreffend grieks en latijn.

Alles wat ik weet over klassieke talen is de universitaire opleiding, maar zijn er op opleidingen voor een van die talen afzonderlijk?

Heb je die opleiding ook op HBO niveau(of heb je dat alleen via LOI(en andere) curusen?

Ik ben altijd slecht in frans geweest(lag trouwens ook bij gebrek aan inzet ). Heeft dit eventueel effect op hoe goed ik latijn/grieks kan?
Oud 05-03-2005, 21:15
Verwijderd
Ik ken geen hbo-opleidingen voor die talen...waarschijnlijk ook omdat je dan als je met het hbo begint echt nog vanaf 0 moet beginnen en het lastig is om dan op een hoog niveau te komen in vier jaar tijd (dat is op zich met een studie als Japans vaak ook wel, maar goed). Daarnaast zou ik niet weten wat je er mee moet doen...met een universitaire opleiding kun je bv. les gaan geven op het vwo, maar met hbo mag dat toch vaak niet (alleen onderbouw, maar die hebben lang niet allemaal Latijn en Grieks).

Misschien eens navragen bij de decaan op school?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:03
Verwijderd
Op de UvA kun je Latijnse taal en cultuur studeren, dus zonder Grieks, maar ik geloof dat dat de enige mogelijkheid is om niet beide talen te studeren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:12
Verwijderd
In België kun je sinds kort volgens mij Latijn of Grieks combineren met andere talen, Nederlands bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:59
minerva
minerva is offline
Hoi,

ik studeer klassieke talen aan de uva en kan je er dus wel het een en ander over vertellen.

Je kan latijn apart studeren, maar grieks niet. Waarom dat zo is weet ik niet precies, maar waarschijnlijk viel er met grieks geen hele studie te vullen.

Dat klassieke talen niet als HBO-opleiding bestaat is niet zo vreemd, omdat havisten (die over het algemeen het HBO bevolken) geen latijn en grieks kunnen volgen. Bovendien is de opleiding denk ik te zwaar voor het HBO.

En het frans? Mja, ik kan ook bijna geen frans. We worden wel bang gemaakt dat we teksten in het frans moeten gaan lezen, maar tot nu toe valt dat nog wel mee. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken.

Groetjes,
Laura
Oud 12-03-2005, 13:03
Verwijderd
Op het Klassieke Oudheid forum zijn ook een aantal mensen die het studeren of het gestudeerd hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten