Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 22:43
bracelance
bracelance is offline
Ach, weet je wat het gewoon is. Je hoort altijd van vrouwen dat wij mannen hun niet begrijpen. Wij snappen hun subtiele hints niet, en daar worden wij op afgerekend. In het ergste geval krijg je als man de negeerbehandeling, en word je zodanig genegeerd dat je wel door moet hebben dat je wéér iets fouts hebt gedaan. Ze zal wel weer iets hebben gezegd wat volledig langs ons af ging.

Wij mannen zijn gewoon een heel stuk duidelijker, indien wij iets duidelijk willen maken dan zeggen we dat gewoon. En uiteraard wordt dat door vrouwen weer zo verdraaid dat wij weer primaten zijn die niet lief iets kunnen zeggen of vragen en altijd weer zo direct en confronterend.

De ene ochtend sta je op en scheer je je, een half uur later zegt een vrouw: “och wat heb jij een lekker zacht gezichtje.” Hieruit maken wij dus op dat vrouwen het prettig vinden dat wij mannen ons scheren. Twee dagen later, wanneer er zo’n twee-dagen-baardje staat, horen we commentaar dat het zo sexy is zo’n baardje. Wat bij ons weer het idee opwekt dat het positief is. Dus zitten we in een dilemma.

Uiteindelijk komt het zover dat je ooit met een vrouw zoent en dat ze zegt: “Oeh, je prikt.” Hier maken wij uit op dat het inderdaad prikt maarja, zij wilde dat want het stond zo sexy. Een half uur later zit ze met Labello te smeren wat voor ons mannen schijnbaar een hint moet zijn dat we ons moeten scheren. Maar ze zeiden we dat het sexy stond.

Je merkt dat wij mannen in een groot web van de tegenstrijdigheid van de psyche van een vrouw verkeren. Doen we een baardje laten staan zijn we sexy, maar willen ze niet zoenen omdat het dan prikt. Scheren we af zijn we minder sexy en wekken we bij hun minder de lust om te gaan zoenen.

En dat is ook de doodeenvoudige uitleg waarom wij mannen de ‘subtiele hints’ van vrouwen negeren. We weten er gewoon geen raad mee want wat wij ook doen... we doen het fout. En dus gaat de vrouw weer zeuren en zijn wij de zondebok.

Het lijkt me verstandig dat de vrouw een voorbeeld neemt aan de man die duidelijk en direct is, en zo irritaties voorkomt op lange termijn...

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 23:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2005, 23:00
Changshan
Changshan is offline
Je punt is duidelijk, maar misschien vindt niet iedereen je schrijfwijze aantrekkelijk. Ik durf daar verder niets over te zeggen, maar het zal wel weer met een paar komma's te weinig te maken hebben e.d.. Meer gezeur dus dan inhoudelijk commentaar, aangezien ik het niet direct storend vond bij het lezen. Best creatief!
Oud 07-03-2005, 07:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Erg prikken is niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 10:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het een beetje een clichéonderwerp, maar verder vind ik hem best goed uitgewerkt, hoor
Oud 07-03-2005, 10:24
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 07-03-2005 @ 08:53 :
Erg prikken is niet fijn.

Simi vond het niet erg.
Oud 07-03-2005, 10:35
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
bracelance schreef op 06-03-2005 @ 23:43 :
Wij mannen zijn gewoon een heel stuk duidelijker, indien wij iets duidelijk willen maken dan zeggen we dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:50
Verwijderd
Gevaarlijk terrein.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 07-03-2005 @ 13:50 :
Gevaarlijk terrein.
hehe, true^dat
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 14:24
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Grim schreef op 07-03-2005 @ 13:50 :
Gevaarlijk terrein.
maar niet onbetreedbaar...
Oud 07-03-2005, 15:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 07-03-2005 @ 11:24 :

Simi vond het niet erg.
Misschien prik jij ook niet erg, maar een beetje.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:13
groovy
groovy is offline
je moet eens weten hoe ik mannen niet begrijp..echt niet alle mannen zeggen zo duidelijk waar het op staat..gaat meestal eerst een uur knorren aan vooraf..

Nouja ik heb al genoeg problemen met het fenomeen mannen, dus zeik niet, want dat doe ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:15
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Je hebt gelijk. Maar wij vrouwen zijn gewoon intelligenter. Geintje. Je hebt een punt...maar als je nou gewoon vraagt: wat vind je mooier? Je zegt dat mannen duidelijker zijn (dan vrouwen). Wees dan ook duidelijker. Wel een mooi verhaal.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:18
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
je kan beter kippe houwe
Oud 07-03-2005, 16:26
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
groovy schreef op 07-03-2005 @ 16:13 :
je moet eens weten hoe ik mannen niet begrijp..echt niet alle mannen zeggen zo duidelijk waar het op staat..gaat meestal eerst een uur knorren aan vooraf..

Nouja ik heb al genoeg problemen met het fenomeen mannen, dus zeik niet, want dat doe ik ook niet
Nou, ik zou zeggen: 'Schrijf ook een column!' Dus bij deze:

Schrijf ook een column!
Oud 07-03-2005, 18:04
Anki
Anki is offline
Citaat:
Changshan schreef op 07-03-2005 @ 12:24 :

Simi vond het niet erg.
Jij prikt vast maar een beetje, SIMOEN, ik zei VAST, dat betekend, dat ik het NIET weet!

Verder, ik vind het leuk...
Ja, ik weet het, aan het woord leuk heb je niks. Want hoe omschrijf je leuk?
Oud 07-03-2005, 18:40
Tranzzam
Tranzzam is offline
Post eens vaker wat, ik vind het gaaf.
Eindelijk eens iemand die niet verzand in halfslachtig literair gemekker, maar gewoon een fijne, losse schrijfstijl heeft.
En een lekker nietszeggend stuk, zo hoort het!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:00
Anki
Anki is offline
Citaat:
Tranzzam schreef op 07-03-2005 @ 20:40 :
Eindelijk eens iemand die niet verzand in halfslachtig literair gemekker, maar gewoon een fijne, losse schrijfstijl heeft.
Phoeh, zware literatuur is voor jou niet weggelegd!
Oud 07-03-2005, 19:25
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Tranzzam schreef op 07-03-2005 @ 19:40 :
enkel bedoelt voor plezier en een lans te breken voor de man...
Oud 09-03-2005, 15:24
Flijn
Flijn is offline
Ken je de columns van Bert Klundert? Daar doet het me erg aan denken, qua stijl èn qua onderwerp.
Ik vind het wel prettig lezen, maar ik vind het denk ik leuker als het nog korter door de bocht is.

oh, en je avatar
Oud 09-03-2005, 16:10
bracelance
bracelance is offline
die ken ik niet
Reageren

Regels voor berichten