Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 16:17
r0b-i
r0b-i is offline
OK de situatie is zo

ik heb een lerares frans en zij heeft in elke klas iemand waar ze een enorme bloedhekel aanheeft omdat ze die dan voor paal kan zetten en kan uitschelden (letterlijk uitschelden) omdat ze anders haar dag niet doorkomt en anders kutdagen heeft.

Iemand die totaal niet voor onderwijs geschikt is dus.
In mijn klas ben ik diegene en ik zweer dat ik nooit iets fout heb gedaan voordat ze me begon te haten.
Ze kiest je gewoon uit per klas.

Vandaag zat ik te praten met iemand en ze ging zo door het lint dat ze haar volle tas op mijn hoofd gooide en me een klotejong noemde en de jongen naast me een opneukertje.
Hierop heb ik mijn spullen gepakt en ben ik weggegaan.

Mijn coördinator schuift het af op het feit dat je niet mag praten.
Maar ik ben het behoorlijk zat om meer na te blijven voor frans dan frans te volgen.

Verschijdene redenen waardoor ik eruitgestuurd ben zijn:

Niesen-hoesten
Krassen in mijn schrift
Het verkeerd uitspreken van een zin
Vragen of ik naar de wc mag
Praten
Bij opdracht 13 zijn ipv bij 15 (de eerste les van het jaar)
Toen ze zei voedselketting en ik zei dat het voedselketen moest zijn
vragen om een pen
en praten

Mijn coördinator wil niet ingrijpen en sta er dus vrijwel alleen voor

Daarom ben ik de confrontatie zelf is aangegaan met de lerares waarop ze me voor van alles uitmaakte

Maar wat kan ik het beste doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 16:44
Verwijderd
Confrontatie aangaan is zelden verstandig. Ik denk dat je het beste een officiele klacht in kunt dienen, eventueel samen met je klasgenoten en eventueel met jullie ouders. Of je ouders een keer met de coördinator laten praten, doet soms ook wonderen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 17:23
Verwijderd
Ga haar idd niet terug pakken of er op aanspreken, daar schiet jij niets mee op, iemand die boven haar staat of gelijk aan haar is kan dat veel beter doen.

Als je coördinator niet wil luisteren, probeer dan een andere docent, of je conrector. Als die ook niet willen luisteren, zoek dan mensen die achter je staan (bv. mensen die in andere klassen het pispaaltje van haar zijn) en probeer het door te zetten bij een van die mensen. Als dat niet lukt, mja, probeer dan - desnoods met hulp van je ouders - het groter aan te pakken en stap naar het hoofd van de school.

Met tassen gooien en uitschelden gaat natuurlijk veel te ver, dat zien die docenten ook wel in, maar ze moeten het alleen even doorhebben dat je serieus bent, dan spreken ze haar er vast wel op aan.

(Ik heb hetzelfde gehad met een lerares; ze kon niet tegen de druk van een groepje jongens in mijn klas, daarom strafte ze telkens de gehele klas wanneer die jongens weer iets fout deden. Dat werkte natuurlijk niet, en het was ook compleet onredelijk. Het erge was dat de hele klas braaf telkens de straf uitzat of uitvoerde, we moesten teksten vijf keer overschrijven etc. Op een gegeven moment heb ik eindelijk eens gewijgerd en ben ik naar de conrector gestapt; hij heeft haar bij zich geroepen en volgens mij was het een vrij serieus gesprek, want ze keek akelig serieus toen ze zijn kamertje uit liep... Ze heeft het nooit meer gedaan (en twee maanden later was ze dan ook weg). Ze kwam uit het bedrijfsleven, had zes maandjes een cursus gehad en dacht toen les te kunnen geven...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:40
Verwijderd
Met tassen gooien en uitschelden?

Ik denk dat mijn coördinator daar gehakt van maakt
Ze is tevens mijn mentor. En mijn andere mentor is afdelingshoofd.

Maar ik vind het niet kunnen, met tassen gooien en uitschelden. Zelfs als ze je haat zijn bovengenoemde redenen niet genoeg om je eruit te sturen, want eruitsturen betekent dat je niet meer handhaafbaar bent in de les. Ik zou erover praten met iemand die hoger dan je coördinator staat.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:07
Ivo
Ivo is offline
Probeer het inderdaad via de conrector of rector op te lossen. Mochten die de eerste keer niet willen luisteren, dan kun je je ouders vragen een officiele klacht in te dienen bij de school waarin je ook dreigt dit te melden bij de onderwijsinspectie als het niet snel wordt opgelost (= is heilig voor de meeste scholen, ze houden niet zo van slechte scores).

Ook kun je een keer tijdens een les zo'n scheldpartij proberen op te nemen (bijvoorbeeld met een mobiele telefoon) en dit dan laten horen aan de coördinator/conrector/rector, in de hoop dat ze je dan eindelijk geloven en er wat aan gaan doen.

Direct aanspreken helpt bij dit soort docenten meestal juist tegengesteld. Ze denken dat ze alles kunnen maken en iedereen die hen tegenspreekt is in hun ogen ook echt een etter.

Ik hoop voor je dat dit snel wordt opgelost, want van mezelf weet ik dat ik het niet lang zou volhouden om nog naar die lessen toe te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:46
probeer
probeer is offline
opnemen, thuis laten horen en samen met je ouders een officiele klacht bij de school indienen.
Oud 10-03-2005, 19:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
r0b-i schreef op 10-03-2005 @ 17:17 :
Vandaag zat ik te praten met iemand en ze ging zo door het lint dat ze haar volle tas op mijn hoofd gooide en me een klotejong noemde en de jongen naast me een opneukertje.
Hierop heb ik mijn spullen gepakt en ben ik weggegaan.
Als ze echt hard gooide, zou ik gewoon aangifte doen van mishandeling, doet ze het nooit meer
Oud 10-03-2005, 20:11
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik zou haar (serieus) bitchslappen als ze nog één vinger op je durft te leggen.
Verder is je coördinator een heuse aarsch.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:53
Codaz
Codaz is offline
Gewoon naar de conrector/afdeling, als je coördinator niet wil meewerken.
Je kan ook je ouders inschakelen, volgens mij staan die niet te juigen om dit soort praktijken of wel ?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 23:56
Verwijderd
zoek het hogerop of vraag een leraar die je wel mag te bemiddelen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 00:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
r0b-i schreef op 10-03-2005 @ 17:17 :
Vandaag zat ik te praten met iemand en ze ging zo door het lint dat ze haar volle tas op mijn hoofd gooide
Dit zou ik dus nooit pikken. Respect dat je zo koel bent gebleven. Ik zou er eens met je ouders naartoe gaan. Als dat ook niks helpt, kan je een klacht indienen.

Je kan zelfs naar de politie toegaan, wegens mishandeling. Maar datt zou ik als laatst doen, als de andere methodes niet hebben geholpen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:48
bench140
bench140 is offline
Ben je een echte man? Dan zou ik achter m'n tafel vandaan springen en helemaal uit m'n plaat gaan en dan weglopen uit de klas, meestal ben je dan niet zo erg de lul en weten ze gelijk waar het op staat.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:06
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ga dan naar de adjucnt of zoow

bij ons opschool kun je gewoon ook naar hem toe gaan als je er met de coordinator er niet uitkomt !
Oud 11-03-2005, 14:18
DG
DG is offline
opnemen met telefoon oid

als je van te voren al weet wanneer ze zon beetje uit der dak gaat, ook nog ff proberen op te nemen , WAAROM ze zo boos werd.

anders krijg je weer van: hij lokte het uit en nu hoor je alleen mijn gedeelte blablabal
Oud 11-03-2005, 14:51
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
opnemen en chanteren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 20:23
Nona
Nona is offline
[radicale bui]contact opnemen met de onderwijsinspectie[/radicale bui]

Tja, op mijn middelbare school zat ook zo iemand. Zij was coördinatrice van de brugklassen, maar ze had zo haar pestkindertjes en stond erom bekend bruggers te haten. Op een zeker moment zijn er dingen gebeurd die niet door de beugel konden. Een ouder (nu een collega van me) heeft de onderwijsinspectie erbij gehaald. Het scheen dat er een psychologe is gekomen die deze vrouw met grote ogen vroeg of zij echt nog les mocht geven.
Ongeveer zelfde idee als met jouw lerares denk ik.
Oud 12-03-2005, 03:27
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
wat een ho*r
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 12:04
Raven
Raven is offline
hebben jullie geen klassevertegenwoordiger ?

die is daar voor als het goed is
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 15:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben anders best benieuwd hoe ver dat tassen gooien ging.
wat wil je coordinator niet ingrijpen? is hij te lui om wat te doen, luistert hij geeneens of staat hij aan de kant van je lerares?
ik zou je ouders erbij halen, die dan met iemand van de directie -of hoger dan de coordinator- kunnen spreken. ouders komen altijd nog geloofwaardig over dan klasgenoten tenslotte.
iig moet je niet de confrontatie met haar aangaan, dat werkt natuurlijk averechts. ga gewoon niet meer naar die lessen toe, totdat het besproken is. dat betekent er haast achter zetten dus. dat je niet praten mag, oke. dat ze je daar straf voor geeft, oke. maar ze heeft niet het recht tot je uitschelden of met tassen gooien oid. trouwens, waarschijnlijk heeft ze nu juist kutdagen.

succes ermee .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten