Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 19:44
eveken
eveken is offline
hallow,
weet er ier iemand soms een lekker recept voor chocoladeckae te maken?kzou da graag is maken,ma kweenie oe da moet.
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 19:46
Verwijderd
gewoon een recept voor cake (staat in heel veel kookboeken, staat ook op pakken cakemeel), en dan in het beslag een paar eetlepels cacaodoen en bovendien in stukjes gesneden pure chocola (of hagelslag)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:01
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-03-2005 @ 20:46 :
gewoon een recept voor cake (staat in heel veel kookboeken, staat ook op pakken cakemeel), en dan in het beslag een paar eetlepels cacaodoen en bovendien in stukjes gesneden pure chocola (of hagelslag)
Hagelslag is zoo vies, stukjes chocolade zijn zo <3 vooral pure.

@ TS zoek idd gewoon een standaard cake recept, vervang 25 gram bloem door cacoa of zo en doe er stukjes chocolade in. Of zoek op google chocolade cake .

En type normaal a.u.b leest niet al te fijn.
Oud 10-03-2005, 20:12
Verwijderd
Ik maak vaak zo'n half-om-half cake; gewoon beslag maken volgens de verpakking, de helft in het cakeblik gieten en dan door de andere helft twee eetlepels cacao roeren (het wordt dan heel licht bruin, maar na het bakken is het veel donkerder, gebruik dus niet te veel) en dat giet je dan over het gewone beslag in het cakeblik.

Stukjes chocolade doe ik er zelf nooit door.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:24
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-03-2005 @ 21:12 :
Ik maak vaak zo'n half-om-half cake; gewoon beslag maken volgens de verpakking, de helft in het cakeblik gieten en dan door de andere helft twee eetlepels cacao roeren (het wordt dan heel licht bruin, maar na het bakken is het veel donkerder, gebruik dus niet te veel) en dat giet je dan over het gewone beslag in het cakeblik.

Stukjes chocolade doe ik er zelf nooit door.
Wat je dan wel hebt is van die strepen er door?

Als je nou de cacao beslag onder doet, blijft hij daar ook, cacao is namelijk zwaarder dan bloem. En zakt dan door het normale beslag heen.

Is een leuk effect met de streepen, maar dat je 2 helften hebt is ook leuk.
Oud 10-03-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 10-03-2005 @ 21:24 :

Als je nou de cacao beslag onder doet, blijft hij daar ook, cacao is namelijk zwaarder dan bloem. En zakt dan door het normale beslag heen.

Ik heb nog nooit strepen gehad, 't zijn altijd netjes twee helften...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:38
Jolt
Jolt is offline
Dan gebruik je niet al te veel cacao, meestal doe ik zoveel erin dat het beslag aardig bruin is .

En zakt dan, geeft een leuk effect.
Oud 11-03-2005, 12:20
sicilion
sicilion is offline
cake beslag is per ei 50 gram boter, 50 gram suiker, 50 gr bloem (blijkbaar receptenleer boek iets te vaak doorgespit, never mind)

maar verbaas me beetje over de hoeveelheid cacao die 'jullie' in de cake stoppen omdat ik bij een normaal formaat cake min. 75 gr. bloem vervang door cacao. (125 gr bloem/72 gr cacao). Maar goed zal er ook wel aan liggen wat je zelf lekker vind. Nog aantal recepten nagekeken en daar vervangen ze ook zoveel cacao...
Oud 11-03-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef op 11-03-2005 @ 13:20 :
cake beslag is per ei 50 gram boter, 50 gram suiker, 50 gr bloem (blijkbaar receptenleer boek iets te vaak doorgespit, never mind)

maar verbaas me beetje over de hoeveelheid cacao die 'jullie' in de cake stoppen omdat ik bij een normaal formaat cake min. 75 gr. bloem vervang door cacao. (125 gr bloem/72 gr cacao). Maar goed zal er ook wel aan liggen wat je zelf lekker vind. Nog aantal recepten nagekeken en daar vervangen ze ook zoveel cacao...
Hmm, dat is wel veel cacao... Mijn chocolade cake wordt altijd best donker, en smaakt ook absoluut erg goed naar chocolade...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 12:26
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-03-2005 @ 21:24 :

euhm vind dat jij beetje vage theoriën hebt! aangezien je bloem en cacao afweegt, hoe kan het dan zwaarder zijn (al snap ik idd best dat als de dichtheid kleiner is het in bv cm2 zwaarder is). en aangezien de dichtheid van beslagen nogal hoog is zal het nooit 'doorelkaar' heen zakken. en tja marmercake is marmercake en niks met strepen of helften....

sorry kan t niet laten, chocoladetaart is mijn specialiteit
Oud 11-03-2005, 18:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-03-2005 @ 20:46 :
Inderdaad, zo dacht ik ook (op dat laatste na), tenminste zo maakt mijn zusje hem altijd.
Oud 11-03-2005, 18:27
Verwijderd
die stukjes hoeven niet per se, maar ze zijn wel lekker
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 19:11
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
sicilion schreef op 11-03-2005 @ 13:26 :
euhm vind dat jij beetje vage theoriën hebt! aangezien je bloem en cacao afweegt, hoe kan het dan zwaarder zijn (al snap ik idd best dat als de dichtheid kleiner is het in bv cm2 zwaarder is). en aangezien de dichtheid van beslagen nogal hoog is zal het nooit 'doorelkaar' heen zakken. en tja marmercake is marmercake en niks met strepen of helften....

sorry kan t niet laten, chocoladetaart is mijn specialiteit
Tuurlijk wel, een cake helft vanillie en de andere chocolade .

Maar er zijn duizende recepten hoe je een cake maakt, iedereen heeft toch wat anders. Al zijn er 10 basis recepten. Iedereen voegt weer wat zelf toe, de een meer cacao de andere meer bloem.
Reageren

Regels voor berichten