Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2002, 21:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
ik heb een vraagje over het altaar...(kheb er meer maar die komen nog ).

De kelk die je gebruikt voor de wijn, moet dat een echte kelk zijn? Of mag het ook een bv wijnglas zijn?

En ik vroeg me af of ik in mijn kamer een altaar kan neerzetten...want je moet er wel omheen kunnen lopen, en mijn kamer is een beetje heel klein hoeveel ruimte heb je er ongeveer voor nodig?

Meer vragen volgen
Oud 31-05-2002, 23:15
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
ik heb een vraagje over het altaar...(kheb er meer maar die komen nog ).

De kelk die je gebruikt voor de wijn, moet dat een echte kelk zijn? Of mag het ook een bv wijnglas zijn?

En ik vroeg me af of ik in mijn kamer een altaar kan neerzetten...want je moet er wel omheen kunnen lopen, en mijn kamer is een beetje heel klein hoeveel ruimte heb je er ongeveer voor nodig?

Meer vragen volgen
1)ja je kan ook gewoon een wijnglas gebruiken, heb k ook want k heb nog geen geld op kunne brenge voor een kelk

2) ik heb een altaar in het midden van mijn kamer staan en mijn kamer is 2,30 bij 3,30, klein dus, maar het past allemaal en tijdes rites schuif k gewoon het 1 en ander aan de kant (kheb wel geluk dak ook een klerenkast in me muur heb)
Oud 01-06-2002, 05:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Black Reina schreef:

1)ja je kan ook gewoon een wijnglas gebruiken, heb k ook want k heb nog geen geld op kunne brenge voor een kelk

2) ik heb een altaar in het midden van mijn kamer staan en mijn kamer is 2,30 bij 3,30, klein dus, maar het past allemaal en tijdes rites schuif k gewoon het 1 en ander aan de kant (kheb wel geluk dak ook een klerenkast in me muur heb)
1) ik heb idd ook geen geld voor een kelk (=min 63 euro ofzow )...vandaar

2) Mijn kamer is ook zoiets...maar er staat wel al een bed, kast en bureau in
Maar jij laat je altaar altijd in het midden staan?
Want wat ik kan doen, is met rituelen het altaar in het midden van me kamer zetten, en na afloop onder me bed, of raam schuiven
Kijk, ik zou me altaar kwijt kunnen aan 1 kant van de kamer...maar ja, daar is net een verwarming, raam, en gordijnen...en dat schijnt niet zo goed te zien
Oud 05-07-2002, 20:01
bonsai
bonsai is offline
je kan zowat alles syboliseren, als je er maar in gelooft
Oud 06-07-2002, 00:13
onesickbastard
onesickbastard is offline
maar als je je daaraan vasthoudt, kun je net zo goed je bureau als altaar gebruiken.... als je maar gelooft.
Bas
Oud 06-07-2002, 11:14
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
ik heb een altaar op wielen
Oud 06-07-2002, 11:21
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
onesickbastard schreef:
maar als je je daaraan vasthoudt, kun je net zo goed je bureau als altaar gebruiken.... als je maar gelooft.
Bas
uhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmm......................ik geloof dat mijn theorie niet helemaal klopt
Oud 09-07-2002, 20:13
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

1) ik heb idd ook geen geld voor een kelk (=min 63 euro ofzow )...vandaar

2) Mijn kamer is ook zoiets...maar er staat wel al een bed, kast en bureau in
Maar jij laat je altaar altijd in het midden staan?
Want wat ik kan doen, is met rituelen het altaar in het midden van me kamer zetten, en na afloop onder me bed, of raam schuiven
Kijk, ik zou me altaar kwijt kunnen aan 1 kant van de kamer...maar ja, daar is net een verwarming, raam, en gordijnen...en dat schijnt niet zo goed te zien
mijn kamer is ong 2 bij drie dus ook niet echt groot, k heb ook mijn klerenkast in de muur, maar dan heb ik nog niet echt veel plaats en als mijn ouders zoiets zien gaan ze meteen flippen . ik heb ook geen goede plaats om de spullen allemaal neer te zetten, dus zo heel veel kan ik er niet van maken
Oud 09-07-2002, 21:09
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
je kan een kist kopen dat had ik vroeger ook die je opslot kan doen ofzo zodat je ouders geen last hebben van rondslingerende kaarsen of athames of iets dergelijks.

het hoeft geeneens zo groot te zijn hoor

ik ben nu wel blij dat mijn ouders het gewoon accepteren dus kan ik het allemaal neerzetten in mijn kamer.
Oud 11-07-2002, 20:05
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
ForestSpirit schreef:
je kan een kist kopen dat had ik vroeger ook die je opslot kan doen ofzo zodat je ouders geen last hebben van rondslingerende kaarsen of athames of iets dergelijks.

het hoeft geeneens zo groot te zijn hoor

ik ben nu wel blij dat mijn ouders het gewoon accepteren dus kan ik het allemaal neerzetten in mijn kamer.
dat kan ook, heb t al es geprobeert, maar mijn fam. is veel te nieuwsgierig en gaan ze vragen wat erin zit en waarom het op slot zit , nu heb ik voornamelijk boeken en die zijn (hopenlijk) op een goede plaats. ik hoop dat op een dag mijn ouders het accepteren en er positief tegen aan kijken
Oud 11-07-2002, 21:24
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Citaat:
mystic girl schreef:

dat kan ook, heb t al es geprobeert, maar mijn fam. is veel te nieuwsgierig en gaan ze vragen wat erin zit en waarom het op slot zit , nu heb ik voornamelijk boeken en die zijn (hopenlijk) op een goede plaats. ik hoop dat op een dag mijn ouders het accepteren en er positief tegen aan kijken
ze gaan het heus nog wel accepteren doen die van mij nu ook soms wel eens opmerkingen maar daar kan ik niet echt mee zitten

en wat betreft die boeken die verstopte ik ook altijd tot mijn moeder zag dat ik het las toen deed ik ze gwoon in mijn boekenkast

dus t komt wel goed hoor
Oud 12-07-2002, 20:24
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
ForestSpirit schreef:

ze gaan het heus nog wel accepteren doen die van mij nu ook soms wel eens opmerkingen maar daar kan ik niet echt mee zitten

en wat betreft die boeken die verstopte ik ook altijd tot mijn moeder zag dat ik het las toen deed ik ze gwoon in mijn boekenkast

dus t komt wel goed hoor
je weet niet hoe erg mensen verschillen, maar misschien heb je wel gelijk en moet ik proberen ondanks alles om positief te denken. dat vergeet ik heel vaak thnx in ieder geval
Oud 12-07-2002, 22:26
real terminator
real terminator is offline
boeie als je ouders het wete jij doet het zij niet......
Oud 14-07-2002, 16:06
Verwijderd
Mijn altaar staat gewoon tegen de muur aan.. ik hoef er niet omheen te lopen vind ik
ik maak een kring en betrek daar nog net mijn altaar in.. maar hij staat zeg maar op t randje.. anders is ut eg niet te doen.. ik woon samen in een mini mini huisje (zeg maar kamer)

soms maak ik van t salontafeltje gewon mijn altaar.. dan verpkaats ik alles even

daar kan ik wel omheen lopen namelijk

je hoeft geen vast iets te hebben dat als altaar functioneert
Advertentie

Regels voor berichten