Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2005, 21:31
Verwijderd
Hallo,

Ik wou voor de gein m'n computer laten spreken, door vanaf een andere computer een PHP script aan te roepen (met de internet browser).

De computer laten spreken doe ik door de Microsoft Speech API te gebruiken (met de COM klasse). Het punt is, dat het niet werkt wanneer ik het als website aanroep, maar wel als ik op de bewuste computer PHP start met als parameter de naam van het scriptje. Als ik het aanroep door er naartoe te surfen krijg ik de volgende nietszeggende foutmelding:

exception 'com_exception' with message 'Source: Unknown
Description: Unknown' in c:\apache\htdocs\speech\index.php:9 Stack trace: #0 c:\apache\htdocs\speech\index.php(9): com->Speak('blablablabla...') #1 {main}

Ik heb wel vaker zoiets geprobeerd, maar dan gewoon het afspelen van een MP3-tje m.b.v. PHP, maar dat werkt ook niet. Ik vermoed, om dezelfde reden...

Ik heb zelfs geprobeerd om in PHP een batch bestandje aan te roepen dat PHP aanroept met mijn index.php als parameter... Maar dan krijg je geen geluidje te horen, terwijl het programma nog wel in het geheugen blijft (hij blijft dan in de processenlijst staan...)

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen en hoe je dit op kan lossen?

Oh ja, als ik aan de Speak functie een parameter geef om hem meteen terug te laten keren (asynchroon) (in tegenstelling tot wachten tot het commando klaar is), dan geeft ie geen foutmelding, maar dan doet ie ook niks. Ook niet als ik het script nog een boel tijd geef om de opdracht uit te voeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 10:07
Verwijderd
Nu doe ik het dan dus, door een servertje te starten (PHP), vanaf de command line. Dat werkt dus wel. Maar als ik naar een andere gebruiker overschakel niet, waarschijnlijk omdat PHP onder mijn account wordt gestart. Is er niet een manier om deze te starten zodat het voor mijn hele systeem geldt??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten