Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 16:21
gilmorefan
gilmorefan is offline
nou zoals de titel al zegt : hoe combineren jullie je vriendje en je beste vriend? (of vriendin en beste vriendin, voor de mannen onder ons)

Wordt de een dan niet jaloers op de ander, of vind je vriendje het vervelend dat je bepaalde 'intieme' dingen met je beste vriend doet, of je beste vriend dat je te weinig tijd aan hem besteed? En mis je in je vriendje geen eigenschappen die je beste vriend dan weer wel heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 16:30
Verwijderd
Om eerlijk te zijn zou ik mijn beste vriendin als 'vriendin' (geliefde) willen zien, maar daar denkt zij anders over.
Verder heb ik geen ervaring met een relatie en tegelijk een beste vriendin, maar ik zou zeker met mijn beste vriendin om blijven gaan en daar dingen samen mee blijven doen. Daar is ze m'n beste vriendin voor, en m'n "verkering" heeft dat maar te accepteren en hopelijk zal ze me daar ook in vertrouwen.

Ik ben er andersom wel heel blij mee dat mijn beste vriendin gewoon leuke dingen samen met mij blijft doen en me aandacht geeft, als ze tegelijk een vriend heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:46
elledc
elledc is offline
natuurlijk dat mijn vriend jaloers zou zijn moest ik 'intieme' dingen doen met mijn beste vriend, duhuh maar deze laatste heb ik dus niet aangezien mijn vriendje ook mijn beste vriend is. Een beste vriend heb ik dus niet, ik zou ook niet weten waarom ik een beste vriend zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:57
Sade
Sade is offline
Ik heb gelukkig geen beste vriend, want ik kan me voorstellen dat dat gaat botsen. Ik heb ook niet specifiek één beste vriendin, dus dat valt ook al weg. Wel probeer ik beide genoeg aandacht te geven, al gaat het vriendje meestal wel een beetje voor

Oh, bovendien, ik beschouw mijn vriend ook als mijn beste (mannelijke) vriend.
Oud 14-03-2005, 16:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
mijn beste vriend en mijn vriend konden in het begin echt niet met elkaar overweg. ze liepen elkaar echt helemaal af te zeiken en zagen elkaar liever niet dan wel

maar na een paar maanden is dat compleet veranderd. nu kunnen ze het hartstikke goed met elkaar vinden!
Oud 14-03-2005, 17:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Och, mijn vriend is voor mij tegelijkertijd mijn beste maatje. Los van hem, heb ik momenteel niet echt een beste vriend. Wel gehad, maar dat ik stuk gelopen toen ik wat met mijn huidige vriendje kreeg. Jammer, maar ik begrijp het wel. En dan, heb niet het idee dat ik er echt iets aan mis ofzo.
Oud 14-03-2005, 17:27
Nona Star
Nona Star is offline
Mijn vriend en mijn beste vriend konden vanaf dag 1 al goed met elkaar opschieten, maar ze vinden elkaar dan ook geen bedreiging, mede doordat mijn beste vriend homo is. Met hem bespreek ik heel andere dingen dan met mijn vriend en die twee relaties spelen zich op een heel ander niveau af.

Mijn vriend vind niet dat mijn beste vriend ons in de weg staat en mijn beste vriend heeft gewoon niet heel veel tijd dus mij is het wel best zo
Oud 14-03-2005, 17:43
Henkje
Henkje is offline
ik ken mijn beste vriend nu 4 jaar ofzo, en zijn ook al vanaf begin af aan beste vrienden.
mijn ex kon het absoluut niet met hem vinden en verbood me zowat met hem om te gaan (onzeker, jaloezie?)... kon ik niet tegen...
mijn nieuwe vriend (was eerst een 'gewone goede vriend') en beste vriend kennen elkaar via mij, toen we nog gewoon vrienden waren met z'n allen. ze kunnen het prima vinden en het is echt super gezellig om met z'n 3e leuke dingen te doen
Oud 14-03-2005, 18:16
WolterB
WolterB is offline
Met mijn beste vriendin doe ik geen intieme dingen, dus ik heb dat probleem niet, ik heb ook geen relatie trouwens en zou ook geen relatie willen met mn beste vriendin, dus laatst komt goed uit

En als ik gezellig naar mn beste vriendin toe ga, mocht ik ene relatie hebben, dan moet mn vriendin dat maar goed vinden, want vrienden zijn voor mij het allerbelangrijkste wat ik heb en die offer ik niet op voor een relatie
En er gebeurt toch niets, dus daar hoeft zij zich dan niet druk over te maken
Oud 14-03-2005, 19:32
Verwijderd
Mijn vriend (man ondertussen, maar goed) is gelukkig mijn beste vriend, ik zit dus niet met dat probleem. Hij heeft eigenlijk alleen maar vrienden (en hun vriendinnen zijn ook wel zijn vriendinnen, maar ook wel de mijne) en ik heb eigenlijk alleen maar vriendinnen (met aanhang zo nu en dan ).

@WolterB: Tuurlijk zijn vrienden belangrijk, maar als je een relatie begint dan ben je als het goed is toch ook met diegene bevriend? Hoe los je dat dan op? En ik vraag me af of als je een relatie hebt je vrienden nog steeds het allerbelangrijkste zijn... Zo ja: waarom heb je dan een relatie? Als het alleen voor de seks is dan kan je dat ook wel ergens anders "krijgen".
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:06
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Mijn vriendje is mijn beste vriend geworden...

Degene die ik vroeger als beste vriend beschouwde spreek ik nog elke dag maar ik ben veel minder intiem met hem, ik kan hem nog wel alles vertellen en neem hem af en toe in vertrouwen als het niet zo lekker gaat met mij en mijn vriendje maar ik heb over het algemeen meer lol en voel me meer op mijn gemak bij mijn vriendje. Mijn vroegere beste vriend vind dit niet erg, we zijn langzaam wat uit elkaar gegroeit en daar heeft geen van beide problemen mee...

Mijn vriendje is gewoon al 3 jaar mijn droomman en hij bezit alle eigenschappen die ik wens, die vroegere beste vriend mist ze te veel...
Oud 14-03-2005, 20:13
underthabridge
underthabridge is offline
Hm... mijn vriendin is toch ook wel mijn beste maatje. Ben niet zo goed in hele hechte vriendschappen met meisjes. Heb zat vriendinnen, maar zou zonder moeite zonder ze kunnen, vrienden evenzeer. Ik heb zat goede vrienden/vriendinnen, maar ze zijn allemaal wel vervangbaar, genoeg aardige/interressante mensen op de wereld.
Mijn lief is daarentegen absoluut niet weg te denken uit mijn doen en laten en er zijn ook echt geen mensen die die plek in zouden kunnen nemen. En dat vind ik zo ook wel goed. Vriendschap is voor mij iets los, laat iedereen fijn doen wat hij/zij leuk vind, zodoende kan ik mijn geliefde ook gewoon voor laten gaan, omdat mijn vrienden en vriendinnnen niet zoveel van mij verwachten of ze kunnen er in ieder geval mee leven dat ik gewoon het liefst bij mijn lief ben, waardoor er dus nooit moeilijke situaties ontstaan.
Oud 14-03-2005, 21:54
Verwijderd
Het is vrij simpel, ze zijn één en dezelfde persoon
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 22:08
waves
waves is offline
mijn vriendje is mijn beste vriend, en mij beste vriendin heeft zelf ook n vriendje die de beste vriend is van mijn vriend . Geen problemen dus.
Oud 14-03-2005, 22:16
Sitroentje
Sitroentje is offline
Mijn beste vriend was de broer van mijn vriend (tweeling...) In het begin gaf dat wel even problemen (mijn beste vriend die het niet zo leuk vond dat ik ineens meer met zijn broer optrok etc.) maar dat is snel overgegaan. Nu is het al een tijdje gedaan met zijn broer, en is hij nog steeds mijn beste vriend

[Edit] Hoop dat dit een beetje duidelijk is
Oud 15-03-2005, 08:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2005 @ 20:32 :
@WolterB: Tuurlijk zijn vrienden belangrijk, maar als je een relatie begint dan ben je als het goed is toch ook met diegene bevriend? Hoe los je dat dan op? En ik vraag me af of als je een relatie hebt je vrienden nog steeds het allerbelangrijkste zijn... Zo ja: waarom heb je dan een relatie? Als het alleen voor de seks is dan kan je dat ook wel ergens anders "krijgen".
Ik zal idd geen relatie aangaan met iemand waarmee ik niet bevriend ben lijkt me. Hoe ik dat dan oplos is dat ik natuurlijk meer haar zal zien dan voorheen, maar zeker mijn beste vriendin daarvoor niet minder zal willen zien. Nu is t het geval dat ze op ruim 2 uur reizen van me woont en dat we elkaar mss ongeveer één keer per maand zien en die dag/dat weekend wil ik nergens voor opofferen, dat is mij gewoon ontzettend veel waard. En dan blijft er genoeg tijd over de rest van de maand om met haar dingen te gaan doen.
Mss dat dit voor je het eea verduidelijkt, want het is niet zo dat ik haar dus ontzettend vaak zie

En een relatie zie ik als een zwaar uit de hand gelopen vriendschap, waarbij ook gevoelens voor elkaar zijn ontstaan die verder reiken dan de vriendschap, waarin je nog meer met elkaar kunt en wilt delen. Dit is niet minder belangrijk dan vriendschappen, mss wel wat belangrijker, maar niet zo belangrijk dat ik andere vrienden er veel minder door ga zien.
Hierdoor gaat die laatste vraag voor mij ook niet op
Oud 15-03-2005, 10:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 14-03-2005 @ 18:27 :
Mijn vriend en mijn beste vriend konden vanaf dag 1 al goed met elkaar opschieten, maar ze vinden elkaar dan ook geen bedreiging, mede doordat mijn beste vriend homo is. Met hem bespreek ik heel andere dingen dan met mijn vriend en die twee relaties spelen zich op een heel ander niveau af.

Mijn vriend vind niet dat mijn beste vriend ons in de weg staat en mijn beste vriend heeft gewoon niet heel veel tijd dus mij is het wel best zo
idem
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:04
annetjuh
annetjuh is offline
nou ik heb geen vriendje, maar wel veel mannelijke vrienden.
Ik weet niet hoe ik dat ga doen.
Denk dat het grotendeels aan hem ligt en niet aan mij.
Oud 15-03-2005, 14:43
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb bijna alleen mannelijke vrienden, mijn beste vriend van een paar weken geleden is nu sinds 2 weken mijn vaste vriend

Dus nu heb ik niet echt een 'beste' vriend meer, gewoon veel gewone vrienden
Oud 15-03-2005, 16:17
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Bij mij ligt dat nogal lastig; mijn beste vriend is namelijk mijn vriend zijn broer
Maar goed; dat is handig voor als ik naar hun thuis ga, dan zie ik mijn vriend, en mijn beste vriend.

Voor de rest staat mijn relatie met mijn vriend de vriendschap met zijn broer wel wat in de weg (bv als ik naar hun thuis ga zal ik op zijn kamer zitten, en niet op die van zijn broer, of zijn broer uitnodigen en hem niet is ook niet echt evident (gebeurd dan ook alleen als vriend iets anders te doen heeft (hij weet het wel hoor)
maar de vriendschap staat onze relatie niet in de weg.

btw; het is niet het soort vriendschap van; we doen alles samen, zien elkaar vaak (zien elkaar zelfs bijzonder weinig buiten als ik naar hun thuis ga voor mijn vriend) en weten alles van elkaar.
Het is eerder: we hebben een band, of we het nu willen of niet. We babbelen goed en hebben elkaar graag. Zelfs al doet de ene iets heel verkeerds ofzo, die band zal blijven.

En mijn vriend is niet jaloers. Hij is zowiezo niet van jaloerse aard, maar hij weet ook gewoon dat wat ik met hem heb gewoon niet opkan egenover wat ik met zijn broer heb. Van hem hou ik, zijn broer heb ik graag.

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:53
Verwijderd
Gelukkig nooit problemen mee gehad. Mijn beste vrienden ( heb er meerdere gelukkig) ken ik al jaren en mogen mijn vriend heel erg en omgekeerd
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:27
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
Ik kan mijn vriend en beste vriend erg goed combineren.
mijn vriend is niet jaloers. Mijn vriend weet dat mijn beste vriend en ik intiem t.v liggen te kijken. Hij vindt het goed want hij vertrouwt me en ik ben te vertrouwen. mijn beste vriend heeft het druk met school dus heeft ook weinig tijd. mijn vriend heeft alle eigenschappen die ik zoek.
mijn beste vriend heeft weer andere, daarom zijn we ook bevriend geraakt
ik wil de vriendschap die ik nu met hem heb niet op het spel zetten dus hij weet zijn plaats.
Oud 16-03-2005, 18:40
Vlinderr
Vlinderr is offline
Met mn ex was dat super ingewikkeld, hij kon mn beste vriend gewoon niet accepteren...
Altijd van ik ram die gozer zn bek er nog eens af, en erger
Mjaa, van mn ex ben ik af, en mijn beste vriend is gelukkig nog steeds mn beste vriend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten