Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 19:00
Blondfun
Blondfun is offline
oke.. dit wordt een beetje een vaag verhaal. Een goeie vriend van mij en ik hebben altijd echt heel veel lol, we zien elkaar weinig maar msnen echt veel, bellen en smsen enzo. Maar afgelopen zaterdag was er een feestje en zijn vriendin was niet mee, en wij hadden het supergezellig samen. Waren soms ook best intiem, zegmaar zo dat heel veel mensen dachten dat we wat hadden, en mijn vriendinnen dachten dat we gingen zoenen. Maar goed, niks gebeurt daarentegen want dat wil ik niet en dat wil hij niet, maar weet niet, tis gwn een aparte relatie (qua vriendschap) die wij hebben..

nu komt het moeilijke. Zijn vriendin is een vage kennis van me en zij is totaal niet blij met mijn komst in zijn leven. Ze is al eerder boos op hem geweest omdat ze dacht dat hij verliefd op mij was (integendeel niet waar) en nu is ze opnieuw boos. Over afgelopen zaterdag. En ik weet gwn niet wat ik ermee moet. Ik gun hem zegmaar zijn relatie, en vind dat echt super belangrijk dat dat goed gaat, dat is namelijk heel belangrijk voor hem. Maar de enige uitweg om het gezeik te voorkomen (al de 4e keer in 2 maanden) heb ik het idee dat ik tussen hen in sta. En ik weet niet wat er nu niet klopt, en wat ik er aan kan doen, maar soms is het best een leuke jongen en ben ik eigenlijk ook niet bereid onze vriendschap op te geven. Dat zou daarbij wel beter zijn voor zijn relatie...

wat moet ik hier nou mee!?
Oud 14-03-2005, 19:14
WolterB
WolterB is offline
Die vriendin is stinkend jaloers en gunt hem geen andere vriendinnen waar hij goed mee omgaat en verder niets.
Oud 14-03-2005, 19:18
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Is het niet een beetje vreemd dat jullie zo intiem doen? ik bedoel, ik kan me goed voorstellen dat jullie zo met elkaar om gaan hoor, maar jullie weten dat die vriendin dat niet leuk vind. Als ze zo jaloers en onzeker is en er al vaker over is begonnen, waarom houden jullie (en dan vooral je vriend) daar geen rekening mee? Vooral als het zo belangrijk is voor die vriend dat het goed gaat tussen hun, zoals je zelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:26
Blondfun
Blondfun is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 14-03-2005 @ 20:18 :
Is het niet een beetje vreemd dat jullie zo intiem doen? ik bedoel, ik kan me goed voorstellen dat jullie zo met elkaar om gaan hoor, maar jullie weten dat die vriendin dat niet leuk vind. Als ze zo jaloers en onzeker is en er al vaker over is begonnen, waarom houden jullie (en dan vooral je vriend) daar geen rekening mee? Vooral als het zo belangrijk is voor die vriend dat het goed gaat tussen hun, zoals je zelf zegt.
dat is het probleem.. we beseffen het beiden, maar t gebeurt gwn
Oud 14-03-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Blondfun schreef op 14-03-2005 @ 20:26 :
dat is het probleem.. we beseffen het beiden, maar t gebeurt gwn
Zorgen dat het niet gebeurt dan.

Als je toch steeds intiemer wordt met hem (en hij met jou) dan moeten jullie beiden toch eens goed na gaan denken over jullie relatie, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:39
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
kan het niet zo zijn dat jij (onbewust) meer voor hem voelt dan vriendschap, je wilt graag bij hem zijn, intiem met hem zijn bla bla bla...

Andere optie:

Zie je haar als een bedreiging voor jullie vriendschap? Wil je haar niet liever weg hebben? Probeer je ook een band met haar op te bouwen?

Allebei 'nee':

Dan ligt het aan haar....
Oud 14-03-2005, 19:39
Blondfun
Blondfun is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2005 @ 20:28 :
Zorgen dat het niet gebeurt dan.

Als je toch steeds intiemer wordt met hem (en hij met jou) dan moeten jullie beiden toch eens goed na gaan denken over jullie relatie, denk ik.
tja.. maar gezien de verhouding tussen mij en zn vriendin is het een beetje bizar.. soms lijkt het ook echt meer dan vriendschap... echt maf. weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet!
Oud 14-03-2005, 19:42
Blondfun
Blondfun is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-03-2005 @ 20:39 :
kan het niet zo zijn dat jij (onbewust) meer voor hem voelt dan vriendschap, je wilt graag bij hem zijn, intiem met hem zijn bla bla bla...

Andere optie:

Zie je haar als een bedreiging voor jullie vriendschap? Wil je haar niet liever weg hebben? Probeer je ook een band met haar op te bouwen?

Allebei 'nee':

Dan ligt het aan haar....
die band probeer ik niet op te bouwen. Ik hoef haar niet weg te hebben, maar zie haar wel als bedreiging voor onze vriendschap omdat zij het niet hebben wil volgens mij. Onbewust, heel misschien, kans is klein want het is niet dat ik zegmaar zoveel aan hem denk ofzo of dat ik iets van verliefdheid voel.. maar op zo'n avond met wat biertjes op, lijkt t soms anders..
Oud 14-03-2005, 19:49
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Blondfun schreef op 14-03-2005 @ 20:39 :
tja.. maar gezien de verhouding tussen mij en zn vriendin is het een beetje bizar.. soms lijkt het ook echt meer dan vriendschap... echt maf. weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet!
Grenzen stellen, als die er zijn kan je tot op een bepaalde hoogte gaan (niet zoenen enzo dus...), maar ik nam in mn vorige post al aan dat dát niet gebeurt.
Oud 14-03-2005, 19:51
Lorelei
Lorelei is offline
Als je echt wil dat hij die relatie houdt, zullen jullie moeten veranderen. Wat dat betreft maakt het niets uit of zij (te) jaloers is, of niet.
Oud 14-03-2005, 19:59
Blondfun
Blondfun is offline
hij is nu online.. heeft ruzie gehad met zn vriendin erover en het leek alsof ze wil dat hij mij 'opoffert' . Ik geloof dat hij er toe in staat is. Tis misschien voor allen beter, iig voor zijn relatie met zijn vriendin, ookal vind ik het niet heel cool. Zal me er maar bij neer moeten leggen..
Oud 14-03-2005, 20:15
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
als jij een goede relatie met je vriend wil hebben moet je ook met zijn vriendin over weg kunnen, als zij jou volkomen vertrouwt laat ze jullie vrij maar als zij maar iets het gevoel heeft dat ze haar geliefde vriendje kwijt raakt door jou zal ze jou weg willen hebben....

Misschien moet je toch eens met dr praten zodat jullie elkaar beter leren kennen, kijk voor de jongen in kwestie is het ook niet leuk...

als je iets voor je vriend over hebt ben je blij voor hem en wil je haar graag leren kennen....
Oud 14-03-2005, 20:22
bracelance
bracelance is offline
ze is wel jaloers maar als jullie weten dat ze daar niet zo goed tegen kan en andere geven aan dat ze het ook vrij ver vinden gaan moeten jullie misschien er eens aan denken dat jullie de fout maken, en wat fysieke afstand nemen.
Oud 15-03-2005, 00:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dit herken ik wel van een jaartje of 2 terug. Toendertijd m'n beste vriendin (ik ben nog steeds met haar bevriend, maar op een heel andere manier) had een relatie met m'n beste vriend. Maar dat meisje en ik waren dus altijd ook heel close, heel klef. Echt verschrikkelijk. Alles samen doen, constant aan mekaar zitten, in posities liggen die je normaal alleen van stelletjes verwacht. Afijn, puur vriendschappelijk (althans, zo begon het, maar ik werd later verliefd). Dat vriendje -m'n beste vriend- werd vreslijk jaloers. Achteraf kan ik dat wel begrijpen, maar toen vond ik het veel te leuk om op te geven en zij blijkbaar ook. Haar vriendje vroeg haar namelijk mij veel minder te zien en te spreken, wat ze met een kortdaad 'nee' afdeed.

*Zucht* Dat waren de tijden...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:03
Verwijderd
Vind je het ook niet een beetje logisch van die vriendin? Veplaats je eens in haar positie? Zij ziet jou als een bedreiging. Zij is bang dat ze hem kwijt raakt aan jou.
Andersom dus ook.

Ik denk toch echt dat jij een stapje terug zal moeten doen in jullie manier van omgaan, want anders ben je hem helemaal kwijt. Dan kun je beter dat intieme kwijt zijn dan heel je vriendschap.

Kijk dus ook eens van haar kant. Want dat is heel moeilijk, als je weet dat je vriend en zijn beste vriendin heel close zijn. Tot een bepaalde hoogte is dat nog te doen, maar op een gegeven moment wordt die grens overschreden. Dan is het haar goed recht om daar even een woordje met haar vriend over te praten. Zo'n situatie kan heel moeilijk en voor haar ook 'bedreigend' zijn. Natuurlijk wil ze niet dat hij zijn vriendschap verbreekt met jou, maar aan de andere kant wil ze ook niet die onzekerheid dat er misschien wel iets gebeurd als jullie zo intiem zijn (want als je eerlijk bent is die kans redelijk groot als je al zo intiem bent, want dan is de stap ineens veel kleiner).

Doe dus jullie allemaal een lol en spreek met die vriend van jou af dat jullie iets meer afstand zoeken. (fysieke afstand praat ik nu over. ik weet natuurlijk niet of je ook nog op een intieme manier ofzo smst of mailt of msnt of wat dan ook, want dan zou ik zeggen: KAPPEN!)

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 08:06.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:50
Blondfun
Blondfun is offline
ja, je hebt eigenlijk ook wel een punt. Dit hadden we vorige keer ook besloten, maar dat mislukte grandioos. Dit keer maar aan houden denk k, ookal vinden we t beide niet leuk denk k...
Oud 15-03-2005, 17:12
Verwijderd
Leg die vriend uit dat jullie wat minder intiem moeten zijn, om de lieve vrede te bewaren. Jij wilt geen ruzie en hij ook niet. Zolang jullie er samen afspraken over maken, hoeft er geen vriendschap te worden weggegooit. Dat meisje is natuurlijk een beetj ete jaloers, maar ik zou er gewoon wat meer op letten dat jullie niet te klef doen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 17:39
filia dei
filia dei is offline
Ik heb ook zo iets maar dan andersom. Ik heb dus verkering met een vriendje en daarnaast nog gewoon een hele goede vriend.

Daar was ik eerst ook gewoon heel lichamelijk mee, echt een relatie werd het niet en zal het ook nooit worden, was gewoon een beetje knuffelen en klieren.

Nu ik een vriendje heb is dat wel minder geworden, maar niet helemaal weg. En me vriendje weet het ook gewoon, maar heeft er geen problemen mee volgens mij. En als het tever gaat dan zeg ik ook dat ie moet stoppen of ga ik gewoon zelf wat verder weg staan of zitten ofzo.

Misschien dat jullie het ook wat kunnen minderen zonder dat het helemaal weg is. En als je vriend dan aan z'n vriendin uitlegt dat ze écht wel de liefste en de mooiste is, maar dat hij jou niet wil laten vallen kan het toch.

Owh en je moet ook niet hem negeren wanneer ze vriendin erbij is en vet klef zijn als ze er niet bij is, dat ze het via via te horen krijgt. Gewoon altijd hetzelfde, dan gaat ze het vast wel vertrouwen volgens mij
Oud 15-03-2005, 17:59
Verwijderd
Ik had ook zo'n vriend en daarnaast een vriendje. Omdat mijn ex er niet goed tegen kon hoe wij met elkaar omgingen heb ik zelfs het contact bijna geheel verbroken.. Gelukkig is alles nu weer dikke maatjes met die vriend etc..

(ironisch genoeg was er later gezeik met een goede vriendin van hem, maar was dat toch allemaal heel anders )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 06:28
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2005 @ 18:12 :
Leg die vriend uit dat jullie wat minder intiem moeten zijn, om de lieve vrede te bewaren. Jij wilt geen ruzie en hij ook niet. Zolang jullie er samen afspraken over maken, hoeft er geen vriendschap te worden weggegooit. Dat meisje is natuurlijk een beetj ete jaloers, maar ik zou er gewoon wat meer op letten dat jullie niet te klef doen.
Oud 16-03-2005, 09:46
Verwijderd
Toch lullig voor dat meisje...
Kom je maandag's weer op je werk/school en wordt je door vrienden aangesproken: " Goh, die vriend van jou heb ik nog gezien dit weekend, hij zat toch klef te doen met die vriendin. Het leek wel of ze een stelletje waren!"

Zoals de rest al zei: inderdaad afstand nemen. Want of je het nou leuk vind of niet, je vriend is verliefd op haar en daar moet je je volgens mij bij neerleggen. Ik denk zelfs dat het jou taak is als vriendin om te voorkomen dat jij een probleem bent tussen die twee. That's what friends are for toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten