Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: kinderen van 16 of jonger mogen geen kinderen krijgen
mee eens 43 55.13%
niet mee eens 20 25.64%
geen mening 11 14.10%
anders, namelijk... 4 5.13%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 21:54
Karianne
Karianne is offline
wat vinden jullie daar nou van? want met onze discussiegroep van nederlands komen we er maar niet uit
Oud 23-03-2005, 21:56
Briseïs
Briseïs is offline
En hoe wou je dat gaan doen ? Iedereen tijdelijk laten steriliseren ? En sowieso zullen de meeste kinderen die voor hun 16e zwanger raken dit niet gepland hebben. Een beetje een non-issue dus.
Oud 23-03-2005, 21:57
Verwijderd
Mee eens, maar:

Citaat:
Briseïs schreef op 23-03-2005 @ 22:56 :
En hoe wou je dat gaan doen ? Iedereen tijdelijk laten steriliseren ? En sowieso zullen de meeste kinderen die voor hun 16e zwanger raken dit niet gepland hebben. Een beetje een non-issue dus.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:58
Karianne
Karianne is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-03-2005 @ 22:56 :
verplichte abortus? verplicht spiraaltje? zoiets?
Oud 23-03-2005, 22:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Wat een bullshit, kinderen die voor hun 16e geen kinderen op kunnen voeden kunnen dat op hun 16e ook niet, en andersom. Bovendien heeft de staat helemaal niet te bepalen wat wel en wat niet een goede opvoeding is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:06
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Karianne schreef op 23-03-2005 @ 22:58 :
verplichte abortus? verplicht spiraaltje? zoiets?
Verplichte abortus vind ik echt niet kunnen. Stel je eens een meisje voor dat dat kind toevallig wel wil, dan ben je wel haar kans-op-een-kind (ik wil het eigenlijk geen kind noemen) aan het vermoorden. Stel je eens iemand voor die heel erg tegen abortus is en een klompje cellen vanaf het begin als een kind ziet. Volgens mij komt die nooit meer uit de psychische problemen als je haar verplicht abortus laat plegen.

Verplicht spiraaltje is ook niet te doen. Wanneer wilde je dat regelen? Elk meisje dat voor het eerst ongesteld wordt (sowieso iets waarvoor mensen niet bepaald naar de dokter gaan ofzo) verplicht een spiraaltje laten inbrengen? Ik weet niet hoe zwaar of pijnlijk of wat dan ook dat is, maar volgens mij is het heel duur, in de meeste gevallen niet nodig en krijg je het nooit voor elkaar.

Oftewel: nee, ik vind ook niet dat kinderen voor hun 16e kinderen moeten krijgen, maar zoals al gezegd is het meestal toch niet gewenst en je kunt mensen niet dwingen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Oud 23-03-2005, 23:41
CF:Belthazor
CF:Belthazor is offline
Jawel verplichte abortus. gaat indeze niet om de ouders maar om het kind. Je heb gewoon geen kans op een goed leven als je moeder en vader zelf nog kinderen zijn. Ik heb helaas een voorbeeld van dichtbij meegemaakt. En dat is echt niks leid ook vaak tot ruzie met de eigen ouders die hun dochter niet wil steunen in de kinderwens (beetje verkeerd gezegt de wens om het kind te houden) ze is nu uithuis verdient geen donder en kan haar kind amper iets bieden. Nee ik ben voor verplichte abortus komt anders alleen maar ellende van en ik kan het weten

Belthazor
Oud 23-03-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Isiyanka schreef op 23-03-2005 @ 23:06 :
Verplichte abortus vind ik echt niet kunnen. Stel je eens een meisje voor dat dat kind toevallig wel wil, dan ben je wel haar kans-op-een-kind (ik wil het eigenlijk geen kind noemen) aan het vermoorden. Stel je eens iemand voor die heel erg tegen abortus is en een klompje cellen vanaf het begin als een kind ziet. Volgens mij komt die nooit meer uit de psychische problemen als je haar verplicht abortus laat plegen.

Verplicht spiraaltje is ook niet te doen. Wanneer wilde je dat regelen? Elk meisje dat voor het eerst ongesteld wordt (sowieso iets waarvoor mensen niet bepaald naar de dokter gaan ofzo) verplicht een spiraaltje laten inbrengen? Ik weet niet hoe zwaar of pijnlijk of wat dan ook dat is, maar volgens mij is het heel duur, in de meeste gevallen niet nodig en krijg je het nooit voor elkaar.

Oftewel: nee, ik vind ook niet dat kinderen voor hun 16e kinderen moeten krijgen, maar zoals al gezegd is het meestal toch niet gewenst en je kunt mensen niet dwingen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Als iemand zo tegen abortus is moet diegene gewoon maar geen sex hebben voor ze voor een kind kan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 23:48
rare kwast
rare kwast is offline
t leek mij wel wat om gewoon niet voor je 20ste ofzo ongesteld te wroden..hebbie die shit ook niet en geen zwangerschappen onder de 20
Oud 24-03-2005, 06:44
Verwijderd
Ik vind het idee wel goed, kinderen die kinderen krijgen, dat klopt gewoon niet. Maar het lijkt me heel er onuitvoerbaar.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 07:33
Wawl
Wawl is offline
Afgezien van de onmogelijke uitvoerbaarbeid ben ik er wel voor om die leeftijd te verhogen naar 21.
Oud 24-03-2005, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-03-2005 @ 07:44 :
Ik vind het idee wel goed, kinderen die kinderen krijgen, dat klopt gewoon niet. Maar het lijkt me heel erg onuitvoerbaar.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 08:39
noewkie
noewkie is offline
Ik vindt het een belachelijk idee de leeftijd verhogen naar 20/21 ik ken een aantal meiden die na hun opleiding besloten dat ze een kindje wilde en dit dus ook gedaan ehbben. het zijn toffe meiden en super leive meoders. Ik zelf ben ook van plan als ik straks klaar ben met mn opleiding ene baby te krijgen en ik hoop ook dat het bij mij lukt. dit betekend dat ik ook voor mn 21 ste een baby krijg. en ik vindt dat daar niets mis mee is.

Bij 16 jaar of jonger heb ik alleen wel mn twijfels. dan ben je namenlijkz elf nog ene kind en dus niet in staat om zonder hulp van anderen een kind op te voeden. Ik vindt daarom dat er voor deze gevallen extra hulp moet komen en dus geen rara dingen als verplichte abortus.
Ik vindt het wel een opti om de pil aan iederene te geven dus niet alleen aan meisjes die sexueel actief zijn maar ook aan alle meisjes die gewoon ongesteld zijn. zo voorkom je een hoop ongewenste zwangerschappen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 08:53
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Ik vind het idee wel goed, kinderen die kinderen krijgen, dat klopt gewoon niet. Maar het lijkt me heel er onuitvoerbaar.
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 09:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
noewkie schreef op 24-03-2005 @ 09:39 :
Ik vindt het wel een opti om de pil aan iederene te geven dus niet alleen aan meisjes die sexueel actief zijn maar ook aan alle meisjes die gewoon ongesteld zijn. zo voorkom je een hoop ongewenste zwangerschappen.
Het zijn wel medicijnen. Kan je imo echt niet zomaar doen. Niet iedereen reageert er goed op, er kunnen na jaren pilgebruik ook problemen optreden. Je moet ze er dan wel heel vroeg mee laten beginnen. (na eerste menstuatie). Lijkt me niet handig.

Ik vind ook dat je voor je 16e echt te vroeg bent. Daarna ben je zelfs nog te jong, denk dat je pas aan kinderen moet beginnen als je het aankan. (Financieel en psychisch) Voor je 21 wordt het daarvoor toch vrij lastig. Maar ik denk niet dat het uit te voeren is. Je kan mensen dingen niet verplichten (zoals spiraaltje en al helemaal abortus niet)
Oud 24-03-2005, 11:12
annetjuh
annetjuh is offline
vind dit eenbeetje een aparte discussie.
tuurlijk mogen ze van mij, maar het is minst verstandig.
en die mensen die zwanger zijn, is het onverwacht.
Oud 24-03-2005, 11:54
Verwijderd
Niet mee eens. Hoewel de meeste pubers geen kinderen op kunnen voeden, geldt dit ook voor het domme plebs en het genetisch afval, dat toch de meerderheid vormt van de volwassene bevolking in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:20
Verwijderd
Ik ben het eens met Mephostophilis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-03-2005 @ 12:54 :
Niet mee eens. Hoewel de meeste pubers geen kinderen op kunnen voeden, geldt dit ook voor het domme plebs en het genetisch afval, dat toch de meerderheid vormt van de volwassene bevolking in Nederland.
Absoluut, ik vind dat alle mensen die geen fatsoenlijke ouder kunnen zijn voor hun kinderen geen kinderen mogen krijgen. Maar ja, je kunt het mensen niet verbieden...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:26
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 24-03-2005 @ 00:48 :
Als iemand zo tegen abortus is moet diegene gewoon maar geen sex hebben voor ze voor een kind kan zorgen.
Dan is er altijd nog verkrachting. En trouwens, ook als je voor verkrachting een uitzondering zou maken, vind ik het nog steeds niet kunnen.

@CF:Belthazor: Ik geloof je direct als je zegt dat het in de meeste gevallen niet goed is voor het kind. Maar ben jij zo wijs en machtig dat je kan bepalen dat een kind maar beter niet kan leven dan zo'n leven hebben?
Oud 24-03-2005, 21:15
shaya
shaya is offline
kinderen die voor hun 16e een kind krijgen hebben dat vaak niet gepland. dan heb je ook nog de aanstaande opa en oma die dan soms heel hard reageren en de aanstaande moeder uit huis schoppen.
ik was 17 toen mijn zoontje geboren werd. Ik had het geluk dat mijn ouders me wel gewoon steunden, omdat ik het echt niet expres gedaan had (wel aan de pil enzo).
Ik ben een jaar inet naar school geweest, ik had toch net mijn havo diploma gehaald. ik wilde namelijk eerst gewoon goed voor mijn zoontje leren zorgen voordat ik iets anders ging doen.
Oud 24-03-2005, 21:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:46
Multilot
Multilot is offline
vraag het eens aan god, misschien weet hij een oplossing
Oud 25-03-2005, 09:14
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mee eens, meestal hebben ze geen geld om een kind op te voeden, en vergooien ze hun jeugd. Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen als je alles geregeld hebt. huisje, opleiding af, goeie baan.
Maarja je doet er toch niks aan he
toen ik 16 was was ik ook zwanger terwijl ik aan de pil was, maar ik heb t gewoon weg laten halen, ook al was ik al 4 maanden op weg.

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 09:19.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:51
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
eens
Oud 25-03-2005, 14:58
AILLILA
AILLILA is offline
Kinderen die kinderen krijgen, klopt naar mijn idee ook niet. Maar verder lijkt het mij ook niet haalbaar om voor 100% te voorkomen.

Goede voorlichting is erg belangrijk en zal die kids hopelijk van domme dingen weerhouden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:03
AILLILA
AILLILA is offline
Verder... verbieden (onhaalbaar lijkt mij, maar goed) vind ik veel te ver gaan.

Waar is de grens... er zijn helaas meer dan genoeg mensen die niet in staat zijn fatsoenlijk een kind op te voeden. Moet je die dat dan ook gaan verbieden? En wie bepaald dan of men wel of niet in staat is een kind op te voeden?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:19
Lorelei
Lorelei is offline
Eh, dat het meestal niet echt handig/gewenst is, lijkt me duidelijk. Maar:
Verbieden: No way.
Verplicht abortus: No way.
Oud 25-03-2005, 17:29
one.
one. is offline
Citaat:
En de leeftijd zou verhoogd moeten worden naar 21 jaar, zoals Wawl al zei.
Oud 25-03-2005, 23:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wawl schreef op 24-03-2005 @ 08:33 :
Afgezien van de onmogelijke uitvoerbaarbeid ben ik er wel voor om die leeftijd te verhogen naar 21.
waarom?
Oud 25-03-2005, 23:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

Bij 16 jaar of jonger heb ik alleen wel mn twijfels. dan ben je namenlijkz elf nog ene kind en dus niet in staat om zonder hulp van anderen een kind op te voeden.
mja, in sommige culturen is het normaal (vanzelfsprekend) dat een kind door de hele (vrouwelijke kant van de) familie wordt opgevoed en niet alleen door de eigen ouders...
Oud 25-03-2005, 23:14
Sommetje
Sommetje is offline
Ik denk niet dat er een meisje te vinden is die voor haar 16de zwanger wil worden. Althans ze zal het nooit gepland hebben. Maar het kan natuurlijk wel gebeuren en dat kun je niet echt verbieden. Als de moeder jonger dan 16 is, kan ze niet vragen of ze meerderjarig mag worden verklaard en zal er altijd een voogd voor het kind benoemd worden. Een ideale situatie vind ik het niet. Natuurlijk is het beter dat kinderen geen kinderen krijgen. Laat dat maar over aan volwassenen.
Oud 25-03-2005, 23:19
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:

Bij 16 jaar of jonger heb ik alleen wel mn twijfels. dan ben je namenlijkz elf nog ene kind en dus niet in staat om zonder hulp van anderen een kind op te voeden. Ik vindt daarom dat er voor deze gevallen extra hulp moet komen en dus geen rara dingen als verplichte abortus.
Sympathiek, maar je kan niemand verplichten om medicijnen te slikken. Bovendien kan elk meisje (mits haar fysieke toestand het toelaat) aan haar huisarts vragen om aan de pil te mogen. Desnoods onder het mom van menstruatiepijn als je niet seksueel actief bent of daar niet voor durft uit te komen.
Oud 26-03-2005, 08:34
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 00:03 :
waarom?
Waarom ik die grens naar 21 wil verplaatsen? Omdat er een grens getrokken moet worden. Kinderen kunnen geen kinderen opvoeden. De leeftijd van 21 is een mooie grens omdat vanaf dat moment de volwassenheid pas enigszins intreedt. Natuurlijk is het een arbitraire grens, maar wat heb je liever? Kinderen die op een slechte wijze andere kinderen opvoeden of een arbitraire grens die dit voorkomt? Ik zou het wel weten.
Oud 26-03-2005, 10:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Totaal niet mee eens.

Het "recht" op fouten maken weegt zwaarder. Die regelzucht komt me de keel uit.
Get the hell out of my life.

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:16
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat moet iedereen toch zelf weten? en vele jonge meisjes worden ongewenst zwanger, dus is dit niet de juiste stelling
Reageren

Regels voor berichten