![]() |
|
Verwijderd
|
Aambeien zijn plaatselijk gezwollen bloedvaten onderin de endeldarm en net boven de anus. Deze verwijde en gestuwde bloedvaten kunnen zowel inwendig als uitwendig zwellingen veroorzaken. Uitwendige aambeien bevinden zich aan het einde van het endeldarmkanaal. Zij kunnen zelfs uit de anus puilen en worden dan verzakte aambeien genoemd.
Aambeien veroorzaken pijn, bloedingen en jeuk rond de anus, vooral tijdens de stoelgang. Uitpuilende aambeien kunnen bovendien slijm afscheiden. De meest voorkomende oorzaken zijn persen bij verstopping (obstipatie) en te weinig lichaamsbeweging. Aambeien ontstaan door een verhoogde druk op de bloedvaten. Meestal komt dit door chronische verstopping, zwangerschap of een bevalling. Er kan ook sprake zijn van aangeboren aanleg. Het is een lastig probleem, waar 50 tot 75% van de bevolking last van heeft. Aambeien komen vooral op latere leeftijd voor. hmm misschien toch wel |
![]() |
||
Citaat:
Afdrogen zal ik ook eens extra op gaan letten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn vader is een paar jaar terug geopereerd aan zijn aambeien, we hebben daar ook speciale zalf voor liggen hier. Misschien toch eens proberen. Want ja als de helft van de bevolking ermee te maken heeft waarom ik dan niet en als het erfelijk is dan kom ik helemaal aan de beurt.
|
Zinkzalf werkt erg goed tegen schrale huid (maar idd vaseline kan ook, alleen zinkzalf trekt wat sneller in)
haartjes afscheren lijkt me geen oplossing omdat (inderdaad) stoppels alleen maar nog meer pijn doen. En van ontharingscreme krijg je ook stoppels...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat is jouw SAAI moment van vandaag? #1350 Verwijderd | 500 | 27-03-2011 21:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
jeuk tussen bilnaad en penus. annoniempje | 10 | 24-02-2007 20:01 | |
Muziek |
die leipe lonsdale flavour Verwijderd | 488 | 25-05-2005 00:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zweet tussen bilnaad Mark_1983 | 31 | 05-04-2004 15:14 | |
Seksualiteit |
Lekker Baffuh! Desiderius | 103 | 29-05-2003 23:45 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |