Hallo,
-----------------------------
De volgende situatie:
Debian testing
Apache2
PHP4
Apache::ASP module
-----------------------------
An sich werkt de ASP module, heel eenvoudige ASP werkt
Maar dit heb ik geinstalleerd om het volgende te kunnen doen:
In frontpage (

) kun je via invoegen -> database -> resultaten een pagina maken die de records uit een tabel van een access-database weergeeft. De wizard heb ik gevolgd, waaronder de extensie wijzigen in .asp.
Als ik dan de pagina opsla, en deze wil bekijken komt apache met een internal server error. Aangezien de logging van deze module nog niet goed werkt, komt er niet echt een zinnige foutmelding in de logs voor.
Om te kijken of het met de rechten te maken heeft, heb ik alles in de desbetreffende map een chmod 777 gegeven, dus het kan nu niet meer met rechten te maken hebben.
Heeft iemand ervaring met deze module en kan iemand mij hier verder mee helpen ?
Op zich zou een simpele oplossing een mysql database en php zijn, maar daar ben ikzelf niet toe in staat om daar wat van te maken.
Indien er voor bovenstaande geen oplossing is, heeft iemand zin/tijd om mij daarmee op weg te helpen ? Het gaat slechts om een database van 1 tabel met 5 velden
Ik heb voor access gekozen omdat de data door iemand anders beheerd gaat worden, en had een mooi formulier waarmee de tabel gevuld kan worden. Voor PHP zou dit ook moeten kunnen, maar ik zou niet weten hoe.
De database ziet er als volgt uit:
evenementnummer, autonummering, sleutel
plaats, tekst, verplichte invoer, dubbel mag
van, datum, verplicht, dubbel mag
tot, datum, verplicht, dubbel mag
beschrijving, memo, niet verplicht
De gegevens die erin staan zouden webbased dan bijgewerkt moeten kunnen worden, inclusief verwijderen van oude records. De pagina zelf zou gewoon alle records weer moeten geven die erin staan.
Over een vergoeding valt te praten