Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 20:35
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Okee, het idee achter deze opname was zegmaar gewoon wat aankloten met goedkope opnamerommel en een redelijke geluidskaart, en we zien wel wat we op de opname zetten. Samen met de drummer van mijn eerste band opgenomen. Het werd iets lounge-achitigs, ben zelf niet echt thuis in het genre. Laag rock n roll gehalte, maar werd uiteindelijk wel okee gezien de lakse manier van opnemen en kwaliteit van de spullen. Behalve de "hoofdbeat" (ivm tekort aan goede mics) en 1 synth effectje ergens alles zelf ingespeeld, muziek, thema, solo alles ter plekke bedacht en ingespeeld. In 1 middag tot laat in de avond opgenomen, beetje afgesteld en klaar, op cd gezet, meer uit tijdverdrijf en probeersel. Alles op een rijtje:

-Cool edit pro 2.0. als ik het me goed herinner,
-Fruity Loops,
-Gitaar via een ruis en knetter attax 50 (blerk maar was het enige wat dr stond), soms met teese RMC-1 wah ertussen. Bas via di out van een Warwick amp. Dit klinkt wel okee.
-Synth en orgelgeluiden uit een Yamaha PSR, oud model.
-Djembee, ride, hi-hat, cliche reverse crashes, snare met brushes en overige percussie opgenomen met een hele slechte dynamische microfoon. Het snoer was zo slecht dat we soms maar een pot bier gingen drinken totdat de brom er uit was.
-Voor de wah-gitaarstukjes een oude Squier strat, voor de rest van de gitaarpartijen een Gibson LP Standard.
-Solo is in 1 keer opgenomen, niet echt over nagedacht en expres niks aan veranderd, behalve zoals bij veel dingen dikke bak digitale galm eroverheen. Alle afzonderlijke tracks klinken niet echt jofel, maar in de mix is het wel okee geworden uiteindelijk.

Okee, ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, tis wel niet mijn pakkie an qua stijl, maar iig wel (bijna) alles zelf ingespeeld. Al met al een snel inelkaargeflansde low budget opname. Hier is de link:

http://www.ongekendtalent.nl/MP3Play...30&clubID=8977
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 20:45
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik vind het een mooie gitaarsound nummer zelf vind ik een beetje saai, en ik vind het meer Santana-achtig dan lounge Misschien wat vocalen toevoegen?
Oud 25-03-2005, 20:50
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Ik was met mijn drummer en mezelf, go figure
Ja het kan inderdaad goed zang gebruiken, alleen we hadden beide totaal GEEN zin om onze vocale onvermogens op te nemen. Maargoed, wat niet is kan nog komen. als iemand nog inspiratie heeft: gooi er een zangtrack over!

Met samples etc werk ik eingelijk nooit, alles wat ik opneem neem ik ook werkelijk op met toetsen, bas en gitaar. Ik zou ook niet eens weten hoe ik fruityloops en dergelijke dingen moet gebruiken, doe het liever "echt".

Oja, voor de bassisten: in mijn post waar niemand reageert wil ik nog wel een baslijn hoor wie biedt zich aan?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:18
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
relaxte track, op een leuke manier in elkaar gezet en opgenomen is. jammer van die tergend herkenbare fruity loops, gelukkig staan ze in de achterground. de gitaar is (misschien door de digitale reverb) supergaaf geplaatst: ik hoor hem in het midden dus zeg maar recht voor mijn hoofd (mijn monitors staan op oorhoogte een halve meter van elk oor af).

het nummer leent zich ook heel goed uit voor een zangpartij beetje zwoele lange aanhoudende zangtonen..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:53
deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-03-2005 @ 22:18 :
relaxte track
idd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:42
Verwijderd
Klinkt wel chill, maar op een gegeven te simpel, die strings moeten niet precies die gitaar volgen, die baslijn kan veel funkyer met tussennoten en shit, zonder ook weer precies dat ritme van de bassdrum te pakken en de grondnoten van de akkoorden.
Dat maakt het allemaal net iets spannender. Het is dat ik niet zo goed bas speel, want ik hoor echt een vette baslijn 'in mijn hoofd' hierbij/.

edit: vul het gewoon wat op, maar wel functioneel, bij die breakdown dat ielige synthje klinkt nergens naar, vette rhodes solo moet daar!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:53
Pukka
Pukka is offline
ik was even bang dat je de eerste twee accoorden zou blijven herhalen, dat deed je gelukkig niet, dat zou te cliché geweest zijn. In de solo zat een stukje dat heel goed blijft hangen, op een positieve manier. Die keyboard op de tweede en vierde tel is ook cool gedaan. En het einde is ook goed met die doorklinkende crash (je hebt van die mensen die dat in een keer afbreken..). Eigenlijk moet ik m nog een keer luisteren, maar dit is in ieder geval mijn eerste reactie...

p.s. waarom wonen alle goede muzikanten zo &#&*$ ver weg?!
Oud 26-03-2005, 11:12
Tricks'
Tricks' is offline

Dit is precies wat ik nodig heb op een zonnig dagje als dit
Oud 27-03-2005, 12:55
Snuitermans
Snuitermans is offline
Klinkt erg relaxt, hoewel het na verloop van tijd allemaal wat veel van hetzelfde wordt. Ik ben wel gecharmeerd van de simpelheid verder, alleen iets meer afwisseling zal het nummer goed doen. Voeg eens wat loopjes toe, baslijn wat zelfstandiger en ik zou de synthbreak of wat boeiender maken of eruit halen. Geweldige gitaarsound heb je, trouwens.
Oud 27-03-2005, 13:21
botulismf
botulismf is offline
ja hier moeten dus echt vocalen bij, nu is het meer een backing track dan een op zichzelf staand nummer. Die solo is wel über relaxed, en dat keyboardje daarbij ook.

die break vind ik een stuk minder, dan hoor je echt het fruityloopsgehalte inderdaad.
Oud 27-03-2005, 13:54
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
De synth uit fruity loops vind ik ook een van de midnere stukken, klinkt te blikkerig. Ik had er wel een mooi yamaha keyboard voor, maar was te lui om het foutloos in te spelen. Die gitaarsound is best okee toch voor een squier door een hughes & kettner solid state via de line out?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:00
Rieno
Rieno is offline
als ik vanmiddag mn basgitaar hier weer heb en het kabeltje kan vinden, wil ik het nog wel proberen om er een baslijn onder te zetten

lijkt me een goeie oefening en ik heb best een leuk idee
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:46
botulismf
botulismf is offline
en als je me tekst verschaft en ik m'n microfoon terugvind ( ) dan wil ik best wat inzingen
Oud 27-03-2005, 16:36
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Ghaha daar vragen jullie me wat. Ik heb helaas alleen het mixdown bestand, de afzonderlijke tracks niet meer. Kan wel alle bas gaan wegfilteren maar dat wordt ook niet echt mooi
Wel heb ik in mijn topic (waar niemand op reageert) een stukkie bas nodig voor het satch stukje. Als je daar zin in hebt
Voel je vrij om er iets overheen te zingen trouwens. Ik wil niet lui zijn, maar ik schrijf nooit teksten, ik ben bang dat dat niks wordt.

Maar, wat mij een mooi idee lijkt is om een forum jam te maken!
Iemand neemt de bass voor zijn rekening, ik wil wel een paar gitaarpartijen doen (mits de kwaliteitsnorm niet te hoog is van het geluid ) , toetsen en zang erover ofzo!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:44
Rieno
Rieno is offline
oh, haha...ja, die topic had ik ook zien staan..vergeten te reageren dus goeiemorgen Rieno

ik ben alleen al de hele middag naar het kabeltje aan het zoeken dat ik nodig heb, maar ik vind niks...maar ik ga verder zoeken

dat forum-project probeer ik ook al een tijd met Carn op te zetten, maar het komt er steeds niet van...als je nog een goeie drummer zoekt voor bij het project, kun je hem prima vragen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:44
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Tof, dan hebben we meteen realtime drums in plaats van de drumkit from hell. (op zich ook niet onaardig.)
Wat hebben we nog nodig voor een virtuele jam, iemand die leuk synth of iets degelijks kan doen.
Zoek je nog een verloopstekketje, of hoe neem je op?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:24
Verwijderd
Ik meld me aan voor de f0nky sax solo
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 14:05
Smobbo
Smobbo is offline
chill
Wat simpel, maar met wat vocals erbij helemaal mijn muziek
Oud 28-03-2005, 14:06
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 27-03-2005 @ 21:44 :
Tof, dan hebben we meteen realtime drums in plaats van de drumkit from hell. (op zich ook niet onaardig.)
Wat hebben we nog nodig voor een virtuele jam, iemand die leuk synth of iets degelijks kan doen.
Zoek je nog een verloopstekketje, of hoe neem je op?
meestal via mn Digitech BP-200 .. gek genoeg niet eens een verkeerd geluid na het nodige afstelwerk

maar goed, ik zoek dus een 3,5mm jack - 3,5mm jack snoertje

en die heb ik wel ergens maar als ik m morgen nog niet heb, haal ik even een nieuwe..

misschien dan via de DI van mn dynacord (zie 'wat voor instrument(en) heb je'-topic)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten