Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 09:34
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hallo,

Laatst heb ik een tweede harde schijf gekocht. Omdat ik enkele blauwe schermen (BSOD's) kreeg als ik in Windows werkte en dat volgens die blauwe schermen ofwel lag aan een driver probleem, ofwel aan een hardware probleem, vond ik het goed om mijn pc te formatteren, aangezien die toch al wat kuren vertoonde.

Ik gebruikte mijn Windows XP cd, die correct werkt (getest op laptop) en stelde de bootvolgorde in in mijn BIOS. Tot zover geen problemen want er werd gestart vanaf cd en ik kreeg te zien dat de set-up mijn hardwareconfiguratie inspecteerde. Vanaf daar gebeurt er niks meer: het scherm blijft zwart, waar normaal gesproken de Windows set-up moet starten.

Omdat ik dacht dat mijn nieuwe harde schijf het probleem veroorzaakte, heb ik die losgekoppeld, maar dit bleek niet de oorzaak, want nog steeds kwam ik niet in de Windows set-up. Daarna heb ik allerlei dingen geprobeerd, zoals stekkertjes aandrukken op het moederbord en geheugen uit en in de slots. Dit hielp allemaal niet. Duidelijk lijkt mij dat Windows ergens over mijn hardware struikelt, maar zelfs met mijn oorspronkelijke configuratie (= zonder nieuwe harde schijf) lukt het dus niet.

Wat ik tot slot nog kan vermelden is dat er wel wordt geboot van bijvoorbeeld een Fedora Linux DVD.

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 09:58
freyk
freyk is offline
Ik denk dat je problemen hebt met je werkgeheugen.
Laat je geheugen maar eens scannen met Windows Memory Diagnostic
Oud 29-03-2005, 10:03
M@rco
M@rco is offline
Heb je toevallig zo'n cardreader in je PC? Had ik laatst bij iemand, Windows setup wilde gewoon niet starten totdat ik dat ding loskoppelde.
Oud 29-03-2005, 10:16
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-03-2005 @ 10:58 :
Ik denk dat je problemen hebt met je werkgeheugen.
Laat je geheugen maar eens scannen met Windows Memory Diagnostic
Gedaan, maar alle test succesvol doorlopen. Toch bedankt voor je tip

Citaat:
M@rco schreef op 29-03-2005 @ 11:03 :
Heb je toevallig zo'n cardreader in je PC? Had ik laatst bij iemand, Windows setup wilde gewoon niet starten totdat ik dat ding loskoppelde.
Nee, ik heb geen cardreader in mijn pc. Ik dacht zelf dat het eventueel aan mijn Bluetooth-dongle zou kunnen liggen, maar ook die heb ik losgekoppeld om het te proberen: zonder resultaat.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:17
Verwijderd
ik denk dat het ook een geheugenprobleem kan zijn. Alleen welk geheugen dat is de vraag. Videogeheugen, cachegeheugen voor je HDD, processor of wat dan ook. Tis vrij onmogelijk om daar direct achter te komen. Je kan misschien proberen om te gaan uitsluiten; Andere videokaart, ander geheugen, andere processor, andere hdd, andere dvd of cd rom speler, en alles wat je niet gebruikt uitschakelen (onboard carp als audio e.d.) nadat je de installatie dan hebt gedaan ga je onderdeel voor onderdeel vervangen naar het origineel/inschakelen in het bios en kijk je of de foutmelding terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:25
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ja da's een vrij ingewikkelde methode die veel exta onderdelen vereist en die ik liever voor het laatst bewaar. Zelf dacht ik nog even dat het aan mijn master/slave instellingen zou kunnen liggen: ik heb nu 2 SATA-schijven (waar je dus geen master/slave voor hoeft in te stellen) en een CD-rom drive. Die CD-rom drive stond eerst op master en mijn HDD's werden ook als primary en secondary master aangegeven. Ik dacht dat dat een conflict zou kunnen geven en heb toen de CD-Rom drive op slave gezet, maar dat lijkt ook geen effect te hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten