Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 16:13
Retinite
Retinite is offline
We hebeb nthuis isdn van kpn
Nu hebben we 2 kastejs: KPN Quattrovox III en een ISDN2 kastje

Ineens kan de computer geen kiestoon meer krijgen als ik met isdn inbel (plotseling, geen kabels of kaarten verwisseld)

Het Quatrrovox III kastje knipperde rood in bedrijf (knipperen was niet goed volgens de mevrouw van KPN)
Stekker eruit en er weer in heeft geen verbeterend effect
Bij KPN zeggen ze dat je 'met je internetprovider moet bellen'
Dat is TMF Web, MAAAR hij krijgt geen KIESTOON... dus ik bél met de computer naar het nummer van TMF Web, maar dta lukt niet, dus elk ander nummer ook niet (als ik de pc een ander nummer laat bellen krijgt hij alsnog geen kiestoon, want die mist, heel logisch voglens mij maar niet volgens kpn...)
als ik nu he Quattrovox III kastje met een kabel aan het ISDN 2 kastje vast maak, dan blijft hij rood continu (lijkt goed) maar als i dan amar ook de kabel van isdn erin doe (Van de computer) dan lijkt het alsof he quattrovox kastje steeds uitvalt...
kortsluiting?
volgens mij zat ook het isdn2 kastje nooit aan het quattrovox kastje dus vaag dat dat nu 'lijkt' te werken

ps. kom niet met oplossing dat ik kabel of adsl moet nemen, want kabel ligt hier niet en adsl wil mn vader niet nemen omdat ik toch binnen aantal maanden t huis uit ga...
Oud 29-03-2005, 16:19
twain4me
twain4me is offline
*kijkt naar zijn fox*

uhmmm die fox is gewoon fout.... lampje hoort te branden

*rukt aan een paar kabels*

hij gaat knipperen zonder lijn signaal. (volgens mij ook als de NT1 verrot is) kijk dit eerst goed na

daarna kan je de fox nog upgraden met een nieuwe firmware, al je instellingen zijn dan wel weg
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:39
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zo'n quattrovox is toch een isdn centrale? Als je nog wel gewoon kan bellen moet je eens een andere poort gebruiken voor't modem, om te kijken of die poort verrot is.. Of kan dat niet omdat je maar één ISDN uitgang hebt voor computermodems en de rest voor analoge telefoons is?
Oud 29-03-2005, 21:03
Retinite
Retinite is offline
nou eh... er zitten DRIE 'telefooningangen'onder zo van die 4stekkerpuntengevallen en een isdn 2 kastje waar 'vroeger' de computer in ging, maar of die ooit aan de quattrovox VAST zat weet ik niet meer maar als i kdat doe dan crasht(?) mn vox... normaal? bellen enzo kan ik wel ik snap r nu niks meer van... ik denk nu toch echt dat t aan de kabel of modem ligt... maar dan toch.. hoe kon dan de vox een rood KNIPPEREND lichtje geven als de kabel er wel in zat? kortsluitingsfout?
Oud 29-03-2005, 22:41
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-03-2005 @ 20:39 :
Zo'n quattrovox is toch een isdn centrale? Als je nog wel gewoon kan bellen moet je eens een andere poort gebruiken voor't modem, om te kijken of die poort verrot is.. Of kan dat niet omdat je maar één ISDN uitgang hebt voor computermodems en de rest voor analoge telefoons is?
isdn gaat NIET via de fox

de fox werkt via isdn maar je sluit er uitsluitend analoge toestellen op aan... je kan wel 1 port omzetten voor data bv een fax of een analoge modem.

@ TS als je iemand in je buurt kent met isdn kanje een keer het NT1 kastje omruilen. Dat was bij mij het probleem toen ik een vergelijkbare storing had
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:36
Retinite
Retinite is offline
Ik heb wat getest
als je de NT1 hebt, dan zitten onder 2 'isdn' ingangen (bredere telefoon)
de linker daar zit de vox aanvast, hi jwerkt dan en kan ik bellen via analoge lijnen (doe ik nu) maar in de 2e isdn poort doet de vox het niet
de computer werkt sowieso niet met de eerste OF de tweede ingang, hij krijgt geen kiestoon maar de vox wel, of krijgt de vox geenk iestoon en 'maakt' hi jdie zlef voor de analoge ingang? k ga ff binnenkort eerst kabel proberen daarna de NT, want die zit nogal lastig vast (stekker/draad verdwijnt in de muur...)
Oud 31-03-2005, 21:11
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Je Pc moet rechtstreeks op de NT1 kast worden aangesloten.
De NT1 moet een groene led hebben branden als de lijn ok is.
De Quatrovox wordt aan een van de uitgangen van de NT 1 gehangen en de analoge telefoon/fax apparaten worden vervolgens aangesloten op de diverse poorten van de Quatrofox.
Als je telefoon nu is aangesloten op de quatrovox en je kunt bellen heb je absoluut een ISDN signaal op de lijn staan.
Als je PC niet werkt door de ISDN kaart in de PC rechtreeks aan te sluiten op de NT1 kast kunnen er nog maar 2 problemen zijn.
De eerste is dat de drivers voor deze ISDN kaart in de PC niet goed zijn geinstalleerd.
De tweede mogelijheid is dat de ISDN kaart in de PC naar de eeuwige jachtvelden is.
Ik zou proberen de ISDN kaart softwarematig te verwijderen waarna je de PC opnieuw opstart. Windows vindt de kaart opnieuw en met de juiste CD kun je de drivers opnieuw installeren.
Mocht e.e.a. gebeuren zoals het hoort en werkt het inbellen met de PC dan nog niet dan denk ik dat de ISDN kaart in de PC defect is.

Veel succes
Oud 02-04-2005, 11:10
Retinite
Retinite is offline
hee bedankt, ik ga t wel proberen, maar WAAAAARROOOM 'crasht' de vox dan als ik de isdn kabel van de computer in de nt1 doe??
kijk nu zit ik gewoon etjes op telefooninternet, maar als i kdan de isdn kabel uit de isdnkaart in de nt1 doe gaat de vox 'uit' en herstart hij steeds..
en er brandt idd een groen lampje bij line on op de nt1... dus die is blijkbaar nog helemaal ok?

misschien is t toch de isdn kaart of kabel want in de poort waar de vox normaal in zit doet hi jt ook niet...

ik zal ff wat proberen thx anyway

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 11:56
Retinite
Retinite is offline
ohja op de nt1 brandt maar 1 groen lampje, bij line on, neit bij 230 v/AC , hoort dat?

en issie nou echt wel gemaakt om 2 apparaten in de isdningangen te hebben?
Oud 02-04-2005, 13:21
Retinite
Retinite is offline
nieuwe drivers bevatten iets van een NDIS WAN Miniport Adapter (mijn ovrige niet)... maar nu zegt hij ook niet dat hij geen kiestoon meer krijgt, nu doet hij gewoon helemaal niks ("Bezig met bellen naar [tel nr]") maakt niet uit met hoeveel lijnen ik inbel
k heb een sitecom 128kbps pci isdn kaart
Oud 02-04-2005, 19:22
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Retinite schreef op 02-04-2005 @ 12:56 :
ohja op de nt1 brandt maar 1 groen lampje, bij line on, neit bij 230 v/AC , hoort dat?

en issie nou echt wel gemaakt om 2 apparaten in de isdningangen te hebben?
de nt1 moet aangesloten worden indien je deze gebruikt voor de stroomtoevoer aan toestelen.. als dit niet het geval is hoeft hij niet in de 230 te zitten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:12
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Welke NT 1 uitvoering heb je.
De oudere en eerste series waren niet allemaal ok en gingen soms spontaan stuk.
Dit zou het probleem van de Quattrovox kunnen verklaren.
Dat jullie NT1 niet geschikt zou zijn om 2 apparaten op aan te sluiten is absoluut niet waar.
Het moets toentertijd juist de kracht van ISDN boven een analoge telefoonlijn zijn dat je gelijktijdig kon internetten en bellen. Hiervoor moest dan wel een Quatrovox of andere Telefooncentrale worden eengesloten en de PC met een aparte ISDN kaart rechtstreeks op de Quattrovox.

Heb je wel de originele driver CD voor je ISDN kaart gebruikt bij het herinstalleren van de kaart en heb je het in de juiste volgorde gedaan. Is allemaal wel belangrijk anders installeerd de kaart niet juist.
Kijk anders even bij iemand in de buurt of je de drivers van de support site van je ISDN kaart kunt downen.

Staat overigens bij Sitecom ook een prima installatiehandleiding op de site.

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 16:36
Retinite
Retinite is offline
de oude drivers zijn zowiezo GEEN xp drivers daarom MOE(S)T ik ze wel downloaden
tja maar nu klan ik er 4 verschillende downloaden... er stata geen size bij dus zodirect ben ik uren bezig ach ja t zal wel ff moeten, maar ik elen binnkeort wel ff een anderemodem,

k heb nt1 model S3
Oud 04-04-2005, 16:45
Retinite
Retinite is offline
als ik kijk op :

http://www.sitecom.com/products_info...product_id=174

is dit de kaart niet (meer) ze hebben blijkbaar 'mijn' versie niet meer... dus de drivers worden wel goed geinstalleerd maar het werkt niet
Oud 04-04-2005, 21:17
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Nee dat kan kloppen dat het jou kaart niet is. Je link verwijst naar een ISDN kaart maar de afbeelding is van een analoog telefoonmodem. Dat zijn wezenlijk 2 verschillende apparaten.
Maar ok kun je me anders het typenummer dat op jou ISDN kaart staat opgeven.
Dan zal ik eens kijken f ze daar de XP drivers voor hebben.
Ik heb 1 ISDN kaart gezien in het programma van Sitecom en meer hebben ze er ook niet.
Van die kaart waren absoluut de XP drivers beschikbaar.

Dit zou de site met juiste drivers moeten zijn:
http://www.sitecom.com/driversmanual...d=174&search=1

Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:04
Retinite
Retinite is offline
ja die drivers heb ik ook geinstalleerd hoor allebei de versies

bij de faq staat:

"Op de DC-105 ziet u een rechthoekig blokje met \'UMEC\' en op de DC-105v2 ziet u een rechthoekig blokje met \'YCL\' en op het metale plaatje staat een Sitecom logo."

nou op de chip (ik neem aa ndat ze dat met blokje bedoelen ) stata ycl
dus ik installer v2, maar het wil niet baten
sitecom logo stat nergens op de kaart trouwens

ik heb ook nooit gezegd dat er geen xp drivers voor waren, maar op de CD staan geen xp drivers, odmat die cd gewoon te oud is/was

als ik nu 'inbel' doet hij helemala niks en zgt i jdat hij aan t bellen is en zo blijft hij staan... en voglens de pc werkt hij correct... *zucht* k krijg morgen een kaart van iemand anders dus dan kan ik zo ook ff kijken
Oud 08-04-2005, 14:01
Retinite
Retinite is offline
ik heb een kaart van iemand anders (Zelfde kaart precies) maar die werkt ook NIET.... dus nu ga ik ff wat 'oudere' drivers zoeken die vroeger wel werkte voor een Winbond W6692CF chip dan maar...
Oud 08-04-2005, 14:57
Retinite
Retinite is offline
gelukt!!! , maar nu snap ik alleen nog niet waarom hij nou eerst steeds geen kiestoon kreeg... terwijl ik niks met de drivers geklooid heb...
Reageren

Regels voor berichten