Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 16:51
Verwijderd
Hallo,

EDIT: Het is al goed Even een foutje in de volgorde!!

Ik heb net smilie omzetting toegevoegd aan mijn website... Maar ik zit met een probleempje:
Als er een HTML entity vooraf gaat aan een haakje sluiten bijv., dan wordt dat stukje ongewenst een smiley.

Zoals met: ("blabla") => dan wordt ") een knipoog smiley, omdat het aanhalingsteken eerst omgezet wordt naar een HTML entity: "

Hoe kan ik dit op een makkelijke manier voorkomen?

De smilies worden namelijk vervangen door tags ([smtag]), met str_replace. Als ik eerst smilies omzet naar HTML code (IMG tags), en dan htmlentities doe, dan worden die IMG tags (nou ja, de vishaken in ieder geval) ook entities.

Moet ik het spul herschrijven en de berichtjes met smilies doorlopen, en niet-smilies bewerken met htmlentities, en de smilies vervangen door IMG tags??

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 17:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 16:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Misschien HTML "uitschakelen" in je posts, als het ware? [] Tags gebruiken voor je HTML-tags en dan een ander soortige omzetting gebruiken? Zo doen wij het altijd...
Oud 03-04-2005, 16:56
Verwijderd
Je bedoeld, smilies omzetten naar tags?

Ik denk dat ik dat ga doen.

Edit:
Euhm...had ik al geloof ik....maar....nog even kijken hoe het nou zit
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:57
Gimme more beer
Citaat:
12Trix schreef op 03-04-2005 @ 17:56 :
Je bedoeld, smilies omzetten naar tags?

Ik denk dat ik dat ga doen.
Je zou andersoortige tags kunnen gebruiken, maar handiger is het om je posts te laten uitlezen in PHP, je [html] tags om te zetten naar <html> tags, als je begrijpt wat ik bedoel en dan kun je gemakkelijk smileys eruit halen. Als je maar je eigen standaard maakt en er goed over nadenkt.
Oud 03-04-2005, 16:58
Verwijderd
Hmm..waarom heb ik het nou fout gedaan... Ik had dus al wel tags gebruikt, maar ik denk dat ik even moet veranderen wanneer ik htmlentities gebruik, in welke volgorde...

Even kijken...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 17:57 :
Je zou andersoortige tags kunnen gebruiken, maar handiger is het om je posts te laten uitlezen in PHP, je [html] tags om te zetten naar <html> tags, als je begrijpt wat ik bedoel en dan kun je gemakkelijk smileys eruit halen. Als je maar je eigen standaard maakt en er goed over nadenkt.
Ik heb al een paar UBB tags erin zitten. Dat schijnt de standaard te zijn voor fora en andere dingen... Dus dat is gebruiksvriendelijker zeg maar.

De smilies zet ik dus al om in tags ([smblabla])..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:03
Gimme more beer
Citaat:
12Trix schreef op 03-04-2005 @ 17:59 :
Ik heb al een paar UBB tags erin zitten. Dat schijnt de standaard te zijn voor fora en andere dingen... Dus dat is gebruiksvriendelijker zeg maar.

De smilies zet ik dus al om in tags ([smblabla])..
Dat zou je kunnen doen jah.

Wat je eventueel ook kunt doen is de smiley laten herkennen met twee spaties eromheen "_:]_", maar ook dat is niet geheel waterdicht, zeg maar.
Reageren

Regels voor berichten