Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 14:36
Muchacha
Muchacha is offline
Ik lig in mijn bed, ik slaap, ik denk dat er een spin op mijn bed zit, ik doe mijn lichtje aan, ik zie een grote spin op mijn dekbed zitten, ik spring uit mijn bed, wordt plotseling wakker en besef dat ik het allemaal gedroomd heb... Mijn nachtlampje is uit, maar ik sta wel degelijk naast mijn bed. Deze droom heb ik het afgelopen jaar al 4x gehad... Heeft dit iets te betekenen?
En zijn er nog mensen die steeds terugkerende nachtmerries hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 14:56
Guenevery
Guenevery is offline
Nu niet meer gelukkig, maar vroeger heb ik er heel erg veel last van gehad. Ik droomde toen altijd over een kasteel waar ik aanklopte in het holst van de nacht, onweer enz incl. s'Nachts ging ik er rondspoken en vond een lijk.

Volgens een goede vriendin van mij had het te maken met de beelden die ik op dat moment van mijn ouders had (ze lagen toen net in scheiding). Ik zelf ben meer van de instelling: 'het zal allemaal wel'. Dus of het echt iets te betekenen heeft weet ik niet. Laatst las ik wel een boek waarin werd gezegd dat dromen de verwerking zijn van wat je overdag mee maakt. Dus wie weet zou het daarmee te maken kunnen hebben.
Oud 05-04-2005, 15:08
Verwijderd
Als ik een terugkerende nachtmerrie heb, is dat meestal omdat ik in het dagelijks leven in een situatie zit waardoor ik me ongemakkelijk voel of iets overdag niet goed kan verwerken. Die situatie komt weer terug dus de droom die daarbij hoort ook. Als dat het afgelopen jaar 4 keer is voorgekomen moet je je gaan afvragen wat er in die periodes speelde en welke overeenkomsten er zijn.

Ik heb terugkerende nachtmerries maar die vind ik een beetje te persoonlijk om hier te vertellen.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:12
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Jadis schreef op 05-04-2005 @ 16:08 :
Als dat het afgelopen jaar 4 keer is voorgekomen moet je je gaan afvragen wat er in die periodes speelde en welke overeenkomsten er zijn.
Ik heb er geen flauw idee van En waarom altijd van die vieze spinnebeesten? Kan het niet gewoon een 'enge' slang zijn ofzo? Nu verstijf ik als ik al een spin zie
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:12
Masquerade
Masquerade is offline
Ik heb vrij vaak precies hetzelfde gedroomd. Ik denk dat die spin staat voor datgene waar je op dat moment bang voor bent of mee zit. Het helpt trouwens om voordat je gaat slapen tegen jezelf te zeggen: er zit misschien een spin op mijn bed, maar ik heb een honkbalknuppel en sla dat beest er zo af!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:25
Justim
Justim is offline
tegenwoordig heb ik eigenlijk nooit meer terugkerende nachtmerries, heb er eigenlijk weinig last van. Maar toen k klein was had ik altijd dezelfde nachtmerrie wanneer ik ziek was, zelfs de avond voordat ik ziek was, heel vreemd. Ik zat dan in een hoekje in een heeeele grote (gym)zaal, er kwamen allemaal mensen op me af die veel groter waren, verder gebeurde er weinig maar het was heel angstig omdat je niet weet wat er precies gebeurde, maar als ik dan wakker werd lag ik ook helemaal te zweten.

Verder heb ik geen ervaringen met nachtmerries...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:33
dead person
dead person is offline
Ik had vroeger ook steeds terugkerende nachtmerries, heb geen idee wat het te betekend had, maar was wel behoorlijk vreemd

Was een droom dat als je iets drie keer achter elkaar deed, werd je vermoord door een man. Hij deed dan zout over je heen en stopte je in een vuilniszak.

Die droom heb ik ook 3 keer achter elkaar gehad en steeds ging ik verder in die droom steeds vermoorde die 3 verschillende mensen...samen dus 3 mensen in 3 dromen... Nou na die derde droom was ik echt zo bang geworden, bang dat die man uit mijn dromen me nu ook ging vermoorden ofzow. Echt zo raar...

Heb ook geen idee wat het te betekenen had

zinloze post...mja
Oud 05-04-2005, 20:38
moon
moon is offline
Ik had vaak afschuwelijke terugkerende nachtmerries over geesten. Toen ik eenmaal wist wat die nachtmerries te betekenen hadden, had ik ze ook niet meer. Ga eens opzoek naar de betekenis van je nachtmerrie. Dat kan echt helpen.
Oud 05-04-2005, 20:40
dead person
dead person is offline
Citaat:
moon schreef op 05-04-2005 @ 21:38 :
Ik had vaak afschuwelijke terugkerende nachtmerries over geesten. Toen ik eenmaal wist wat die nachtmerries te betekenen hadden, had ik ze ook niet meer. Ga eens opzoek naar de betekenis van je nachtmerrie. Dat kan echt helpen.
Waar kan je dat vinden? ik had wel eens een paar sites opgezocht, maar nergens staat een betekenis van mijn droom..
Oud 05-04-2005, 20:42
moon
moon is offline
ik heb zelf dromen boekjes en daar zoek ik het in op.
Oud 05-04-2005, 20:45
dead person
dead person is offline
Citaat:
moon schreef op 05-04-2005 @ 21:42 :
ik heb zelf dromen boekjes en daar zoek ik het in op.
Ohw okee
Oud 05-04-2005, 20:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Bijna alle dromen over spinnen zijn echte geluksdromen. Zie je in jouw droom een spin tegen een muur oplopen, dan zal jouw diepste wens binnenkort in vervulling gaan. Zit de spin in zijn web, dan zal jouw harde werk zijn vruchten afwerpen en zullen jouw inkomsten toenemen. Gaan jouw droom over een spin zittend op een telefoontoestel, dan kan je een telefoontje verwachten waar je veel aan zult hebben. Meestal geldt, hoe groter de spin, des te meer geluk je te wachten staat.

Bron

Ik weet niets van droomverklaringen en of er dus meerdere betekenissen zijn maar dit was het eerste wat ik tegen kwam!

Good luck

Ik heb vroeger echt de meest vreselijke nachtmerries gehad, elke nacht opnieuw, vaak zelfs meerdere keren.
Ik droomde voornamelijk dat ik verdwaalt was (= je weet niet wat je met de toekomst aanmoet..).
Ik droomde regelmatig dezelfde dromen opnieuw en vaak ook een vervolg op een eerdere droom.

Ik werd heel erg verdrietig van het lezen van de dromen die ik als kind heb gehad, wat heeft mij een hoop dwars gezeten zeg...

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 21:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten