Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 23:08
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Okee, gezien de load aan fabels die er rondom verschillende middelen zweven lijkt het me verstandig hier een paar te verzamelen.
Scheelt offtopic gezwam elders en sets the record straight

De meest recente die mij opvielen:

Blowen gaan je longen van kapot en je herencellen sterven af
en
lsd blijft nogal een tijdje in je lichaamsvet zitten, waardoor je wanneer je dat gaat verbranden heftige flashbacks krijgt.
Oud 07-04-2005, 23:55
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 04:11
Verwijderd
slotje
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 10:40
Verwijderd
slotje? Waarom. Ik vind het wel interessant.

Ok.
Prik en baileys is dodelijk.
Prik en Baileys combinatie is niet dodelijk. Wel misselijkmakend, maar niet dodelijk.

Alcohol is geen drug.
Drugs hebben een veranderende werking op je lichaam en geest, ik denk niet dat valt te ontkennen dat alcohol dat doet. Definitie drugs:
drug (de ~ (m.), ~s)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum
Dat het maatschappelijk aanvaard, goedkoop en makkelijk verkrijgbaar is, wil niet zeggen dat het daarom geen drug is. Nicotine en caffeïne zijn dat evenzeer.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 10:42
wann
wann is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-04-2005 @ 11:40 :
Nicotine en caffeïne zijn dat evenzeer.
Die wou ik er net bij gaan zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 10:54
Pay Per View
Pay Per View is offline
Dus jij wil beweren dat van blowen je longen niet kapot gaan? =)
Oud 08-04-2005, 11:35
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 08-04-2005 @ 11:54 :
Dus jij wil beweren dat van blowen je longen niet kapot gaan? =)
niet meer als bij normaal roken lijkt me... Maar als ik stoned ben heb ik geen zin om naar m'n schuurtje te lopen om te roken (binnen roken mag niet van mama hè) Dus blowen is gezond!

hoewel wanneer ik de wandeling van 6meter eenmaal gemaakt heb paf ik me ook wel helemaal dood, dus ik twijfel nog.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 08-04-2005 @ 00:08 :

De meest recente die mij opvielen:

Blowen gaan je longen van kapot
sinds wanneer is een joint niet schadelijk voor je longen?? okee, dan gaat t misschien wel vooral om de tabak, maar vrijwel iedereen blowt met tabak.

trouwens, van lsd kan je op zich wel flashbacks krijgen. dat dat misschien niet komt doordat je lichaamsvet verbrand, maar omdat de balans van neurotransmitters verstoord is, is toch niet zo heel belangrijk
Oud 08-04-2005, 11:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Beer, helps ulgy people have sex since 1856.
Oud 08-04-2005, 12:23
Verwijderd
Baileys en tonic is wel weer slecht toch?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:03
Risce
Risce is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-04-2005 @ 13:23 :
Baileys en tonic is wel weer slecht toch?
zelfde verhaal: het is niet dodelijk, niet schadelijk en het gaat ook niet gisten. Je kunt het wel laten zien, buiten de maag, in een mixer, dan gaat het klonten. Maar in het lichaam is het gewoonweg NIET SCHADELIJK.

"Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat Baileys en tonic in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt.
Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. (...)
Als je die twee dranken bij elkaar kiepert ziet het er dus niet zo lekker uit, maar dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is. En zoals Martin in een eerdere vraag al vermeldde ligt Baileys wel zwaar op de maag (omdat het room bevat), maar ook dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is.

Een citaat van een website van de TU Delft:
Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. "Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen", weet M. Pey van Sovedi. (...)

Bij deze vraag is verder gebruik gemaakt van informatie van www.alcoholinfo.nl.

Bron: http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4?pagina=171

En ook: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...woord&vraag=46
Oud 08-04-2005, 13:14
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-04-2005 @ 12:50 :
sinds wanneer is een joint niet schadelijk voor je longen?? okee, dan gaat t misschien wel vooral om de tabak, maar vrijwel iedereen blowt met tabak.

trouwens, van lsd kan je op zich wel flashbacks krijgen. dat dat misschien niet komt doordat je lichaamsvet verbrand, maar omdat de balans van neurotransmitters verstoord is, is toch niet zo heel belangrijk
volgens mij ging het om het laatste gedeelte van de zin, over dat je hersencellen ervan af sterven..
Oud 08-04-2005, 13:18
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Ook trouwens van mijn kant een fabel..

Ik zat gister op Z@ppelin (ned 3) een programma te kijken over jongeren die al in aanraking met wiet waren geweest.
Zitten daar een paar jochies van 12/13, beweren ze dat ze bij de eerste keer blowen hun vriendje aanzagen voor een dinosaurus en nu dus een trauma hebben opgelopen door het blowen.

Voor zover ik nu al 5 jaar blow, heb ik nog nooit een hallucinerende werking van wiet ervaren en (ik wil niet opscheppen) ik draai toch een wel behoorlijke hoeveelheid wiet in me blowtje..
Oud 08-04-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
DaFrostyOne schreef op 08-04-2005 @ 14:18 :

Voor zover ik nu al 5 jaar blow, heb ik nog nooit een hallucinerende werking van wiet ervaren en (ik wil niet opscheppen) ik draai toch een wel behoorlijke hoeveelheid wiet in me blowtje..
Van blowen niet, maar van spacecake/hasjmelk kan zeker wel!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:28
Verwijderd
Ik had het trouwens ook gezien..die gasten zeiden dat ze hyperactief en agressief werden van die shit. Ik weet niet wat voor shit hun roken, maar je wordt eerder passief...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:55
Type
Type is offline
Citaat:
Risce schreef op 08-04-2005 @ 14:03 :
zelfde verhaal: het is niet dodelijk, niet schadelijk en het gaat ook niet gisten. Je kunt het wel laten zien, buiten de maag, in een mixer, dan gaat het klonten. Maar in het lichaam is het gewoonweg NIET SCHADELIJK.
toevoeging: http://www.delta.tudelft.nl/archief/j29/n38/13784

die staat ook in "Beleid en Links" bovenaan de pagina.
Oud 08-04-2005, 14:11
de here Jezus
de here Jezus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-04-2005 @ 11:40 :
Alcohol is geen drug.
Drugs hebben een veranderende werking op je lichaam en geest, ik denk niet dat valt te ontkennen dat alcohol dat doet. Definitie drugs:
drug (de ~ (m.), ~s)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum
Dat het maatschappelijk aanvaard, goedkoop en makkelijk verkrijgbaar is, wil niet zeggen dat het daarom geen drug is. Nicotine en caffeïne zijn dat evenzeer.
Ik ben het met je eens, maar caffeïne zit denk ik toch op het randje, alcohol en tabak nemen mensen als drugs omdat het lekker is, maar caffeïne eigenlijk als 'doping' om beter te presteren op het werk, niet om strak te staan ofzo, niet om het middel zelf. Anders kan je paracetamol eigenlijk ook onder de drugs rekenen toch.
Oud 08-04-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
de here Jezus schreef op 08-04-2005 @ 15:11 :
Ik ben het met je eens, maar caffeïne zit denk ik toch op het randje, alcohol en tabak nemen mensen als drugs omdat het lekker is, maar caffeïne eigenlijk als 'doping' om beter te presteren op het werk, niet om strak te staan ofzo, niet om het middel zelf. Anders kan je paracetamol eigenlijk ook onder de drugs rekenen toch.
Caffeïne is zelfs lichamelijk verslavend ^^ Maar caffeïne zorgt voor wakker blijven, bedwingen van vermoeidheid enzo dus het is zeker een drug. Het heeft een veranderende werking op het lichaam, je onderdrukt iets, stimulerend dus.
Doping is ook drugs.

Wat paracetamol betreft, ik ben geen apotheker, ik weet niet wat er inzit en daar ga ik me dus niet over uitlaten. Paracetamol met codeïne iig wel vanwege de codeïne. Codeïne is zelfs ook lichamelijk verslavend.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:12
de here Jezus
de here Jezus is offline
Ja oke gezien de criteria is het gewoon drugs maar ik bedoel hoe het gebruikt wordt, caffeïne wordt door het gros niet als drug gebruikt bedoel ik. Daarom zit het op het randje vind ik.

In paracetamol zit paracetamol en standaard geen codeïne. Dat codeïne lichamelijk verslavend is is niet zo verwonderlijk, codeïne is gewoon methylmorfine. Maargoed hoe het precies werkt weet ik niet, ik weet wel dat aspirine wat in je hersens doet waardoor het pijnstillend, anti-infectie en koortsverlagend werkt en paracetamol zal daar niet veel van afwijken. Maar je kan er niet echt high van worden zeg maar.
Oud 08-04-2005, 15:23
Verwijderd
Oh van codeïne kun je toch wel een heel aangenaam gevoel krijgen ^^.

Maar het gros gebruikt alcohol en sigaretten ook niet als drugs en vooral omdat ze het niet als drugs zien. Iedereen drinkt wel eens een wijntje, met oud op nieuw een glas champagne, een pilsje op café... het is net door dat gewoontegebruik dat de kijk erop vertroebelt .

(Maar deze discussie is niet voor hier)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:39
de here Jezus
de here Jezus is offline
(Ik bedoelde, je kan van paracetamol niet high worden, van codeïne weet ik wel hoor, dat heb ik heel lang dagelijks geslikt <3 )
Oud 08-04-2005, 17:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 08-04-2005 @ 12:58 :
Beer, helps ulgy people have sex since 1856.
wat klopt daar niet aan??

de datum ofzo??
Oud 08-04-2005, 17:50
wann
wann is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-04-2005 @ 18:19 :

de datum ofzo??
Weihenstephan, seit 1040!
Dass älteste Bier!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:36
Verwijderd
Ik weet nog een fabeltje: mensen die nooit drugs gebruiken zijn ook best gezellig.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:20
zeehond23
zeehond23 is offline
lsd blijft in je ruggenmerg zitten, niet in je fuckin lichaamsvet!
Advertentie
Oud 09-04-2005, 15:23
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Vandaag surfte ik tegen dit aan: "Volgens mijn ouders en veel generatiegenoten is het zeer gevaarlijk om Alcohol (bier) te drinken waar as van tabak in is gevallen. "

Dikke onzin natuurlijk. Ik neem aan dat ik niet de enige ben hier die ooit in verdwaasde toestand per ongeluk uit het blikje heeft gedronken dat als asbak werd gebruikt (50% kans als dat blikje naast jou identieke blikje bier staat )

ook een leuke "na speedgebruik verdwijnen stoffen sneller uit je urine door het eten vanb citroen en knoflook"
Oud 09-04-2005, 15:26
Verwijderd
ja of die "van speed gaat je haar en nagels sneller groeien".
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:27
coopergirl
coopergirl is offline
Offuh: 'Wiet is niet verslavend'
Oud 09-04-2005, 15:29
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline

Waar heb je die gehoord dan?
Oud 09-04-2005, 17:39
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Oma schreef op 08-04-2005 @ 14:26 :
Van blowen niet, maar van spacecake/hasjmelk kan zeker wel!
inderdaad, maar neem aan dat wanneer je 13 bent en pas amper rookt/blowt, je geen spacecake gaat eten of hasjmelk drinken (kan natuurlijk altijd..)
Oud 11-04-2005, 12:07
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Oma schreef op 09-04-2005 @ 16:26 :
ja of die "van speed gaat je haar en nagels sneller groeien".
die kan ik nergens vinden...

maar via deze en deze sites las ik over MSM.
Een stofje met bijna magische eigenschappen (medisch, lol levert t niet op helaas), waar googel nogal wat over weet te vinden. Toch heb ik mijn twijfels.....
Oud 11-04-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-04-2005 @ 12:50 :
Bij mijn weten ligt het simpelweg aan het feit dat het een intense ervaring is. En net als bij elke intense ervaring (auto ongelukken, seksueel misbruik) bestaat er de mogelijkheid dat er flashbacks optreden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
********** schreef op 11-04-2005 @ 13:54 :
Bij mijn weten ligt het simpelweg aan het feit dat het een intense ervaring is. En net als bij elke intense ervaring (auto ongelukken, seksueel misbruik) bestaat er de mogelijkheid dat er flashbacks optreden.
"Flashbacks
Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets".
Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren.
In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt.

Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks.

Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet.
Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins.
Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend".

http://www.drugsinfoteam.nl/LSD.HTML
Oud 11-04-2005, 19:56
Radium
Radium is offline
Citaat:
de here Jezus schreef op 08-04-2005 @ 15:11 :
Paracetamol is volgens die definitie inderdaad een drug.

Het probleem zit 'm in het woord "drug" dat in de loop der tijd nogal dubbelzinnig is geworden.

In het Engels worden medicijnen vaak gewoon "drugs" genoemd, en gaan mensen naar een "drugstore" om ze te halen. In Nederland hebben wij de drogist - wat natuurlijk ook van "drogeren" komt. Deze etymologie van het woord "drug" gaat echt heel ver terug. Het is pas een ontwikkeling van de laatste honderd jaar dat "drug" synoniem is geworden met de illegale varianten van de alom bekende drugs.

Tegenwoordig kun je het woord drug gebruiken in strikte zin, zoals volgens de definitie van een woordenboek, en alle zelf-toegediende stoffen die een bepaald effect op het menselijk lichaam hebben onder drugs rekenen.

Je kunt het woord drug echter ook gebruiken met betrekking tot het juridisch systeem, dus als in "Heroïne is een drug. Paracetamol niet".

Dus ik denk dat het fabeltje "alcohol is geen drug" vooral berust op een taalkundig probleempje.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:08
Verwijderd
thee roken heeft effect
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:30
little nemo
little nemo is offline
ohw hoor ik ook bij nogal wat mensen: de effecten van alcohol en wiet heffen elkaar op
Oud 11-04-2005, 21:48
Risce
Risce is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-04-2005 @ 22:30 :
ohw hoor ik ook bij nogal wat mensen: de effecten van alcohol en wiet heffen elkaar op
het veroorzaakt hoogstens een geheel nieuw effect
Oud 11-04-2005, 22:10
Brasco
Brasco is offline
Bier na wijn geeft Venijn
Wijn na bier geeft plezier

Volgens mij slaat dit als een slappe lul op een slagroomtaart want bij mij maakt het geen hol uit wat ik eerst of laatste drink.. maar misschien is t echt zo.. iemand ?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:11
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Bier na wijn Vs wijn na bier is een uitspraak die stamt uit het verleden en heeft betrekking op je financiële gesteldheid.

Dat bier na wij slecht zou vallen is dus een Fabel

Oud 12-04-2005, 13:27
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 08-04-2005 @ 00:08 :
lsd blijft nogal een tijdje in je lichaamsvet zitten, waardoor je wanneer je dat gaat verbranden heftige flashbacks krijgt. [/B]
Dit is echt een hoogst irritant fabeltje inderdaad.

Volgens de één is het je lichaamsvet, volgens de ander je hersens, volgens wéér een ander je aderen - en toch zijn ze het met elkaar eens.
Oud 12-04-2005, 15:11
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-04-2005 @ 18:19 :

de datum ofzo??
ulgy
Oud 16-04-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 11-04-2005 @ 14:02 :
"Flashbacks
Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets".
Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren.
In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt.

Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks.

Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet.
Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins.
Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend".

http://www.drugsinfoteam.nl/LSD.HTML

Wat ik zei dus, maar dan wat uitgebreider. Er is een herinnering aan de trip ontstaan, niks geen resterende stukjes 'lsd' in je hersenen of lichaamsvet. En over HPPD hebben we het natuurlijk niet meestal, dat is wel zo zeldzaam dat je het niet echt kan meenemen. Bovendien is er ook daarbij geen sprake van resterende drugs in je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:31
Truth
Truth is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-04-2005 @ 16:27 :
Offuh: 'Wiet is niet verslavend'
Alles kán psychologisch verslavend zijn als je er maar gek genoeg voor bent, ik noem het kijken naar een formule 1 wedstrijd no matter what, het elke keer tot diep in de nacht op internet surfen, het wekelijkse kroegentochtje dat je met je maten houdt. Maar dat wil niet zeggen dat het per definitie verslavend is, nogal persoonsgebonden. De fabel moet dus volgens mij zijn: "Het gebruik van wiet is nooit verslavend". De bestandsdelen van wiet zijn in ieder geval niet lichamelijk verslavend, maar dat wisten jullie al.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 07:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Truth schreef op 16-04-2005 @ 17:31 :
Alles kán psychologisch verslavend zijn als je er maar gek genoeg voor bent, ik noem het kijken naar een formule 1 wedstrijd no matter what, het elke keer tot diep in de nacht op internet surfen, het wekelijkse kroegentochtje dat je met je maten houdt. Maar dat wil niet zeggen dat het per definitie verslavend is, nogal persoonsgebonden. De fabel moet dus volgens mij zijn: "Het gebruik van wiet is nooit verslavend". De bestandsdelen van wiet zijn in ieder geval niet lichamelijk verslavend, maar dat wisten jullie al.
Okay, je punt is dus het woord 'niet' in 'nooit' te veranderen.
Oud 17-04-2005, 14:51
Truth
Truth is offline
Yep, want als "niet verslavend" een fabel is zou het betekenen dat het in werkelijkheid wel (=altijd) verslavend is. Als de fabel "nooit verslavend" is wil het zeggen dat de werkelijkheid is, dat het in het ene geval wel verslavend is en het andere niet. Da's nogal een verschil.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 17:11
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
DaFrostyOne schreef op 08-04-2005 @ 14:18 :
Ook trouwens van mijn kant een fabel..

Ik zat gister op Z@ppelin (ned 3) een programma te kijken over jongeren die al in aanraking met wiet waren geweest.
Zitten daar een paar jochies van 12/13, beweren ze dat ze bij de eerste keer blowen hun vriendje aanzagen voor een dinosaurus en nu dus een trauma hebben opgelopen door het blowen.

hahah ik heb het ook gezien en idd ik dacht dat ook al. vind het knap, heb nog nooit gehoord dat mensen gingen haluccineren van te blowen... van coke en zo wel, dat kan heel eng zijn...
Oud 17-04-2005, 17:12
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Truth schreef op 16-04-2005 @ 17:31 :
jep bv ik ben verslaafd (psygisch) aan suiker (snoep)
Oud 17-04-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
heavyukkie schreef op 17-04-2005 @ 18:11 :
hahah ik heb het ook gezien en idd ik dacht dat ook al. vind het knap, heb nog nooit gehoord dat mensen gingen haluccineren van te blowen... van coke en zo wel, dat kan heel eng zijn...
Hallucineren van coke? Volgens mij hallucineer ik nog eerder van wiet dan. Heb in ieder geval wel visuals met m'n ogen dicht als ik genoeg op heb, maar op een of andere manier kan ik dat ook best goed oproepen na al die keren paddo's.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 10:44
Verwijderd
Klopt het dat hasj roken en alcohol drinken niet altijd even lekker samengaat?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 10:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2005 @ 11:44 :
Klopt het dat hasj roken en alcohol drinken niet altijd even lekker samengaat?

Inderdaad. Blowen na heel veel zuipen gaat bij sommigen wel eens mis. Bij mij was het overigens een kwestie van gewoon 10 keer over die grens heengaan en daarna kun je wel bijna alles hebben
Reageren

Regels voor berichten