Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoewel wanneer ik de wandeling van 6meter eenmaal gemaakt heb paf ik me ook wel helemaal dood, dus ik twijfel nog. |
![]() |
||
Citaat:
![]() trouwens, van lsd kan je op zich wel flashbacks krijgen. dat dat misschien niet komt doordat je lichaamsvet verbrand, maar omdat de balans van neurotransmitters verstoord is, is toch niet zo heel belangrijk
||
Citaat:
"Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat Baileys en tonic in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt. Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. (...) Als je die twee dranken bij elkaar kiepert ziet het er dus niet zo lekker uit, maar dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is. En zoals Martin in een eerdere vraag al vermeldde ligt Baileys wel zwaar op de maag (omdat het room bevat), maar ook dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is. Een citaat van een website van de TU Delft: Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. "Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen", weet M. Pey van Sovedi. (...) Bij deze vraag is verder gebruik gemaakt van informatie van www.alcoholinfo.nl. Bron: http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4?pagina=171 En ook: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...woord&vraag=46
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
die staat ook in "Beleid en Links" bovenaan de pagina.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doping is ook drugs. Wat paracetamol betreft, ik ben geen apotheker, ik weet niet wat er inzit en daar ga ik me dus niet over uitlaten. Paracetamol met codeïne iig wel vanwege de codeïne. Codeïne is zelfs ook lichamelijk verslavend. |
![]() |
||
Citaat:
de datum ofzo??
||
Citaat:
![]() Dass älteste Bier! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar via deze en deze sites las ik over MSM. Een stofje met bijna magische eigenschappen (medisch, lol levert t niet op helaas), waar googel nogal wat over weet te vinden. Toch heb ik mijn twijfels.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets". Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren. In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt. Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks. Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet. Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins. Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend". http://www.drugsinfoteam.nl/LSD.HTML
||
Citaat:
Het probleem zit 'm in het woord "drug" dat in de loop der tijd nogal dubbelzinnig is geworden. In het Engels worden medicijnen vaak gewoon "drugs" genoemd, en gaan mensen naar een "drugstore" om ze te halen. In Nederland hebben wij de drogist - wat natuurlijk ook van "drogeren" komt. Deze etymologie van het woord "drug" gaat echt heel ver terug. Het is pas een ontwikkeling van de laatste honderd jaar dat "drug" synoniem is geworden met de illegale varianten van de alom bekende drugs. Tegenwoordig kun je het woord drug gebruiken in strikte zin, zoals volgens de definitie van een woordenboek, en alle zelf-toegediende stoffen die een bepaald effect op het menselijk lichaam hebben onder drugs rekenen. Je kunt het woord drug echter ook gebruiken met betrekking tot het juridisch systeem, dus als in "Heroïne is een drug. Paracetamol niet". Dus ik denk dat het fabeltje "alcohol is geen drug" vooral berust op een taalkundig probleempje. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bier na wijn Vs wijn na bier is een uitspraak die stamt uit het verleden en heeft betrekking op je financiële gesteldheid.
Dat bier na wij slecht zou vallen is dus een Fabel ![]()
||
Citaat:
Volgens de één is het je lichaamsvet, volgens de ander je hersens, volgens wéér een ander je aderen - en toch zijn ze het met elkaar eens. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik zei dus, maar dan wat uitgebreider. Er is een herinnering aan de trip ontstaan, niks geen resterende stukjes 'lsd' in je hersenen of lichaamsvet. En over HPPD hebben we het natuurlijk niet meestal, dat is wel zo zeldzaam dat je het niet echt kan meenemen. Bovendien is er ook daarbij geen sprake van resterende drugs in je lichaam. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Inderdaad. Blowen na heel veel zuipen gaat bij sommigen wel eens mis. Bij mij was het overigens een kwestie van gewoon 10 keer over die grens heengaan en daarna kun je wel bijna alles hebben ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Sunsaain of your love #457 Swlabr | 500 | 12-12-2008 14:36 | |
Drugs & Alcohol |
onverwachte trips? Rigel | 6 | 20-03-2007 19:53 | |
Films, TV & Radio |
Wie is de Mol? komt terug! Goede Fee | 500 | 18-02-2005 22:01 | |
De Kantine |
keek jij vroeger vaak naar de fabeltjeskrant? Meneer de Uil | 95 | 17-02-2004 21:21 | |
De Kantine |
Kinderjaren Stefanie | 95 | 13-02-2004 14:11 |