Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 17:01
RanC
RanC is offline
Campen, iedereen kent het.

Of je nou mensen afschiet op de Online Jachtvelden van Battlefield, terroristen afknalt met Counter-Strike, een virtuele Amerikaanse soldaat bent of een vreemd gedrocht uit Unreal Tournament; iedereen heeft wel eens met campen te maken gehad.

Ben jij zo'n screw-realism-I-pwn-n00bs gozer die alleen gedood kan worden door een camper? Of ben jij juist het type die rondes lang met zijn sniperrifle op een plekje zit om maar net die ene kill te maken?

Ik ben persoonlijk ook wel eens een camper. Het ligt aan de situatie, als ik bijvoorbeeld op een bepaalde map (SF Sandstorm, voor die paar die hem kennen) met America's Army wéét dat er andere gozers op de server zitten die mij ownen in 1-on-1/CQC, dan ga ik campen. Alles om te winnen zeg maar.

Wat vinden jullie van campers en camperinnen? Vertel het mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 17:11
Verwijderd
Vrij nutteloos, je moet maar net geluk hebben dat er iemand langskomt.

Bovendien zijn campers makkelijk te schieten.

Bovenstaande is geldig voor CS, maar niet wars. Want daar moet campen nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:17
Verwijderd
Hangt af van het speltype natuurlijk. Je kunt er in UT-CTF niet omheen af en toe een armor te campen, maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Verder is het natuurlijk sterk mapafhankelijk. In een goede DM-map kun je niet of nauwelijks campen, omdat de belangrijke items tactisch over de map zijn verdeeld.

En verder roepen natuurlijk alle 'pro gamers' online altijd 'camper' wanneer ze gedood worden. Da's gewoon standaard, nooit erkennen dat je gewoon outskilled bent. Het is altijd een n00b die je pakt met een geluksschot.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:54
Smobbo
Smobbo is offline
Er is een heel groot verschil tussen 'campen' en strategische plekken in de map verdedigen.
Dit heb je bij zowel CS als ook AA.
Het verdedigen van de bombspot, oid is gewoon slim en de bedoeling van de verdedigende ploeg.
Ergens in een hoekje van de map zitten waar je normaal niets belangrijks kan vinden en dus ook niet gauw kijkt is campen, en fucking irritant!
Ik zelf was altijd een suicide sjonny .
Oud 10-04-2005, 18:03
Augustus
Augustus is offline
bij CS kamperen is spelverneukend.

afgezien van het zoals al eerder genoemde strategische plekken verdedigen of even reloaden in een hoekje oid.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:49
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
CS:

Ik campte nooit, maar wel vaak stil verplaatsen, wat ook echt lang kan duren natuurlijk. Maar dat is eigenlijk alleen nodig als je in je eentje bent.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:00
MaHo
MaHo is offline
CoD:

Ik speelde vooral S&D, dan heb je dus defenders (Axis) en attackers (allies). Als ik Axis was ging ik heel vaak op een punt campoen waar ze wel langs moesten en waar je dus enorme verschillen kon maken. Je kan wel als een dolle hond op ze afrennen, maar dan kun je imo beter TDM gaan spelen. Tactisch campen is mijn stylo
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 10-04-2005 @ 20:00 :
CoD:

Ik speelde vooral S&D, dan heb je dus defenders (Axis) en attackers (allies). Als ik Axis was ging ik heel vaak op een punt campoen waar ze wel langs moesten en waar je dus enorme verschillen kon maken. Je kan wel als een dolle hond op ze afrennen, maar dan kun je imo beter TDM gaan spelen. Tactisch campen is mijn stylo
Inderdaad, ligt er maar net aan welk team je bent.

Ik heb er een hekel aan als de Americans gaan liggen campen gewoonweg omdat het niet hun doel is om 1 punt te verdedigen maar om juist een dynamite te plante.

Verder zijn mensen die gewoon een hele ronde op 1 plek liggen dieptriest, een beetje afwisseling mag wel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:08
Verwijderd
Ik camp nooit, omdat ik zowiezo al geen sniper figuur ben en er liever lustig op los knal. Dat wil niet zeggen dat ik zo af en toe ergens dekking zoek of als ik weet dat iemand zit rustig afwacht totdat hij/zij in mijn vizier loopt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:26
Verwijderd
ik camp niet.
ik snipe.

probeer in OFP maar eens lekker te blijven campen.
na 2 schoten hebben ze je positie
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:53
Halogeen
Halogeen is offline
Ik heb zelf nooit het geduld om in een hoekje te zitten wachten . Maar échte campers kan ik niet uitstaan, alhoewel ik natuurlijk begrijp dat tactisch de lafaard spelen soms nodig is. en in wars is (bijna) alles geoorloofd.
Oud 10-04-2005, 20:55
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met CoD doe ik het zelf nauwelijks. Alhoewel het uitermate frustrerend is, accepteer ik het wel. Campen hoort erbij.
Zeiken erover is triest.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:35
Verwijderd
Als je op een bepaalde map kunt campen, is dat de schuld van de mapper, niet van de camper. Tenzij het ook echt de bedoeling is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:48
Jolt
Jolt is offline
het is een tacktiek. Toen ik nog in een clan speelde, met Socom en we stonden achter, toen wilde we niemand verliezen pas als wij met 6 man over waren en hun nog maar met 4 of zo dan gingen wij ze zoeken.

Maar ik was vaker de sniper, ging altijd lekker campen
Oud 10-04-2005, 22:31
Verwijderd
Heel af en toe camp ik wel eens. Ik vind het wel vet om ergens te zitten en wachten tot die ene kill op een nietsvermoedend iemand.

Maar echt hele rondes in een hoekje zitten waar de kans ontzettend klein is dat er iemand van de tegenpartij langskomt vind ik echt not done.

Verder is het natuurlijk heerlijk om een camper te knifen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:47
Methuselah
Methuselah is offline
Als ik ET speel, Fuel Dump map, Allied, dan snipe ik vaak wel eens, zijn wel leuke plekjes voor dan.
Oud 11-04-2005, 02:56
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Net zoals ik echte leven kan ik niet stilzitten, dus campen voor mij is ontiegelijk saai zelfs als ik AA speelde, ging soms rennend op mensen af wat soms behoorlijk hielp (5 kills). Echter speel niet zo vaak online omdat een goed verhaallijn meestal beter vind dan online games
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:25
Mennuz
Mennuz is offline
Campen alleen is gewoon saai.
Ik ren meestal wel wat rond
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 09:22
Verwijderd
camp wel eens met een sniper rifle, maar dan wel om een strategisch punt te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:46
Mark
Mark is offline
in Quake III win je niet door te campen. Ja in TDM en CTF misschien, maar that's part of the game in die diciplines.

Mark
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:04
Guissie
Guissie is offline
Ik camp nooit 'echt', ik blijf iig niet rondes lang op 1 plek zitten. Soms blijf ik wel even op een fijn plekje met een sniper, maar ik houd wel van wat risico. Het is ook effectief. En bovendien zijn campers vaak makkelijk af te schieten.
Oud 11-04-2005, 16:28
Verwijderd
Nee campen is niet goed, op die manier loop je belangrijke wapens en armor mis dat zich aan de andere kant van de map bevind.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 11-04-2005 @ 17:28 :
Nee campen is niet goed, op die manier loop je belangrijke wapens en armor mis dat zich aan de andere kant van de map bevind.
ja, maar als je camped heb je aan het uberleetsnipahgeval genoeg he
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:55
Destralak
Destralak is offline
Campen is best pathetisch
Daarom heb ik op mijn UT server een anti-camp mutator geïnstalleerd.
Als je te lang op dezelfde plek blijft staan krijg je damage
Oud 11-04-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 11-04-2005 @ 17:28 :
Depends on the game.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 20:21
Paperz
Paperz is offline
corpsecampen
Oud 11-04-2005, 20:51
Stargazer
Stargazer is offline
Ik pak er alleen m'n snipe bij als ik een doel moet verdedigen(bv. een bomb)
Oud 11-04-2005, 22:41
LMP
LMP is offline
I have campers for breakfast.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 01:10
Legend Of Rusj@
Citaat:
Luka schreef op 11-04-2005 @ 23:41 :
I have campers for breakfast.
I have Bread for breakfast
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 02:06
DioS
DioS is offline
Weinig mis mee als je idd iets aan het verdedigen bent.
Of als je weet dat er iemand aankomt, dat je dan ergens gaat zitten.
Als je maar niet de halve/hele ronde op één plaats blijft zitten dan vind ik het goed
Oud 12-04-2005, 07:31
Verwijderd
Wat is het nou precies? Ik word er niet echt wijs uit
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 07:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2005 @ 08:31 :
Wat is het nou precies? Ik word er niet echt wijs uit
Dat je bij een first person shooter op één plek gaat zitten, en daar een hele tijd blijft zitten en wacht tot er iemand langsloopt om die dan neer te schieten. Dus als het ware kamperen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 08:12
JH
JH is offline
Ach campen deed ik ook wel maar dat was meer om iemand makkelijk dood te krijgen en zelf niet er aan te gaan.
Als je echter al een paar honderd keer een level hebt gespeeld dan ken je alles en dan pak je ze wel.
Mensen die eens een keer campen en dan weer verder gaan is geen probleem, de echte die hard campers heb ik een hekel aan, daar is geen lol aan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:32
Verwijderd
Aha, met de sniper-gun in MOHAA!

*kuch*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Snipen =/ campen volgens mij.
Oud 12-04-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-04-2005 @ 15:20 :
Snipen =/ campen volgens mij.
Dat is erg kort door de bocht. Onder campen versta ik dat iemand heel erg lang op 1 plek zit, snipen kan ook constant wisselend van positie. Met dat laatste heb ik geen problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:09
RanC
RanC is offline
Ik vind het persoonlijk erg geil om South Objective te pakken met de AA map SF Sandstorm en dan op een plekje te gaan liggen, wachten tot die jan doedels langskomen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 12-04-2005 @ 17:52 :
Dat is erg kort door de bocht. Onder campen versta ik dat iemand heel erg lang op 1 plek zit, snipen kan ook constant wisselend van positie. Met dat laatste heb ik geen problemen.
*kuch*
niet op de manier waarop ik het doe
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:20
Verwijderd
snipers > campers.

snipers weten ook hoe ze minder goeie spots kunnen gebruiken.
campers zitten alleen maar "uwhuhuhhuh, hier heb ik zicht!"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 00:07
Legend Of Rusj@
Citaat:
RanC schreef op 12-04-2005 @ 18:09 :
Ik vind het persoonlijk erg geil om South Objective te pakken met de AA map SF Sandstorm en dan op een plekje te gaan liggen, wachten tot die jan doedels langskomen.
Geil???
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:22
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-04-2005 @ 01:47 :
Als ik ET speel, Fuel Dump map, Allied, dan snipe ik vaak wel eens, zijn wel leuke plekjes voor dan.
als allied op het huisje waar de ammopacks liggen (voordat de tank door de tunnel is) en daarna op de berg.
allies op de tunnel MG en op die silo in de fuel dump

verder wil ik altijd zo snel mogelijk de missie halen, dus voorop in de strijd met een thompson ofzo en fraggen
Oud 13-04-2005, 11:49
skeleton
skeleton is offline
Ik doe het niet, ik heb een hekel aan lamers, mocht ik door een camper gekilled worden, dan ga ik zodra ik respawn terug om die lamer voor zijn flikker te schieten.

Overigens houd ik altijd wel een oogje in het zeil bij hoekjes e.d. voor dit soort lui
Oud 13-04-2005, 12:49
D@mien
D@mien is offline
In Battlefield snipe ik wel vaak...afhankelijk van de map...aangezien snipen in maps die draaien om tanks en vliegtuigen nogal nutteloos is...maar basecampen doe ik niet...ik ga gewoon erges op een berg liggen...ook voor et overzicht...zodat je vijandelijke posities kan doorgeven aan je medespelers...

Campen in battlefield is nooit probleemloos...je kan áltijd neergeknalt worden waar je zit...hoe goed je positie ook is...een A10-Thunderbolt oid heeft daar schijt aan

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 13-04-2005 @ 01:07 :
Geil???
Ja. Het is geweldig om iemand een singleheadshot te geven zodra hij bijna het objective heeft gepakt.

Geeft mij zo'n egoboost.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:13
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Revan schreef op 12-04-2005 @ 17:52 :
Maar als een sniper heel lang op 1 plek zit is hij juist erg kwetsbaar. Zodra ik meer dan 1x op een plek wordt neergesniped is diegene dood als ik er een derde keer langskom, tenzij hij zich heel erg goed heeft verstopt.

Een ander aspect van campen vind ik dat je zelf redelijk moeilijk te raken/doden bent, of dat je vlak bij een spawnpoint zit ofzo. En dat iedereen het kan, iets wat met snipen niet zo is.
Oud 13-04-2005, 15:03
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 13-04-2005 @ 12:22 :

als allied op het huisje waar de ammopacks liggen (voordat de tank door de tunnel is) en daarna op de berg.
allies op de tunnel MG en op die silo in de fuel dump

verder wil ik altijd zo snel mogelijk de missie halen, dus voorop in de strijd met een thompson ofzo en fraggen
Als Allied naast dat huisje staan of liggen, daarna achter die berg links, naast die boom.
Als Axis maakt 't eerst niet veel uit en daarna op die silo of daar net onder.
Oud 16-04-2005, 22:44
David
David is offline
Wat ik niet snap dat zijn mensen die zeiken over campers.

Ok, het kan soms echt heel irritant zijn als je een echte camper hebt die gewoon ergens op een plek blijft zitten waar niemand hem gevonden krijgt.

Maar iemand die campt en mensen afschiet, tja..
Doe er gewoon maar wat tegen !

Ik bedoel, in de oorlog liggen er ook snipers, die doen toch ook echt mee

Ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden over campen.
Het hoort bij het spel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 01:12
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
David schreef op 16-04-2005 @ 23:44 :
Wat ik niet snap dat zijn mensen die zeiken over campers.

Ok, het kan soms echt heel irritant zijn als je een echte camper hebt die gewoon ergens op een plek blijft zitten waar niemand hem gevonden krijgt.

Maar iemand die campt en mensen afschiet, tja..
Doe er gewoon maar wat tegen !

Ik bedoel, in de oorlog liggen er ook snipers, die doen toch ook echt mee

Ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden over campen.
Het hoort bij het spel.
mee eens mensen moeten niet mouwen over campen tenzei
het echt verstoppertje wordt dan is het gewoon irri
Oud 17-04-2005, 02:28
p-chez
p-chez is offline
Ik camp eigenlijk nooit. Puur omdat ik het niet kan, in die zin, ik verveel me dan. Ik wil altijd lekker rondrennen. Zelfs ookal heb ik nog maar 2hp oid.
Oud 17-04-2005, 11:21
RanC
RanC is offline
De winnaar heeft altijd gelijk.

Als ik weet dat ik kan winnen door te campen, dan zal ik dat ook overwegen.

Trouwens, alle 1337ers die altijd op campers lopen te zeiken (maar wel worden afgeknald door diezelfde campers) zijn gewoonweg niet 1337 genoeg om de campers niet te verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten