Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
HILVERSUM - Door een schietpartij in Hilversum zijn zaterdag vijf doden gevallen, een vader, een moeder en drie kinderen. Volgens de politie gaat het om een familiedrama. Het lijkt er volgens een woordvoerder op dat de vader zijn vrouw en kinderen met pistoolschoten heeft gedood en daarna de hand aan zichzelf heeft geslagen.

De lichamen van het gezin werden zaterdag rond 12.30 uur door een familielid in de woning aan de Hilvertsweg ontdekt. De stoffelijke overschotten lagen daar al tussen de twaalf en 24 uur, aldus de politie. De politie was rond 14.45 uur in de woning nog bezig met onderzoek. Volgens een woordvoerder lagen alle lichamen in bed op de bovenverdieping van de woning.

De straat waar de schietpartij plaatshad, is afgesloten. Enkele geëmotioneerde buurtbewoners werden door politiemensen opgevangen en doorgestuurd naar slachtofferhulp. De vader van het gezin was volgens verschillende buurtbewoners en kennissen een politieman bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). Volgens omwonende ging het om een "normaal" gezin. De woordvoerder verklaarde dat er geen aanwijzingen waren dat het gezin problemen had.

School

De drie kinderen zijn omgekomen, zaten op dezelfde school, de Montessorischool-Zuid. Het gaat om drie jongetjes, meldde de school in een verklaring. De instelling probeert dit weekeinde alle ouders van het drama op de hoogte te stellen. In overleg met het Regionale Opvangteam Jeugd is een draaiboek voor de opvang van de leerlingen en leerkrachten opgesteld.

Bron
Citaat:
HILVERSUM Bij een gezinsdrama in een woning in Hilversum zijn vijf doden gevallen. Een 46-jarige man schoot zijn vrouw en drie jonge zonen dood en pleegde daarna zelfmoord.

Een familielid vond de lichamen in de middag. Het drama moet zich vannacht of gisteravond hebben afgespeeld. Het motief van de man is onbekend.

Buren hebben niets van de schietpartij gehoord. Het gezin stond niet bekend als 'probleemgezin'. De vader werkte bij de verkeerspolitie. De school van de drie jongetjes wil alle ouders zo snel op de hoogte stellen. Voor de leerkrachten en leerlingen is opvang geregeld.

Bron
Ik kan het niet begrijpen, vooral omdat de mensen aldaar aangaven dat het gezin geen problemen had.
Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 18:06
sjefke
sjefke is offline
ik vind het nogal eng vooral omdat ik die personen via via kon en mn eigen tante in die straat woont. Allemaal een btje te dicht bij. Zijn in hun bed gevonden ik hoop voor ze dat ze niks ervan hebben meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
sjefke schreef op 16-04-2005 @ 19:06 :
ik vind het nogal eng vooral omdat ik die personen via via kon en mn eigen tante in die straat woont. Allemaal een btje te dicht bij. Zijn in hun bed gevonden ik hoop voor ze dat ze niks ervan hebben meegemaakt
Ja, ik snap dat het raar is als er een doodgewoon gezin ineens vermoord is, zeker als je weet dat ze geen problemen hadden.

Je kan nog bellen naar de kindertelefoon
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:27
Wawl
Wawl is offline
Dit ging overigens over een Hilversumse agent die met zijn dienstpistool eerst zijn gezin en daarna zichzelf neer heeft geschoten.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:31
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-04-2005 @ 19:27 :
Dit ging overigens over een Hilversumse agent die met zijn dienstpistool eerst zijn gezin en daarna zichzelf neer heeft geschoten.
staat er ook 'Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:33
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
mrboot schreef op 16-04-2005 @ 19:10 :


Je kan nog bellen naar de kindertelefoon
Zo erg is t nou ook weer nie hoor
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:35
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
sjefke schreef op 16-04-2005 @ 19:31 :
staat er ook 'Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).'
Lezen is niet altijd mijn sterkste vak geweest.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Tiswah....
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 22:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Lekker egoïstisch om ook je kinderen dood te schieten. Hij zal wel zoiets hebben gedacht van: "als ik mijn kinderen niet doodschiet dan pissen ze over 10 jaar op m'n graf omdat ik hun moeder heb vermoord" of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 16-04-2005 @ 19:40 :
Tiswah....
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 22:41
Verwijderd
Heel eh,
vervelend.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:18
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Sneu dat hij zich belangrijk genoeg vond om zijn gehele gezin mee te nemen in zijn val.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:41
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik denk dat die man gewoon weer een kutdag had op zijn werk, en dat hij niet wilde dat z,n kinderen in deze wereld opgroeiden
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 16-04-2005 @ 23:23 :
Lekker egoïstisch om ook je kinderen dood te schieten. Hij zal wel zoiets hebben gedacht van: "als ik mijn kinderen niet doodschiet dan pissen ze over 10 jaar op m'n graf omdat ik hun moeder heb vermoord" of iets dergelijks
Geweldig psychologisch in zicht! Dat zal het wel zijn!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
vervelend voor de familie
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:07
JH
JH is offline
Hij had beter eerst zichzelf door de kop kunnen schieten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:29
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 16-04-2005 @ 23:23 :
Lekker egoïstisch om ook je kinderen dood te schieten. Hij zal wel zoiets hebben gedacht van: "als ik mijn kinderen niet doodschiet dan pissen ze over 10 jaar op m'n graf omdat ik hun moeder heb vermoord" of iets dergelijks
hoe dom kan je zijn..

tiswah
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:41
Verwijderd
Ik snap alleen niet dat je een kind kan neerschieten, de laatste blik in hun oogjes...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2005, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 17-04-2005 @ 16:41 :
Ik snap alleen niet dat je een kind kan neerschieten, de laatste blik in hun oogjes...
Ja, inderdaad. Maar misschien sliepen ze of iets dergelijks, misschien niet gemerkt dat hun vader opeens klaar stond om te schieten. (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:19
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Dukko schreef op 17-04-2005 @ 16:41 :
Ik snap alleen niet dat je een kind kan neerschieten, de laatste blik in hun oogjes...


Iemand die zijn eigen gezin uitmoordt is ook niet echt helemaal in orde in zijn hoofd, lijkt mij.

Citaat:
JH schreef op 17-04-2005 @ 15:07 :
Hij had beter eerst zichzelf door de kop kunnen schieten
lol


Maarre is er iets om over te discussiëren in dit topic ?
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:34
Verwijderd
Als je dan toch gaat moorden, doe het dan met lef. Kijk je slachtoffer in de ogen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 17-04-2005 @ 17:34 :
Als je dan toch gaat moorden, doe het dan met lef. Kijk je slachtoffer in de ogen.
Als er mensen doodgaan is 'laf' of 'nobel' toch wel het laatse wat boeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.