Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 08:51
Gatara
Gatara is offline
En dan heb ik het niet over het eten, waarbij de groenten (salade) vaak er bij liggen alsof ze een week geleden gekocht zijn, maar dan heb ik het over de bediening.

Rokende serveerders, kletsende serveerders, serveerders die met de rug naar je toestaan, serveerders die je negeren en dat terwijl je al 10 a 20 minuten wacht om een bestelling te doen.

In Nederland is het eerder zo dat je een gunst verleent aan het cafe of restaurant dan dat dit andersom zou zijn,... maar is het niet zo dat de klant koning(in) is?????? Hier in Nederland ben je koning(in) als je serveert, zo lijkt het.

Waarom toch die lakse mentaliteit van serveerders? Klagen over de bediening of het eten bezorgt vaak het schaamrood op de kaken van de klant. Je durft je serveerder bijna niet tegen te spreken. Maar waarom eigenlijk? Waarom die arrogantie van de serveerders stimuleren?

Oud 19-04-2005, 09:56
Verwijderd
Het is nooit goed. De ene keer krijg ik gezeik dat het zo lang duurt, de andere keer ben ik te snel en krijgen ze niet de kans om lekker te gaan zitten en te kijken wat ze willen 'heb je haast ofzo'.
Als iets niet goed is moet je dat zeggen, dan bied ik uitgebreid excuses aan en haal ik een nieuw, maar hoe moet ik dat weten als je alleen chagrijnig voor je uit zit te kijken en tegen elkaar gaat mopperen
Met tafels afruimen net zo, als je toevallig langsloopt en lege borden en glazen meeneemt, zit je ze weg te jagen, als je te lang wacht zijn ze beledigd omdat je ze lijkt te vergeten en ze wilden eigenlijk nog wat bestellen.
Ik wil de klant best als koning bedienen, maar ik ben niet helderziend. Dus zwaai gewoon even, dan kom ik er zo snel mogelijk aan
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 09:58
Gatara
Gatara is offline
Er lijkt niet echt sprake te zijn van een algemeen gehanteerde horeca etiquette waar zowel serveerder als klant zich aan moeten houden. Juist omdat het zo chaotisch is, werkt het niet.

maareh, ik had t er dan ook over dat je 10 a 20 minuten al zit, weet wat je wilt, 3 keer al zwaait en nog geen aandacht krijgt
Oud 19-04-2005, 11:00
Roos
Roos is offline
Jezus zeik niet zo. Dan ga je toch ergens anders heen waar de bediening wel goed is. En als je zegt dat die plekken niet bestaan, kijk je niet goed.
Oud 19-04-2005, 11:01
Verwijderd
Ik heb er nooit last van. Maar ja, je hebt goede horeca-gelegenheden en slechte. Die laatste vermijd ik. Misschien moet jij dat ook doen. (Gek dat je dat zelf niet kan bedenken eigenlijk )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 11:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-04-2005 @ 12:00 :
Jezus zeik niet zo. Dan ga je toch ergens anders heen waar de bediening wel goed is. En als je zegt dat die plekken niet bestaan, kijk je niet goed.
geef es wat tips dan (Amsterdam)
Oud 19-04-2005, 14:20
Verwijderd
die mensen maken je eten klaar, en helaas moet je daar diep respect voor hebben, anders krijg je snotsoep, spuugpatat of rochelbier
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:31
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik denk dat het ook wel aan de klant zelf ligt soms. Ik werk zelf ook in de horeca en mensen hebben altijd wel wat te zeuren, het is nooit goed. Dus een beetje respect voor serveersters mag toch wel, alsof zij alles perfect moeten doen .
Oud 19-04-2005, 15:35
Gatara
Gatara is offline
Ja, ik weet dat er zeikklanten zijn, maar ik ben dat niet
Oud 19-04-2005, 15:47
bracelance
bracelance is offline
maar barmannen zijn wel goed?
Oud 19-04-2005, 18:45
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2005 @ 16:35 :
Ja, ik weet dat er zeikklanten zijn, maar ik ben dat niet
Ik vind je anders behoorlijk zeiken nu

Mijns inziens verschilt zoiets per horecagelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2005 @ 12:04 :
Ik ken amsterdam niet sorry
Oud 19-04-2005, 22:10
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2005 @ 12:04 :
Fifteen

Voor kwaliteit betaal je. Al weet ik niet of dat bedrijf je van het is....
Met van die straat jochies.
Oud 19-04-2005, 22:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Phlox schreef op 19-04-2005 @ 19:45 :
Ik vind je anders behoorlijk zeiken nu

Mijns inziens verschilt zoiets per horecagelegenheid.
Ja natuurlijk verschilt het per horecagelegenheid hoe het er aan toe gaat, maar als je weet dat het ook anders kan, dan erger je je toch wel erg aan die ongepaste arrogantie van de vele serveerders in Amsterdam.

Overigens is mijn klacht niet uitzonderlijk voor Amsterdam. De gemeente had onlangs nog geopperd dat Amsterdammers es wat vriendelijker moesten doen en dan met name in de horeca, als ik me niet vergis.
Oud 19-04-2005, 22:30
Jolt
Jolt is offline
Dan heb ik hier niks te klagen in Limburg, ze zijn hartstikke vriendelijk.

Trouwens stom dat ze zo doen dan, gaat hartstikke slecht in de horeca.
Oud 19-04-2005, 22:41
DG
DG is offline
Citaat:
Het is nooit goed. De ene keer krijg ik gezeik dat het zo lang duurt, de andere keer ben ik te snel en krijgen ze niet de kans om lekker te gaan zitten en te kijken wat ze willen 'heb je haast ofzo'.
Inderdaad, het beste wat je kan doen, is zorgen dat je altijd het eten netjes neerzet en met een glimlach, dus niet als een chagerijn die borden voor ze neerpleurd, en ff kijken hoe het zit met het voorgerecht, ik doe meestal:

1.Goededag, wat willen jullie drinken?
2.Het drinken brengen, en vragen of ze al een keuze hebben gemaakt?
3.voorgerecht brengen
4.wachten tot het voorgerecht op is/ of dat ze genoeg hebben van het voorgerecht. Dan ff een minuut of 5 wachten
5.hoofdgerecht brengen, als het drinken al op is, vragen of ze nog wat willen drinken.
6.na het hoofdgerecht ff iets langer laten wachten minuut of 6/7
ff het eten "laten" zakken
7.Vragen of het gesmaakt heeft, nagerecht brengen.

zo doe ik het meestal, en altijd blijven lachen, niet teveel gaan meelullen tegen mensen, en goed duidelijk en geduldig zijn.

EDIT:
en owja even over die borden glazen te lang laten staan/ te snel weghalen:

Glazen haal je pas weg als de mensen hun nieuwe drankjes hebben besteld, en de borden van het gerecht , dat verschilt erg per klant, de ene laat het liever de hele avond staan en de ander wil het meteen weg hebben. Het beste kun je dus gewoon vragen:
Vind u het erg als ik de borden weer mee naar achter neem?

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 22:45.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 23:06
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 19-04-2005 @ 23:41 :
1.Goededag, wat willen jullie drinken?
Tutoyeren En dan heb je niet eens door dat dat onfatsoenlijk is!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 23:09
Verwijderd
Horecamedewerker moet gewoon weer echt een vak worden, ipv een bijbaantje voor 17-jarige onopgevoede scholieren
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 07:53
Phlox
Phlox is offline
Ik was dit weekend in Belgie en daar word je inderdaad wel een stuk vriendelijker geholpen dan in Nederland. En dat geldt voor alle tenten waar ik geweest ben.

Hier in Nederland is de bediening het best in kwaliteitshoreca, en daar betaal je dan voor.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 09:33
jinx
jinx is offline
Soms is de bediening erg traag, heb weleens 2 uur op een pannenkoek zitten wachten , maar meestal heb ik weinig te klagen.
Oud 20-04-2005, 13:53
DG
DG is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-04-2005 @ 00:06 :
Tutoyeren En dan heb je niet eens door dat dat onfatsoenlijk is!

tutoyewat?
Oud 20-04-2005, 14:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
DG schreef op 20-04-2005 @ 14:53 :
tutoyewat?
Iemand aanspreken met je of jij.

Als ik ergens kom waar de bediening slecht is, dan kom ik er daarna gewoon niet meer. In Amsterdam zouden toch zat plekken moeten zijn waar het wel goed in orde is.
Oud 20-04-2005, 17:30
DG
DG is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 20-04-2005 @ 15:06 :
Iemand aanspreken met je of jij.

Als ik ergens kom waar de bediening slecht is, dan kom ik er daarna gewoon niet meer. In Amsterdam zouden toch zat plekken moeten zijn waar het wel goed in orde is.
ja ok, het was ff haastig getypt,
maar normaal spreek ik wel altijd aan met U

Oud 20-04-2005, 20:51
@Moon
@Moon is offline
Ik ben het geheel met de topicstarter eens. Ik vind de bediening bij de meeste restaurants echt slecht. Eén keer heb ik zelfs meegemaakt dat ik met een groepje vrienden na 20 minuten te hebben gezeten pas een serveerster kwam om te vragen wat we wilden drinken. Dat is toch belachelijk terwijl we al een aantal keren hadden gezwaaid. En daar kwam nog bij dat het niet eens zo druk was. Ze zijn naar mijn mening gewoon te onoplettend.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:54
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-04-2005 @ 00:09 :
Horecamedewerker moet gewoon weer echt een vak worden, ipv een bijbaantje voor 17-jarige onopgevoede scholieren
Het is ook vak, al heb je 100000 mensen die hun vak verwaarlozen .
Oud 21-04-2005, 14:19
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-04-2005 @ 00:09 :
Het is een vak.

Ga dan door de week eten, als de 'onopgevoede scholieren' naar school moeten. Of ga naar een behoorlijk restaurant waar ze eisen stellen aan de gastheren/vrouwen!

Het zijn gasten, een hoer heeft klanten.
Oud 21-04-2005, 15:38
Alistar
Alistar is offline
Ik vind dat je voor een deel gelijk hebt. Het valt mij ook wel eens op dat serveersters chagerijnig kijken/zijn. Maar m.i. kunnen ze daar vaak niet echt wat aan doen.
Ik heb zelf een tijdje in een strandtent gewerkt en sommige mensen zijn echt ZO VRESELIJK onbeschoft. Dat is niet normaal. Sommigen hebben echt zo'n houding van: 'Jij bent mijn bediende, dus als ik gil, moet je gehoorzamen'. Als het druk is, loop je je sowieso al de benen uit je lijf om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar hé, je kan nou eenmaal niet overal tegelijk zijn. Sommige mensen roepen gewoon vanaf de andere kant van het terras: Hee daar, ik wil nog wat drinken!
Mensen verwachten in een gewone strandtent vaak dezelfde service als in een 3-sterrenrestaurant. Verschil is, is dat bij een strandtent vaak personeel rondloopt dat dat gewoon als bijbaantje heeft. In een 3-sterren restaurant zijn ze ervoor opgeleid, dus ja, tuurlijk is de service dan beter.
Er zullen vast wel serveersters zijn die gewoon laks en lui zijn, ik heb ze ook meegemaakt. maar voor het merendeel geldt: Als je de hele dag al wordt afgezeken omdat het allemaal niet snel genoeg gaat, dan word je vanzelf wel chago. Dan is het behoorlijk moeilijk om netjes te blijven en vriendelijk te blijven lachen. Het is niet echt een excuus om dan tegen anderen ook chago te doen, maar ik heb er wel begrip voor.
Ik heb sinds dat baantje echt respect gekregen voor bedienend personeel, en ik let er ook altijd op dat ik niet onbeschoft doe. Je mag best klagen over de bediening, maar wel met een goeie reden, en niet omdat het net even niet snel genoeg gaat.

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:06
Gatara
Gatara is offline
Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt hoor en weet precies de definitie van een lastige klant.

Ik meen daarom ook dat mijn klachten op gegronde redenen berusten
Oud 21-04-2005, 16:15
snoopy
snoopy is offline
waar in Amsterdam vond je het slecht, dan?

Ik ben het met beide kanten van het verhaal eens. Ik kan me vreselijk ergeren aan chagrijnige serveersters als ik niks misdaan heb. Maar ik heb zelf in de horeca gewerkt en van sommige mensen zou iedereen chagrijnig worden. Ze roepen niet eens gewoon, maar ze fluiten gewoon als ze willen dat je komt. Nou, dat vind ik gewoon niet kunnen. En natuurlijk probeer je daar je humeur niet door te laten beinvloeden, maar dat gebeurt soms wel. Staat natuurlijk tegenover dat mensen gewoon niet helpen erg raar is.

Hmm... warrig stukkie.
Oud 21-04-2005, 16:23
PardonMe
PardonMe is offline
nou ik denk dat als ik zo zou werken ik echt op mn flikker krijg van mijn baas en dat ik dan snel een ander baantje zou kunnen gaan zoeken..

Over t algemeen ben ik erg klantvriendelijk, kunnen mensen gewoon klagen over iets (mits dit terecht is natuurlijk), kunnen de mensen ook gezellig kletsen met mij en hoeven ze niet lang te wachten om een bestelling op te nemen of te wachten tot de bestelling er is..

Ennuh: bedenk wel: wij zijn ook maar mensen..
(Mja ik vind wel dat je als serveerster wat kritiek moet kunnen incasseren.. Maar het moet dan ook wel terecht zijn, want sommige mensen zeiken om de onbenulligste dingen)

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:20
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 21-04-2005 @ 17:23 :
nou ik denk dat als ik zo zou werken ik echt op mn flikker krijg van mijn baas en dat ik dan snel een ander baantje zou kunnen gaan zoeken..

Over t algemeen ben ik erg klantvriendelijk, kunnen mensen gewoon klagen over iets (mits dit terecht is natuurlijk), kunnen de mensen ook gezellig kletsen met mij en hoeven ze niet lang te wachten om een bestelling op te nemen of te wachten tot de bestelling er is..

(Mja ik vind wel dat je als serveerster wat kritiek moet kunnen incasseren.. Maar het moet dan ook wel terecht zijn, want sommige mensen zeiken om de onbenulligste dingen)
Tuurlijk moet je kritiek kunnen incasseren. Er is ook niks mis met kritiek. Zelfs als kritiek in mijn ogen onterecht is, moeten mensen het kunnen zeggen, mits ze dat op een fatsoenlijke manier doen.
Maar sommige mensen zijn onbeschoft, en heel erg onredelijk.
Ik ben het er mee eens datje je ergernis over zulke mensen niet op andere gasten moet afreageren, maar het beïnvloedt wel degelijk je humeur, en dat is volgens mij vrij normaal.
Oud 21-04-2005, 17:28
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 21-04-2005 @ 17:23 :

Je moet er ook rekening mee houden dat de serveersters er niet alleen zijn, stel gast besteld een gerecht, dan moet de keuken dat eerst nog klaar maken, en ten eerste ze hebben meer dan alleen het terras, ze moeten alle mice en place nog eens runnen voor s'avonds waar het restaurant weer vol zit.

Als je eens gewoon kijkt hoe dat daar aan toe gaat, is het eigenlijk wel ziek, zowel keuken als voor.
En dan nog gastheren/gastvrouwen moeten alle fouten wat de koks maken goed praten

Ben ik blij dat ik in de keuken werk .
Oud 21-04-2005, 17:33
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-04-2005 @ 18:28 :
Je moet er ook rekening mee houden dat de serveersters er niet alleen zijn, stel gast besteld een gerecht, dan moet de keuken dat eerst nog klaar maken, en ten eerste ze hebben meer dan alleen het terras, ze moeten alle mice en place nog eens runnen voor s'avonds waar het restaurant weer vol zit.

Als je eens gewoon kijkt hoe dat daar aan toe gaat, is het eigenlijk wel ziek, zowel keuken als voor.
En dan nog gastheren/gastvrouwen moeten alle fouten wat de koks maken goed praten

Ben ik blij dat ik in de keuken werk .
Weet je hoe irritant dat is!
Ik moest een keer bestellingen wegbrengen. Alleen dat, verder niks. Dus ook geen bestellingen opnemen. Iemand had baco besteld, maar dan nog niet gemixt. Ik zet het voor haar neer, begint ze meteen: 'Ja dat had ik niet bestel, jezus, is dat nou zo moeilijk bla bla bla'. Ik heb toen wel aangeboden om een nieuwe te halen voor dr, maar dat hoefde al niet meer.
Ik bedoel, ik snap wel dat zij geïrriteerd is, maar voor mij is het vervelend, want ik kan er niks aan doen, en ik baal ervan dat ze kwaad op mij wordt, waardoor ik daar weer mee rondloop.
En zo had ik dr nog 10 op een avond
Oud 21-04-2005, 17:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Alistar schreef op 21-04-2005 @ 18:33 :
Weet je hoe irritant dat is!
Ik moest een keer bestellingen wegbrengen. Alleen dat, verder niks. Dus ook geen bestellingen opnemen. Iemand had baco besteld, maar dan nog niet gemixt. Ik zet het voor haar neer, begint ze meteen: 'Ja dat had ik niet bestel, jezus, is dat nou zo moeilijk bla bla bla'. Ik heb toen wel aangeboden om een nieuwe te halen voor dr, maar dat hoefde al niet meer.
Mismanagement
Degene die t brengt moet weten waar het naar toe gebracht wordt en dat gebeurt domweg het simpelst door zelf ook de bestellingen op te nemen
Oud 21-04-2005, 17:36
Jolt
Jolt is offline
Waar ik had gewerkt en het terras zat vol begon je met je voeten in de shit, en eindigde de hele dag kleine kaart, je kreeg niks af.
Echt irritant

Tja daar sta je dan.
Maar jah eventjes flink door werken, toen zat de bediening in de poep.
Ijs stond gewoon te smelten en zo.

Beetje zonde.

Maar jah, je kan wel boos worden maar dat helpt toch niet, gewoon ff tegen jezelf zeggen, eventjes door werken .

Eitje!

Oud 21-04-2005, 17:42
Gatara
Gatara is offline
Jolt, ik hoop niet dat je zo onduidelijk bent tegenover je klanten
Oud 21-04-2005, 17:43
Inges
Inges is offline
Ik kan persoonlijk helemaal geen kritiek hebben en al helemaal niet als het een fout van de keuken is. Als serveerster krijg je dan alles over je heen, terwijl je er in feite niks aan kan doen. Vriendelijk blijven moet, maar is niet altijd makkelijk, sommige mensen zijn zo onredelijk dat het gewoon nergens over gaat. Zoals al eerder gezegd, wij zijn ook maar mensen en die maken fouten ja, dat voorkom je toch niet.
Ik ben het ermee eens dat horeca een vak is, ik ben me er ook van bewust dat het veel beter kan maar voor een scholiertje met bijbaantje doe ik en met mij een heleboel andere scholieren het best goed.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2005 @ 18:42 :
Jolt, ik hoop niet dat je zo onduidelijk bent tegenover je klanten
Klanten heb ik niet ben geen pimp .
En trouwens ik sta toch in de keuken .

Onduidelijk, alleen mensen die in de keuken werken snappen die taal
Oud 22-04-2005, 12:47
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2005 @ 18:35 :
Mismanagement
Degene die t brengt moet weten waar het naar toe gebracht wordt en dat gebeurt domweg het simpelst door zelf ook de bestellingen op te nemen
Vertel mij wat
Maarja, ik werkte daar pas net en mocht nog geen bestellingen lopen. Dus ik kon dr weinig aan doen.
Oud 22-04-2005, 13:08
sopsgloss
sopsgloss is offline
Natuurlijk zijn er soms wel dingen die beter kunnen in de bediening. Maar je hebt soms ook ontzettende zeiksnorren hoor. Ik had eerst een tafel met mensen die me in de maling liepen te nemen, allemaal van die stinkgrapjes op mij gericht. Toen waren er klachten over het eten, ze vonden de vis niet lekker, de borden waren wel leeg wat ik opzich opvallend vind als het vies was. Iedereen kreeg dus koffie van het huis om het een beetje goed te maken. Opeens wil de hele groep vertrekken maar de rekening was nog niet betaald. Dus ik erachteraan rennen. Kreeg ik de reactie van ooh is die nog niet betaald? Het was een behoorlijke rekening, ze zaten daar met ze vijftienen voor een hele avond en dan weet je toch wel of je betaald hebt of niet. Vervolgens werd de rekening van in de honderden euro's afgerekend met 0 euro fooi. Daar heb je dan de hele avond voor lopen rennen met hun wensen. Dan zeg ik idd op een ietwat sarcastische toon 'en nog een fijne avond". Maar ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt.
Voor de rest ben ik aardig zolang jij normaal tegen me doet. Als het eten niet lekker is krijg je een nieuw bord. Ik breng alles zo snel mogelijk, maar je hoeft niet op me neer te kijken en ik hoef niet voor je te kruipen.
Oud 22-04-2005, 16:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als het druk is op het terras en je wil bestellen / afrekeken en het duurt een half uur of zo voordat ze je komen helpen... dat is wel erg irritant ja. Heb ik vaker al gehad in Maastricht.
Maar verder geen klagen... roken en kletsen zie ik ze vrij weinig doen omdat ik vaak een terrasje pak als het druk is en dan lopen ze vrij stressend tussen de tafeltjes door. Maar let er verder ook niet echt op...
Oud 22-04-2005, 17:29
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 22-04-2005 @ 17:26 :
Als het druk is op het terras en je wil bestellen / afrekeken en het duurt een half uur of zo voordat ze je komen helpen... dat is wel erg irritant ja. Heb ik vaker al gehad in Maastricht.
Maar verder geen klagen... roken en kletsen zie ik ze vrij weinig doen omdat ik vaak een terrasje pak als het druk is en dan lopen ze vrij stressend tussen de tafeltjes door. Maar let er verder ook niet echt op...
Heb je soms wel eens gezien hoe druk het op het vrijthof is, en dan ben je maar met zijn 2e, dan moet je en je terras, en de mensen wat binnen zit verzorgen, dan kan het nog wel eens fout gaan.
Oud 23-04-2005, 13:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
volgens mij heb je overal slechte en goede serveersters/serveerders.
Oud 23-04-2005, 17:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 18:29 :
Heb je soms wel eens gezien hoe druk het op het vrijthof is, en dan ben je maar met zijn 2e, dan moet je en je terras, en de mensen wat binnen zit verzorgen, dan kan het nog wel eens fout gaan.
Kan zeker, het is ook op het Vrijthof daardoor echt superdruk ja. Maar met bestellen is het nooit bij mij fout gegaan... of er bij andere tafels iets mis gaat let ik niet op. Dat interesseert me niet.
Oud 24-04-2005, 09:25
Verwijderd
Ik ga helemaal mee met de TS. Wie wat ervaring heeft met restaurants in de rest van beschaafd Europa, zou dat ook moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:01
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik vind dat zowel de ts als de mensen die het met hem eens zijn, veel te veel generaliseren. en dat is niet nodig. want overal zijn er kutserveersters maar er lopen ook een groot aantal vrolijke en enthousiaste serveersters rond.
en sommige mensen zijn zo irritant dat je het echt niet meer leuk vindt hoor. die zeiken om alles en niks is goed. voorbeeldje; er komen bijna iedere week 2dames bij ons eten die het voorgerecht delen. namelijk abdijkaasjes. en iedere week zeggen ze dat het wel wat lekkerder had gekund, maar ze bestellen het keer op keer. en dan nog zoiets waar ik me kapot aan erger. mensen komen met zn 2en binnen en vragen om een tafeltje, ze hebben niet gereserveerd. dan vraag je of ze een momentje hebben omdat er even overlegd moet worden en dan gaan ze snel aan een vierpersoonstafeltje aan het raam zitten. die tafels zijn het meest geliefd want je hebt tof uitzicht. maar dan denk ik echt: hoe asociaal kan je zijn? en dan maar kankeren op de bediening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten