![]() |
||
N.a.v. een discussie in Bloopers, die eigenlijks niet genoeg met de discussie te maken had.
Versierd worden - bloopers De discussie gaat ongeveer over of je iemand hard mag weigeren op bijvoorbeeld deze manier: Citaat:
Maar het is niet zo dat deze jongen een hoop moeite had gedaan om op deze openingszin te komen. (Dat mag ik tenminste hopen voor hem) Kan natuurlijk zijn dat hij heel wat in gedachten had en alleen dit kon uitbrengen, maar dan snapt hij hopelijk wel waarom hij zo hard geweigerd werd. (Hangt natuurlijk ook af hoe je dit zegt. Boos en diep verontwaardigd of een beetje speels spottend. Kan beide, maar er zit een wereld van verschil tussen.) En je hebt natuurlijk gewoon van die mensen die het bij iedereen proberen en dan hopen dat ze geluk hebben. Dat is leuk één keer per maand, maar 10 keer per avond gaat je uit de keel hangen. ----------- Doet me denken aan een mop: Jaap verteld dat "Puntje puntje" eens een onderzoek gedaan heeft door honderd vrouwen botweg te vragen of ze nu met hem seks zouden willen hebben. 2 op honderd zeggen ja. Jaap is dus behoorlijk opgewonden, want hij heeft al 98 vrouwen gevraagd, dus de volgende 2 willen met hem naar bed. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kijk dat jij en ik dit doorhebben is natuurlijk logisch, daarom zeggen wij dit soort dingen ook niet, maar de vraag is, als deze persoon weet dat dit onbeleefd is (ik heb het ook even over soortgelijke sexueel verkeerde opmerkingen, te directe opmerkingen, of te banaal/grof, of gewoon vervelend opdringerig gedrag, enz.) waarom doet deze persoon dit dan? Ik kan me namelijk heel moeilijk voorstellen dat iemand die bijv. wil scoren en heel erg op sex gericht is OPZETTELIJK vervelend, onbeholpen, opdringerig of onbeleefd doet, dan weet diegene toch dat dit niet gaat werken? Daarmee bereikt hij zijn doel dus niet. Blijkbaar is het dus misschien wel zo dat iemand idd ZO dom is dat ie het niet doorheeft, ook al hebben wij zoiets van, dat MOET hij toch doorhebben, dat KAN toch niet anders. Het lijkt mij dat zo iemand dus heel "dom" is op sociaal gebied, en dus sociaal gebrekkig. Even zonder na te denken of je diegene dit kwalijk kan nemen, daar heb ik het nog niet over. Ik probeer alleen te kijken waarom er mensen zijn die dit soort dingen doen, ik probeer ze te begrijpen, want blijkbaar zijn er dus zulke mensen. Om het nog verder te verduidelijken, het feit dat zo iemand dus zoiets zegt met als doel een versierpoging te doen, geeft aan dat diegene niet weet dat dit niet werkt, anders zou hij iets anders zeggen of het op een andere manier aanpakken. Het feit dat hij het dus op deze manier probeert en niet op een andere manier IS zijn sociale gebrek.
||
Citaat:
Verder sluit ik me bij Mark aan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alleen boos worden op deze persoon of neerkijken op deze persoon omdat diegene een gebrek heeft lijkt me erg nutteloos. En trots zijn op jezelf dat je zo iemand nog verder belachelijk hebt gemaakt door een bijdehante opmerking is een menselijke reactie maar wel een beetje egoistisch. Je bent toch ook niet trots als je een geestelijk gehandicapt persoon eruit geluld hebt en voor schut hebt gezet? Ik had bij sommige reacties het gevoel dat mensen boos zijn en neerkijken op dit soort mensen, dat ze zich dus beter voelen (ze zijn dan wel misschien ook wel beter op sociaal vlak, maar dat hoef je toch niet ook nog even in te peperen). En dat ze het stoer vinden om dit soort mensen voor schut te zetten. Dat het hun dus niet ging om het aangeven dat ze niet geinteresseerd zijn of het aangeven dat iets een onbeschofte of verkeerde manier van versieren is. Ik kan het verkeerd gezien hebben natuurlijk.
Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 15:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik wil je wel vertellen hoe ik hierop zou reageren. Ik zou heel duidelijk willen aangeven dat ik mij beledigd voel zodat er voor deze persoon geen twijfel overblijft of ik persoonlijk nou niet geinteresseerd ben of dat de opmerking gewoon heel beledigend was. Als ik mij al geroepen voel om uberhaupt me te bemoeien met de sociale vaardigheden van diegene, anders zou ik in sommige gevallen kortaf zijn of helemaal niet reageren omdat ik geen zin heb om mn tijd eraan te besteden omdat ik die persoon toch niet ken, en dan laat ik het over aan de mensen die deze persoon wel kennen.
Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 15:57. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het Vijgezelle-Uithuilvriendjes-Praatgroepje, VUP ^^ bindmiddel, WolterB, Foresight, Twanos, Fritske1987 en bracelance mogen ook in het groepje. ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 19:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zingt: *We hebben een clubje opgericht... Voor mensen met een lelijk gezicht...* |
![]() |
||
Citaat:
Hahah, ja, maar je moet dan ook heel stuntelig overkomen, dan ben ik je bereid drank te voeren en je tactiek aan te laten passen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @ zeep007: als ik je ooit tegenkom zal ik je eens laten zien wat stuntelen is ![]() Edit: Je houdt van Formule 1! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hahaha, en dat allemaal voor gratis drank. ![]() en ik weet zelf ook wel dat ik van formule 1 houd ![]() raikkonen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En het Formule 1 gebeuren was meer een soort van blije verrassing, zo van 'hee, je houdt van Formule 1, gaaf!' ![]() Sato, Albers, De la Rosa |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet gewoon de tijd nemen, als je iemand ziet die je leuk vind ga je eerst eens van een afstand bekijken of je oogcontact kunt krijgen en als dat lukt probeer je even een glimlach, iemand op afstand een beetje uitdagen... En als je dat allemaal terug krijgt en een meisje loopt niet weg, dan heb je vaak niet eens een dijk van een openingszin nodig. Dan is: Hallo, hoe is het? Of iets dergelijks in veel gevallen genoeg en dan merk je vanzelf wel of het gesprek loopt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, meiden die je uitdagen terwijl ze al een vriend hebben en die dat express doen om je af te poeieren. In dat geval kun je zelf natuurlijk ook gewoon een (rot) opmerking terug maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maakt het opzich niet eens uit hoe hij eruit ziet hoor. Als een Brad-Pitt-achtige jongen mij benadert en onzin uitkraamt, ben ik zo weg.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() dit was dus als grapje bedoeld en is bij nader inzien helemaal niet leuk! ![]() meen dr dus ook geen zak van ![]() |
![]() |
|
Ik kan niet hard weigeren...
Als iemand me grof komt versieren, als in: "neuken?", "wat heb jij een lekker lijf zeg, mag ik daar eens aankomen?" dan zou ik ze echt raar bekijken, met een 'bol af sukkel-blik' en ze dan gewoon verdwaasd achter laten. Als ze een praatje komen slaan maar ik ben niet geinteresseerd, dan verzin ik een smoes om weg te geraken. Ik laat me sowieso niet makkelijk versieren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|