Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
edit: Of bij de AVR werken natuurlijk |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() als je toch weet dat iemand zomaar aan het internetten is of zo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wanneer komt de tijd weer dat: Mastermind, schaken, dammen, risk, monopolie, stratego, ganzebord weer boven water word gehaald....
||
Citaat:
![]() Al die zooi kan je toch ook online doen, waarom nog achter je pc vandaaan komen alst daar ook kan ![]() ontopic: ik zou zeggen, neem de pc mee naar een groot netwerk. een hogeschool will do. Gooi de firewall uit. ff wachten. blastervirus stroomt binnen. Naja, en die doet ze werk wel dunkt mij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar het is inderdaad zo dat het niet vanzelfsprekend is dat je ouders aan je computer meebetalen. Zelf heb ik hem ook helemaal zelf moeten betalen, was 1100 van de computer en 275 euro van het beeldscherm. En ik kan me voorstellen dat er nog veel meer mensen zijn die hetzelfde hebben. Misschien moet je überhaupt maar blij zijn dat je een computer mag kopen! (een uitgave van honderden euro's noem ik tenslotte ook niet niks, en er zullen ook vast wel ouders zijn waarvan het helemaal niet mag) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik begrijp ook best dat sommige mensen 300 of 400 euro nog veel geld vinden (en je kan wel lager: tweedehands is het voor 100 of 50 euro nog een werkbare pc te vinden, en voor een nieuwe zit je minimaal aan een 200 of 250 euro, gok ik). Maar de meesten willen tegenwoordig de uber-coole snufjes hebben waarmee ze kunnen pronken (mijn pc was dat ook toen hij nieuw was, maar ik heb gelukkig genoeg budget daarvoor; eerste pc kostte 2000 euro, de tweede en huidige zo'n 1250 euro (Aldi)). Voor ouders maakt het meestal niet veel uit zolang hun zoon/dochterlief maar Word kan openen om opstelletjes te schrijven en op internet kan om opzoekwerk te doen. Of daar nu de laatste games op kunnen draaien, is niet belangrijk want dat kost enkel meer en de resultaten van de kinderen gaan achteruit omdat ze verslaafd worden (is echt zo; ik zie het hier op school vaak genoeg gebeuren en dit jaar zal een van mijn vrienden ook hoogstwaarschijnlijk dubbelen omdat hij te veel op de pc speelt). Mijn ouders hebben me steeds proberen bij te brengen dat je ook zelf kunt werken voor de dingen die je wilt. Aan krijgen heb je niet veel, want je leert er niets mee. Kinderen die alles zomaar krijgen, willen ook niets anders dan alles krijgen en als ze ouder worden moeten ze toch zelf leren om hun eigen geld te beheren. Dat is iets wat je als ouder moet meegeven aan je kind: het kan al eens zijn dat je iets krijgt, bijvoorbeeld zakgeld (waar je eigenlijk niets voor moet doen) of eens een kleinigheidje in de winkel maar je moet ook leren dat je niet altijd alles kunt krijgen ofwel dat je zelf moet zorgen dat je het krijgt. Zelfs mentaal gehandicapte kinderen (ik heb er eentje in de nabije familie) kunnen ermee leven dat ze niet alles zomaar krijgen. Als het geld op is, dan is het op; en daar leggen ze zich dan bij neer (terwijl die persoon in kwestie vrij opvliegend is!). Ouders waar het niet van mag, kan je ook wel begrijpen: als je bijvoorbeeld al een pc hebt of als er gewoon geen behoefte voor was (wat tegenwoordig ook al niet meer het geval is: op school willen ze gewoon dat je een computer hebt met internet). Anyway, weer 20 minuten van mijn tijd verdaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor de rest niks toe te voegen eigenlijk ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|