Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 18:06
Verwijderd
Ik weet niet of m'n tag helemaal van toepassing is op m'n probleem?

Ik kom net terug van vakantie en kom tot de conclusie dat de Pc op geen ene mogelijke manier verbinding wil of kan maken met het internet. De provider zegt dat alles goed zit, en op de modem staan alle lichtjes gewoon aan, ook het 'activity' lichtje brandt...

Onze pc is een HP pavillion a430n, met windows XP. Als ik op internet explorer klik dan krijg ik dit: "This page cannot be displayed" pagina, als ik bv google.com intyp krijg ik deze waarschuwing:
"Internet explorer could not open the search page"

We hebben Norton AntiVirus Pro, heb een virus scan gedaan, die zegt dus dat er niks gevonden is. Ik heb ook Microsoft AntiSpyware, daarmee een scan gedaan en die vond dit:
"Possible browser hijack
Internet Explorer Deafault_page url
threathlevel: high"

Heb dat verwijderd (denk ik, hoop ik) ik heb ook system restore geprobeerd terug naar 1 april maar de computer zegt dat er geen veranderingen zijn aangebracht.
Ik snap geen bal van computers verder, en mn ouders wouden eerst dat ik keek of ik dr wat van snapte voor de het ding wegbrengen, weet ieman dhier mischien wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Advertentie
Oud 25-04-2005, 18:14
dafelix
dafelix is offline
probeer je modem 'ns te resetten (zet je PC uit, haal de stekker uit je modem, laat hem 30/60 seconden van het lichtnet, druk hem er dan weer in), start je PC op en kijk of het weer werkt

Werkt dit niet? Lees verder:

probeer eens met een andere browser (zie centraal topic) of het wel werkt
(Does this solve your problem? Then you prolly got spyware, check centraal topic)

Eventuele obious dingen:

controleer stekkers (van modem naar PC, van modem naar je meterkast), verwijder eventuele firewall/router tijdelijk

suc6
Oud 25-04-2005, 18:23
Verwijderd
Heb ik, heb de modem nu op de oude pc (heb ze naast elkaar gezet)
Stekkers dr uit gehad, voor de rest zitten alle verbindingen goed (heb nog niet in de kast gekeken, of bedoel je dat ook)
HOe krijg ik er een andere browser op... downloaden op een andere pc en dan proberen te installeren?
Ik gebruik op de oude pc netscape.. ik zal nu ff in het centraal topic gaan kijken...
Oud 25-04-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 25-04-2005 @ 19:23 :
Heb ik, heb de modem nu op de oude pc (heb ze naast elkaar gezet)
Stekkers dr uit gehad, voor de rest zitten alle verbindingen goed (heb nog niet in de kast gekeken, of bedoel je dat ook)
HOe krijg ik er een andere browser op... downloaden op een andere pc en dan proberen te installeren?
Ik gebruik op de oude pc netscape.. ik zal nu ff in het centraal topic gaan kijken...
Gewoon een browser als Firefox downloaden en installeren. Hoeft niet per sé op een andere computer.

Hebben jullie nog andere computers in huis? Zo ja, kijk daar dan eens op of alles werkt? Als het daarop ook niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de internetverbinding. Zo nee, dan staat er ergens een instelling op de computer (waarbij internet het niet doet) fout.
Oud 25-04-2005, 18:46
freyk
freyk is offline
Volgends mij is haar hostfile een beetje vies en heeft ook nog een last van veel spyware/adware.
Daarom vraag ik Arenda om ff een hijackthis-log te plaatsen in [centraal] spyware & adware (3)
(voor meer info over hijackthis, zie de starterspost)
Oud 25-04-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 25-04-2005 @ 19:46 :
Volgends mij is haar hostfile een beetje vies en heeft ook nog een last van veel spyware/adware.
Daarom vraag ik Arenda om ff een hijackthis-log te plaatsen in [centraal] spyware & adware (3)
(voor meer info over hijackthis, zie de starterspost)
Ook ja, MS As had ook een browser hijack gevonden.

Arenda, freyk is je hulp voor spyware
Oud 25-04-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 25-04-2005 @ 19:41 :
Gewoon een browser als Firefox downloaden en installeren. Hoeft niet per sé op een andere computer.

Hebben jullie nog andere computers in huis? Zo ja, kijk daar dan eens op of alles werkt? Als het daarop ook niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de internetverbinding. Zo nee, dan staat er ergens een instelling op de computer (waarbij internet het niet doet) fout.
Probleem is dat ik niet op het internet kan dus hoe kan ik dan een andere brwoser downloaden?
Ik heb een andere pc, oudere, die heb ik er nu naast gezegt en op de modem aangesloten, werkt prima.

Ik zit nu dus door dat spyware en adware topic te kijken, maar again ik weet niet vele bvan pc's dus ik do emn best om er wat van te snappen. Wat ik nu snap dat ik wss te maken heb met spyware?
Wat is een hijackthis log? (zit net naar ehm merijn.org te kijken)

edit: gaat nu naar starterpost kijken
Oud 25-04-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 25-04-2005 @ 19:54 :
Probleem is dat ik niet op het internet kan dus hoe kan ik dan een andere brwoser downloaden?
Ik heb een andere pc, oudere, die heb ik er nu naast gezegt en op de modem aangesloten, werkt prima.

Ik zit nu dus door dat spyware en adware topic te kijken, maar again ik weet niet vele bvan pc's dus ik do emn best om er wat van te snappen. Wat ik nu snap dat ik wss te maken heb met spyware?
Wat is een hijackthis log? (zit net naar ehm merijn.org te kijken)
Oke, op die andere computer werkt internet wel gewoon. Het ligt dus niet aan het modem of de internetverbinding.
Dan download je op de goede computer een andere browser (Firefox raad ik aan), die zet je over via bijvoorbeeld een usb-stick/mp3 speler, installeren, en kijken of het werkt lijkt mij.

Je hebt inderdaad te maken met spyware, zoals Microsoft Antispyware ook aangaf. Om een HiJackthis te kunnen maken moet je het programma HiJackthis downloaden. De downloadlink staat in de laatste post.
Maar vanaf nu gaan we het over spyware hebben, en daar is het centrale topic voor, dus post daar je HiJackthis log, dan gaan we daar verder
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten