Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 16:27
Jumbo
Jumbo is offline
Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, maar ik heb gelijk een vraag, ik hoop dat jullie ze voor me willen beantwoorden, ik zou er heel blij mee zijn! Het gaat over het boek Slavenring, daar moet ik een boekverslag over maken, en hier kom ik niet uit, want ik heb niet het gehele boek gelezen


vraag 1: Wat zijn de grootste problemen in het boek, en waarom draait het boek?
vraag 2: Waar speelt het zich af?

Als iemand dit boek toevallig heeft gelezen, en dit wilt beantwoorden, ben ik heel blij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 17:16
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
1. Liefde tussen een Germaanse slaaf en een of andere slavin. Slavin wordt verkocht, is dus weg. Willen samen ontsnappen geloof ik en dan barst de Vesuvius uit. Slavin stikt ergens in (stof, damp, gas?) en de slaaf ontsnapt.

2. Pompei ongetwijfeld.

Zie verder: http://huiswerk.scholieren.com/uittr...oek=slavenring

Ennuh, volgende keer wel even de auteur (S. van der Vlugt) er bij zetten

Oh ja, ik zou em voor de lol eens helemaal lezen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:12
Jumbo
Jumbo is offline
ok bedankt, en ik zal voortaan inderdaad de schrijver erbij zetten!

Ik heb trouwens nog een vraagje:

Ik moet een Spanningsboog maken, wat zijn nu de spannendste gedeeltes uit het boek, ik dacht iets van dit:

eerste gedeelte, niets spannends, als Als Folkrad en Chloë als slaaf verkocht worden aan heer Lucius wordt het wat spannender, wat in het midden van het boek dacht ik? En het laatste, als Folkrad vlucht, is het spannends, heb ik dit goed?

En hoe kan ik dan het beste verdelen, dus ik moet een tabel maken, en onderin (horizontaal) namen van bepaalde fragmenten, zoals bijv. De ontsnapping, en hoe spannend het dan is, kan je me een klein lijstje geven, op goede volgwoorde, met stukjes in het boek en hoe spannend het dan is?

Dit heb ik dus al: (van voorafaan)

1. ?
2.?
..
4. De ontsnapping, heel spannend, als laatste.

Niet echt veel dus, en sorry dat ik zoveel vraag, maar ik hoop toch dat je me kan helpen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:52
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Jumbo schreef op 26-04-2005 @ 19:12 :
ok bedankt, en ik zal voortaan inderdaad de schrijver erbij zetten!

Ik heb trouwens nog een vraagje:

Ik moet een Spanningsboog maken, wat zijn nu de spannendste gedeeltes uit het boek, ik dacht iets van dit:

eerste gedeelte, niets spannends, als Als Folkrad en Chloë als slaaf verkocht worden aan heer Lucius wordt het wat spannender, wat in het midden van het boek dacht ik? En het laatste, als Folkrad vlucht, is het spannends, heb ik dit goed?

En hoe kan ik dan het beste verdelen, dus ik moet een tabel maken, en onderin (horizontaal) namen van bepaalde fragmenten, zoals bijv. De ontsnapping, en hoe spannend het dan is, kan je me een klein lijstje geven, op goede volgwoorde, met stukjes in het boek en hoe spannend het dan is?

Dit heb ik dus al: (van voorafaan)

1. ?
2.?
..
4. De ontsnapping, heel spannend, als laatste.

Niet echt veel dus, en sorry dat ik zoveel vraag, maar ik hoop toch dat je me kan helpen
Hangt er een beetje vanaf wat je met punt 4 bedoelt, maar ik vond het hele gedoe met die vulkaan erg spannend, of die slavin het ook zal overleven enzo.
Verder vond ik in het eerste gedeelte wel spannend met die dode soldaat en of dat ontdekt zou worden. Het middenstuk vond ik niet superspannend wel het stuk dat Folkrad Marcus vermoord. Maar het is al 3 jaar geleden dat ik het boek heb gelezen dus meer kan ik je niet helpen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.