Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 15:53
Gungrave
Gungrave is offline
Hey allemaal,
Ik moet morgen een werkstuk geschiedenis inleveren, het gaat over d-day, ben bijna klaar maar moet nog de volgende hoofdstukken maken:

-De gevechtszone(hoe die eruit zag enzovoort)
-De ommekeer

Over die 2 onderwerpen kan ik niet zoveel informatie vinden..
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2005, 16:55
muts8848
muts8848 is offline
die gevechtszone zou je in oude kranten denk ik wel wat kunnen vinden, of in een boek over d-day. Die zijn er genoeg.. is de bieb nog open??

wat bedoel je overigens precies met de ommekeer?? Bedoel je het punt dat de geallieerden echt lijken te winnen?? Dat moet volgens mij na Bastogne geweest zijn. Zoek daar eens verder op.
Oud 28-04-2005, 17:16
Gungrave
Gungrave is offline
Najah de ommekeer, tis dat d-day dus eigenlijk de start was van de ommekeer, het ging weer bergafwaarts met de Duitsers etc. etc.
Maar toch bedankt, iemand anders nog?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:15
muts8848
muts8848 is offline
jah klopt.. maar het is niet zo dat invasie soepeltjes liep, de geallieerden hebben weldegelijk een aantal tegenslagen te verduren gehad. Volgens mij had de slag om arnhem (operation market garden) daar ook wat mee te maken. Maar na dat Bastogne was gevallen was er voor de duitsers geen houden meer aan. De oorlog was vanaf dat moment echt verloren.

maar goed.. je hebt het verslag inmiddels af als het goed is... beetje overbodige post dus
Oud 29-04-2005, 18:33
T_ID
T_ID is offline
Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog delen 4, 33 en 38 door Barrie Pitt en Sir Basil Lidell Hart. Werkelijk teveel strategie en militaire tactieken voor woorden, mocht je iets willen weten over de strategische situaties en het hoe en waarom kun je dit lezen.

ISBN nummer van het deel over Normadnie was 900219126x, mocht je het op willen zoeken.
Reageren

Regels voor berichten