Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 16:19
@ngel4-ever
@ngel4-ever is offline
Haai, kan iemand deze Franse tekst vertalen voor mij?Ik snap er niks van, en kan de woorden ook niet vinden, klinkt kinderachtig maar als je me helpt ben ik je dankbaar.

Komt ie:

Arrivee

C'est jeudi.A Paris Cedric a pris le TGV pour Rennes.La il a du changer pour prendre le train pour Dinan.Sa grand-mere est venue le chercher a la gare.

Grand mere:Bonjour Cedric!Tu as fait bon voyage?
Cedric:Ca va.On est un peu serre dans le TGV.Papy n'est pas la?
Grand mereh..non, tu sais, depuis qu'il est a la retraite, je ne le vois plus!
Cedric:Mai qu'est-ce qu'il fait?
Grand mere:Il chante!
Cedric:Heu?A l'eglise?
Grand mereon, il chante des chants marins.Tu sais, les vieilles chansons d'autrefois.Ils ont forme un groupe.Tous des hommes.Ils s'habillent en marins.Ils ont tout un repertoire et ils donnent des spectacles un peu partout.Et ils font des concours aussi.Samedi prochain il va en Hollande, justement pour un concours.Il y aura des groupes anglais, hollandais, polonais et irlandais.
Cedric:C'est marrant.Mais...il ne m'emmenera pas a la peche?
Grand merei!Il ne t'oublie pas, ton grand-pere!Il vous emmenera sur la cote, Julien et toi.Il era de retour de Hollande avant la grande maree.
Cedric:C'est quand, la grande maree?
Grand mere:C'est le 12.C'est un samedi.
Cedrich la la, en week-end!Il y aura du monde!Tous les Rennais qui vont venir!
Grand mere:He oui...Et Julien tu le vois quand?
Cedricemain.Il est chez sa soeur, ici a Dinan.
Grand mere:Ah bon!Tu sais, papy t'a laisse sa mobylette.Comme ca tu pourras faire des balades, aller a la plage ou a Saint-Malo, si tu veux.
Cedric:Ah, c'est chouette!J'espere que Julien pourra venir avec moi.

Hopelijk helpt iemand mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 16:20
@ngel4-ever
@ngel4-ever is offline
dat gezichtje moet een d zijn....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:50
Verwijderd
Aankomst

Het is Donderdag. In Parijs nam Cedric de TGV voor Rennes. Hij moet operstappen om de trein voor Dinan te nemen. Zijn grootmoeder kwam hem afhalen van het station.

Grootmoeder:Goede dag Cedric! Had je een goede reis? Cedric: Het gaat. Het was een beetje druk in de tgv. Is grootvader er niet?
Grootmoeder: nee, weet je, aangezien hij gepensioneerd is, zie ik hem niet meer!
Cedric: Wat doet hij? Grootmoeder: Hij zingt!
Cedric: In de kerk?
Grootmoeder: Nee, hij zingt mariene liederen. Je weet wel die ouder liederen van vroeger. Zij vormen een groep. Zij worden gekleed als zeelieden. Zij hebben een geheel repertoire en zij geven overal optredens. Ze doen ook mee aan wedstrijden. Aanstaande zaterdag gaat hij naar Nederland, voor een wedstrijd. Er zullen Engelse, Nederlands, Pools en Ierse groepen zijn.

Ik heb geen zin meer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten