Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2005, 14:02
Stefanie
Stefanie is offline
Ik was laatst in de dierenwinkel en toen zag ik een bakje mieren staan met gel erin. De mieren leven van die gel en graven tunneltjes zodat je ze kunt bewonderen zonder dat ze kunnen ontsnappen.

Wat vinden jullie hier nou van? Link naar het plaatje

Imho wordt dit te gek Wie wil er nou mieren als huisdier? En het is toch stom om die beesten in zo'n klein bakje op te sluiten. Het lijkt me niet dat ze het daar echt fijn hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2005, 14:09
tiram
tiram is offline
Waarom mieren niet in een klein bakje opsluiten en bijvoorbeeld wandelende takken wel?
Niet dat het mij leuk lijkt ofzo..
Oud 29-04-2005, 14:17
Skilly
Skilly is offline
Boeiendende huisdieren.....

ontopic: ik vindt het belachelijk
Oud 29-04-2005, 14:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
tiram schreef op 29-04-2005 @ 15:09 :
Waarom mieren niet in een klein bakje opsluiten en bijvoorbeeld wandelende takken wel?
Niet dat het mij leuk lijkt ofzo..
Misschien omdat je wandelende takken niet overal zit, maar onder elke steen zit wel een mier... Dan is er weinig speciaals aan lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 14:40
tiram
tiram is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2005 @ 15:26 :
Misschien omdat je wandelende takken niet overal zit, maar onder elke steen zit wel een mier... Dan is er weinig speciaals aan lijkt me.
Ow..ik dacht dat je bedoelde dat je het zielig vond
Oud 29-04-2005, 14:54
Martine1986
Martine1986 is offline
ik vind het er eigenlijk wel gaaf uitzien, al die gangetjes, maar verder vind ik mieren stom en zou ik ze ook niet in mn huiskamer hoeven. Ook al zitten ze in een bakje..
Oud 29-04-2005, 15:43
wizkid
wizkid is offline
Waarom zou je überhaupt een dier in een bakje/hok/kooi opsluiten
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 16:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
wizkid schreef op 29-04-2005 @ 16:43 :
Waarom zou je überhaupt een dier in een bakje/hok/kooi opsluiten
Met konijnen en cavia's is dat toch weer anders. Die overleven het niet in de vrije natuur.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 17:19
yavanna
yavanna is offline
+ dat konijnen en cavia's wel actief zijn. Mieren en vissen en spinnen enzo doen helemaal niets, daar is toch niets aan?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 17:22
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
yavanna schreef op 29-04-2005 @ 18:19 :
+ dat konijnen en cavia's wel actief zijn. Mieren en vissen en spinnen enzo doen helemaal niets, daar is toch niets aan?
Mieren doen meer dan je denkt hoor Maargoed ikzelf vind het dus ook niet heel boeiend ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 17:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2005 @ 17:04 :
Met konijnen en cavia's is dat toch weer anders. Die overleven het niet in de vrije natuur.

Waar denk je dat die beesten in eerste instantie vandaan komen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 18:59
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2005 @ 18:22 :
Mieren doen meer dan je denkt hoor Maargoed ikzelf vind het dus ook niet heel boeiend ofzo.
ok ze graven tunnels en verzamelen voedsel. Maar ze geven mensen zeg maar geen aandacht. Mensen hebben niets met mieren te maken. Zeg maar konijnen en cavia's en dat soort huisdieren, die doen nog iets tegen jou. Ze piepen en de meeste vinden het wel leuk om geknuffeld te worden. Met mieren heb je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 19:01
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-04-2005 @ 18:25 :

De konijnen en cavia's zijn zo gefokt naar de mensen toe, dat ze nu niet meer zonder mensen kunnen. Cavia's kunnen hier sowieso niet overleven, konijnen op zich wel, maar als zo'n konijn in de wildernis terecht komt weet het niet van roofdieren en auto's en wat hij wel en niet mag eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 19:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
yavanna schreef op 29-04-2005 @ 20:01 :
De konijnen en cavia's zijn zo gefokt naar de mensen toe, dat ze nu niet meer zonder mensen kunnen. Cavia's kunnen hier sowieso niet overleven, konijnen op zich wel, maar als zo'n konijn in de wildernis terecht komt weet het niet van roofdieren en auto's en wat hij wel en niet mag eten.
Het ging er meer om dat ze deed alsof het een goede daad is dat mensen met huisdieren zijn begonnen omdat ze het anders niet overleven, dat is natuurlijk bullshit, de enige dieren die het niet overleven in het wild zijn de dieren die door de mens tam gemaakt zijn. Cavia's en konijnen kunnen makkelijk in het wild leven, alleen de dieren die nu huisdier zijn kan je inderdaad niet zomaar terugzetten. Wat dat betreft geldt trouwens precies hetzelfde voor deze mieren die nog nooit een natuurlijke vijand hebben gezien en hun hele leven niets anders dan gel hebben gegeten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 21:10
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-04-2005 @ 18:25 :

Laat jij maar eens zo'n beestje in de vrije natuur. Grote kans dat hij wordt opgegeten omdat ie niet weet dat bijv. katten vijanden zijn. Ze zijn inderdaad veel te tam voor de 'grote wereld', waardoor ze een hele gemakkelijke prooi zijn. Daarnaast weet ik niet zeker of ze in de vrije natuur het voedsel vinden dat ze nodig hebben (maar dat kan ik mis hebben).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 21:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-04-2005 @ 20:59 :
Het ging er meer om dat ze deed alsof het een goede daad is dat mensen met huisdieren zijn begonnen omdat ze het anders niet overleven, dat is natuurlijk bullshit, de enige dieren die het niet overleven in het wild zijn de dieren die door de mens tam gemaakt zijn. Cavia's en konijnen kunnen makkelijk in het wild leven, alleen de dieren die nu huisdier zijn kan je inderdaad niet zomaar terugzetten. Wat dat betreft geldt trouwens precies hetzelfde voor deze mieren die nog nooit een natuurlijke vijand hebben gezien en hun hele leven niets anders dan gel hebben gegeten.
Je fokt de mieren niet in dat bakje hoor. Je haalt ze gewoon uit de natuur en zet ze erin zodat je ze kunt 'houden'.
Die beestjes kunnen wel degelijk terug in de natuur worden gezet na een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2005 @ 22:10 :
Laat jij maar eens zo'n beestje in de vrije natuur. Grote kans dat hij wordt opgegeten omdat ie niet weet dat bijv. katten vijanden zijn. Ze zijn inderdaad veel te tam voor de 'grote wereld', waardoor ze een hele gemakkelijke prooi zijn. Daarnaast weet ik niet zeker of ze in de vrije natuur het voedsel vinden dat ze nodig hebben (maar dat kan ik mis hebben).
Ehh ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat cavia's in het wild wel degelijk voorkomen.....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 09:33
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Kunnen wilde cavia's/konijnen dan niet worden opgegeten door katten? Ik denk dat ze allemaal hun vijanden wel herkennen. Ik denk ook dat ze het wel overleven als ze zelf hun voedsel moeten zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 29-04-2005 @ 22:20 :
Ehh ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat cavia's in het wild wel degelijk voorkomen.....
ja, in zuid-amerika, niet in nederland. Punt met ontsnapte konijnen is ook dat ze geen groepje medekonijnen hebben zoals normale wilde konijnen, en in hun eentje kunnen ze moeilijk overleven.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:11
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
wizkid schreef op 30-04-2005 @ 10:33 :
Kunnen wilde cavia's/konijnen dan niet worden opgegeten door katten? Ik denk dat ze allemaal hun vijanden wel herkennen. Ik denk ook dat ze het wel overleven als ze zelf hun voedsel moeten zoeken.
Tamme konijnen/cavia's weten dat niet. Ze zouden misschien wel instinctief aanvoelen dat een kat gevaarlijk is, maar ze weten niet hoe ze weg moeten komen, hoe ze zich kunnen verdedigen, waarschijnlijk blijft zo'n beest dan alleen maar doodsbang in een hoekje zitten omdat ie niet weet wat ie moet doen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:53
JCG
JCG is offline
Citaat:
Laat jij maar eens zo'n beestje in de vrije natuur. Grote kans dat hij wordt opgegeten omdat ie niet weet dat bijv. katten vijanden zijn.
Dan had je mijm konijn moeten leren kennen. Geen kat durfde in onze achtertuin te komen als die los liep .

Maar mieren zijn best interresante insecten, maar erg knuffelbaar zijn ze niet. En zo'n klein bakje vind ik helemaal niets, zorg dan voor een grote bak zodat je een hele mierenkolonie kan houden. Want dan kan je mieren echt in actie zien.
Oud 02-05-2005, 00:15
Verwijderd
Dit getuigt van wel érg weinig kennis, in mijn ogen.

Hoe dan ook, mieren in een glazen bak lijken me best interessant, want ik vind het heel mooi om te zien hoe die diertjes al die gangen maken en hoe de taken verdeeld zijn, het zit heel mooi in elkaar allemaal. Ik heb dan ook al vaak documentaires over mierenhopen bekeken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 00:27
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-05-2005 @ 01:15 :
Dit getuigt van wel érg weinig kennis, in mijn ogen.
Wat precies? Of gewoon alles?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 02-05-2005 @ 01:27 :
Wat precies? Of gewoon alles?
Het gaat me om de openingspost, voor de rest valt het wel mee, met sommigen, waaronder jou, ben ik het zelfs eens.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 00:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-05-2005 @ 01:31 :
Het gaat me om de openingspost, voor de rest valt het wel mee, met sommigen, waaronder jou, ben ik het zelfs eens.
Oke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2005, 09:18
Somebody Special
Somebody Special is offline
Lijkt me enig
Oud 02-05-2005, 13:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2005 @ 15:02 :
Ik was laatst in de dierenwinkel en toen zag ik een bakje mieren staan met gel erin. De mieren leven van die gel en graven tunneltjes zodat je ze kunt bewonderen zonder dat ze kunnen ontsnappen.

Wat vinden jullie hier nou van? Link naar het plaatje

Imho wordt dit te gek Wie wil er nou mieren als huisdier? En het is toch stom om die beesten in zo'n klein bakje op te sluiten. Het lijkt me niet dat ze het daar echt fijn hebben.

Ik geloof dat je zelfs de mieren eerst moet vangen in het wild toch? Die krijg je er niet bij. Dat is op zich al verboden. Mierenhopen mag je bijvoorbeeld niet zomaar kapot maken. In natuurgebieden in de buurt iig niet. Er is alleen wat gedoogd bij huizen.

Maar mieren zomaar vangen mag natuurlijk niet. En is ook slecht. Die dieren hebben een koningin nodig. En zonder dat overleven ze geloof niet eens. Daarnaast als je de koningin weg pakt dan gaat het niet goed bij de kolonie.

Ik had al eens een mailwisseling gehad met degene die het in NL verkocht.
Oud 02-05-2005, 16:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
als dat nest mieren dat zich nu in mijn huis bevindt in een bakje kan vind ik het prima

het is weer eens wat anders he
Oud 04-05-2005, 22:20
Bleater
Bleater is offline
ziet er wel gaaf uit eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:43
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Bleater schreef op 04-05-2005 @ 23:20 :
ziet er wel gaaf uit eigenlijk
Weet iemand of dat spul bij elke dierenwinkel te koop is? Of moet je naar een bepaalde winkelketen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 16:36
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
kwibus schreef op 04-05-2005 @ 23:43 :
Weet iemand of dat spul bij elke dierenwinkel te koop is? Of moet je naar een bepaalde winkelketen?
Denk niet dat je het bij de doorsnee dierenwinkel kan kopen.
Je kan het iig via internet bestelen via deze site
http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/toys/6fd6/

edit: voor als j gewoon losse gel bedoeld. volgens mij kan dat niet los worden besteld maar moet je elke keer weer een nieuw pak kopen.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 16:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten