Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2005, 20:46
Lane
Lane is offline
Ik weet niet of dit op het goede forum staat, verplaats het anders maar.

Mijn moeder denkt dat ik een eetstoornis heb. Ik eet inderdaad weinig, maar ik kan haar niet aan het verstand brengen dat dit is omdat ik gewoon niet zoveel trek heb. Ze vindt mij te mager, dat zegt ze ook elke dag tegen me. Ik snap dat ze bezorgd is, maar het begint nu behoorlijk frustrerend te worden, want ik heb geen anorexia. Ik vind mezelf prima zoals ik ben. Mijn moeder echter wil me nog steeds niet geloven en blijft maar zeggen hoe dun ik ben en hoe weinig ik eet.

Met haar erover praten heeft geen zin, want dat heb ik al zovaal geprobeerd. Ze gelooft me gewoon écht niet. Ze had het er vanavond zelfs over om iemand (professionele hulp) te gaan zoeken. Wat kan ik hier verder nog aan doen behalve mezelf volproppen zodat zij denkt dat ik gezond ben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2005, 21:06
Balance
Balance is offline
Misschien kun jullie samen een soort eetschema opstellen? Een schema zonder overbodig eten wat er niet meer bij kan, maar één met wel voldoende voedingsstoffen, zodat je in ieder geval gezond bezig bent.
Door dit met haar te maken weet zij ook dat je voldoende binnenkrijgt. Bovendien zal ze je anders misschien niet eens geloven.
Oud 29-04-2005, 21:21
Lane
Lane is offline
Dus dat ik alles opschrijf wat ik op een dag ga eten?

Daar zat ik zelf ook al aan te denken, om gewoon eens een week bij te houden wat ik allemaal eet, en dat dat aan haar te laten zien. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 21:29
Nona
Nona is offline
Ja, precies. En vooruit plannen.

Hoe veel eet je nu, als ik vragen mag, op een dag?
Oud 29-04-2005, 21:54
Lane
Lane is offline
Ik eet 's ochtends voordat ik naar school ga altijd. Ligt eraan hoeveel trek ik op dat moment heb, soms 1 boterham, soms 3. Dan nog meestal een stuk of 3/4 boterhammen mee naar school. 's Middags als ik thuiskomt eet ik misschien nog wat, maar niet veel. En dan 's avonds avondeten.

Ik eet wel heel erg weinig als ik er zo over nadenk. Maar je hoeft toch niet altijd een eetziekte te hebben als je weinig eet?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 22:03
Dith
Dith is offline
Ach, ik eet véél minder en ik ben vadsig
Oud 29-04-2005, 22:05
Nona
Nona is offline
Citaat:
Lane schreef op 29-04-2005 @ 22:54 :
Ik eet 's ochtends voordat ik naar school ga altijd. Ligt eraan hoeveel trek ik op dat moment heb, soms 1 boterham, soms 3. Dan nog meestal een stuk of 3/4 boterhammen mee naar school. 's Middags als ik thuiskomt eet ik misschien nog wat, maar niet veel. En dan 's avonds avondeten.

Ik eet wel heel erg weinig als ik er zo over nadenk. Maar je hoeft toch niet altijd een eetziekte te hebben als je weinig eet?
Nee hoor, dat hoeft niet. En het klinkt ook niet als te weinig. Drie maaltijden per dag eten is prima, en erg veel tussendoortjes eten is niet nodig.
Sport je erg veel of val je op een andere manier af? (Just checking )
Oud 30-04-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 29-04-2005 @ 23:05 :
En het klinkt ook niet als te weinig.
Het klinkt ook niet als te veel. En tussendoortjes als fruit zijn best goed (te lang niets eten tussen maaltijden is niet goed en fruit moet je ook binnen krijgen).

@TS: misschien kan je je moeder de site van het voedingscentrum ook laten zien (daar staat een schema op met hoeveel je ongeveer moet eten) en nav daarvan misschien een schema opstellen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:25
Lane
Lane is offline
Ja, ik ga zoiets proberen. Ik moet inderdaad wel meer fruit eten.

@ Kruimel; Ik sport niet echt, ik fiets naar school en weer naar huis, en als ik ergens naartoe ga dan ga ik ook de fiets, maar dat is het.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 16:17
Gothic
Gothic is offline
Hoeveel weeg je en hoe lang ben je? Als je moeder zegt dat je mager bent, zal ze dat toch aan je moeten kunnen zien... Je kunt je bmi dan uitrekenen en laten zien aan je moeder dat je een gezond gewicht hebt (als je dat hebt).
Oud 30-04-2005, 16:25
Lane
Lane is offline
1.72 en 57/58 kg. Mijn BMI is rond de 19 geloof ik, en dat was een gezond gewicht. Dit heb ik ook al aan haar laten zien maar ze zegt dat het haar niet gaat om hoeveel ik weeg maar om hoe ik eruit zie, volgens haar te dun.

Tja.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 16:32
Verwijderd
Als je jou zelf niet wil geloven kun je misschien eens samen met haar een afspraak maken bij jullie huisarts? Misschien dat ze hem/haar wel geloofd? (Gaat wel ver, maar heel de tijd dergelijke discussies moeten voeren lijkt me ook niet prettig.)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 16:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lane schreef op 30-04-2005 @ 17:25 :
1.72 en 57/58 kg. Mijn BMI is rond de 19 geloof ik, en dat was een gezond gewicht. Dit heb ik ook al aan haar laten zien maar ze zegt dat het haar niet gaat om hoeveel ik weeg maar om hoe ik eruit zie, volgens haar te dun.

Tja.
Dit is in principe wel prima. Zeker als ik zie wat je eet verder, is zeker niet te weinig. Daarnaast zit je nog een beetje op een leeftijd dat je slank bent, je hebt van die dunne meisjes die wat later echt vrouwelijke rondingen krijgen, ik weet niet of dat bij jou zo is. Verder kun je nog wat aankomen, maar verder zie ik idd niet echt een probleem.

Heeft je moeder misschien iemand gehad die ze kende of zij zelf een eetziekte gehad? Of ergens op tv er wat over gezien, dat ze zo bang is dat jij het ook hebt?

Ben je al aan de pil?
Oud 01-05-2005, 12:32
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
ik zou mijn moeder dit stukje laten lezen,tenmisnte, dat ligt er aan hoe je moeder is zeg maar. Maar dan kan ze dit lezen, en laat je gelijk blijken dat er echt neits aan de hand is. DIt heb je namelijk geschreven naar andere mensen toe en niet om aandacht te vragen oid. Je zou dit gewoon kunnen laten lezen, of per ongeluk expres de computer op dit forum aan laten staan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 01-05-2005 @ 13:32 :
Maar dan kan ze dit lezen, en laat je gelijk blijken dat er echt neits aan de hand is. DIt heb je namelijk geschreven naar andere mensen toe en niet om aandacht te vragen oid.
Ik mis de logica hierachter?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 15:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2005 @ 15:55 :
Ik mis de logica hierachter?
knorretje bedoelt volgens mij dat als ze de computer aan laat staan wanneer haar moeder in de buurt is, en zij dit topic leest, haar moeder misschien doorheeft dat ts de waarheid spreekt.
Ze bedoeld gewoon dat ts hier heus wel de waarheid spreekt (geen reden om te liegen) en dat haar moeder dat heus ook wel zou inzien. xxx
Oud 01-05-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 01-05-2005 @ 16:19 :
knorretje bedoelt volgens mij dat als ze de computer aan laat staan wanneer haar moeder in de buurt is, en zij dit topic leest, haar moeder misschien doorheeft dat ts de waarheid spreekt.
Dat snapte ik wel. Ik snapte alleen het stukje dat ik quotete niet. En ik zou niet weten waarom ts hier geen reden heeft om te liegen...? Ik ken genoeg mensen die ook op internet over dergelijke dingen liegen. En haar moeder is ook niet dom, die kan het dan ook zo draaien dat ze dat alleen doet om haar te overtuigen en daarvoor moet ze dan dus wel liegen, enz. En het aandachtgedeelte is er ook nog niet mee verklaard. En de gevolgtrekking dat ze met deze topic laat blijken dat er niets aan de hand is volg ik helemaal niet...? Ik zie de logica gewoon niet.

Maar dat geeft niet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 15:32
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2005 @ 16:28 :
Dat snapte ik wel. Ik snapte alleen het stukje dat ik quotete niet. En ik zou niet weten waarom ts hier geen reden heeft om te liegen...? Ik ken genoeg mensen die ook op internet over dergelijke dingen liegen. En haar moeder is ook niet dom, die kan het dan ook zo draaien dat ze dat alleen doet om haar te overtuigen en daarvoor moet ze dan dus wel liegen, enz. En het aandachtgedeelte is er ook nog niet mee verklaard. En de gevolgtrekking dat ze met deze topic laat blijken dat er niets aan de hand is volg ik helemaal niet...? Ik zie de logica gewoon niet.

Maar dat geeft niet.
mja... knorretje gaat er gewoon niet vanuit dat mensen liegen
Oud 01-05-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 01-05-2005 @ 16:32 :
mja... knorretje gaat er gewoon niet vanuit dat mensen liegen
Dan zou haar moeder haar irl om die reden ook moeten kunnen geloven op basis van wat ze tegen haar moeder zegt, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 15:36
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2005 @ 16:33 :
Dan zou haar moeder haar irl om die reden ook moeten kunnen geloven op basis van wat ze tegen haar moeder zegt, toch?
pm maar denk
Oud 01-05-2005, 16:07
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Lane schreef op 30-04-2005 @ 17:25 :

Tja.
je bmi is 19? dan ben je mager volgens deze methode... maar ik ben ook ongeveer net zo lang als jou (1.73) en weeg 59 kilo... en men noemt mij ook mager. al heb ik geen eetprobleem en eet ik normaal (meestal zelfs enorm veel). sommige mensen hebben gewoon geen aanleg om dik te worden, ze kunnen eten wat ze willen en komen niet aan. misschien ben jij zo'n persoon? ik zou eens goed met je moeder praten hierover...
vind je jezelf eigenlijk te dik? as ik vragen mag...
Reageren

Regels voor berichten