Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 19:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zoals de titel al suggereerd, ben ik op zoek naar een boek dat een omvangrijke studie bevat over de Eerste Wereldoorlog.
Ik ben niet geïnteresseerd in puur academische studies evenals boeken puur gebaseerd op strategie en tactiek.

Ideaal gesproken zou het het volgende bevatten:
- Persoonlijke verhalen over (front)soldaten.
- De aanloop naar de oorlog.
- Een (globale) beschrijving van de oorlog.
- Gevolgen van de oorlog.
- Tactiek en strategie.
- Liefst geïllustreerd e.d.

In mijn zoektocht ben ik gestuit op het boek van H. P. Willmott "World War I". Nu ben ik geen expert op het gebied van de Eerste Wereldoorlog (maar daar probeer ik dus iets aan te veranderen), dus ik hoop dat één van jullie daar je licht op kan laten schijnen.
Tips, suggesties, goede/slechte ervaringen: zet ze neer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 19:53
Sartre
Sartre is offline
Hmmm de Eerste Wereldoorlog is ook niet mijn specialiteit. Ik zou inderdaad gewoon eens naar de bieb gaan en daar gaan zoeken. Ik heb zelf eens een boek voor mn studie moeten lezen wat ging over de aanloop naar de WOI. Dat heette 'the origens of the first world war' van James Joll. Was erg oké

succes ermee
Oud 01-05-2005, 20:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline

Bovengenoemd boek lijkt me wel wat, maar ik loop liever niet het risico 35 dollar in de gracht te gooien.
Aangezien hier zeer gestudeerde en geletterde mensen zitten laat ik de hoop niet varen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:24
Tovenaar
Tovenaar is offline
Wat betreft de Eerste Wereldoorlog heb ik zelf weinig kennis van de beschikbare literatuur. Maar ik zou je adviseren om eens bol.com te bezoeken, en daar te zoeken op ''eerste wereldoorlog'' Vaak vind je daar bij de boeken een vrij uitgebreide beschrijving, zodat je al snel kunt bepalen of het geschikt is of niet.
Oud 04-05-2005, 22:44
Belgarath
Belgarath is offline
Tja voor de persoonlijke verhalen kom je volgens mij al snel in de literatuur terecht. Siegfried Sassoon, Remarque en gedichten. Van die boeken geeft Sassoon nog het meeste informatie over wat er gebeurd op het front. Maar ja, om daar nou het boek voor te kopen...
Reageren

Regels voor berichten