Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben zelf nog niet met belichting bezig maar uit je tekst afgeleid denk ik dat opengl met glrotatef en gltranslatef alleen het object op een andere plaats en in eren andere positie weergeeft maar dat belichting al vantevoren wordt toegevoegd waardoor het licht dus altijd op hetzelfde vlak van je kubus schijnt.
als dit zo is zul je je object handmatig moeten rotaten en verplaatsen en op die nieuwe coordinaten je belichting toepassen hier een stukje theorie over het handmatig berekenen van rotaties en verplaatsingen (met een voorbeeld in C++ mocht je daarin programeren): http://www.gamedev.net/reference/art...article877.asp (al is het overigens wel aan te raden om met quads te werken ipv vertices om gimbal lock te voorkomen) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (en ja ik weet wel wat vertices zijn anders gaat het bouwen van een mmo engine niet echt ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 11:33. |
![]() |
||
Citaat:
ja goed, maar dan moet ik ze steeds opnieuw uitrekenen ![]() ![]() ![]() edit: een stap verder, bedenk ik me dat ik die punten toch moet genereren voor collision detection. het werkt nu, hartstikke bedankt ![]()
Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 13:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat: