Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 18:17
TRXD
TRXD is offline
Ik ben al geruime tijd op zoek naar ander werk. Het werk wat ik nu doe wil ik niet altijd blijven doen en het liefst wil ik er zsm weg. Ik heb alleen een beetje het probleem dat ik niet precies weet wat ik wil gaan doen. Ik zou graag werken in het toerisme/ recreatie of in de handel of horeca. Eventueel zou verhuizen naar het buitenland ook geen probleem zijn. Wie weet misschien wat iets voor me zou kunnen zijn waaraan ik nog niet heb gedacht. Het zou zeer welkom zijn. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 18:18
Balance
Balance is offline
wat doe je nu dan? dat lijkt me wel handig om te weten zodat we weten in welke hoek we het iig níet moeten zoeken.
Oud 07-05-2005, 18:54
dwight88
dwight88 is offline
en wat voor interesses heb je? het feit dat de horeca je wat lijkt geeft denk ik wel aan dat je van "mensen houdt"?

en qua werktijden enzo?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 19:32
MB
MB is offline
Wat voor opleiding heb je gedaan? Als je geen opleiding gedaan hebt zou je kunnen overwegen een keer een zomer naar spanje te gaan, naar Llorret ofzo, om daar als propper te gaan werken. Of achter de bar. Schijnt zeer hard werken te zijn, maar lijkt me ook wel weer erg leuk

En dan heb je weer een zomer om er eens goed over na te denken en doe je veel ervaring op
Oud 07-05-2005, 19:45
TRXD
TRXD is offline
Ten eerste hartelijk dank voor de reacties! Had niet verwacht dat er al zo snel op gereageerd zou worden.

Tja heel graag zou ik hier alles opzetten maar aangezien ik nog een baan heb wordt dat moeilijker. Stel er leest iemand mee hier? Daarvoor ben ik een beetje huiverig. Want sommige combinaties komen niet zo vaak voor dat mensen geen link kunnen leggen. Want internet is dan wel "anoniem" soms maar soms ook helemaal niet denk ik.

Maar beetje info kan geen kwaad (had ik dus nog niet meteen gepost om voorgenoemde redenen):

Ik heb m'n MAVO en daarna een MEAO opleiding afgerond een paar jaar terug, ik heb dus een diploma commercieel medewerker binnendienst. Ik werk op het moment in een winkel. Werktijden maken me niet zo heel veel uit, lang werken of op ongebruikelijke tijden zou niet zo'n probleem zijn, wel altijd in overleg en met goede afspraken natuurlijk. Ik ben niet zo'n fan van massatoerisme. Geschiedenis en Aardrijkskunde hebben me altijd heel erg geboeid (zie ook posts in vakantie forum). Werken in het buitenland lijkt me ook heel mooi, al besef ik dat dat heel moeilijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 21:04
Jolt
Jolt is offline
Ga de bediening in, wijn proeverijen in verschillende landen, geschiedenis van wijn, etc.

En natuurlijk de fouten van de koks goedpraten
Oud 07-05-2005, 21:55
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Misschien kun je bij een reisbureau gaan werken en reisleider worden? Of correspondent in het buitenland voor het een of ander? Rondleiding verzorgen?
Oud 08-05-2005, 10:30
honnepon
honnepon is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 07-05-2005 @ 20:32 :
Wat voor opleiding heb je gedaan? Als je geen opleiding gedaan hebt zou je kunnen overwegen een keer een zomer naar spanje te gaan, naar Llorret ofzo, om daar als propper te gaan werken. Of achter de bar. Schijnt zeer hard werken te zijn, maar lijkt me ook wel weer erg leuk

En dan heb je weer een zomer om er eens goed over na te denken en doe je veel ervaring op
ik wilde nu precies hetzelfde gaan typen!
Oud 08-05-2005, 10:32
TRXD
TRXD is offline
honnepon: daar had ik intussen al op gereageerd :

Ik heb m'n MAVO en daarna een MEAO opleiding afgerond een paar jaar terug, ik heb dus een diploma commercieel medewerker binnendienst. Ik werk op het moment in een winkel. Werktijden maken me niet zo heel veel uit, lang werken of op ongebruikelijke tijden zou niet zo'n probleem zijn, wel altijd in overleg en met goede afspraken natuurlijk. Ik ben niet zo'n fan van massatoerisme. Geschiedenis en Aardrijkskunde hebben me altijd heel erg geboeid (zie ook posts in vakantie forum). Werken in het buitenland lijkt me ook heel mooi, al besef ik dat dat heel moeilijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:24
Verwijderd
Je zou natuurlijk altijd het avontuur kunnen opzoeken en gewoon naar het buitenland gaan om een baan te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
HBO doen?
Oud 09-05-2005, 23:47
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
HBO doen?
Zou dat nou echt moeten om wat fatsoenlijks te kunnen vinden? Soms denk je inderdaad van wel. Maar mijn ervaring is dat er heel veel mensen rondlopen met HBO die stukken minder kunnen dan mensen met MBO. Maar goed feit blijft inderdaad wel dat zo'n papiertje vaak van pas kan komen. Maar goed de vraag in mijn openingspost was wat interessant werk voor me zou kunnen zijn, niet of ik door moet studeren of niet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 23:42
MB
MB is offline
Citaat:
TRXD schreef op 10-05-2005 @ 00:47 :
Zou dat nou echt moeten om wat fatsoenlijks te kunnen vinden? Soms denk je inderdaad van wel. Maar mijn ervaring is dat er heel veel mensen rondlopen met HBO die stukken minder kunnen dan mensen met MBO. Maar goed feit blijft inderdaad wel dat zo'n papiertje vaak van pas kan komen. Maar goed de vraag in mijn openingspost was wat interessant werk voor me zou kunnen zijn, niet of ik door moet studeren of niet.
Ik denk dat HBO-mensen over het algemeen wat minder praktijk-gericht zijn, maar daar wil je het dus niet over hebben.

Waarom ga je niet eens naar het arbeidsbureau om daar wat te vragen over werken in het buitenland, die kunnen je vast wel doorverwijzen.
Oud 13-05-2005, 16:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
TRXD schreef op 10-05-2005 @ 00:47 :
Het hoef niet hé, het was maar een idee. Maar het is nooit te laat voor een betere toekomst, als je school echt niet meer ziet zitten dan natuurlijk niet maar waarom niet? De NHTV in Breda is een mooie school gericht op het toerisme, zo maar een voorbeeld.
Oud 13-05-2005, 18:21
TRXD
TRXD is offline
Bedankt voor jullie reacties wederom!

Da_mark: ja ik ben tot nu toe alleen nog maar naar uitzendbureau's geweest en heb uiteraard ook rondgekeken op internet en in de kranten. Misschien dat ik inderdaad eens binnen moet gaan bij een arbeidsbureau, maar hopelijk sturen ze me daar niet weer weg met "je moet eens op internet kijken".

RHCP_NAC: ik ben enkele maanden terug eens op een open dag van het NHTV geweest, zag er op zich goed uit maar ik vroeg me af of de school wel wat voor me zou zijn. Ik ben er nog wel over na aan het denken maar dat moet niet te lang meer gaan duren want ik wordt steeds ouder. Weet ook niet of terug naar school gaan iets voor me zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 18:32
MB
MB is offline
Citaat:
TRXD schreef op 13-05-2005 @ 19:21 :
Bedankt voor jullie reacties wederom!

Da_mark: ja ik ben tot nu toe alleen nog maar naar uitzendbureau's geweest en heb uiteraard ook rondgekeken op internet en in de kranten. Misschien dat ik inderdaad eens binnen moet gaan bij een arbeidsbureau, maar hopelijk sturen ze me daar niet weer weg met "je moet eens op internet kijken".

RHCP_NAC: ik ben enkele maanden terug eens op een open dag van het NHTV geweest, zag er op zich goed uit maar ik vroeg me af of de school wel wat voor me zou zijn. Ik ben er nog wel over na aan het denken maar dat moet niet te lang meer gaan duren want ik wordt steeds ouder. Weet ook niet of terug naar school gaan iets voor me zou zijn...
Kom je mij nog tegen daar
Oud 17-05-2005, 10:33
TRXD
TRXD is offline
"Kom je mij nog tegen daar"

Ja wie weet, maar ik verwacht niet dat ik nog terug zal gaan naar school.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hoe oud ben je dan? Studeren is gaaf, beter dan werken iig vind ik.
Oud 17-05-2005, 17:44
TRXD
TRXD is offline
Ben 23. Studeren is inderdaad niet verkeerd maar je moet er wel 100% achter staan en er echt zin in hebben heeft de ervaring me geleerd. Je woon in Breda zeker? Op zich wel mooie stad, kom er maar 1 keer per jaar meestal bij een bepaalde wedstrijd
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 13:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
23 is een mooie leeftijd voor een HBO opleiding, maar het is uiteraard je eigen keuze. Ik kom uit Oosterhout, omgeving Breda maar de stad vind ik wel iets hebben, een provinciestad maar wel met een bepaalde sfeer/karakter.

offtopic: welke wedstrijd?
Reageren

Regels voor berichten