Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 21:27
AJKwak
AJKwak is offline
Hallo,

de laatste dagen krijg ik in mijn hotmail steeds emails, steeds 73 kb groot, met bijlage. De afzenders en onderwerpen variëren, de grootte niet. Ik heb ze niet geopend omdat ik vrees dat er virussen inzitten. Deze emails komen steeds in mijn ongewenste email terecht, maar kosten wel ruimte waardoor ik steeds op 100% kom. Heeft iemand enig idee hoe dit kan zijn ontstaan en hoe ik ervanaf kan komen. Ik wil ongewenste email niet direct laten deleten omdat die vaak wel gewenst blijkt te zijn.

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 22:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit is een wormvirus (Sober.P), gewoon verwijderen of negeren.

Tip: neem Gmail, daar heb je 2GB ruimte genoeg voor al je mails.
Oud 07-05-2005, 22:41
AJKwak
AJKwak is offline
Aha, maar heb ik dat virus zelf niet als ik ze niet open?

Enne, G-mail ken ik, en ik heb al zo'n ding aangemaakt (maar gebruik het nog niet), maar ik heb teveel inschrijvingen via hotmail lopen om die eruit te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 22:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je de attachments niet opent, ben je niet geinfecteerd nee.
Oud 07-05-2005, 22:51
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-05-2005 @ 23:01 :
Tip: neem Gmail, daar heb je 2GB ruimte genoeg voor al je mails.
...en geen ingebouwde virusscanner.

Trouwens een enorm non-argument om maar over te gaan naar Gmail. Je koopt toch ook geen nieuwe auto als je band lek is? Het is ook niet alsof Gmail immuun voor dit soort dingen is.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:45
McMotion
McMotion is offline
dat probleem heb ik zelf ook.. ik krijg ook altijd dezelfde mails van verschillende afzenders met dezelfde grootte attachments erbij (alleen dan zijn ze nog groter).. maargoed, als het alleen om de ruimte gaat: er is een of ander truukje waarmee je je hotmail kan opwaarderen naar 250 mb in plaats van de normale limit (2 mb ofzo?).. dan moet je ff wat in je persoonlijke gegevens veranderen en dan denkt hotmail dat je amerikaan bent en dan geven ze je extra rechten (dus meer ruimte)... dat truukje staat wel ergens hier op het forum, en anders moet je even googlen
Oud 08-05-2005, 09:13
770
770 is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 07-05-2005 @ 23:51 :

Trouwens een enorm non-argument om maar over te gaan naar Gmail. Je koopt toch ook geen nieuwe auto als je band lek is? Het is ook niet alsof Gmail immuun voor dit soort dingen is.
Virusscanner is niet belangrijk. De meeste mensen weten heus wel dat bepaalde bestanden een virus kunnen zijn en andere niet.
Voorbeelden van bestanden die nooit een virus kunnen zijn en totaal veilig zijn en 95% van alle verstuurde bijlages uitmaken:
* .doc
* .gif
* .jpg
* .xls
* .mp3
* .txt

Bestanden waar je altijd mee uit moet kijken (d.w.z. niet openen tenzij je absoluut zeker weet dat het goed is):
* .exe
* .scr
* .piff

Is dat nou zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 09:19
freyk
freyk is offline
Je bent vast vergeten dat .xls en .doc een macro-virus kan bevatten
Oud 08-05-2005, 09:31
770
770 is offline
Ik heb het overigens ook gehad: de enige manier om het op te lossen is overstappen op een ander emailadres. Wanneer de eerste spammails binnenkomen weet je gewoon dat dat adres eraan is. Dan worden het er alleen maar meer.

En verder gewoon voorzichtig zijn met waar je je email-adres achter laat op internet.

Aangezien je al een Gmail-adres hebt raad ik je aan dat te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 09:34
770
770 is offline
Citaat:
freyk schreef op 08-05-2005 @ 10:19 :
Je bent vast vergeten dat .xls en .doc een macro-virus kan bevatten
Oh? Mwa, doet er niet toe. Ik open sowieso alleen bestanden van relaties. Met een normale tekst erin. Als iemand mij een email stuurt zoals:

From: een van mijn vrienden
To: mij
Date: whatever
Subject: hey check this out!
Attachment: jokes.doc

MESSAGE BODY:
hey I found this great list of jokes you gotta check it out
grtz

Dan negeer ik dat en gooi ik het weg ongeacht welk bestandstype het is.
Ik snap dan ook echt NIET dat mensen dat soort emails openen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 10:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 07-05-2005 @ 23:51 :
Dat is niet zo'n issue voor webmail he.
Citaat:
Het probleem was dat zijn inbox volzat door de spam, en dat aan de spam zelfs niets gedaan kon worden. Gmail biedt 2GB ipv 2MB bij Hotmail. Dus als je last hebt van een volle inbox (of dat nu door spam komt of iets anders), dan kun je eens kijken naar Gmail. Veel nettere software ook.
Citaat:
770 schreef op 08-05-2005 @ 10:13 :
Voorbeelden van bestanden die nooit een virus kunnen zijn en totaal veilig zijn en 95% van alle verstuurde bijlages uitmaken:
Je verhaal is deels correct. Ook JPG kan echter gevaarlijk zijn, evenals PNG en wellicht GIF ook. Alle drie zijn databestanden en bevatten doorgaans geen actieve code, maar door een bepaalde datacombinatie kunnen er wel vulnerabilities is imagelibraries uitgebuit worden. En dat is al meerdere malen voorgekomen. Onder andere in september 2004 is een lek in Windows aan het licht gekomen die door het openen/bekijken van een JPG je hele computer vol kon stampen met spyware incl. een backdoor. So don't be so sure.

Links:
http://www.microsoft.com/technet/sec.../MS04-028.mspx
http://www.f-secure.com/v-descs/ms04-028.shtml
Oud 08-05-2005, 12:15
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-05-2005 @ 11:22 :
[B]Dat is niet zo'n issue voor webmail he.
Hoezo niet? Met webmail kun je geen virussen binnenhalen ofzo?

Citaat:
Het probleem was dat zijn inbox volzat door de spam, en dat aan de spam zelfs niets gedaan kon worden. Gmail biedt 2GB ipv 2MB bij Hotmail. Dus als je last hebt van een volle inbox (of dat nu door spam komt of iets anders), dan kun je eens kijken naar Gmail. Veel nettere software ook.
Dat is nog steeds hetzelfde als een nieuw toilet kopen als de oude vol zit. Vertel hem dan dat zijn hotmail ook te upgraden is. Dankzij mijn 250mb hoef ik nog maar een keer in de week te checken of er ook een serieus mailtje tussen m'n spam zit. Het is echt een non-argument om maar meteen te switchen naar Gmail, vooral als 'de buitenwereld' eenmaal weet dat je op een bepaald adres te bereiken bent.

Citaat:
770 schreef op 08-05-2005 @ 10:13 :
Is dat nou zo moeilijk?
Jij weet dat, ik weet dat, maar 99% van de computergebruikers weet dat nou eenmaal niet omdat die virussen nog bestaan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:43
LB06
LB06 is offline
Gmail heeft echt wel meer voordelen dan alleen die 2GB (waarvan ik <1% gebruik overigens):

- Het is erg snel
- Het is erg overzichtelijk, mede dankzij de conversation view. Als je bijvoorbeeld bent ingeschreven op een redelijk drukke mailinglist, krijg je per dag tientallen mails binnen die maar over een onderwerp of 10 gaan. Een antwoord op een eerder ontvangen mail komt dan niet als aparte mail in je inbox, maar wordt aan de 'conversatie' over dat onderwerp toegevoegd.
- (Nog?) geen reclame

Ik heb overigens last van hetzelfde probleem, alleen dan met mails van zo'n 110kb. Ik ben dan ook nooit zuinig op mijn hotmail geweest. Hotmail is handig om in te vullen bij verplichte registraties voor sites die je niet vertrouwt

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:57
twain4me
twain4me is offline
er zijn wel meer gratis webmail providers die het zelfde bieden..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:35
MaHo
MaHo is offline
Hehe, heft iedereen die zooi met andere groottes? Ik heb ze met 26Kb Nog nooit geopend though, maar geod lijkt me ook duidelijk dat je dat niet doet bij een vag mailtje...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:42
twain4me
twain4me is offline
mja, alleen lastig dat er zoveel nieuwsgierige mensen zijn op deze aardkloot
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 21:42
LB06
LB06 is offline
Het lijkt steeds sneller te gaan. Sinds gisteren zijn er al weer 4 mails binnen van zo'n 300kb gemiddeld. Met zo veel spam is 2MB eigenlijk een enorm voordeel. Je krijgt nooit meer dan 4 spam mailtjes tegelijk in mailbox
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 09:45
Verwijderd
Hotmail heeft ook 250mb, als je de truc maar weet hoe je het moet doen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 12:21
MaHo
MaHo is offline
Die truc werkte maar half bij mij, ik heb die 250MB noooit gekregen, ben blijven steken op 25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten