Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 15:39
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Nederlandse regering is schoothondje VS

HILVERSUM (ANP) - Een meerderheid van de Nederlanders (68 procent) onderschrijft de stelling dat de regering van premier Balkenende zich als het schoothondje van de Verenigde Staten gedraagt.

Dat bleek vrijdag uit een enquîte van TNS NIPO, die gehouden werd in opdracht van RTL Nieuws.

De enquête komt uit op de vooravond van het bezoek van Bush aan Nederland. Uit de resultaten blijkt dat een overgrote meerderheid van 79 procent meent dat de regering Bush andere landen te zwaar onder druk zet om bondgenoten met de VS te worden en te blijven. Ruim 70 procent stelt dat de Europese Unie, inclusief Nederland, een tegenwicht moet vormen tegen de VS. 56 Procent van de ondervraagden stelt dat Bush een gevaar voor de wereldvrede is.
...Balkende laat ons land echt ten onder gaan op het politieke wereldtoneel, wij hebben altijd al een "bescheide grote mond" gehad in de wereldpolitiek, nu lopen we maar achter de wereldmacht aan en Balkende laat het er nu maar een beetje bij hangen alsof hij bang is zijn status te verliezen...

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 15:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2005, 15:47
Supersuri
Supersuri is offline
balkenende bang zijn status te verliezen?? je maakt een grapje neem ik aan, die gast heeft geen status. En ik vind het nogal stom inderdaad dat hij braaf doet wat de vs wil.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 15:49
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2005 @ 16:47 :
balkenende bang zijn status te verliezen?? je maakt een grapje neem ik aan, die gast heeft geen status. En ik vind het nogal stom inderdaad dat hij braaf doet wat de vs wil.
Hij "denkt" status te hebben, anders loopt ie niet kwijlend achter Bush aan ... dat wij daar anders over denken laat ik hier ff buiten beschouwing...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 15:55
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ja, maar schoothondjes hebben best een relaxed leven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:25
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
totdat 't baasje de pijp uit gaat, dan staan ze er alleen voor
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:32
Verwijderd
Het CDA is traditioneel pro-Amerikaans. Stemt het volk CDA, dan krijgt men wat men wil.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:37
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Stelletje zeikerds, Balkenende een schroothondje van Amerika?
Nederland en Amerika zijn bondgenoten, een bondgenootschap dat al heel lang bestaat en waar wij al heel lang de vruchten van plukken, als je het van een rationele kant bekijkt hoe kun je dan negatief t.o.v. de V.S. staan? Te dom voor woorden.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 17:37 :
Stelletje zeikerds, Balkenende een schroothondje van Amerika?
Nederland en Amerika zijn bondgenoten, een bondgenootschap dat al heel lang bestaat en waar wij al heel lang de vruchten van plukken, als je het van een rationele kant bekijkt hoe kun je dan negatief t.o.v. de V.S. staan? Te dom voor woorden.
False dilemma, we hoeven niet per se negatief te staan ten opzichte van de VS. Maar iets minder alle misdaden tegen de menselijkheid voor zoete koek slikken mag ook wel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:45
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 08-05-2005 @ 17:25 :
totdat 't baasje de pijp uit gaat, dan staan ze er alleen voor
Dan zeggen ze 'oh nee, dat is niet mijn baasje, ik werd onder druk gezet' en dan zoeken ze een nieuw baasje om van te profiteren.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:51
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2005 @ 17:39 :
False dilemma, we hoeven niet per se negatief te staan ten opzichte van de VS. Maar iets minder alle misdaden tegen de menselijkheid voor zoete koek slikken mag ook wel.
Doen we dat dan? Om nou een bondgenootschap op het spel te zetten omdat de amerikanen sommige terroristen niet helemaal netjes behandelen vind ik te ver gaan.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 17:51 :
Doen we dat dan? Om nou een bondgenootschap op het spel te zetten omdat de amerikanen sommige terroristen niet helemaal netjes behandelen vind ik te ver gaan.
Het was ook totaal overbodig mee te doen aan de oorlog in Irak.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:59
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2005 @ 17:57 :
Het was ook totaal overbodig mee te doen aan de oorlog in Irak.
Nederland heeft niet echt meegedaan. Ze hebben alleen een tijdje politie gespeeld, en niet tegen Irakezen gevochten.

het grootste verwijt dat je kan maken is dat er steun werd gegeven voor de oorlog.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:00
Denkie
Denkie is offline
Beide landen zijn ook democratisch: beide landen hebben dus vrijheid van mening en mogen dus kritiek op elkaar uiten. Nederland deed dat vroeger ook regelmatig op de VS ondanks dat ze bondgenoten zijn. Ik denk dat je best kritisch tegenover elkaar mag staan. Wat Balkenende nu alleen doet is niet kritisch tegenover zijn bondgenoot staan en maar mee lopen en de hielen van Bush likken, waarom? misschien omdat Bush beetje oorlogszuchtig is, durft Balkenende zijn tanden niet te laten zien. En je tanden laten zien is iets wat in een democratisch stelsel best mag! Bush pleit voor democratie en vrijheid van meningsuiting, maar wil zelf zijn eigen spel spelen, en daar doet Balkenende teveel aan mee.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:04
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 17:37 :
Stelletje zeikerds, Balkenende een schroothondje van Amerika?
Nederland en Amerika zijn bondgenoten, een bondgenootschap dat al heel lang bestaat en waar wij al heel lang de vruchten van plukken, als je het van een rationele kant bekijkt hoe kun je dan negatief t.o.v. de V.S. staan? Te dom voor woorden.
Ik sta overigens niet negatief t.o.v. de VS, vindt het een pracht land... alleen bij het huidige beleid van Bush en de meeloperij van Nederland op dit moment zet ik sterke vraagtekens. Ik vind dat je in een bondgenootschap best kritisch tegenover elkaar mag staan en dat Balkenende (namens het Nederlandse volk) bijvoorbeeld best mag zeggen hoe hij denkt over bijvoorbeeld de oorlog in Irak. Dat is toch democratisch? Dat is toch wat Bush wil?


Citaat:
Het CDA is traditioneel pro-Amerikaans. Stemt het volk CDA, dan krijgt men wat men wil.
Wel CDA stemmen, maar nu zeuren... prachtig gezicht en mooi om te zien hoe onverstandig Nederland dan eigenlijk stemt. Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:32
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Denkie schreef op 08-05-2005 @ 18:04 :
Wel CDA stemmen, maar nu zeuren... prachtig gezicht en mooi om te zien hoe onverstandig Nederland dan eigenlijk stemt. Toch?
het volk is dom
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:08
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 08-05-2005 @ 18:32 :
het volk is dom
Inderdaad, er gingen veel te veel stemmen naar de PvdA.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:27
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Maar dat is wel zo democratisch hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dit is dus wat je noemt "een open deur intrappen".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2005, 20:26
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 19:08 :
Inderdaad, er gingen veel te veel stemmen naar de PvdA.
en naar 't cda. Ik wil een coalitie van groenlinks en VVD

maar dat zal er nooit van komen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-05-2005 @ 16:17 :
Bot: Nederland is géén schoothondje van VS

De regering is 'eerlijk, kritisch en loyaal' tegenover Bush en is zeker geen schoothondje van de VS. Dat zei minister Bot van Buitenlandse zaken na zijn gesprek met zijn Amerikaanse collega Rice.
Enquete
Uit een enquête van RTL Nieuws bleek eerder dat 68% van de bevolking vindt dat de Nederlandse regering zich als een schoothondje van de VS gedraagt.

VS luistert
Bot zei verder dat de VS niet meer doet alsof het land met niemand te maken heeft, en naar Europa luistert. Verder zou minister Rice hebben gezegd dat Bot haar altijd mag bellen. De twee spraken drie kwartier met elkaar.


Blij
Volgens Bot heeft Nederland 'gouden sterretjes' achter zijn naam, omdat het 'schouder aan schouder' met de VS optrekt in Irak en Afghanistan. Hij is 'heel blij' met de nieuw koers vanuit Washington en de nauwere samenwerking tussen Amerikanen en de Europese Unie.

bron
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 19:08 :
Inderdaad, er gingen veel te veel stemmen naar de PvdA.
PvdA is inderdaad het schoothondje
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:31
one.
one. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-05-2005 @ 19:33 :
Dit is dus wat je noemt "een open deur intrappen".
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Verder zou minister Rice hebben gezegd dat Bot haar altijd mag bellen. De twee spraken drie kwartier met elkaar.


Blij
Volgens Bot heeft Nederland 'gouden sterretjes' achter zijn naam, omdat het 'schouder aan schouder' met de VS optrekt in Irak en Afghanistan.
Nee, Nederland is geen 'schoothondje'... Het druipt er vanaf!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 20:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Inderdaad, net als Groot-Brittannië, Italië en Spanje toen dat nog Aznar als premier had.

Ik ben inmiddels het stadium voorbij dat ik me hierover nog druk wil maken.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:05
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 08-05-2005 @ 17:37 :
Stelletje zeikerds, Balkenende een schroothondje van Amerika?
Nederland en Amerika zijn bondgenoten, een bondgenootschap dat al heel lang bestaat en waar wij al heel lang de vruchten van plukken, als je het van een rationele kant bekijkt hoe kun je dan negatief t.o.v. de V.S. staan? Te dom voor woorden.
Wow eindelijk iemand hier die weet hoe de vork in de steel zit.

Citaat:
Maar iets minder alle misdaden tegen de menselijkheid voor zoete koek slikken mag ook wel.
Misdaden tegen de mensheid? Heb je het soms toevallig over die paar uitvallen in Gitmo en die andere gevangenis (wat was die naam ook al weer)? Tja, shit happens in oorlog en je doet er niets aan. Saddam heeft heel wat meer misdaden gepleegd in het verleden. Ze hadden laatst weer een massagraf van meer dan 1000 vrouwen en kinderen gevonden. En die idioten die zichzelf opblazen en honderden burgers en soldaten doden..... Jajaja, vergeleken met dat zijn de Amerikanen ontzettende misdadigers
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 23:11
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Shit happens in een oorlog?

*CoughGenevaconventionCough*

Een misdrijf tegen de mensheid van persoon A. (Saddam) geeft persoon B. (USA) niet het excuus om dat ook te mogen.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:16
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Samaris schreef op 10-05-2005 @ 00:11 :
Een misdrijf tegen de mensheid van persoon A. (Saddam) geeft persoon B. (USA) niet het excuus om dat ook te mogen.
Sinds wanneer is de USA een persoon? Bovendien is het een oneerlijke vergelijking, een mug met een olifant vergelijken. Wat Saddam heeft gedaan en wat die terroristen is vele malen erger dan wat er gebeurd is in die gevangenissen. Hebben de Amerikaanse en Britse soldaten een willekeurige persoon vastgebonden en langzaam onthoofd? Hebben ze moedwillig willekeurige en onschuldige mensen opgeblazen? Hebben ze chemische wapens op willekeurige burgers uitgetest? Ik dacht het niet.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2005 @ 00:16 :
Sinds wanneer is de USA een persoon? Bovendien is het een oneerlijke vergelijking, een mug met een olifant vergelijken. Wat Saddam heeft gedaan en wat die terroristen is vele malen erger dan wat er gebeurd is in die gevangenissen. Hebben de Amerikaanse en Britse soldaten een willekeurige persoon vastgebonden en langzaam onthoofd? Hebben ze moedwillig willekeurige en onschuldige mensen opgeblazen? Hebben ze chemische wapens op willekeurige burgers uitgetest? Ik dacht het niet.
Dat is als je ze op eenzelfde schaal beoordeeld, aangezien de VS zichzelf graag als beschaafd beschouwen denk ik niet dat je een geldige vergelijking schetst.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:22
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Schending van de mensenrechten is schending van de mensenrechten. Punt.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:34
ZSA
Avatar van ZSA
ZSA is offline
het buitenlandsbeleid tenopzichte va de vs is sinds de 2e wereldoorlog hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 09:30
Daevrem
Daevrem is offline
We zijn geen schoothondje maar we mogen niet zeiken want we hebben gouden sterretjes?

Beetje raar dat hij een argument gebruikt om 'schoothondje zijn' te verdedigen ipv er dieper opin te gaan dat we het niet zijn.

Lijkt erop dat de nederlandse regering er bewust voor kiest schoothondje van de VS te zijn omdat dat in ons belang is.

Bot denkt in iedergeval dat het volk dom is.

Op dezelfde dag hoorde ik nog dat amerikanen om nationale redenen nederland een status 2 land wilde gaan noemen vanwege dingen als homohuwelijk en euthanasie enzo. Dan waren we een ongecivilizeerde vriend geweest ipv een echte vriend. En volgens Bot hebben we gouden sterretjes. Nou, ik ben blij.

Het is gewoon een afwegen tussen ideologie en pragmatisme. Balkenende denkt waarschijnlijk meer vanuit The Prince dan vanuit de Bijbel.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2005 @ 00:22 :
Schending van de mensenrechten is schending van de mensenrechten. Punt.
Inderdaad, dus waarom verdedig je nu de VS?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2005 @ 11:02 :
Inderdaad, dus waarom verdedig je nu de VS?
Alsjeblieft, verander je onderschrift. Bij jou begint de zelfverheerlijking ziekelijke vormen aan te nemen, zowel voor je zelf als voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-05-2005 @ 11:14 :
Alsjeblieft, verander je onderschrift. Bij jou begint de zelfverheerlijking ziekelijke vormen aan te nemen, zowel voor je zelf als voor anderen.
Dat soort reacties zijn nu precies de reden dat ik deze sig heb.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:45
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2005 @ 11:02 :
Inderdaad, dus waarom verdedig je nu de VS?
Het zijn heel verschillende verhoudingen. Je bent kennelijk niet superieur genoeg om dat te begrijpen. Domme doos.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:52
Verwijderd
Oh man, zeik niet zo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2005 @ 11:45 :
Het zijn heel verschillende verhoudingen. Je bent kennelijk niet superieur genoeg om dat te begrijpen. Domme doos.
*kuchNicaraguakuch*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:39
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2005 @ 00:16 :
Bovendien is het een oneerlijke vergelijking, een mug met een olifant vergelijken. Wat Saddam heeft gedaan en wat die terroristen is vele malen erger dan wat er gebeurd is in die gevangenissen.
Dus als iemand morgen bij mij in de buurt 100 mensen vermoordt, mag ik er daarna best 1 vermoorden?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:40
GrijzeWolf
Avatar van GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 08-05-2005 @ 18:32 :
het volk is dom
I know
__________________
Atam!.. İman ettim artık ben buna Irkımın en üstün ırk olduğuna
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:42
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Veel landen lopen ''achter'' de VS aan. Maar het valt opzich nog meer, aangezien wij gewoon een bondgenootschap hebben met de VS moeten we ze steunen en idem dito.

En aangezien Nederland niks van betekenis is in de wereld doordat het te klein is, vind ik dat nog helemaal niet zo gek.

En ja, als je het wilt veranderen moet je gewoon volgend jaar SP stemmen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:43
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Volgens mij behoren jullie allen tot een volk, dus dit betekent dat wij/jullie allemaal dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:46
GrijzeWolf
Avatar van GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Pikey schreef op 10-05-2005 @ 18:43 :
Volgens mij behoren jullie allen tot een volk, dus dit betekent dat wij/jullie allemaal dom zijn.
volgens jou ja
__________________
Atam!.. İman ettim artık ben buna Irkımın en üstün ırk olduğuna
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:49
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 10-05-2005 @ 18:46 :
volgens jou ja
Volgens de wet ja.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:40
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Pikey schreef op 10-05-2005 @ 18:42 :

En aangezien Nederland niks van betekenis is in de wereld doordat het te klein is, vind ik dat nog helemaal niet zo gek.
Ik zou niet direct zeggen dat Nederland in de wereld geen betekenis heeft:

- Nederland is van groot belang voor de doorvoer van transport binnen Europa en daar naar buiten. Nederland is dus van belang voor het buitenland voor goede doorvoer van transport; daaronder valt ook de communicatie tussen landen.

- Nederland heeft een van beste mensen op gebied van kennis. Wij exporteren ontzettend veel kennis naar het buitenland. Nederland heeft ontzettend veel octrooien in bezit. Nederland heeft dus qua kennis ook redelijk veel invloed.

- Nederland is een van de enige landen die actief een beleid voert tegen de klimaatveranderingen. Dit geldt niet alleen voor klimaatveranderingen maar ook voor andere politieke lobby-zaken. Nederland trekt veel landen vaak toch over de streep.

- Het Nederlandse leger is dan wel is waar niet zo gigantisch groot maar wel erg geavanceerd, en bijvoorbeeld in Irak heeft Nederland een grote bijdrage geleveerd aan de efficiëntie voor de uitvoering van missies, hoewel daar weinig in de media over gezegt wordt en Nederland door de media neer gezet wordt als een legertje dat daar alleen maar zijn mensen naar toe stuurt voor de beveiliging van een gebied. (Ooit een docu over gezien op Ned. 3)

Kortom: ik veel opzichten is Nederland, hoe klein ons land ook is, toch een belangrijke schakel in veel trajecten. Het gaat niet alleen om oppervlakt van het land en de grootte van het leger, maar vooral om de mensen die in het land leven die het land maken tot wat het is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:41
Verwijderd
Wat maakt het uit of Nederland 'van betekenis in de wereld' is?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:49
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2005 @ 20:41 :
Wat maakt het uit of Nederland 'van betekenis in de wereld' is?
Omdat "als je iets van betekenis bent in de wereld" je macht hebt om bepaalde dingen te doen, bijvoorbeeld het aanmoedigen van politieke besluiten (bijv. bij het klimaatverdrag waar Nederland erg veel voor lobbyt)...

Als je niets te betekenen hebt, dan ben je niets in de wereld en loop je overal maar achter aan.

Nederland heeft degelijk wel waarde in de wereld en die moeten gehandhaafd blijven. Iets wat Balkende nu niet doet, die loopt er beetje suf achteraan. Als dat zo gebeurd dan heeft Nederland straks geen vooruitstrevende positie meer in bijvoorbeeld het klimaatverdrag... Nederland moet in bepaalde dingen gewoon zichzelf blijven en niet achter een grootmacht aanhollen.

Het maakt dus wel uit of Nederland van betekenis is in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Denkie schreef op 10-05-2005 @ 20:49 :
Omdat "als je iets van betekenis bent in de wereld" je macht hebt om bepaalde dingen te doen, bijvoorbeeld het aanmoedigen van politieke besluiten (bijv. bij het klimaatverdrag waar Nederland erg veel voor lobbyt)...

Als je niets te betekenen hebt, dan ben je niets in de wereld en loop je overal maar achter aan.

Nederland heeft degelijk wel waarde in de wereld en die moeten gehandhaafd blijven. Iets wat Balkende nu niet doet, die loopt er beetje suf achteraan. Als dat zo gebeurd dan heeft Nederland straks geen vooruitstrevende positie meer in bijvoorbeeld het klimaatverdrag... Nederland moet in bepaalde dingen gewoon zichzelf blijven en niet achter een grootmacht aanhollen.

Het maakt dus wel uit of Nederland van betekenis is in de wereld.
Waar slaat dat nou weer op? België heeft internationaal ook geen donder te vertellen (laat daar geen twijfel over bestaan), maar sprak wel openlijk uit tegen Irak. Waarom zou je macht (die wij niet hebben) nodig hebben om internationaal je eigen mening uit te dragen? Net of de VS zich opeens iets van ons gaan aantrekken als we zeggen dat hun beleid slecht is.

De politiek van het CDA is de aars te likken van de neocons, vanuit de verwerpelijke gedachte dat wij de VS trouw schuldig zijn vanwege WO2. Als de mensen op het CDA stemmen, is dat wat ze blijkbaar willen. Veel mensen (ook CDA-stemmers) willen dat ook helemaal niet, en dat is één van de redenen dat ik vind dat confessionele partijen verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 20:04
Daevrem
Daevrem is offline
Wat heb je aan macht als je te bang bent de macht kwijt te raken door je mening uit te spreken.

Nederland is best wel machtig voor zo'n klein land. Ik vind dat we niet zo moeten zeiken. En Nederland/Belgie/Luxemburg/Frankrijk/Duitsland, die hebben toch echt wel macht. Verder hadden ze een grote meerderheid van mensen in Europa aan hun kant, plus kerken, plus vredes-, ontwikkelingshulp- en mensenrechtenorganisaties.

Meer macht dan dat mag je toch niet durven te wensen?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:24
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
luxembrug......en......macht..........right.......
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:26
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Pikey schreef op 10-05-2005 @ 18:43 :
Volgens mij behoren jullie allen tot een volk, dus dit betekent dat wij/jullie allemaal dom zijn.
ik denk na over de politiek en 'volk' (niet) in veel mindere maten. Ik sta boven het volk

of klinkt dat te arrogant
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap WTC toren niet ingestort maar opgeblazen
RepsaJ Neretgun
42 12-09-2006 06:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bedelactie VS levert € 28 miljard op
Boosoog
150 21-11-2003 18:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinet akkoord met missie naar Irak
Verwijderd
75 15-06-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.