Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2001, 16:54
Parooltje
Parooltje is offline
Ik wil graag info over de doodstraf,want ik daar een spreekbeurt over(al over een week).En omdat ik een goed cijver wil halen wil ik veel info erover.Ik hoop dat iemand me kan helpen
Oud 17-10-2001, 18:13
kirsten
kirsten is offline
Er staan op deze site een paar werkstukken hierover, denk ik...
Oud 17-10-2001, 19:19
martijn1985
martijn1985 is offline
kijk ook oa ff op F&L en A&N
Oud 17-10-2001, 20:16
Pinkeltje
Pinkeltje is offline
Citaat:
Parooltje schreef:
Ik wil graag info over de doodstraf,want ik daar een spreekbeurt over(al over een week).En omdat ik een goed cijver wil halen wil ik veel info erover.Ik hoop dat iemand me kan helpen
mja, volgende info wete veel mensen niet, dat is het NADEEL van de doodstraf, en wel de volgende:

Als de doodstraf ingevoerd is, komt er meer criminaliteit...

vaag als je het zo leest, maar ik zal het ff uitlegge, hehe [is btw zelfs bewezen]

Als je met een automatisch geweer een bank inloopt, schiet iemand achter de bali neer, neemt een geizelaar en eist geld, zal de politie er waarschijnlijk binnen notime zijn. Als je weet dat je dood gaat als je opgepakt word, denk je 'wat boeit het nu of ik dood ga door een kogel of door een straf', dus zal je alles op alles doen om te ontsnappen... Dus.. meer doden

Ander nadeel is: Veel mensen willen liever dood dan 25 jaar zitten.

Ook is een nadeel [zie america], dat als iemand onschuldig beschuldigt wordt.. is het niet meer terug te draaien, is is diegene dus echt dood

Mja, een groot voordeel is wel dat het goedkoper is dan gevangenis... gemiddelde gevangines + verzorging enzow schijnt 150 piek per dag [gemiddeld] te kosten... [kapitalisme tegewoordig....]

Ook een voordeel is dat het voor de nabestaande 'goed' is, bijvoorbeeld als jij moeder/vader van 4 kinderen zijn en 2 zijn er vermoord op school door iemand... komt het vaak voor dat die nabestaande levenslang band zijn voor die mensen die dat gedaan hebben.. en levenslang is niet 20 jaar, maar voor degene die in de bak zit wel...
dus das dus dan wel een opluchting als diegene niet meer vrijloopt..

mja, dat is alles wat ik zo snel kon verzinnen, hehe , khoop dat je er wat aan heb
Reageren

Regels voor berichten