Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 16:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Voor het profielwerkstuk willen wij met zijn drieen een musical organiseren. wij willen dan de musical 'Grease' gaan doen. hartstikke leuk allemaal, maar heeft hier iemand ervaring mee? is het financieel duur? is het lastig te organiseren? reacties graag welkom!
Oud 17-05-2005, 16:34
Konijn
Konijn is offline
Ja, wij hebben in de derde een toneelstuk opgevoerd voor Latijn, ook alles zelf gedaan van decor maken tot stuk schrijven tot sponsors zoeken. Nou hadden wij het geluk dat we dus echt iets 'cultureels' opvoerden, dus kregen we bijvoorbeeld een (vrij grote) sponsoring van een cultuurfonds van de SNSbank.
Tips: begin vooral heel erg op tijd en zorg dat je eerst flink wat geld rond hebt voor je ergens aan begint.. je wil er niet bij inschieten en er komen best veel kosten kijken bij het goed organiseren van zoiets.
Oud 17-05-2005, 16:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Financieert je school niet een deel? Een meisje uit mijn (dans)klas heeft het een keer gedaan. Maar met 3 mensen is wel erg weinig. Dat gaat veel werk opleveren. Zij deed het met een hele groep. Maar het ging ook van school uit: ieder jaar organiseert daar een groep leerlingen de schoolmusical die dat kunnen gebruiken voor hun PWS.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, onze school wil niks financieren, dus dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken. ja, we willen nog wel een paar mensen bijvragen om te helpen enzo, maar ik vraag me meer af of het financieel goed zal lukken.
Oud 17-05-2005, 19:02
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-05-2005 @ 17:35 :
Financieert je school niet een deel? Een meisje uit mijn (dans)klas heeft het een keer gedaan. Maar met 3 mensen is wel erg weinig. Dat gaat veel werk opleveren. Zij deed het met een hele groep. Maar het ging ook van school uit: ieder jaar organiseert daar een groep leerlingen de schoolmusical die dat kunnen gebruiken voor hun PWS.
Ach bij mij op school is het 'in' om een musical of i.d. te maken als pws. En ook mijn school financiert niets. De meesten deden het alleen of met z'n tweeën. Ze verzamelden gewoon een groep mensen (andere leerlingen) om zich heen die in de musical wilde spelen, en hen hielpen met de andere dingen.
Je moet gewoon kijken hoeveel je musical gaat kosten, en dan schatten hoeveel kaartjes je ongeveer zal gaan verkopen. Dan kan je hierop de prijs van de kaartjes aanpassen, zodat je uit de kosten raakt.
Oud 17-05-2005, 20:24
Verwijderd
En de wetenschappelijke waarde van een musical is...(voor VWO'ers dan)?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:12
Verwijderd
Ik denk dat de organisatie van een evenement, het uitzoeken van dingen met copyright en auteursrecht etc wel een belangrijke waarde is. Daarnaast moet het er puik uit zien en moet je onder druk werken, je levert ook een product en dat telt ook wel weer.

Bij ons zouden ze het nooit goed keuren, behalve voor CM havo. Een groepje van Havo CM organiseerd in het lokale danscafe een avond voor de stichting tegen zinloos geweld. Met rappers enzo. Het heet Dope . En dat is dan hun profielwerkstuk..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 17-05-2005 @ 20:02 :
Ach bij mij op school is het 'in' om een musical of i.d. te maken als pws. En ook mijn school financiert niets. De meesten deden het alleen of met z'n tweeën. Ze verzamelden gewoon een groep mensen (andere leerlingen) om zich heen die in de musical wilde spelen, en hen hielpen met de andere dingen.
Je moet gewoon kijken hoeveel je musical gaat kosten, en dan schatten hoeveel kaartjes je ongeveer zal gaan verkopen. Dan kan je hierop de prijs van de kaartjes aanpassen, zodat je uit de kosten raakt.
ja, dat is wel een goed idee. dank je! wij mogen dit wel, omdat ik ook c&m op havo doet, maar ben benieuwd of het goedgekeurd wordt. we wilden eerst een modeshow organiseren, maar dat doen er al meer!
Oud 20-05-2005, 14:42
Tink*
Tink* is offline
een soms klasgenootje van mij heeft wel als gewoon project een keer een stuk opgevoerd.. dat kwam ook in de krant enzo..
het was niet voor zijn profielwerkstuk maar dan nog..
het is wel opgevoerd voor de school (wie wou) en de acteurs enzo zijn ook van onze school dan.. hebben ze audities gehouden.. Dat hebben ze ook met 4 mensen gedaan dus met 3 lijkt het me ook goed te doen..
Hij vertelde me dat hij subsidie bij de gemeente had gevraagd en gekregen had..
Klinkt misschien een beetje vaag maar misschien omdat het ook voor meerdere mensen werd opgevoerd en in de krant kwam..
Dat het meedoet aan de culturele bijdrage van de stad/dorp ofzo..
Nou iig succes !
Misschien kun je er wat mee
Oud 23-05-2005, 09:38
dummiedegum
dummiedegum is offline
je kunt natuurlijk ook naar de basisschool gaan.. vriendinnen van mij zijn naar de basisschool gegaan en hebben daar samen met groep 8-ers een musical opgevoerd. zij deden het organisatorische gedeelte, terwijl de leraar ervoor zorgde dat het er op het podium ook nog fatsoenlijk uitzag. zij hebben het ook voor pws gebruikt, dus het is misschien een ideetje.
groetjes dummie
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:51
Verwijderd
En als je iemand kent van de plaatselijke toneelvereniging, amateur of niet, kun je die altijd eens porren ivm decors en kleding enz.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:07
nienor
nienor is offline
idd jah.. wij hebben ook best veel van de plaatelijke toneelgroep geleend, en ze zijn zelfs komen helpen met de grime.
kostuums enzo kun je ook best goed zelf in elkaar zetten.. hebben wij tenminste gedaan.
ik ben net klaar met een school musical was best een succes..
en we hebben het ook met weinig geld gedaan.

suc6 alvast!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 17-05-2005 @ 21:24 :
En de wetenschappelijke waarde van een musical is...(voor VWO'ers dan)?
organisatietalent.....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:17
muts8848
muts8848 is offline
Ik heb dit jaar eindexamen drama gedaan op vwo, daar zaten ook een paar profielwerkstukken bij die wij hebben gespeeld. Het is erg leuk om te doen en je leert er best heel veel. Naast de culturele geschiedenis van het theater ook hoe je zelf moet presenteren en je leert met een grote groep mensen te communiseren. Iets dat in je latere leven, zeker met vwo best heel belangrijk is.

En voor de mensen met profielwerkstuk, het is over het algemeen niet moeilijk wat je doet, maar het moet wel gebeuren. Het kost erg veel tijd en je moet op bepaalde punten kunnen door pakken en beslissingen durfen nemen. En er gaat erg veel tijd in zitten, maar dat weet je als je een vak als drama kiest.
Oud 16-11-2005, 16:03
Bambi87
Bambi87 is offline
Ik ben dit nu ook aan het doen. Ik heb kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman bewerkt tot een toneelstuk als activiteit voor de bruggers...
voor meer informatie: www.kruistochtinspijkerbroek.web-log.nl
Oud 14-12-2005, 21:43
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Als jullie op school een soort van podium en een technische installatie hebben komen jullie al een heel eind. Dit kost niets. Er lopen ook vast wel een paar licht/geluid nerds rond die voor jullie het licht en geluid willen doen, daar win je al heel veel mee.

Als je veel grote decors wilt maken kan je het beste oude lakens verzamelen, deze aan elkaar stikken en beschilderen. Dit kan je dan als achterdoek ophangen. Is veel goedkoper dan hout. Je moet alleen nog een manier verzinnen om de achterdoeken te verwisselen, maar dat is niet zo moeilijk.

Sux-6!
Reageren

Regels voor berichten