Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 13:32
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Heya guys, my metalband drummer is going to try getting into the Rotterdam conservatory this year. Of course he had to make a demo and for that to work the whole band helped him out. Here it is: www.p3pijn.info in the media section. All the recordings are homerecordings.

Drums and bass were recorded at the drummer's home. Most guitars were recorded at ShaQ's home with his Vox Tonelab (SE) and Predator's Behringer V-Amp2.

The songs:

Molotov Cocktail:

This is a song we worked on with the whole band.. It's also our first (own) Foolish song.

Obsolete:

This song is written by supergenius Predator. No words for this one just listen to it

Party in Simon's pants:

A Steve Lukather cover. Props to Rizzle for this one.

Foolish is:

ShaQ - Guitars
Predator - Guitars
Xrix - Bass
Rizzle - Drums

We'll be happy with feedback!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 14:10
Carn
Carn is offline
Netjes hoor! Alleen volgens mij zitten er in sommige mp3s wat haperingen (en ik doel niet op zaken zoals ritmes en riffs die net over de maat heen gaan etc)..maar dat kan aan mij pc liggen want die is goed aan het ratelen momenteel..
Oud 23-05-2005, 14:13
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Thanks!

hmm die haperingen ik weet zeker dat ie niet hapert, jij bent de eerste die het zegt? Heb je toevallig gedownload met firefox? Klinkt misschien gek maar soms als ik iets download met firefox en de mp3 is niet goed binnen ofzo dan hapert ie als een gek ( komt misschien ook door een plugin die ik geinstalled heb )
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 14:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 23-05-2005 @ 15:13 :
Thanks!

hmm die haperingen ik weet zeker dat ie niet hapert, jij bent de eerste die het zegt? Heb je toevallig gedownload met firefox? Klinkt misschien gek maar soms als ik iets download met firefox en de mp3 is niet goed binnen ofzo dan hapert ie als een gek ( komt misschien ook door een plugin die ik geinstalled heb )
speelde ze iid af met quicktime plugin in mozilla..zal straks nog n keer checken
Oud 23-05-2005, 15:00
Verwijderd
prog .... *rilling* Maargoed. Het klinkt wel....technisch ja, leuke maatwisselingen. Echt heel spannend vind ik het niet, 'obsolete'. Maargoed, het zal ook nooit echt mijn ding worden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:49
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Het zal ooit je ding worden kereltje geloof me
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 23-05-2005 @ 21:49 :
Het zal ooit je ding worden kereltje geloof me
ik word nog eerder idm
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:25
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Wacht maar tot je ouder wordt kerel dan zal je zeggen wow prog metal is het mooiste wat er is
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:26
Carn
Carn is offline
hij moet eerst beginnen met vlees eten
Oud 23-05-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 23-05-2005 @ 22:25 :
Wacht maar tot je ouder wordt kerel dan zal je zeggen wow prog metal is het mooiste wat er is
Net of alleen ouwe lullen progmetal luisteren.

Ik vind progmetal over het algemeen wel jofel. Dit vind ik wel aardig, maar het haalt het niet bij, zeg, Symphony X.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:02
Carn
Carn is offline
Idd, ik bedoel, elke andere nederlandse progband haalt het niveau Symph X op zn sloffen.
Oud 23-05-2005, 22:19
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-05-2005 @ 22:26 :
hij moet eerst beginnen met vlees eten
whahaha idd

@Mephostophilis

ik bedoelde er niet mee te zeggen dat alleen ouwe lullen naar prog metal luisteren, maar dat hij misschien in de toekomst in de muziek kan groeien Overigens is de drummer 17, ikzelf 19, andere gitarist 20 en bassist 21 dus tja ouwe lullen muziek vind ik het niet hoor

Vergelijk met S-X hehe damn.. daar noem je me een coole band.. ik zou ons in geen enkel opzicht met S-x willen vergelijken hun zijn té tight en té cool maargoed dit is een demo die snel in elkaar is gezet onder stressy omstandigheden ( deadlines etc. ) we zijn overigens niet zo tevreden met deze demo.. mix niet super ( sommige stukken wel sommige niet ) songstructuren af en toe nog een beetje vaag etc. Deze demo was iig een leuk leerproces en we hadden veel plezier.. daar gaat het uiteindelijk om
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:28
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Er is btw wel een NL prog band die met S-x kan concureren (imho) namelijk de band SUN CAGED
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:29
Carn
Carn is offline
coenen moet iets gaan doen met stormrider..sun caged vind ik maar matig, op wat instrumentals na
Oud 24-05-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 23-05-2005 @ 23:02 :
Idd, ik bedoel, elke andere nederlandse progband haalt het niveau Symph X op zn sloffen.
Idd, wat een belachelijke opmerking was dat zeg
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:58
Snuitermans
Snuitermans is offline
Obsolete klinkt echt erg fijn, om een of andere reden erg catchy.

Molotov Cocktail en Party in Simon's pants kunnen m'n aandacht niet echt trekken, ze missen de de 'idoleske' X-factor voor mij.
Oud 24-05-2005, 23:29
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
klinkt heel muzikaal interessant maar toch net iets te gay en te metal voor mij.

probeer eens dillinger escape plan covers te spelen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-05-2005 @ 00:29 :
..idd, want dat heeft wel enig raakvlak

"probeer eens Spastic Ink covers te spelen"
"probeer eens Lethargy covers te spelen"
"nu je toch bezig bent, cover de hele discografie van Death en Cynic maar"
Oud 25-05-2005, 19:36
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 24-05-2005 @ 21:58 :
Obsolete klinkt echt erg fijn, om een of andere reden erg catchy.

Molotov Cocktail en Party in Simon's pants kunnen m'n aandacht niet echt trekken, ze missen de de 'idoleske' X-factor voor mij.
Thanks

Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-05-2005 @ 00:29 :
klinkt heel muzikaal interessant maar toch net iets te gay en te metal voor mij.

eh...

We do what we do en dat is voornamelijk metalgericht. We hebben ook een paar andere nrs in de maak die meer rock en groovy zijn. Maar het blijft gewoon een kwestie van smaak.. Ik vraag toch ook niet aan Frans Bauer of hij Angel of Death wil ''zingen''
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 11:46
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 25-05-2005 @ 20:36 :
Thanks

eh...

We do what we do en dat is voornamelijk metalgericht. We hebben ook een paar andere nrs in de maak die meer rock en groovy zijn. Maar het blijft gewoon een kwestie van smaak.. Ik vraag toch ook niet aan Frans Bauer of hij Angel of Death wil ''zingen''
frans bauer vragen of hij angel of death wil zingen is heel anders dan dat ik vraag dat jullie eens een Dillinger Escape Plan covertje moeten spelen, dat ligt namelijk wel binnen jullie muzikale mogelijkheden en vast ook wel binnen jullie smaak
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 12:28
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 26-05-2005 @ 12:46 :
frans bauer vragen of hij angel of death wil zingen is heel anders dan dat ik vraag dat jullie eens een Dillinger Escape Plan covertje moeten spelen, dat ligt namelijk wel binnen jullie muzikale mogelijkheden en vast ook wel binnen jullie smaak
hmm ik zal er eens aandachtiger naar gaan luisteren misschien krijg ik er wel inspiratie van
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 13:27
Carn
Carn is offline
DEP heeft bar weinig met prog te maken. Da's hetzelfde als zeggen dat je Slayer vet moet vinden omdat je Dream Theater leuk vind.
Oud 26-05-2005, 13:42
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-05-2005 @ 14:27 :
DEP heeft bar weinig met prog te maken. Da's hetzelfde als zeggen dat je Slayer vet moet vinden omdat je Dream Theater leuk vind.
hehe ok thanks for mentioning ken DEP verder ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 13:48
Carn
Carn is offline
Hardcore door muzikanten die wèl kunnen spelen, veel freaky maatsoorten en overgangen. Gitaarriffs zijn volgens mij niet eens zo moeilijk als je n beetje techniek hebt, die Ben sweept voornamelijk wat af en de rest is relatief vrij "simpel" . Drummer is wel bruut goed
Oud 26-05-2005, 14:26
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-05-2005 @ 14:27 :
ach je moet het ook niet zo nauw zien maar ik associeer prog metal met ingewikkelde maatsoorten en moeilijk melodieen (kan ook fout zijn ik ben niet zo into die dingen) en dat vind ik wel overeen komen met DEP, ookal heeft het qua sound niet echt veel weg ervan denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 18:04
Metal
Metal is offline
niets van calculating infinity dan.
Oud 26-05-2005, 19:24
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Ik volg het niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie