Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Laat even hitmanpro draaien:
http://www.hitmanpro.nl/ Of meteen de download link: http://members.home.nl/mloman/hitmanpro2012nl.exe Als norton niks vindt en met hitmanpro is het ook niet opgelost en is het denk ik tijd voor een format C:/ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Zal dat eens checken idd. @ Jolt: defragmenteren dacht ik ook zelf al aan ja, binnenkort maar eens gaan doen. Moet zeggen dat ik van de koeling niet echt verstand heb.. ![]()
||
Citaat:
![]() aan TS: wat voor pc heb je precies? cpu, moederbord en geheugen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Fans smelten niet zo gauw ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm... oververhitting zou wel kunnen, maar ik meen me te herinneren van een vorig topic dat IYR een redelijk nieuw Athlon XP systeem had, die gaan gewoon uit als ze te warm worden.
![]() Kun je misschien je geheugen testen met Memtest86? Dit bestand downloaden, uitpakken, install.bat draaien en doen wat er staat (hij vraagt om Target floppy drive, dat is dan A:\). Vervolgens je PC opstarten vanaf die floppy en het programma een uurtje ofzo laten draaien. Als ie fouten ontdekt dan weet je dus dat het aan je RAM-geheugen ligt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- "Whoah, vet!" Dat soort dingen. De nostalgie. En, is het een stofnest, In Your Room? |
![]() |
||
Citaat:
K ga t morgen checken, als er weer licht is. Als ik t voor elkaar krijg. ![]() En als ik tijd heb, want ik loop zóóó hard achter met tentamens leren. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
@IYR: Het is vrij simpel om je kast open te krijgen, meestal heb je wel een draaiknopje enzo, of je moet ff een schroevendraaier pakken. Maar dat is niet zo heel erg eng hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je er zelf wel eens last van gehad? Dat er door het spanningsverschil iets kapot is gegaan? Het is natuurlijk wel handig als je hem openmaakt om de stekkers er uit te halen. En ff de startknop te duwen. Dan weetje iig dat er niet nog stroom in de spoel van je voeding zit.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je zegt dat je een 1800+ Athlon XP hebt, dat zal wel een Palomino zijn, die kunnen vrij warm worden. Controleer even met Everest of bijvoorbeeld in je BIOS (health monitor) wat de temperatuur van je processor is. Je computer kan 'bevriezen' als teken van instabiliteit, als je Windows 2000 of XP draait (hetgeen ik aanneem). Spyware is ook een onlogisch gevolg van dergelijke instabiliteit. Edit: oops F5 drukken mag ook wel eens. ![]() Maargoed het probleem is je temperatuur dus. ![]() Je zou een andere (betere) koeler kunnen nemen, en zorgen voor meer airlow, luchtstroom. Je moet sowieso wat aan je koelsituatie doen. Houd voorlopig de zijpanelen maar eens van je kast open.
Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 13:55. |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon een huis tuin en keuken ventilator, dan kan je meteen zien of het aan je temp zit of niet. Als je load al dadelijk rond de 70 zit, maakt die 2 graden verschil echt niet uit.
|||
Hmm, memtest gedraaid. Heb em 5 keer die hele cyclus laten doorlopen van al die tests, rond de 1½ uur laten draaien, en geen fouten te vinden...
------- Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Offtopic: &Ik ben een zij, dankjewel. ![]() Maar ehm, zou het eventueel er ook aan kunnen liggen dat de boel gewoon overbelast wordt, ofzo? 256 RAM is wel vrij minimaal, dacht ik...?
Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 14:19. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() edit: oh ik zei "hij", sorry. ![]() Citaat:
Voor nu: kast open en - zoals Jolt zegt - een blower hem laten afkoelen als je zo'n ding hebt.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dat is dus géén 64 graden... &Over dat van m'n kast open zetten... Als ik die 'kap' eraf haal, zeg maar, dan is het wel gelijk redelijk open he... Ik bedoel, is dat qua stof enzo niet een beetje onhandig? Een een ventilator heb ik niet, dus dat zal moeilijk worden... ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Heb je daar iets aan? En over die harddisk, hoe warm mag die dan worden, eigenlijk? En zou dat misschien ook (een deel van) het probleem kunnen zijn? Kan een PC daardoor bevriezen? Ik zal idd eens kijken naar die processorkoeler ja, of die stoffig is. Straks even doen als m'n vader thuis is, dan is het in ieder geval niet alleen míjn schuld als er iets fout gaat. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 18:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Conclusie: een processor mag GEEN 80 á 85 graden worden, dat is een fairytale (sprookje). Citaat:
Citaat:
![]() En houd je kast sowieso maar eens open, kijken hoeveel dat scheelt qua temperatuur.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En ik kan Engels hoor. ![]()
|||
Citaat:
En ja de temperatuur is afhankelijk van het weer, als het in jouw kamer 10 graden warmer wordt, wordt je processor dat op den duur ook. Houd ook in je achterhoofd dat als je een spel gaat spelen of op een andere manier je processor belast, deze warmer wordt. Dat kan wel 10 graden schelen. Je kunt het uittesten met het programma Prime95: http://www.fluffles.net/files/Prime95%20v2.38.exe (draai de torturetest met maximum FPU/HEAT, niet de blend-test) Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|