Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 17:35
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
God bestaat niet: Uitzendingen vanaf 7 juni 2005, 23:40 uur, Nederland 3 en daags erna op de website te zien als RealVideo.

Citaat:
De RVU heeft de omstreden programmamakers Paul Jan van de Wint en Rob Muntz ruim baan gegeven om een 'godslasterende serie' te maken. Vanaf 7 juni zal de zesdelige serie iedere dinsdag om 23.30 uur uitgezonden worden via Nederland 3, onder de naam God bestaat niet.

Volgens Muntz en Van de Wint zal ''geen geloof gespaard blijven''. Alles en iedereen komt aan bod, van ''moslims, joden, christenen, boeddhisten tot aan ietsisten, allen zullen feilloos gefileerd en geanalyseerd worden.'' Gesprekken met deskundigen worden in het programma afgewisseld met absurdistische filmpjes.

Omstreden
Het duo Muntz en Van de Wint werkte eerder voor de VPRO. Daar maakten ze het tv-programma Waskracht, waarin ze onder meer in 2000 een item in Wenen opnamen over de extreem-rechtse partij van Jörg Haider. Muntz interviewde verkleed als een kloon van Adolf Hitler verschillende Oostenrijkers, en joeg en passant een aantal orthodoxe joden de stuipen op het lijf. Later verklaarde Muntz dat dat laatste in scene was gezet. De orthodoxe joden zouden al weggehold zijn voor de camera, omdat ze niet in beeld wilden komen. Door de montage leek het alsof ze voor Hitler-Muntz wegsnelden.

De toenmalige VPRO-top, die het provocatieve gedrag van het duo toch al een doorn in het oog was, verhoogde sindsdien het toezicht op de capriolen van de twee tv-makers. Na nog een driedelige serie onder de noemer Muntz Actueel en de nooit uitgezonden programma's De Rijdende Hufter, Islam Actueel en de Grote koninginnen Kwis, hielden Muntz en van de Wint het definitief voor gezien bij de VPRO. Ze vonden dat hun redactionele vrijheid na het Hitler-incident te zwaar was ingeperkt.

Muntz keerde op tv terug bij de Amsterdamse omroep AT5 met de Normen en Waardenshow. De RVU lijfde hem in 2002 in als programmamaker. Hij maakte daar onder meer de 24 delige radioserie Inburger King, een hilarische kijk op de multiculturele samenleving. Met Van de Wint maakte hij in 2004 ook voor de RVU de tv-serie 'Het Grote Complot-De Wereld Verklaard'.

De RVU is de oude Radio Volksuniversiteit. Sinds 1982 bekend onder de naam RVU educatieve omroep. Het is een niet-ledengebonden omroep in ons Publieke Omroepbestel, geheel onafhankelijk van levensbeschouwingen, ideologieën of religies. Samen met Teleac/NOT vormt de RVU de stichting Educatieve omroepcombinatie.




Leader en foto's van God bestaat niet.
Educatieve televisie voor jong en oud, ik ga zeker kijken, jullie ook?

Uitzendingen vanaf 7 juni 2005, 23:40 uur, Nederland 3 en daags erna hier in RealVideo. Niet vergeten he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 17:39
Verwijderd
Muntz en de Wint zijn geniaal. Vooral 'het Grote Complot' was geweldig, dus dit ga ik zeker kijken. Maar hoort dit niet thuis op het TV etc. forum?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:41
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 18:39 :
Maar hoort dit niet thuis op het TV etc. forum?
Eigenlijk wel. Maar omdat deze serie over 'het geloven' gaat heb ik het maar hier neergezet, zodat de 'gelovigen' hier konden vernemen dat er een heuse anti-geloofsshow van start zou gaan volgende week
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:42
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik ga zeker niet kijken
heb wel wat beters te doen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:43
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
imčne schreef op 24-05-2005 @ 18:42 :
ik ga zeker niet kijken
heb wel wat beters te doen
Zoals? Bidden?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:49
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 18:43 :
Zoals? Bidden?
Dat is iig beter dan naar die halfgare gorilla te kijken ja
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:17
Verwijderd
--->ft&r
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:29
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline




Ik kan nu al haast niet meer wachten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:57
Verwijderd
Hahahaha

Dit wordt weer lachen, zowel met de serie als met alle protesten die ertegen zullen komen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2005 @ 19:57 :
Hahahaha

Dit wordt weer lachen, zowel met de serie als met alle protesten die ertegen zullen komen.
idd
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben hoopvol!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:21
DaisyDeadPetals
Avatar van DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
aah eindelijk!

ik ga zeker kijken..

http://www.muntzvandewint.com/
__________________
Three be the things I shall have till I die: Laughter and hope and a sock in the eye.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:28
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 18:43 :
Zoals? Bidden?
goedzo
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:33
one.
one. is offline
Ik ga zeker kijken.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:37
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mensen beginnen nu al te janken zonder ook maar een poging te wagen de humor er van in te zien.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:38
Verwijderd
Omg, dat moet ik zien
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Aflevering 6 filosoof en psycholoog Jaap van Heerden

Waarom wordt er respect opgebracht voor iets debiels als het geloof? Dat gebeurt in de wetenschap nooit. Waarschijnlijk omdat geloven een beetje zielig is. Men kan het zich makkelijk permitteren aan hun machteloze, kinderlijke wereld een beetje tegemoet te komen.
Wees blij dat het leven geen zin heeft dan heb je tenminste de kans om er zelf wat van te maken.
Hahaha.

*wrijft in handen, denkend aan de reactie van André Rouvoet*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 21:44 :
Hahaha.

*wrijft in handen, denkend aan de reactie van André Rouvoet*
En het leuke is nu, hoeveel publiciteit eraan voorafgaat, hoezeer er ook vantevoren is onderstreept dat het schoppen is en dat het niet serieus bedoeld is, hoezeer ook duidelijk is dat Muntz een rasprovoceerder is, er zijn al-tijd weer van die mongolen die er nog weer bloedserieus op ingaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2005, 21:34
Verwijderd
Geweldig Ik kan niet wachten op de geshockeerde reacties van de vele (christelijke) politici.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2005 @ 22:22 :
En het leuke is nu, hoeveel publiciteit eraan voorafgaat, hoezeer er ook vantevoren is onderstreept dat het schoppen is en dat het niet serieus bedoeld is, hoezeer ook duidelijk is dat Muntz een rasprovoceerder is, er zijn al-tijd weer van die mongolen die er nog weer bloedserieus op ingaan
Vincent Icke wordt trouwens geďnterviewd voor de vijfde aflevering. Een natuurkundige.

Hij had eerst columns in het W&O-katern van het NRC (helaas nu niet meer). Toffe vent.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 00:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 24-05-2005 @ 20:38 :
Omg, dat moet ik zien
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 00:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Trouwens, DVD3 is uit. Een heel stuk sneller dan DVD2.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 08:19
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik snap niet waarom mensen dat soort programma's willen maken.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:10
Verwijderd
Ik ga wel kijken als ik het niet vergeet. Het is altijd heerlijk om om goed neergezette stereotypen te lachen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:57
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
hehe, wel ff kijken ja. Ik zie die arme orthodoxe joden nog voor mij, volgens mij dachten ze echt dat hitler uit de as herrezen was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Boas schreef op 25-05-2005 @ 10:57 :
hehe, wel ff kijken ja. Ik zie die arme orthodoxe joden nog voor mij, volgens mij dachten ze echt dat hitler uit de as herrezen was.
Dat vond ik weer behoorlijk lullig, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Dat is een misvatting. Die orthodoxe joden vluchtten al voor de camera. Het is alleen zo gemonteerd alsof het leek dat ze voor Hitler-Muntz vluchtten.
Uitermate lachwekkend als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 25-05-2005 @ 09:19 :
Ik snap niet waarom mensen dat soort programma's willen maken.
Vanwege mensen zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:39
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-05-2005 @ 14:30 :
Vanwege mensen zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:49
fractuur
fractuur is offline
De tijd is een beetje jammer, maar ik ga zeker kijken.

Komt er een nog een herhaling op een wat makkelijkere tijd?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:43
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-05-2005 @ 14:49 :
De tijd is een beetje jammer, maar ik ga zeker kijken.

Komt er een nog een herhaling op een wat makkelijkere tijd?
Herhalingen zijn ook op internet te zien
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 22:49
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Toch altijd leuk dat veel gelovigen op het gebied van religie elke vorm van humor ontbreekt.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 12:16
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hahaha, ik ben benieuwd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:50
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2005 @ 22:22 :
En het leuke is nu, hoeveel publiciteit eraan voorafgaat, hoezeer er ook vantevoren is onderstreept dat het schoppen is en dat het niet serieus bedoeld is, hoezeer ook duidelijk is dat Muntz een rasprovoceerder is, er zijn al-tijd weer van die mongolen die er nog weer bloedserieus op ingaan
ja idd christenen moeten er geen aandacht aangeven, dan is de lol er voor die gastjes wrschijnlijk wel af, als die zielige ventjes niets anders te doen hebben dan een beetje religieuzen pesten dan moet je daar dus juist geen aandacht aan geven. Maar dat zal toch wel gebeuren waarschijnlijk.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:05
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 25-05-2005 @ 23:49 :
Toch altijd leuk dat veel gelovigen op het gebied van religie elke vorm van humor ontbreekt.
das niet waar, dokus is een (christelijke) cartoonist die de gek steekt met de kerk (net als bijv. aad peters vaak doet en nog veel anderen) Moet je maar een paar van zijn cartoons bekijken.


http://dokus.nl/dokus.htm#eindteken
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:33
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 26-05-2005 @ 17:05 :
das niet waar, dokus is een (christelijke) cartoonist die de gek steekt met de kerk (net als bijv. aad peters vaak doet en nog veel anderen) Moet je maar een paar van zijn cartoons bekijken.


http://dokus.nl/dokus.htm#eindteken
Ik zeg VEEL gelovigen, niet ALLE gelovigen.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2005, 19:48
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Die Dokus heerscht overigens wel, gave cartoons.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:15
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Op het forum van de rvu

Citaat:
Door zoveel heftige kritiek van de bezoekers en voornamelijk door kritiek en druk achter de schermen van andere personen (we noemen geen namen) in het omroepland besluiten wij (en de rest van de redactie) om de uitzendingen NIET door te laten gaan.
We vinden het jammer, want het was een goed project, en we hebben er met hart en ziel aan gewerkt. Maar blijkbaar staan sommige figuren te veel open voor kritiek. Of god nou wel of niet bestaat, hij heeft nog steeds een hoop invloed hier, en dat is verbazingwekkend en vrij wonderlijk..

Muntz (ook names Van de Wint)

Misschien moeten we maar een programma maken 'Allah bestaat niet' - alhoewel we daar iets te bang voor zijn..
En dit zou grotendeels komen door het kerk akkefietje

De afleveringen zijn wel op internet te zien, en de dvd komt ook wel uit. Maar het is juist de uitzending op tv die zo belangrijk is. We zullen nog wel horen hoe dit afloopt.






Foto's waar het kerkbestuur boos om is:
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:32
Verwijderd
Mja, die pics kan ik ook wel begrijpen eigelijk. Zelf geen christen, maar zo onrespectvol in een kerk doen is wel erg.

Meh, worden niet gewoon alle aflveringen op de site gezet dan>? Of gaat dat ook niet door?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:24
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 26-05-2005 @ 22:32 :


Meh, worden niet gewoon alle aflveringen op de site gezet dan>? Of gaat dat ook niet door?
Dat wilt Muntz wel. Ze zullen vast wel worden vertoond mag ik hopen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 02:51
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-05-2005 @ 21:15 :
Op het forum van de rvu
De afleveringen zijn wel op internet te zien, en de dvd komt ook wel uit. Maar het is juist de uitzending op tv die zo belangrijk is. We zullen nog wel horen hoe dit afloopt.
Ja, dat is dus onzin.
Een of andere gladiool vond het nodig om zich voor te doen als Muntz.

TV uitzendingen gaan dus gewoon wel door.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:13
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-05-2005 @ 03:51 :
Ja, dat is dus onzin.
Een of andere gladiool vond het nodig om zich voor te doen als Muntz.

TV uitzendingen gaan dus gewoon wel door.
Toch wel? Dit was te verwachten, had daar zelf ook al aan gedacht. Maar omdat het op het forum van de RVU stond dacht ik wel dat het echt zou zijn. Maar mooi om te horen, ik kijk uit naar de eerste show

Maar dat nepbericht op dat forum doet geen afbraak aan het feit dat het kerkbestuur boos is op de programmamakers vanwege het 'misbruik' van de kerk. Gerechtelijke stappen kunnen de uitending(en) alsnog verhinderen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hah! Dat ga ik zeker kijken

Niets is leuker dan de reacties van gefrustreerde ggggristenen en gepikeerde mosselmannen aanhoren
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:24
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-05-2005 @ 14:30 :
Vanwege mensen zoals jij.
Leg eens uit.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:40
Project 50
Project 50 is offline
provoceren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 03-06-2005 @ 17:40 :
provoceren.
De. Gexte.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 18:25
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Ik HOU van Muntz en van de Wint <3
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:57
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
wat een kut aflevering was dit zeg (nr1)
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:26
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Morridin schreef op 26-05-2005 @ 22:32 :
Mja, die pics kan ik ook wel begrijpen eigelijk. Zelf geen christen, maar zo onrespectvol in een kerk doen is wel erg.
pff... waarom?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vond tegenvallen.
Wel interessant, daar niet van, maar ik had meer verwacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.