Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 22:46
Maradinus
Maradinus is offline
bijvoorbeeld als ik nummer donwload met een bitrate van 128 die ik wil omzetten naar 320 vanwege kwaliteit met welk programma moet je dat doen??

groet maradinus
Oud 28-05-2005, 23:09
Martin
Martin is offline
Het heeft geen nut om een MP3 die in crappy (128) kwaliteit is geript om te zetten naar bijv 320. Het geluid blijft even slecht....
Oud 28-05-2005, 23:47
dafelix
dafelix is offline
...want, hoe kan een programma je bitrate verhogen, als hij niet weet waarmee?

Alleen als je de source hebt (dus, de CD zelf bijvoorbeeld), kun je hem naar 320 rippen. omzetten van een lagere bitrate naar hoger is completly useless

anders, het zou toch echt in het centraal topic gemoeten hebben, maar dat is in dit geval simpelweg niet nodig, daar de TS nu genoeg moet weten
Oud 29-05-2005, 07:09
freyk
freyk is offline
Offtopic: Maradinus kan dit wel doen met dbpoweramp.
Zet het maar eens om. Je zult zien dat het geluidskwaliteit nog erger is.
Oud 29-05-2005, 09:43
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-05-2005 @ 08:09 :
Offtopic: Maradinus kan dit wel doen met dbpoweramp.
Zet het maar eens om. Je zult zien dat het geluidskwaliteit nog erger is.
slechter K heb er geen ervaring mee, maar kwaliteit moet i principe niet veranderen. Als t slechter word komt dat door een slecht geschreven programma
Oud 29-05-2005, 10:48
Verwijderd
Je hebt er geen ervaring mee, maar je weet wel dat het aan het programma ligt als de kwaliteit niet beter wordt?

En dat de geluidskwaliteit niet beter wordt stond volgens mij ook een keer in de Computer Idee waar het over mp3 enzovoorts ging. Het zal dus niet veel helpen.
Oud 29-05-2005, 11:28
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 29-05-2005 @ 10:43 :
slechter K heb er geen ervaring mee, maar kwaliteit moet i principe niet veranderen. Als t slechter word komt dat door een slecht geschreven programma
In theorie kan er nog meer kwaliteitsverlies optreden, doordat je het wéér omzet.

Verder is het natuurlijk ook gewoon logisch dat de geluidskwaliteit niet verbetert, je kunt niet méér krijgen dan dat je hebt. Dat is net zoiets als dat ik 5 bedorven appels koop en ik die thuis 'om wil zetten' naar lekkere, sappige verse appels.
Oud 29-05-2005, 11:31
Verwijderd
Precies
Oud 29-05-2005, 11:44
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-05-2005 @ 12:28 :
(...)Verder is het natuurlijk ook gewoon logisch dat de geluidskwaliteit niet verbetert, je kunt niet méér krijgen dan dat je hebt. Dat is net zoiets als dat ik 5 bedorven appels koop en ik die thuis 'om wil zetten' naar lekkere, sappige verse appels.
beetje rare vergelijking, je zou 't beter zo kunnen vergelijken:

Je hebt een groot plaatje, deze ga je kleiner maken zodat het bestand kleiner word, je zorgt ervoor dat 4 pixels worden samengesmolten tot 1 pixel (oftewel, 4 pixels worden 1 pixel), hierdoor word het plaatje vager en kleiner. De 4 pixels worden tot 1 pixel bewerkt, dus een mengeling van de 4 kleuren.
Als je dit plaatje weer groter zou maken (1 pixel word 4 pixels), zullen de 4 pixels dezelfde kleur hebben als die ene pixel, hij word dus wel groter, maar blijft even vaag (want, de PC kan niet zien dat die ene pixel ooit 4 pixels waren)

anyway, laten we de discussie maar ophouden, kan een FB-tje deze een mooi slotje meegeven en kunnen we allemaal weer slapen
Oud 29-05-2005, 11:47
Verwijderd
Volgens mij zou het nog in het Centraal A/V topic moeten ook, of niet?
Oud 29-05-2005, 11:57
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
mrboot schreef op 29-05-2005 @ 12:47 :
Volgens mij zou het nog in het Centraal A/V topic moeten ook, of niet?
Citaat:
dafelix schreef op 29-05-2005 @ 00:47 :
(...)
anders, het zou toch echt in het centraal topic gemoeten hebben, maar dat is in dit geval simpelweg niet nodig, daar de TS nu genoeg moet weten
Oud 29-05-2005, 12:00
Verwijderd
Wel gelezen, was het vergeten
Oud 29-05-2005, 16:36
Maradinus
Maradinus is offline
oke bedankt

Regels voor berichten