Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 19:58
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik voel me de laatste tijd erg ongelukkig. Ik zit niet lekker in mijn vel en ik voel me vaak erg somber. Ik heb eigenlijk heel erg behoefte om met iemand te praten, maar ik zie een psycholoog ofzo niet echt zitten en bij familie en vrienden wil ik ook liever niet terecht. Ik kan maar 1 iemand bedenken tegen wie ik graag mijn problemen zou willen vertellen:mijn exvriendje.

Het is nu bijna een half jaar uit tussen mij en mijn ex en ik ben redelijk over hem heen, hoewel ik hem nog wel erg leuk vindt. Op dit moment hebben we een redelijk oppervlakkige vriendschap met elkaar.

Nu vraag ik me af of het verstandig zou zijn om bij hem hulp te zoeken. Hij heeft altijd gezegt dat hij er voor me zou zijn, ook als het uit was. Maar ik wil niet dat hij het idee krijgt dat ik om medelijden vraag of hem terug wil of wat dan ook. Bovendien is het misschien gevoelsmatig geen goed idee omdat ik dan weer iets voor hem ga voelen omdat hij zo dicht bij me komt...

Nu is mijn vraag:
Is het een goed idee om te gaan praten met mijn ex?
Oud 29-05-2005, 20:02
Qimm
Qimm is offline
Mijn gevoel zegt niet doen, ik kan het alleen niet onderbouwen. Lijkt me gewoon niet zo'n goed plan.
Oud 29-05-2005, 20:07
I C U
I C U is offline
Ik denk niet dat het handig is. Je zei dat het een oppervlakkige vriendschap is, om dan over te schakelen naar diepzinnig lijkt mij vrij lastig. Ook gevoelsmatig lijkt het me een probleem, dadelijk ga je iets voor hem voelen terwijl het hopeloos is, daar word je ook niet echt gelukkig van.

Aan de andere kant is het wel fijn als je over je problemen kan praten, dan ben je die ook kwijt. Het is gewoon een afweging die je moet maken, en eerlijk is eerlijk: het is vrij makkelijk om te zeggen dat je er altijd voor iemand bent. Nu weet ik natuurlijk niet precies hoe het gegaan is tussen jullie en kan ik daar moeilijk over oordelen, maar toch. Om dan ineens allerlei problemen over je uitgestort te krijgen komt dan ook als een totale verassing.
Oud 29-05-2005, 20:11
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Niet doen!

Het is het ene gat met het andere vullen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:12
Verwijderd
Ik zou dat niet doen. Gevoelsmatig.
Ik denk dat jullie verhouding hoe het nu is erg verstoord wordt; immers jij gaat hem allemaal vertouwde dingen vertellen, terwijl jullie op dit moment nog maar een opervlakkige vriendschap hebben.
Verder zit er naar mijn idee een kans in dat je weer gevoelens voor hem krijgt, zeker wanneer hij jou lief helpt; en dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling; het is waarschijnlijk niet voor niets ooit uitgegaan.
Dat hij zegt er voor je te zijn vind ik vrij cliche klinken; hoevaak zeggen mensen dat wel niet, en hoe vaak zijn ze er echt op momenten wanneer je ze nodig hebt?!

Het is een afweging die je zelf moet maken. Ik zou er nog wel goed over nadenken. Maar is er verder helemaal niemand met wie je deze problemen ook zou kunnen bespreken?
Waarom bijvoorbeeld niet bij een psycholoog? Die zijn ervoor opgeleid en kunnen je waarschijnlijk echt goed helpen. Heb je geen vertrouwenspersoon op school, of je mentor bij wie je met je problemen terecht kunt?!

Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:12
Verwijderd
Nee, praten met je ex is nooit een goed idee, tenzij het is om af te spreken voor een seksdate.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:13
esprit-chick
esprit-chick is offline
zou t niet doen, om de redenen die je zelf al geeft
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:14
Verwijderd
Ik ging nog heel goed met mijn exvriend om, en we zagen elkaar nog drie maal in de week. Ik heb wel hulp bij hem gezocht, ook om hetzelfde probleem. Maar zoals ik al zei; ik ging nog goed met hem om, en nu nog steeds.
Ik zou het zo nog een keer doen..

maar als je zelf al zegt dat het een oppervlakkige vriendschap is, dan zou ik het niet doen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:14
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 29-05-2005 @ 21:11 :
Niet doen!

Het is het ene gat met het andere vullen.
Je hebt opzich gelijk. Maar het lijkt me zó fijn om met iemand te praten en dat kan ik alleen met hem! Ik denk dat ik me daardoor beter ga voelen maar ook weer meer afhankelijk van hem...
Oud 29-05-2005, 20:16
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 29-05-2005 @ 21:14 :
Ik ging nog heel goed met mijn exvriend om, en we zagen elkaar nog drie maal in de week. Ik heb wel hulp bij hem gezocht, ook om hetzelfde probleem. Maar zoals ik al zei; ik ging nog goed met hem om, en nu nog steeds.
Ik zou het zo nog een keer doen..

maar als je zelf al zegt dat het een oppervlakkige vriendschap is, dan zou ik het niet doen!
Het is op dit moment een oppervlakkige vriendschap omdat we het moeilijk vinden gewoon als vrienden met elkaar om te gaan na alles wat is gebeurd, maar voor dat we iets met elkaar hadden waren we wel goede vrienden.
Oud 29-05-2005, 20:18
De Zwartkijker
Citaat:
LOLA3000 schreef op 29-05-2005 @ 21:14 :
Je hebt opzich gelijk. Maar het lijkt me zó fijn om met iemand te praten en dat kan ik alleen met hem! Ik denk dat ik me daardoor beter ga voelen maar ook weer meer afhankelijk van hem...
Precies, je weet het zelf al, het is tegen beter weten in. Je moet nooit afhankelijk worden van anderen in het bepalen van je eigen zelfbeeld. Je moet jezelf als het ware jezelf nu in bescherming nemen.....

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:27
De Zwartkijker
Precies twee jaar geleden maakte ik ook iets soortgelijks mee: een periode dat het leek alsof er alleen maar modder over me heen kwam......

Toch heb ik die moeilijke periode kunnen doorstaan door het besef dat het mij, op de één of andere manier, sterker zou maken.

Het lied van Mariah Carey- I Can Make It Through The Rain
bood mij kracht en inspiratie, vooral het volgende refrein...

I can make it through the rain
I can stand up once again on my own
And I know that I'm strong enough to mend
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
And I live one more day and I make it through the rain

Wees dus sterk, doorsta die 'regen' want, geloof me, er zullen leukere tijden aanbreken..............................................
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:28
Verwijderd
lawl
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:40
Verwijderd
Als muziek van Mariah Carey je kracht en inspiratie geeft, dan zou ik me wel zorgen gaan maken
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:50
De Zwartkijker
Citaat:
STUFF schreef op 29-05-2005 @ 21:40 :
Als muziek van Mariah Carey je kracht en inspiratie geeft, dan zou ik me wel zorgen gaan maken

Zelfs een kapotte klok, staat twee keer per dag op tijd!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou het iig wel doen in jouw situatie.
Maar hoe kan ik nou beoordelen of dat voor jou ook goed is.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
niet doen
als je hem nog leuk vindt
Oud 29-05-2005, 22:47
WolterB
WolterB is offline
Gevoelsmatig zou ik het niet doen.
Het is uit tussen jullie en diepe gevoelens dele lijkt me dan niet echt iets wat goed is
Oud 29-05-2005, 23:02
Optima
Optima is offline
wat ik heb ervaren, is dat het beste helpt als je je opent tegenover een vreemde

een psycholoog, of een zelfhulpforum wil soms erg goed werken
Oud 30-05-2005, 07:41
waves
waves is offline
een gevoelsmatig 'nee'.
Oud 30-05-2005, 08:13
Verwijderd
Nee.

Ik weet ook niet of hij dat nog wel wilt. Dit soort dingen zeg je heel snel en makkelijk, maar ook dit houdt niet zo heel vaak stand.
Als ik nu bijvoorbeeld naar mijn ex zou rennen om uit te huilen en mijn hart uit te storten zou hij dat helemaal niet prettig vinden en me het liefst van de aardbodem zien verdwijnen.

Daarnaast kan het ook gevoelens oproepen die net weg zijn, want o wat is het dan zo fijn om met hem te praten, wat is het zo fijn om een knuffel van hem te krijgen etc..

Nee dus.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 08:24
Verwijderd
Citaat:
LOLA3000 schreef op 29-05-2005 @ 21:16 :
Het is op dit moment een oppervlakkige vriendschap omdat we het moeilijk vinden gewoon als vrienden met elkaar om te gaan na alles wat is gebeurd, maar voor dat we iets met elkaar hadden waren we wel goede vrienden.
Hmm... Ik zou het niet weten. Je moet het zelf weten. Mja, ik was meteen nog steeds goed bevriend toen t over was met mijn ex, en ik kan hem nog steeds dag en nacht bellen, en dat doe ik ook wel eens.

Maar misschien dat het voor jou verstandiger is om bijvoorbeeld eerst de dokter te bellen. En mocht je je verhaal kwijt willen, geloof dat je tot je 18e de Kindertelefoon kan bellen. Klinkt stom, maar dan ben je het in ieder geval kwijt. En zij weten vast meer dan wij
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 29-05-2005 @ 21:27 :
..................
LMAO
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:52
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Precies twee jaar geleden maakte ik ook iets soortgelijks mee: een periode dat het leek alsof er alleen maar modder over me heen kwam......

Toch heb ik die moeilijke periode kunnen doorstaan door het besef dat het mij, op de één of andere manier, sterker zou maken.

Het lied van Mariah Carey- I Can Make It Through The Rain
bood mij kracht en inspiratie, vooral het volgende refrein...

I can make it through the rain
I can stand up once again on my own
And I know that I'm strong enough to mend
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
And I live one more day and I make it through the rain

Wees dus sterk, doorsta die 'regen' want, geloof me, er zullen leukere tijden aanbreken..............................................
Haleluja

TS: Niet doen, je vindt hem nog steeds erg leuk, dat zegt al genoeg
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:18
De Zwartkijker
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-05-2005 @ 11:27 :
LMAO

Wat betekent LMAO?

Ik spreek mijn afkortingen niet zo goed.
Oud 30-05-2005, 18:28
santje17
santje17 is offline
zoals ik het ken,
laughing my ass off (sorry voor de spelfouten alvast)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 29-05-2005 @ 21:50 :
Zelfs een kapotte klok, staat twee keer per dag op tijd!
klinkt diepzinnig, maar is het niet want een kapotte klok slaat niet.
het gaat in het echt over een stilstaande klok die twee keer per dag de juiste tijd aangeeft.
u hoorde de spreekwoordelijke klok luiden.

ontopic:
hangt er volgens mij een beetje vanaf hoe het is uitgegaan.
eigenlijk zou ik het niet doen, het is niet voor niets uit. jullie verhouding tot elkaar is vermoedelijk helemaal anders.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:06
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Waarom zegt iedereen hier 'Niet doen'..? Ikzelf heb ook hulp gezocht én gekregen van G. (mijn ex) toen het uitging met H. (een andere ex ) Hij heeft me wel geholpen hoor Ookal was die avond de eerste avond in een lange tijd dat we elkaar weer zagen, hij was er voor me

Dus als jij hem vertrouwt en je denkt dat hij niet gaat denken dat jij hem terug wil, zou ik hem wel gewoon in vertrouwen nemen
Oud 30-05-2005, 20:11
Verwijderd
persoonlijk zou ik bij een goede vriend/vriendin aankloppen in plaats van je ex.
Bij exen zit vaak nog opgekropte jaloezie bij 1 van beiden , emotionele geladenheid en het lijkt alsof je hem nog nodig hebt voor je problemen en dat lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:37
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 30-05-2005 @ 21:06 :
Waarom zegt iedereen hier 'Niet doen'..? Ikzelf heb ook hulp gezocht én gekregen van G. (mijn ex) toen het uitging met H. (een andere ex ) Hij heeft me wel geholpen hoor Ookal was die avond de eerste avond in een lange tijd dat we elkaar weer zagen, hij was er voor me

Dus als jij hem vertrouwt en je denkt dat hij niet gaat denken dat jij hem terug wil, zou ik hem wel gewoon in vertrouwen nemen
Ik weet ook zeker dat hij me zou helpen als ik daar om vraag en dat ik me daardoor beter ga voelen. Maar ik denk wel dat ik hem daardoor weer zo lief ga vinden dat ik weer wat voor hem ga voelen. Dus voor allebei valt wat te zeggen...
Oud 30-05-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 30-05-2005 @ 19:18 :
Wat betekent LMAO?

Ik spreek mijn afkortingen niet zo goed.
laugh my ass of (oid)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:03
De Zwartkijker
Citaat:
Daydream-ster schreef op 30-05-2005 @ 21:41 :
laugh my ass of (oid)
Dan is mijn doel bereikt!!!!!!!!!!!!!!
Oud 30-05-2005, 21:07
De Zwartkijker
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 30-05-2005 @ 22:03 :
Dan is mijn doel bereikt!!!!!!!!!!!!!!
Het is overigens dat dit internet is en ik mijn ontboezemingen schaamteloos met de rest van de wereld durf te delen...

Als iemand uit mijn naaste omgeving dit ooit over mijn te weten weten zou komen dan zou ik mijn gezicht niet meer in de openbaarheid durven te brengen!!!!
Oud 02-06-2005, 13:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 30-05-2005 @ 22:07 :
Als iemand uit mijn naaste omgeving dit ooit over mijn te weten weten zou komen dan zou ik mijn gezicht niet meer in de openbaarheid durven te brengen!!!!
Jahahaha, wel een beetje terecht ook....Mariah Carey...muhahaha
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
LOLA3000 schreef op 29-05-2005 @ 20:58 :

Nu vraag ik me af of het verstandig zou zijn om bij hem hulp te zoeken. Hij heeft altijd gezegt dat hij er voor me zou zijn, ook als het uit was. Maar ik wil niet dat hij het idee krijgt dat ik om medelijden vraag of hem terug wil of wat dan ook. Bovendien is het misschien gevoelsmatig geen goed idee omdat ik dan weer iets voor hem ga voelen omdat hij zo dicht bij me komt...

Nu is mijn vraag:
Is het een goed idee om te gaan praten met mijn ex?
Nee, en je geeft zelf al een paar hele goede redenen om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 15:53
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Kan het niet zo zijn dat we, door zoiets persoonlijks met hem te delen, weer wat dichter bij elkaar komen te staan en weer goede maatjes worden ofzo?
Oud 02-06-2005, 15:56
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Dat kan ook.. Maar dan moet je wel zorgen dat je niet weer verliefd op hem wordt..
Oud 03-06-2005, 14:55
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
bla
wtf
wie is die kerel
lol

ontopic:
ik zou waarschijnlijk wel doen als ik jou was, ik zou die verleiding niet kunnen weerstaan
maar het verstandigste antwoord is natuurlijk nee
maar het ligt er ook aan hoe erg die problemen zijn
misschien kun je ook via msn praten ofzow??
Oud 08-06-2005, 00:37
De Zwartkijker
TS, hoe is het afgelopen?
Oud 08-06-2005, 01:43
annetjuh
annetjuh is offline
ligt eraan.
persoonlijk zou ik er niet zo'n probleem mee hebben.
maar ik ben ook niet bepaald jaloers aangelegd
Oud 08-06-2005, 08:08
Kitten
Kitten is offline
*heeft topic niet gelezen*

Ik zou uit gevoel zeggen: niet doen. Ik heb alleen ook gewoon goed contact met 2/3 van mijn ex-vriendinnen en die kunnen bij mij altijd aankloppen als ze ergens mee zitten. Ik denk dat het erg afhangt van de personaliteit van je ex-vriendje.
Oud 08-06-2005, 08:10
Poffertje
Poffertje is offline
Ik en me ex gaan nog vrij goed met elkaar om, vaak als 'r iets is ofzo gaan we wel naar elkaar toe... Zou niet weten waarom je 't niet zou moete doen, tenzij je echt bang bent weer wat voor 'm te voelen, maar moet je zelf maar achter komen.
Oud 08-06-2005, 08:17
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Niet doen, als je al niet al te goed in je vel zit is je ex-vriendje wel de laatste waar je hulp bij moet gaan zoeken, waarschijnlijk krijg je weer gevoelens voor hem omdat je op dit moment iemand nodig hebt en dan zul je zien dat die gevoelens niet wederzijds zijn en dan ga je je alleen nog maar beroerder voelen, blablabla.

Edit: dramatisch nederlands.
Reageren

Regels voor berichten