Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 09:08
Verwijderd
Ik had 2,5 jaar geleden een vriend, en toen hadden we na een tijdje een periode dat alles wat moeilijker ging zeg maar. Ik weet niet precies hoeveel maanden we toen samen waren. Alles kwam daarna weer goed en het ging gewoon weer goed en zo.

Toen hoorde ik van mensen om me heen dat het vaak voorkomt dat er zo'n 'moeilijkere periode' komt. En dat dan meestal ook weer gewoon overgaat.

Ik weet niet of ik een beetje duidelijk ben, (waarschijnlijk niet) maar herkennen jullie dit? En zo ja, weten jullie nog na hoeveel maanden dat gebeurde?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2005, 09:10
Isiyanka
Isiyanka is offline
In mijn vorige relatie had ik na 5-6 maanden een moeilijke periode, maar dat is uiteindelijk wel weer goedgekomen en daarna hebben we het nog zo'n 9-10 maanden samen uitgehouden Op een gegeven moment is de eerste, heftige verliefdheid over en zit je een beetje met jezelf in de knoop.
Oud 30-05-2005, 09:17
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 30-05-2005 @ 10:10 :
Op een gegeven moment is de eerste, heftige verliefdheid over en zit je een beetje met jezelf in de knoop.
Ja, en dan krijg je dus een 'moeilijke periode'.. niets vreemds aan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Isiyanka schreef op 30-05-2005 @ 10:10 :
In mijn vorige relatie had ik na 5-6 maanden een moeilijke periode, maar dat is uiteindelijk wel weer goedgekomen en daarna hebben we het nog zo'n 9-10 maanden samen uitgehouden Op een gegeven moment is de eerste, heftige verliefdheid over en zit je een beetje met jezelf in de knoop.
Thanx... Mja ik was benieuwd hoe dat bij jullie was. Ik heb namelijk nu drie maanden iets met mijn vriend, en heb het gevoel dat ik alleen nog maar kan zeuren tegen hem. Daar voel ik me écht kut over, want tegelijkertijd ben ik niet eens boos op hem. En ik ben toch nog steeds wel echt verliefd, we hebben het echt super samen. Maar soms heb ik echt het idee dat ik zeur om niks (net als mijn moeder ) En dat verdient hij niet.

Moeilijk uit te leggen... Misschien hebben anderen dit ook?
Ik weet namelijk niet meer hoe dat ging bij mijn vorige relatie, waarom 't slecht ging enzo...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:19
underthabridge
underthabridge is offline
Op een gegeven moment, na een maand of 3, is het tussen mij en mijn vriendin uitgegaan. Ik zag het allemaal niet zo zitten met een relatie e.d. Een paar maanden later, ongeveer 5, zoenden we weer met elkaar, omdat we elkaar toch wel leuk vonden. Toen hebben we het voor de 2e keer geprobeerd. Sindsdien, nu bijna 20 maanden, nooit meer last gehad van twijfel e.d. Het gaat nu gewoon fantastisch en dat wil ik nog heel lang zo houden
Oud 30-05-2005, 10:48
Shitonya
Shitonya is offline
Hmm (nog) niet herkenbaar. Ik zit op een half jaar, maar nog geen moeilijke periode gehad. Misschien dat het nog komt, who knowes. Maar denk dat we die wel goed doorkomen uiteindelijk als het zou gebeuren.
Zoiets kan natuurlijk niet altijd goed komen. Hangt van de personen af en hoe sterk de relatie is
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:32
meisje833
meisje833 is offline
mijn vriendjes maken het in die periode juist altijd uit, als ze niet meer verliefd zijn
Ze kunnen dat blijkbaar niet de overgang van verliefdheid naar houden van..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:38
Henkje
Henkje is offline
Ik had met mn ex een 'moeilijke' tijd na ongeveer een half jaar (zoals meer hier blijkbaar) en na 1,5 jr. Ik heb het toen ook uitgemaakt.

(3 vriendinnen hadden ook vaak ruzie met hun vriend, waarvan er ook 2 hun relatie verbroken hebben, ook na anderhalf jaar ongeveer wel toevallig. Eentje is trouwens weer goedgekomen)

Ik heb nu een relatie van 3,5 maanden. Nog geen ruzie meegemaakt gelukkig
Oud 30-05-2005, 12:45
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het komt idd doordat de verliefdheid minder wordt.
De roze bril gaat af en je begint je te irriteren aan kleine dingetjes van hem/haar.

Ook wij hebben de periode meegemaakt, na ongeveer een jaar denk ik..
Inmiddels 3 jaar samen..

Als je echt van elkaar houd kom je die periode wel door
Oud 30-05-2005, 16:28
hellion
hellion is offline
Eigenlijk pas zo'n periode gehad, begint nu gelukkig weer wat minder te worden. Nu iets meer dan 10 maanden dat we wat hebben en was meer frustratie omdat we zo ver van mekaar wonen. Vinden dat we mekaar te weinig zien, gaan vervolgens lopen zeiken op mekaar. Maandje volgehouden nu is het weer net als voorheen. Kan gebeuren. Maar was dus niet zozeer omdat de verliefdheid een beetje over is....
Oud 30-05-2005, 16:32
ST*R
ST*R is offline
ik ging bij mn ex denk ik na ong 4 maanden twijfelen, of ik hem nog wel leuk genoeg vond, hoe het zou zijn met iemand anders blabla. maar ik besloot altijd verder met hem te gaan omdat er ook nog wel veel liefde was (geweest) dus ik dacht dat dat wel terug zou komen. ik heb een paar keer die twijfelperiode gehad en inderdaad, de liefde kwam steeds terug
tot aan het einde, toen werd de twijfel erg sterk en vonden we elkaar ook minder leuk. toen heb ik het wel uitgemaakt.
(maar omdat de liefde er nog wel een beetje is, is het nu heel raar, maar dat terzijde )
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 16:53
Built to last
Built to last is offline
ik heb nu 4 jaar en 4 jaar lang was het een moeilijke periode!

haha maar nee, gewoon eigenlijk doen wat ik niet deed...het niet gelijk uitmaken! (daarom is het nl onnodig bij ons 3 x uitgeweest...)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:45
Retteketet
Retteketet is offline
Ik heb nu geen vriend, maar tussen mij en mijn vorige vriend ging het op een gegeven moment ook niet meer. Maar we hebben eerder de nodige problemen gehad. de sleur raakt er toch in op een gegeven moment. ik had graag gevochten voor onze relatie, maar blijkbaar was de laatste moeilijke periode funest.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:51
Verwijderd
wij hadden in het begin juist een 'moeilijke periode'. nu zijn we steeds maar aan elkaars manier van communiceren gewend, weten wat de ander wel en niet wil, snappen elkaar veel beter.
nu gaat het sinds een maand heel erg goed.

we zijn nu 5 maanden 'bij elkaar' en we staan al ingeschreven bij de vinex-woninglijst .
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:56
Qimm
Qimm is offline
Nog geen moeilijke tijd gehad
Oud 30-05-2005, 20:15
aapje
aapje is offline
Het lijkt wel of wij alleen maar van die moeilijkere tijden hebben, en als het dan eindelijk een btje rustig is komt het volgende probleem weer. Niet eens zozeer tussen ons maar veel dingen die gewoon gebeuren zoals het overlijden van mensen, gezeik op het werk van mn vriend, depressie van mn vriend..
Zulk soort dingetjes maar mijn evaring is wel dat het altijd wel weer op zn pootjes terecht komt.
Oud 30-05-2005, 20:21
santje17
santje17 is offline
ja, mijn (ex) vriend heeft nu proleblemen met ons. we hebben nu een pauze maar ik denk dat het wel goed komt. Had hem net nog aan de telefoon en hij is er positief over. Ik voel dat hij het zelfde wilt als mij, maar we houden ons aan de rust van een maand. (terwijl het eerst langer was) Ik heb er al het vertrouwen in!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:46
Mucky
Mucky is offline
Na ong een halfjaar kwam er een periode met veel ruzie, dan ging het goed. Daarna rond ongeveer negen maand weer een mindere periode maar nu gaat het weer super goed, vandaag 1 jaar 1 maand 1 week 1 dag (dat weet ik nu heel toevallig hoor)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:49
Roobe
Roobe is offline
Citaat:
Built to last schreef op 30-05-2005 @ 17:53 :
ik heb nu 4 jaar en 4 jaar lang was het een moeilijke periode!

haha maar nee, gewoon eigenlijk doen wat ik niet deed...het niet gelijk uitmaken! (daarom is het nl onnodig bij ons 3 x uitgeweest...)
Juist, kan er me helemaal in vinden en ik ben die moeilijke periodes ook te vaak ontvlucht. Ga die moeilijke periode niet uit de weg. Praat erover met je vriend/vriendin. Maak vooral geen overhaaste keuzes, waar je later makkelijk veel spijt van kan hebben. Als de eerste verliefdheid langzaam overgaat kun je natuurlijk gaan twijfelen, helemaal als houden van iets nieuws voor je is.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:54
stephan85
stephan85 is offline
na ongeveer 8 maanden ging het wat minder, maar dat ging vanzelf weer beter. toen verwachtte ik dat het nooit meer kapot zou gaan, alleen na 3 jaar ging het minder, en na 3,5 jaar maakte mijn vriendin het uit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Roobe schreef op 30-05-2005 @ 21:49 :
Juist, kan er me helemaal in vinden en ik ben die moeilijke periodes ook te vaak ontvlucht. Ga die moeilijke periode niet uit de weg. Praat erover met je vriend/vriendin. Maak vooral geen overhaaste keuzes, waar je later makkelijk veel spijt van kan hebben. Als de eerste verliefdheid langzaam overgaat kun je natuurlijk gaan twijfelen, helemaal als houden van iets nieuws voor je is.
Ik ben echt iemand die juist wél over problemen/irritaties wil praten. Maar mijn vriend wil die gesprekken juist liever vermijden, dus dat is soms lastig...

Het gaat trouwens veel beter nadat ik dit topic geopend heb, dus misschien maakte ik me nog druk om niks en had ik gewoon een paar rotdagen.

Maar goed.. als er bij ons moeilijkere periodes komen, denk ik wel dat we daar samen doorheen komen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 08:20
Verwijderd
Ik en mijn ex hadden ook een moeilijke periode, maar dat had met andere dingen te maken
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 08:26
Lanoia
Lanoia is offline
Mijn vriend en ik hebben nu ook een wat moeilijkere periode.. we zijn nu 10 maanden samen. We praten er best veel over en ik denk dat dat wel een goede oplossing is.. we vertellen onze irritaties, bespreken het met elkaar en wat we er aan kunnen doen.

Ik voel me door die moeilijke periode altijd ontzettend onzeker, ik ben bang dat ik hem kwijt raak, en dat wil ik niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Lanoia schreef op 31-05-2005 @ 09:26 :
Mijn vriend en ik hebben nu ook een wat moeilijkere periode.. we zijn nu 10 maanden samen. We praten er best veel over en ik denk dat dat wel een goede oplossing is.. we vertellen onze irritaties, bespreken het met elkaar en wat we er aan kunnen doen.

Ik voel me door die moeilijke periode altijd ontzettend onzeker, ik ben bang dat ik hem kwijt raak, en dat wil ik niet.
Ondanks dat je bang bent, klamp je niet aan m vast.
Dat is de tip die ik je kan meegeven.
Dat kan namelijk erg 'verstikkend' werken bij de ander en meer irritaties opwekken
Succes en vooral duidelijk blijven naar elkaar toe. (en niet doorslaan naar téveel praten. Het moet ook leuk blijven natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 08:35
Lanoia
Lanoia is offline
Whaha idd.. dat gevoel heb ik ook, dat we wel een keer moeten ophouden met praten, anders heb je alleen nog maar gezeur en dat werkt ook niet echt positief..

Ben er idd ook wel bang voor dat ik me teveel aan hem vast klamp nu ja.. maar vind het erg moeilijk dat niet te doen. Slechte eigenschap
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 17:51
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb 3,5 jaar verkering gehad met een jongen. Na 3 jaar zag ik het allemaal niet meer zo zitten. Zat met mezelf in de knoop. Het duurfde nog een half jaar voordat ik bewust inzag dat het met ons niet meer verder ging. Daarvoor hadden we ook wel eens een wat mindere periode, maar die ging ook vaak snel weer over.
Ik merkte in die tijd dat veel mensen om mij heen hun langere relatie (van 2 à 3 jaar) verbraken. Het zal wel toeval geweest zijn, we waren tenslotte nog jong en onze studententijd begon ook....
Trouwens... na zo'n mindere periode voelde ik me in mijn relatie wel altijd veel beter dan die periode ervoor. Omdat ik me weer heel bewust was van onze liefde. Is dit ook herkenbaar bij de rest?
Oud 31-05-2005, 19:20
teig
teig is offline
Mijn vriend en ik zijn nu 5 maanden bij elkaar. De laatste paar weken zijn moeilijk geweest. hijis zijn baan kwijt geraakt, heeft intussen wel weer een nieuwe, zijn moeder is geemigeerd en daarna kwamen er problemen met geld. Ik heb de laatste tijd niet het idee dat ik nog kan genieten. Van ons saampjes dan. Ik merk dat ik erg prikkelbaar wordt en hem weg duw. Ik kan er niet echt over praten, ik denk dat ik het dan allamaal benadruk, dat ik niet met zijn problemen kan omgaan.

Ik denk dus dat ik nu in de moeilijkere tijd zit. Ik hoop dat ie snel voorbij is, anders ben ik bang dat ik het allemaal niet meer trek
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Lanoia schreef op 31-05-2005 @ 09:35 :
Whaha idd.. dat gevoel heb ik ook, dat we wel een keer moeten ophouden met praten, anders heb je alleen nog maar gezeur en dat werkt ook niet echt positief..

Ben er idd ook wel bang voor dat ik me teveel aan hem vast klamp nu ja.. maar vind het erg moeilijk dat niet te doen. Slechte eigenschap
'Verplicht' jezelf er anders even toe. Ik zei een keer tegen mezelf: ik ga het hele weekend NIET zeuren en er gewoon een leuk weekend van maken.
Na dat weekend kreeg ik een smsje van hem dat hij het zo'n fijn weekend had gevonden en niet had gedacht dat hij zich nog zo verliefd kon voelen.

Maar het komt vast wel goed
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:59
Lanoia
Lanoia is offline
Ohh, zo'n smsje moet heerlijk geweest zijn

Kan je je zo gelukkig van voelen!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:18
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Oei wat een confronterend topic . Ik heb nu vijf maanden wat met mijn vriend, en ik zit zelf niet ook een beetje in zo'n periode. De ergste verliefdheid is bij mij over en ik begin hem meer te zien zoals hij echt is. Ik heb de laatste tijd ook weer meer de behoefte om weer vrijgezel te zijn en mijn gang te kunnen gaan. Ik heb ook het gevoel dat ik hem niet heel erg graag meer wil zien (niet zoals in het begin iig). Ik weet het niet , ik geef natuurlijk wel om hem maar zo'n relatie is wat ik nu al wil (zo "vast"). Morgen hebben we eindelijk echt weer tijd voor elkaar, misschien scheelt dat .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:31
teig
teig is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-05-2005 @ 22:18 :
Oei wat een confronterend topic . Ik heb nu vijf maanden wat met mijn vriend, en ik zit zelf niet ook een beetje in zo'n periode. De ergste verliefdheid is bij mij over en ik begin hem meer te zien zoals hij echt is. Ik heb de laatste tijd ook weer meer de behoefte om weer vrijgezel te zijn en mijn gang te kunnen gaan. Ik heb ook het gevoel dat ik hem niet heel erg graag meer wil zien (niet zoals in het begin iig). Ik weet het niet , ik geef natuurlijk wel om hem maar zo'n relatie is wat ik nu al wil (zo "vast"). Morgen hebben we eindelijk echt weer tijd voor elkaar, misschien scheelt dat .
idd wat tijd voor elkaar wil misschien helpen, Ik heb vanmiddag ook tegen mijn vriend gezegd toen ik weg ging ( k heb het overigens nooit zo moeilik als ik wegga, mar vandag, ik stond te janken op het station) dat we volgende week echt wat met zijn tweeen moeten doen, zonder zijn moeder die weer voor twee weken terug is, of zonder die neven en nichten die steeds binnen komen lopen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ach ja, dat hebben we weleens gehad, maar dat duurde nooit langer dan een paar daagjes. en dat was vooral om kleine dingetjes.
Oud 31-05-2005, 22:26
Verwijderd
Pff ja ik ken het.
Dat soort dingen zijn alleen, maar dan ook echt enkel en alleen op te lossen door met elkaar te praten en voor jezelf duidelijk te maken wat JIJ wil. Want dat is nou eenmaal voor jou het belangrijkst.

Ik denk zelf dat iedereen wel moeilijkere periodes in zijn of haar relatie heeft of heeft gehad en dat dat ook normaal is.
Wat mij betreft is het ook belangrijk je te realiseren dat dat soort dingen tijdelijk zijn en dat je je niet altijd moet laten leiden door primaire reacties die er voor zorgen dat je inderdaad dingen gaat doen waar je even later spijt van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Lanoia schreef op 31-05-2005 @ 20:59 :
Ohh, zo'n smsje moet heerlijk geweest zijn

Kan je je zo gelukkig van voelen!
Ja, toen wel ja
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:31
zeep007
zeep007 is offline
Na 7 maanden begon ik aan alles te twijfelen en dat was wel ff moeilijk, maar ging gewoon verder en dat lostte zichzelf ook wel op.

Nu zit ik ook niet helemaal lekker in mijn vel, maar dat komt ook wel goed.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 30-05-2005 @ 19:56 :
Nog geen moeilijke tijd gehad
Dat dus. (en ben jij lang en hard? )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten