Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Met de stelling eens of niet?
Eens 12 57.14%
Oneens 9 42.86%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 09:18
Verwijderd
Ik vind het werkelijk een beetje raar te noemen dat de verliezer van de bekerfinale Europees voetbal mag spelen.

Stelling: Alleen de winnaar van de Amstel Cup plaatst zich voor het Uefa Cup toernooi, is de winnaar al via de competie geplaatst dan wordt de nr.6 ( of hoe dat ook gaat werken met die play-offs) europees deelnemer.

argumentaties zouden leuk zijn

mijn argumentatie: de verliezer van de bekerfinale kan zover gekomen zijn door een makkelijke loting en door een opleving in zeg, 3 wedstrijden...

De eerstvolgende beste van de competitie heeft een stabiel goed seizoen gedraait en heeft dan dus meer recht op Europees voetbal vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2005, 09:29
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Eens, zelfde argumenten als jij eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:49
Pierreke
Pierreke is offline
De Rivaliteit tussen Breda en Tilburg blijft altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind dit nou juist wel leuk. Het is niet in het landsbelang, maar ik denk dat er bij Twente of vitesse in de UEFA cup ook weinig sprake is van een landsbelang. Het heeft juist wel iets dat een club op zo'n manier dit soort dingen kan bereiken.

Even wat clubhistorie:

In het zeizoen 1982/1983 maakte NEC een slecht jaar door, een heel slecht jaar, ze zouden degraderen naar de eerste divisie. Maar wat onmogelijk leek, gebeurde, NEC haalde de finale van de Amstel cup en zou dus Europees spelen het jaar erop. Die finale was ook nog een speciale finale, want het was het jaar dat de KNVB experimenteerde met een 2-legged finale, een uit- en thuiswedstrijd dus. NEC verloor twee keer met 3 - 1, maar zou wel Europa Cup II mogen spelen.

In 1983 maakte NEC zich op voor dat avontuur en in de eerste ronde kwam NEC tegen Brann Bergen te spelen. NEC, een clubje zonder budget, spelers kregen 10 gulden zakgeld om in de stad wat leuks te kopen toen ze daar waren, hooguit 30 supporters reisden mee, die club verraste Brann Bergen en plaatste zich voor de tweede ronde.

En wat een tweede ronde, FC Barcelona, het stadion barstte uit z'n voegen, 36.000 mensen zaten er en NEC begon fantastisch. 2 - 0 Voor en Barcelona moest alles op alles zetten om die wedstrijd toch nog te winnen. 2 - 3 Is het toen geworden. Uit verloor NEC met 3 - 1, maar NEC heeft toen wel van zich laten horen.

Dat zijn toch prachtige dingen? Dat een clubje uit de eerste divisie een ronde verder kan komen in de Europacup II?

Okee, Willem II heeft veel geluk gehad, maar daar is toch niets op tegen? We willen échte cupfighters in de UEFA Cup, dan kun je toch beter wél de finalisten van de Amstel cup die kans geven?

De Amstel Cup en de competitie zijn losse toernooien en ik vind dat op allebei best prijzen te winnen moeten zijn. Ook voor de runner-up, als de winnaar al zeker is van een plekje.
Oud 30-05-2005, 10:25
Mitros
Mitros is offline
Een Finale bereiken is knap, maar alleen met winst vind ik dat je europa in mag, dan heb je het echt verdiend, de verliezende finalist sturen is echt kansloos.
Maar de hele structuur van de Amstel Cup moet op de schop, laat de hele zaterdag en zondag hoofdklassers mee doen, en meteen beginnen met knock-out, dat is de charme van de Beker, dat flauwe gedoe in Nederland dat de teams die europees spelen er pas 3 rondes voor het eind erin gaan is zo bevoordelend.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:01
geen punt.
geen punt. is offline
Eens met bier.
Oud 30-05-2005, 11:27
squat
squat is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 11:21 :
Ik vind dit nou juist wel leuk. Het is niet in het landsbelang, maar ik denk dat er bij Twente of vitesse in de UEFA cup ook weinig sprake is van een landsbelang. Het heeft juist wel iets dat een club op zo'n manier dit soort dingen kan bereiken.

Even wat clubhistorie:

In het zeizoen 1982/1983 maakte NEC een slecht jaar door, een heel slecht jaar, ze zouden degraderen naar de eerste divisie. Maar wat onmogelijk leek, gebeurde, NEC haalde de finale van de Amstel cup en zou dus Europees spelen het jaar erop. Die finale was ook nog een speciale finale, want het was het jaar dat de KNVB experimenteerde met een 2-legged finale, een uit- en thuiswedstrijd dus. NEC verloor twee keer met 3 - 1, maar zou wel Europa Cup II mogen spelen.

In 1983 maakte NEC zich op voor dat avontuur en in de eerste ronde kwam NEC tegen Brann Bergen te spelen. NEC, een clubje zonder budget, spelers kregen 10 gulden zakgeld om in de stad wat leuks te kopen toen ze daar waren, hooguit 30 supporters reisden mee, die club verraste Brann Bergen en plaatste zich voor de tweede ronde.

En wat een tweede ronde, FC Barcelona, het stadion barstte uit z'n voegen, 36.000 mensen zaten er en NEC begon fantastisch. 2 - 0 Voor en Barcelona moest alles op alles zetten om die wedstrijd toch nog te winnen. 2 - 3 Is het toen geworden. Uit verloor NEC met 3 - 1, maar NEC heeft toen wel van zich laten horen.

Dat zijn toch prachtige dingen? Dat een clubje uit de eerste divisie een ronde verder kan komen in de Europacup II?

Okee, Willem II heeft veel geluk gehad, maar daar is toch niets op tegen? We willen échte cupfighters in de UEFA Cup, dan kun je toch beter wél de finalisten van de Amstel cup die kans geven?

De Amstel Cup en de competitie zijn losse toernooien en ik vind dat op allebei best prijzen te winnen moeten zijn. Ook voor de runner-up, als de winnaar al zeker is van een plekje.
Dan moeten ze hem maar winnen. Ik vind het nergens op slaan om zo'n nietszeggend clubje ten koste van een betere club Europa in te sturen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 11:21 :

*verhaal*

Ik ben het met je eens dat het voor de clubs prachtig is, en ook nog eens een leuke kasspekker voor de wat kleineren clubs.

Maaarrrrrrr door de verandering in de competitie, die play-offs dus, maken de wat kleinere clubs al meer kans doordat zelfs de nr. 9 van de competitie kans maakt op Europees, maar omdat het via de competitie al kan, dan moet het met de beker toch anders? straks krijg je bijv, PSV, NEC, NAC, Willem 2, RKC en FC Den Haag in Europa...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:42
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ja ben er ook voor en niet alleen omdat mijn club nu Europees voetbal mist. Argumenten zijn hier al genoemd en ik vind het ook nergens op slaan dat bepaalde clubs ingeloot worden. Dat is nou juist het mooie van cupvoetbal.
Oud 30-05-2005, 12:56
Gimme more beer
Citaat:
vijf schreef op 30-05-2005 @ 12:42 :
Ik ben het met je eens dat het voor de clubs prachtig is, en ook nog eens een leuke kasspekker voor de wat kleineren clubs.

Maaarrrrrrr door de verandering in de competitie, die play-offs dus, maken de wat kleinere clubs al meer kans doordat zelfs de nr. 9 van de competitie kans maakt op Europees, maar omdat het via de competitie al kan, dan moet het met de beker toch anders? straks krijg je bijv, PSV, NEC, NAC, Willem 2, RKC en FC Den Haag in Europa...
Mee eens, als die playoffs er zijn wordt het gewoon een ander verhaal. Maar ik ben dan ook tegenstander van de playoffs, tegenwoordig.
Oud 30-05-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 13:56 :
Mee eens, als die playoffs er zijn wordt het gewoon een ander verhaal. Maar ik ben dan ook tegenstander van de playoffs, tegenwoordig.
Die minister is ik geloof iets van 2 weken terug akkoord gegaan met de playoffs, dus die gaan gewoon door hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:03
Gimme more beer
Citaat:
vijf schreef op 30-05-2005 @ 14:37 :
Die minister is ik geloof iets van 2 weken terug akkoord gegaan met de playoffs, dus die gaan gewoon door hoor.
Weet ik. Kutminister.
Oud 30-05-2005, 14:27
USPalermo
USPalermo is offline
Ik denk dat je in de eerste plaats het bekertournooi moet veranderen. Nu is het nog zo, dat de eerste 6 clubs pas in een later stadium 'instromen' in het bekertournooi. -kunnen er ook 8 zijn, weet ik niet zeker-

Maargoed, in de praktijk betekent dat dus, dat die clubs maar 3 of 4 wedstrijden hoeven te spelen en dat ze dan al in de finale staan.

Daarom zou je beter het volgende kunnen doen ; alle clubs zowel amateur als prof in 1 pot doen, en loten maar. Ook niet van te voren alles loten, maar pas na elke ronde opnieuw loten.

Dan wordt het bekertournooi véél spannender en is de kans dat de ploegen die zich via de competitie plaatsen voor Europees voetbal in de finale komen ook kleiner, en komt het probleem wat zich nu voordoet minder voor. Ik denk dat de bond het voorstel van GMB het maar eens moet voorleggen aan de clubs...

Het is i.d.d. een beetje treurig dat Willem II, dat een kloten seizoen draait, nu Europa ingaat terwijl clubs als Twente en Vitesse die het hele seizoen presteren bot vangen.
Maargoed, Twente vliegt er ook altijd na 2 of 3 rondes uit, dus daar heb je als 'land' ook niets aan.
Oud 30-05-2005, 14:44
squat
squat is offline
Je moet niet vergeten dat de goede clubs (degenen die het dus ook verdienen internationaal te spelen) een Europees voetbalprogramma hebben, interlandverplichtingen en vanaf volgend jaar ook al play-offs. Lijkt me dus onverstandig om de top nog meer wedstrijden te laten spelen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:20
Gimme more beer
Citaat:
squat schreef op 30-05-2005 @ 15:44 :
Je moet niet vergeten dat de goede clubs (degenen die het dus ook verdienen internationaal te spelen) een Europees voetbalprogramma hebben, interlandverplichtingen en vanaf volgend jaar ook al play-offs. Lijkt me dus onverstandig om de top nog meer wedstrijden te laten spelen
Onzin, je bent niet voor niets een topclub. Dat is juist het hele idee, dat je dat aankunt.
Oud 30-05-2005, 16:24
squat
squat is offline
Dat slaat nergens op. Geestelijk aankunnen ben ik het met je eens maar lichamelijk aankunnen is wat anders. Kijk naar de spelers van AZ, de reden dat zij zo zijn ingezakt aan het eind van het seizoen komt onder andere door de slijtage van het vele spelen. Blesures eisen hun tol. De enige manier om niet lichamelijk af te takelen tijdens een seizoen is om niet op volle kracht te hoeven spelen. Zoals PSV dat heel goed heeft gedaan dit seizoen. Maar het slaat nergens op om te zeggen dat de topclubs maar op halve kracht wedstrijden moeten gaan spelen tegen uiterst gemotiveerde tegenstanders simpelweg omdat ze beter zijn.

De top clubs alleen de laatste paar rondes mee laten doen wanneer voor velen de europa cup wedstrijden er al opzitten vind ik een beter idee. Er zijn toch te weinig noemenswaardige clubs om een leuk bekertoernooi te realiseren alá de FA cup.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 16:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 30-05-2005 @ 10:29 :
Ik ben het ook met de stelling eens en ook met jou argumenten.
Wat hebben we nu aan Willem ll die liggen er waarschijnlijk toch zo weer uit
We moeten "zuinig" om gaan met de plaatsen die we hebben voor Europees voetbal en dan moeten we dus zorgen dat we de BESTE ploegen sturen. En ploegen die het verdient hebben. Dat zijn ploegen die constant presteren en geen ploegen die met met veel geluk de bekerfinale halen.
Oud 30-05-2005, 16:49
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
squat schreef op 30-05-2005 @ 15:44 :
Het gaat om de nummer 6 in de competitie, dat vind ik al niet meer de top van het Nederlandse voetbal ...
Oud 30-05-2005, 17:14
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 30-05-2005 @ 17:47 :
We moeten "zuinig" om gaan met de plaatsen die we hebben voor Europees voetbal en dan moeten we dus zorgen dat we de BESTE ploegen sturen. En ploegen die het verdient hebben. Dat zijn ploegen die constant presteren en geen ploegen die met met veel geluk de bekerfinale halen.
Met evenveel geluk kan de ploeg de beker winnen Dus dan heb je nog niet de "beste" ploegen in de uefacup.

Bovendien vind ik Vitesse en Twente geen absolute meerwaarde hebben boven Willem II als het gaat om Europees voetbal, maar dat is nu even situatie-specifiek.
Oud 30-05-2005, 18:00
Gimme more beer
Citaat:
squat schreef op 30-05-2005 @ 17:24 :
Dat slaat nergens op. Geestelijk aankunnen ben ik het met je eens maar lichamelijk aankunnen is wat anders. Kijk naar de spelers van AZ, de reden dat zij zo zijn ingezakt aan het eind van het seizoen komt onder andere door de slijtage van het vele spelen. Blesures eisen hun tol. De enige manier om niet lichamelijk af te takelen tijdens een seizoen is om niet op volle kracht te hoeven spelen. Zoals PSV dat heel goed heeft gedaan dit seizoen. Maar het slaat nergens op om te zeggen dat de topclubs maar op halve kracht wedstrijden moeten gaan spelen tegen uiterst gemotiveerde tegenstanders simpelweg omdat ze beter zijn.

De top clubs alleen de laatste paar rondes mee laten doen wanneer voor velen de europa cup wedstrijden er al opzitten vind ik een beter idee. Er zijn toch te weinig noemenswaardige clubs om een leuk bekertoernooi te realiseren alá de FA cup.
Een competitie wordt interessanter als vermoeidheid ook echt een rol kan spelen. Een club wordt er sterker en stabieler van. Goed, de playoffs leggen nu wel een heel zware druk op die clubs en misschien moet je inderdaad de lasten verder wat verlichten, maar kom op, die twee of drie extra rondes kosten je de kop echt niet.
Oud 30-05-2005, 18:02
Gimme more beer
Citaat:
geen punt. schreef op 30-05-2005 @ 18:14 :
Met evenveel geluk kan de ploeg de beker winnen Dus dan heb je nog niet de "beste" ploegen in de uefacup.

Bovendien vind ik Vitesse en Twente geen absolute meerwaarde hebben boven Willem II als het gaat om Europees voetbal, maar dat is nu even situatie-specifiek.
Dat is nooit het geval hoor. We hebben 3, misschien 4 clubs die een rol kunnen spelen. Feyenoord en Ajax doen dat de laatste tijd minder, PSV nu wel voor het eerst en hetzelfde geldt voor AZ.

Heerenveen zou volgens seizoen misschien nog wel wat kunnen laten zien, maar Twente en vitesse gewoon absoluut niet. Misschien kan PSV volgend jaar weer wat laten zien, maar van de rest heb ik geen hoge verwachtingen.
Oud 30-05-2005, 18:17
Rob Geus
Rob Geus is offline
Laatste keer Vitesse was 3e ronde, als ze nu Europa in hadden gegaan hadden ze zeker die groepsfase gehaald. Alleen idd met deze selectie, voornamleijk de breedte is vitesse Europa onwaardig
Oud 30-05-2005, 18:38
baas
baas is offline
Dit is nou juist de charme van het bekertoernooi. De beker wordt (mede door het instroomsysteem van de hoogstgeplaatste clubs) al bijna ieder jaar (sinds 1986 14 van de 20 keer) door clubs uit de traditionele top 3 gewonnen. Anders moeten clubs uit de subtop een bijna onmogelijke prestatie leveren om nog via het bekertoernooi Europa in te kunnen. Dan kunnen ze niet zo goed niet meedoen.

Overigens ben ik het ermee eens dat de opzet gewoon knock-out vanaf de eerste ronde moet zijn, en alle clubs vanaf het begin(incl. de hoofdklassers) mee laten doen. Iedereen gelijke kansen, dat is nou echt bekervoetbal.

Over constant presteren gesproken: FC Twente heeft dit jaar ook alleen de tweede seizoenshelft goed gepresteerd. Is het dan niet constanter om het gehele seizoen in de Amstel Cup te winnen?
Oud 30-05-2005, 18:52
mohammedtheboi
mohammedtheboi is offline
ik maakt mij niet uit , het is zo spannend nu zoals het is !
Oud 30-05-2005, 19:00
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 30-05-2005 @ 18:14 :
Kijk eens naar de geschiedenis van de Bekerfinales. Er zit de laatste 20-25 jaar vrijwel altijd 1 topclub in de bekerfinale. En die topclub wint dan ook, zoals het hoort. Dus de bekerwinnaar is vrijwel altijd een topclub. En als een andere club een keer de finale wint mogen die best Europa in van mij. Zo vaak komt dat niet voor, 1 keer in de laatste 25 jaar.
Oud 30-05-2005, 19:10
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 19:02 :
Dat is nooit het geval hoor. We hebben 3, misschien 4 clubs die een rol kunnen spelen. Feyenoord en Ajax doen dat de laatste tijd minder, PSV nu wel voor het eerst en hetzelfde geldt voor AZ.

Heerenveen zou volgens seizoen misschien nog wel wat kunnen laten zien, maar Twente en vitesse gewoon absoluut niet. Misschien kan PSV volgend jaar weer wat laten zien, maar van de rest heb ik geen hoge verwachtingen.
Uhm lees mijn stukkie nog maar eens dan
Oud 30-05-2005, 21:12
Gimme more beer
Citaat:
geen punt. schreef op 30-05-2005 @ 20:10 :
Uhm lees mijn stukkie nog maar eens dan
Je noemde het situatie-specifiek, ik zeg dat het nooit zo zal zijn.
Oud 30-05-2005, 21:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, hier kun je echt over twisten. Ach ja, laten we het maar zo houden.
Oud 31-05-2005, 08:21
one.
one. is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 30-05-2005 @ 10:29 :
Oud 31-05-2005, 09:41
USPalermo
USPalermo is offline
Om maar even een paar quotes te plaatsen ;

Citaat:
Waarom is dat onverstandig, omdat spelers dan moe worden? Dan mogen de clubs in de GG-divisie de nacompetitie halen, van jou dus ook minder wedstrijden spelen?
En de 2 clubs die in de HCE nacompetitie spelen, mogen ook later in de AC instromen?

In de 2e plaats, je weet als club vóór aanvang van het seizoen toch al waar je aan toe bent? Je weet of je vanaf het begin meedoet aan AC of dat je later instroomt, of je meedoet aan Europees voetbal, of potentiële internationals in de selectie hebt – ok met het kabouterbeleid van van Basten wordt dat i.d.d. wat lastig -.
Dus wat is het probleem, iedereen kon voorspellen dat AZ ná de winterstop punten zou gaan laten liggen, omdat ze te maken zouden krijgen met een zwaar programma.
Daar onderscheid de echte topclub zich van een topclub in potentie.(zie PSV die het wel tot het einde volhouden) AZ had daar beter op moeten inspelen, prioriteiten stellen. In Spanje en Italië hebben veel topclubs een hekel aan de beker, ze stellen altijd B-teams op, en verliezen van een 2e klasse team, en de NOS vertelt onwetend de uitslag in het sportjournaal.

Tot slot, de play-offs gelden bijna voor elke ploeg, dus daar heeft bijna elke ploeg mee van doen.

Citaat:
Dat vind ik juist een slecht idee. Het punt waar jij voor pleit, is juist de oorzaak van het feit dat het bekertoernooi in Nederland zijn charme verloren heeft. De AC is voor de top-3 een troostprijs, en enkel voor de subtop een prijs om te grijpen. Amateurclubs, zijn door het poule-systeem kansloos, en de topclubs hebben het juist té makkelijk.
Nu is het al bijna jaren zo, dat 1 topclub in de finale staat, die 3 of 4 wedstrijden gespeeld heeft, en een andere ploeg die het hele toernooi alle wedstrijden gespeeld heeft – vaak een subtopper – Overigens, amateurclubs als Spakenburg en Ijsselmeervogels, zijn clubs die wél een noemenswaardige bijdrage kunnen leveren, om er even 2 te noemen.

En ben je als club die pas op het eind instroomt, die vervolgens de beker wint, dan ook echt de beste ‘cup-fighter’? omdat je toevallig 2 makkelijke wedstrijden hebt (Volendam en Top Oss) gewonnen en een iets moeilijkere finale (willem ii)?
Dat heeft toch niets met bekervoetbal te maken?

Totslot, om de charme van het bekervoetbal terug te krijgen, moet SBS 6 stoppen met het uitzenden van de beelden ervan, en telkens die Kraay en die kaalkop te laten spreken voor en tijdens wedstrijden, dáár het bekertoernooi nog een keer aan tenonder.
Oud 31-05-2005, 12:20
squat
squat is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 31-05-2005 @ 10:41 :
Om maar even een paar quotes te plaatsen ;

Waarom is dat onverstandig, omdat spelers dan moe worden? Dan mogen de clubs in de GG-divisie de nacompetitie halen, van jou dus ook minder wedstrijden spelen?
En de 2 clubs die in de HCE nacompetitie spelen, mogen ook later in de AC instromen?
Nacompetitieclubs hebben geen europese wedstrijden te spelen, worden niet opgeroepen voor interlands, en spelen niet meer dan een paar rondes in de AC. De AC is al lang afgelopen voor de teams die nacompetitie spelen.

Citaat:
In de 2e plaats, je weet als club vóór aanvang van het seizoen toch al waar je aan toe bent? Je weet of je vanaf het begin meedoet aan AC of dat je later instroomt, of je meedoet aan Europees voetbal, of potentiële internationals in de selectie hebt – ok met het kabouterbeleid van van Basten wordt dat i.d.d. wat lastig -.
Dus wat is het probleem, iedereen kon voorspellen dat AZ ná de winterstop punten zou gaan laten liggen, omdat ze te maken zouden krijgen met een zwaar programma.
Daar onderscheid de echte topclub zich van een topclub in potentie.(zie PSV die het wel tot het einde volhouden) AZ had daar beter op moeten inspelen, prioriteiten stellen. In Spanje en Italië hebben veel topclubs een hekel aan de beker, ze stellen altijd B-teams op, en verliezen van een 2e klasse team, en de NOS vertelt onwetend de uitslag in het sportjournaal.

Tot slot, de play-offs gelden bijna voor elke ploeg, dus daar heeft bijna elke ploeg mee van doen.
Je weet waar je aan toe bent maar dat maakt het nog niet beter. Er moeten nog steeds meestal 2 of meer wedstrijden per week gespeeld worden.

En ja, er zijn ook nog 8 teams die playoffs moeten spelen. Daar ben ik dan ook tegen.

Citaat:
Dat vind ik juist een slecht idee. Het punt waar jij voor pleit, is juist de oorzaak van het feit dat het bekertoernooi in Nederland zijn charme verloren heeft. De AC is voor de top-3 een troostprijs, en enkel voor de subtop een prijs om te grijpen. Amateurclubs, zijn door het poule-systeem kansloos, en de topclubs hebben het juist té makkelijk.
Nu is het al bijna jaren zo, dat 1 topclub in de finale staat, die 3 of 4 wedstrijden gespeeld heeft, en een andere ploeg die het hele toernooi alle wedstrijden gespeeld heeft – vaak een subtopper – Overigens, amateurclubs als Spakenburg en Ijsselmeervogels, zijn clubs die wél een noemenswaardige bijdrage kunnen leveren, om er even 2 te noemen.
Ik vind niet dat zij een noemenswaardige bijdrage leveren. Je weet toch dat zodra ze tegen een profclub moeten dat ze het loodje leggen. En kansen blijven er natuurlijk altijd, daar is Jong Ajax, dat een paar jaar terug nog bijna de finale haalde bewijs van. Maar de top teams eerder het toernooi in gooien maakt de kans voor anderen echt niet groter. En wie zit er bovendien te wachten om een oefenpartijtje Spakenburg - Ajax 0-12? Ik hoop altijd alleen maar dat niemand van mijn team geblesseerd geschopt word in dat soort wedstrijden.

Citaat:
En ben je als club die pas op het eind instroomt, die vervolgens de beker wint, dan ook echt de beste ‘cup-fighter’? omdat je toevallig 2 makkelijke wedstrijden hebt (Volendam en Top Oss) gewonnen en een iets moeilijkere finale (willem ii)?
Dat heeft toch niets met bekervoetbal te maken?

Totslot, om de charme van het bekervoetbal terug te krijgen, moet SBS 6 stoppen met het uitzenden van de beelden ervan, en telkens die Kraay en die kaalkop te laten spreken voor en tijdens wedstrijden, dáár het bekertoernooi nog een keer aan tenonder.
Eens.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 11:04
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Ik vind niet dat zij een noemenswaardige bijdrage leveren. Je weet toch dat zodra ze tegen een profclub moeten dat ze het loodje leggen. En kansen blijven er natuurlijk altijd, daar is Jong Ajax, dat een paar jaar terug nog bijna de finale haalde bewijs van. Maar de top teams eerder het toernooi in gooien maakt de kans voor anderen echt niet groter. En wie zit er bovendien te wachten om een oefenpartijtje Spakenburg - Ajax 0-12? Ik hoop altijd alleen maar dat niemand van mijn team geblesseerd geschopt word in dat soort wedstrijden.
Dat is wat makkelijk, ik bedoel, Twente heeft het voor de beker vaak zat héél lastig tegen de amateurs. Kan me nog een wedstrijd in Utrecht voor de geest halen. Elinkwijk, pas in de verlenging scoorde Scott Booth de winnende. Maar het had net zo goed andersom kunnen wezen, weg bekertournooi...

Ook de top3/4 kan het lastig zat krijgen tegen de amateurs, de onderschatting is enorm, en als het voor de profclub even tegenzit, krijg je het héél moeilijk. In Frankrijk speelde Callais 2 of 3 jaar geleden de finale van de beker, ze kregen het voorelkaar om vele prof-clubs eruit te knikkeren.

En zolang FC Den Bosch met 4-1 van Feyenoord kan winnen, kan elke doldwaze amateurploeg op een grauwe regenachtige dinsdagavond om op een slecht bespeelbaar en verlicht veld, voor 500 man winnen van een eredivisieploeg die genekt wordt door de onderschatting.

Ik zit overigens meer te wachten op de kwartfinale Spakenburg - Ajax, dan op de kwartfinale PSV - Volendam...
Oud 01-06-2005, 11:27
Gimme more beer
Wij zijn ook wel eens bijna uitgeschakeld door Spakenburg en de Treffers.
Reageren

Regels voor berichten