Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 19:05
dromenvanger
dromenvanger is offline
Wij hebben de opdracht gekregen om zelf een bloemlezing te maken van 20 gedichten (mogen 5 songteksten tussenzitten).
De gedichten en de bijhorende literatuurlijst heb ik al, maar ik ben tamelijk inspiratieloos qua vorm.

Liefst moet dat een beetje origineel zijn, maar de meeste dingen zijn al gebruikt door anderen.

vb'tjes:
-gedichten op een bandje inspreken en dan de teksten in het Cd'boekje zetten.

-in een doos stoppen en die zowat versieren enzo

-...

Dus, als iemand een idee heeft voor mij zou ik je heel dankbaar zijn.

Zelf had ik al gedacht aan iets met een kalender te doen, aangezien je zou kunnen stellen dat het thema "leven" is, maar ik ben er nog niet echt over uit...

Oud 30-05-2005, 19:14
Verwijderd
Misschien kun je iig de titels van de gedichten hier posten? Of een aantal van de gedichten? (Het thema ervan is dus 'leven'?)

Vast paar ideetjes die me nu zo te binnen schieten (niet zo heel origineel, maar goed):
- Teksten in een grote wissellijst stoppen, eventueel met afbeeldingen erbij.
- Teksten op een soort van beeld of een t-shirt "schrijven".
- Teksten ergens anders opschrijven (iets mbt het thema).
- Iets verzinnen mbt het "poëzie dichter bij de mensen brengen" (denk aan de poëzie die ze in de metrostations (in Rotterdam) hebben opgehangen en op vuilnisauto's hebben gezet)... (t-shirt kan ook hier)
- Als ansichtkaart afdrukken.

Die kalender vind ik ook een erg leuk idee. Alleen is het dan weer jammer dat er 20 gedichten zijn en maar 12 maanden, zodat het niet mooi uit zou komen...maar ik vind het idee wel .
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:49
Porcelain
Porcelain is offline
Hm, het eerste dat me te binnen schiet met het thema 'leven' is een grote wereldkaart te nemen en je gedichten daarover te verspreiden in envelopjes of zo. Maar het kan zijn dat je helemaal geen gedichten hebt die hierbij passen. Misschien een andere grote afbeelding.

Het gedichten T-shirt van leonoor is ook wel leuk.

Of een plant kopen (thema leven) en aan de bladeren de gedichtjes hangen (zijn immers ook blaadjes, met woorden). Wel op een natuurvriendelijke manier, graag dus niet gaan nieten in die bladeren, doe het zoals je met de kerstboom doet. Kan ook met envelopjes, of op hele kleine papiertjes die je in de vorm van blaadjes knipt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten