Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 20:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ze staan al vele jaren op dat randje om door te breken, zeker sinds ze Khan, hun huidige zanger, erbij hebben gehaald en al jaren ben ik zeer te spreken over deze band. Het is geen klasseband, geen band die ooit echt het grote publiek zal bereiken, maar in principe zullen de meeste symphonische en enigszins progressieve powermetal liefhebbers het zeker kunnen waarderen.

Ze hebben al een albumpje of 7 uit, waarvan 5 met hun huidige zanger, dat maakt ze dus geen jonkies meer. Ik ben erg te spreken over het gitaarwerk en de toetsen, zeker op de laatste albums, geven het echt een compleet geluid.

Hun laatste CD is kort geleden uitgekomen, hij heet "The Black Halo" en ik heb hem nog niet zo heel lang, maar hij kan me wel bekoren, hoewel ik vooral erg enthousiast was over de albums "Epica" en "Karma".

In Zweden hebben ze het al best aardig gemaakt, in Duitsland en België begint het ook te komen, we zullen zien hoe ver ze het in Nederland nog gaan schoppen.

Eind juni zullen ze optreden op Graspop 2005 en of ze nou de show gaan stelen of niet, live spelen ze niet onaardig en ik raad je aan absoluut een kijkje te gaan nemen.

Website:
http://www.kamelot.com/

Quicktime clip van het nummer "March of Mephisto" van het nieuwe album mét Shagrath
http://www.kamelot.com/mom.smil

Of de realmedia versie:
http://www.kamelot.com/video/mom/marchofmephisto.ram

Realmedia clip van het nummer "The Haunting" van het nieuwe album:
http://www.kamelot.com/video/th/thehaunting.ram

Aanradertje voor wie ervan houdt. Wie kent het en wat vinden we ervan?
Oud 31-05-2005, 20:18
Verwijderd
Heb Epica, Karma, 4th Legacy, natuurlijk Black Halo en vorige week Eternity gehaald.

Altijd erg vette band gevonden. Karma is nog steeds mijn favoriet.
Ben ook blij dat ze Kahn erbij gehaald hebben, afgezien van dat ik zijn stem ontzettend ooi vindt is die Vandenbilt erg slecht op de 1e cd . Een mislukte kruising tussen Micheal Kiske en de zanger van de 1e Dream theater plaat Dominique nogiets ofzo.

Ik vond allen wel dat Shagrath wel wat beter op March of mephisto te horen had mogen zijn. Op Memento Mori klinkt al een heel stuk vetter, al is ie daar weer wat kort.
Tja, ik houd nou eenmaal van zo'n contrast tussen mooie clean vox en diepe grunts/screams >_>
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:22
Murc
Murc is offline
Zeker een gewaardeerde band. Ben nog niet zo lang geleden in Helmond geweest waar ze optraden samen met Epica en (crappy) Kotipelto!
Karma is zeker de beste cd, maar The Black Halo mag er zeker ook zijn!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:26
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 31-05-2005 @ 21:18 :
Altijd erg vette band gevonden. Karma is nog steeds mijn favoriet.
Ben ook blij dat ze Kahn erbij gehaald hebben, afgezien van dat ik zijn stem ontzettend ooi vindt is die Vandenbilt erg slecht op de 1e cd . Een mislukte kruising tussen Micheal Kiske en de zanger van de 1e Dream theater plaat Dominique nogiets ofzo.
Mee eens, ik heb Eternity daarom ook niet gekocht, maar heb wel alles sinds Khan. Ondanks dat Khan een beetje gh3y in de oren zal klinken voor sommigen, vind ik hem een prachtige stem hebben. Hij ziet er alleen niet uit.

Citaat:
Ik vond allen wel dat Shagrath wel wat beter op March of mephisto te horen had mogen zijn. Op Memento Mori klinkt al een heel stuk vetter, al is ie daar weer wat kort.
Tja, ik houd nou eenmaal van zo'n contrast tussen mooie clean vox en diepe grunts/screams >_>
Ben ik ook een groot fan van, vooral bij dit soort muziek waar het snerpend gitaarwerk toch wel een flinke rol kan spelen. Wat me overigens wel altijd verbaasd heeft is dat ze geen echte toetsenist hebben, terwijl de elektronica toch heel duidelijk aanwezig in de muziek. Live ook. Zeker het slaggitaarelement bij de solo's.

Maar op het nieuwe album hebben ze het grootse raggen echt goed onder de knie en dat mag ik wel
Oud 31-05-2005, 20:57
Verwijderd
Ze zijn wel aardig. Ik heb zelf Epica en Karma. Laatst nog gezien in Helmond. Zal nog eens kijken of ik The Black Halo nog een keer uitcheck.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:23
Insane_Angel
Insane_Angel is offline
Ik heb alleen The Black Halo en dat kan ik wel waarderen
Oud 31-05-2005, 21:23
AXL
AXL is offline
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:54
Rhinus
Rhinus is offline
"zeker sinds ze Khan, hun huidige zanger, erbij hebben gehaald"

Is dit gewoon die ene die ik denk dat ie is? Dus die van zingt in dat nummer 4th Legacy? Of hebben ze nu een nieuwe?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:58
Verwijderd
Khan is die Noor. Met z'n *kuch* gay *kuch* leren pakken.

Hij zingt verder wel goed.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:21
Gimme more beer
Citaat:
Rhinus schreef op 31-05-2005 @ 22:54 :
"zeker sinds ze Khan, hun huidige zanger, erbij hebben gehaald"

Is dit gewoon die ene die ik denk dat ie is? Dus die van zingt in dat nummer 4th Legacy? Of hebben ze nu een nieuwe?
4Th legacy is inderdaad met Khan. Maar ze zijn begonnen met een ander (Vanderbilt) en dat is eigenlijk een periode die ik niet kan waarderen. Download Eternity uit '96 ofzo maar, ik vind het echt bagger.
Oud 31-05-2005, 22:23
11568
11568 is offline
Ken er niet erg veel van, maar dat wat ik er van gehoord heb vind ik
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-05-2005 @ 23:21 :
4Th legacy is inderdaad met Khan. Maar ze zijn begonnen met een ander (Vanderbilt) en dat is eigenlijk een periode die ik niet kan waarderen. Download Eternity uit '96 ofzo maar, ik vind het echt bagger.
Och, de nummers an sich vind ik erg goed. Liggen erg fijn in het gehoor. Tot dat die zanger gaat zingen dan. Hij heeft soms een paar goede momenten, maar voor het meest issie niks.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:31
reuffneck32
reuffneck32 is offline
oh ik ga die cd maar eens even halen morgen
wat leuk
ik vin het wel een vette band
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 03:12
Gimme more beer
Vet

Ik heb smaak, blijkbaar
Oud 01-06-2005, 06:05
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2005 @ 04:12 :
Vet

Ik heb smaak, blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 11:02
Gimme more beer
Ik begin steeds enthousiaster te worden over The Black Halo. Het was voor mij even wennen, omdat hij qua snelheid soms niet zo op gang kwam als ik van ze gewend ben, maar het zangwerk is echt heel erg sterk en sommige gitaarpartijen zijn echt vetter dan ze ooit geweest zijn.

Nummers als The Haunting vond ik eerst wat minder door het gebrek aan echt tempo en muzikale climax, maar nu vind ik ze heel erg vet. Zeker het zangwerk in de The Haunting is echt fantastisch.
Oud 02-06-2005, 11:09
Kommando
Kommando is offline
Niet echt bijzonder.
Oud 02-06-2005, 11:22
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
cum-a-lot
Oud 02-06-2005, 12:04
Verwijderd
Nu schijnt het een andere zanger te zijn, maar die op 'Black Tower' is echt niet serieus te nemen zo kansloos.

'Owww Black Tower... wadd is yer pooweerrrrr'
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:36
Gimme more beer
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-06-2005 @ 13:04 :
Nu schijnt het een andere zanger te zijn, maar die op 'Black Tower' is echt niet serieus te nemen zo kansloos.
Oud 02-06-2005, 13:23
Verwijderd
he jij ook hier
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:26
655321
655321 is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 02-06-2005 @ 12:22 :
cum-a-lot
huhhuh
Meer heb ik niet aan dit topic toe te voegen. Metal heeft me nooit echt kunnen boeien.
duss.. Wat doe ik hier ook alweer?
Oud 02-06-2005, 14:24
beeble
beeble is offline
goede band, hun concert was ook erg goed
Oud 02-06-2005, 14:30
Gimme more beer
Citaat:
soulflytribe schreef op 02-06-2005 @ 14:23 :
he jij ook hier
Oud 02-06-2005, 20:15
What?
What? is offline
Ik heb een paar nummers opgestuurd gekregen, klonk prima. Denk alleen niet dat ik een album zal kopen, zijn genoeg bands aan wie ik m'n geld liever besteed.
Oud 02-06-2005, 21:07
reuffneck32
reuffneck32 is offline
leuke cd
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 21:20
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Ook ik was aanwezig in Helmond. Maar dat Kotipelto crap was kon ik niet zeggen. Ik vond ze zelfs verschrikkelijk goed voor een band die ik niet echt kende. The Black Halo is een teringvette cd. Echt toen ik hem het eerst hoorde. Nummer na nummer allemaal vet.
De cd's The Forth Legacy, Karma en Epica zijn natuurlijk ook super.

En inderdaad wat kunnen die goede shows geven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 08:24
one.
one. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2005 @ 04:12 :
Vet

Ik heb smaak, blijkbaar
Oud 03-06-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 02-06-2005 @ 22:20 :
Ook ik was aanwezig in Helmond. Maar dat Kotipelto crap was kon ik niet zeggen. Ik vond ze zelfs verschrikkelijk goed voor een band die ik niet echt kende. The Black Halo is een teringvette cd. Echt toen ik hem het eerst hoorde. Nummer na nummer allemaal vet.

sluit ik me bij aan.
rest me nog te zeggen dat Epica niet echt kon boeien in Helmond.

en, wat iedereen altijd vergeet, dat ze toen ze Vanderbilt eruit kickten ook de drummer eruit kickten en vervingen door Casey Grillo, die toen alle nummers op Siège Perilous (matige cd overigens) in 3 dagen van buiten moest kennen, deed ie best goed
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:09
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb alleen epica en die vind ik in ieder geval
Oud 03-06-2005, 20:19
Gimme more beer
Citaat:
Crystall Girl schreef op 03-06-2005 @ 21:09 :
Ik heb alleen epica en die vind ik in ieder geval
Is ook een heel vet album.
Oud 03-06-2005, 21:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb het album Epica en ik vind ze best wel goed.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 02-06-2005 @ 22:20 :

Ik wil je niet desillusioneren, maar Kotipelto is een paar maatjes groter dan Kamelot qua bekendheid. (vanwege de band waarin hij eerst speelde) Niet dat ik hem leuk vind (net iets té gay), maar ach.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 01:25
indary
indary is offline
Echt zo'n band die gegroeid is met de jaren en gewoon kwaliteit heeft. Briljant live, althans in zaaltjes en clubs (op festivals nog niet gehoord), en ze weten het publiek in de set te betrekken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:18
Gimme more beer
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 23:13 :
Ik wil je niet desillusioneren, maar Kotipelto is een paar maatjes groter dan Kamelot qua bekendheid. (vanwege de band waarin hij eerst speelde) Niet dat ik hem leuk vind (net iets té gay), maar ach.
Nou en? Als je ze niet kent en je houdt toch van de muziek, zegt dat toch wel wat. Dan ben je ofwel slecht op de hoogte ofwel de band is minder bekend. Kamelot is, voor de net iets meer gravenden onder ons, best een grote band. Sterker nog, het nieuwste album staat nog op de "hit"-lijsten in Europa ook.
Reageren

Regels voor berichten