Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2005, 21:42
Snow White
Snow White is offline
Hoe kan ik goedkoop aan een goede versie van illustrator komen. Ik heb er veel goede dingen over gehoord, ik ben weer erg creatief bezig en wil dit graag aanschaffen. Ik heb al eens een testversie gedownload. Wie weet meer?
Wie kent een goede site, betrouwbare dealer en/of een andere mogelijkheid. Ik ben behoorlijk platzak.

Laat ajb weten

Greetz
Snowy
Oud 01-06-2005, 21:45
Verwijderd
Moet het per sé legaal..?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:32
Captain N
Captain N is offline
Ik wil net zeggen, tenzij je het echt voor commerciele doeleinden gaat gebruiken gewoon dowen die handel.
Oud 01-06-2005, 22:59
LaMazulu
LaMazulu is offline
><

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 00:37
belgo
belgo is offline
Gratis alternatieven voor Illustrator zijn o.a. Inkscape en Sodipodi. Beide draaien naar mijn weten alleen onder het Linux besturingssysteem, maar met een zgn Linux "live-cd" hoef je niks op je computer te installeren om er toch gebruik van te kunnen maken.
Een voorbeeld hiervan is Dynebolic. Het .iso bestand is gratis te downloaden; vervolgens op CD branden als image; CD in je computer stoppen en de computer opnieuw opstarten.
Oud 02-06-2005, 01:12
Verwijderd
cool ik overweeg echt weer zwaar linux
zou cool zijn als ik flash en photoshop kon draaien though
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 09:42
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Misschien dat het voor studenten goedkoper is, ik kan via surfspot.nl heel goedkoop sommige software halen, ik weet alleen niet of ze Illustrator hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 11:53
belgo
belgo is offline
Citaat:
cut_off schreef op 02-06-2005 @ 02:12 :
cool ik overweeg echt weer zwaar linux
zou cool zijn als ik flash en photoshop kon draaien though
GIMP is het gratis alternatief voor Photoshop. Het is ook voor Windows verkrijgbaar, dus je kunt het naast Photoshop uitproberen. GIMP staat tevens op de Dynebolic live-cd.

Grafische applicaties voor het maken van Flash filmpjes zijn er nauwelijks.
Oud 02-06-2005, 12:51
Snow White
Snow White is offline
KLinkt goed. Perse legaal hoeft niet......
Dus pm, kom maar op. En anders pm ik zelf.

Greetz
Snow
Oud 02-06-2005, 12:53
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 02-06-2005 @ 10:42 :
Misschien dat het voor studenten goedkoper is, ik kan via surfspot.nl heel goedkoop sommige software halen, ik weet alleen niet of ze Illustrator hebben.
owkee. ik kan daar niet op komen, want ben geen student van 1 van die scholen.
laat maar even weten of het kan (dus dat ze illustrator hebben)
Oud 02-06-2005, 12:55
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
belgo schreef op 02-06-2005 @ 01:37 :
Gratis alternatieven voor Illustrator zijn o.a. Inkscape en Sodipodi. Beide draaien naar mijn weten alleen onder het Linux besturingssysteem, maar met een zgn Linux "live-cd" hoef je niks op je computer te installeren om er toch gebruik van te kunnen maken.
Een voorbeeld hiervan is Dynebolic. Het .iso bestand is gratis te downloaden; vervolgens op CD branden als image; CD in je computer stoppen en de computer opnieuw opstarten.
thanks. ik ga het eens uitzoeken
Oud 02-06-2005, 12:57
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
belgo schreef op 02-06-2005 @ 01:37 :
klinkt behoorlijk ingewikkeld
kun je me misschien uitleggen welke versie ik het beste kan downloaden en waar die staat?
ik heb geprobeerd om onder 'download'Hier de juiste versie te vinden maar hij pakt de nederlandse versie in de linker kolom niet.
verder snap ik erook niet zo veel van.....kun je wat meer uitleg geven over het downloaden van het hele gebeuren?

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:48
Type
Type is offline
Citaat:
Snow White schreef op 02-06-2005 @ 13:51 :
KLinkt goed. Perse legaal hoeft niet......
Dus pm, kom maar op. En anders pm ik zelf.

Greetz
Snow
maar als het niet legaal gaat, dan aub ook niet via dit forum!
Oud 02-06-2005, 15:59
belgo
belgo is offline
Citaat:
Snow White schreef op 02-06-2005 @ 13:57 :
klinkt behoorlijk ingewikkeld
kun je me misschien uitleggen welke versie ik het beste kan downloaden en waar die staat?
ik heb geprobeerd om onder 'download'Hier de juiste versie te vinden maar hij pakt de nederlandse versie in de linker kolom niet.
verder snap ik erook niet zo veel van.....kun je wat meer uitleg geven over het downloaden van het hele gebeuren?
Ik zie zojuist dat Inkscape ook voor Windows verkrijgbaar is. Je kunt de nieuwste versie hier gratis downloaden.

Voor de mensen die toch aan de slag willen met Linux:
1. Klik hier om het .iso bestand te downloaden. Dit is een groot bestand (600MB) met daarin de gehele inhoud van de CD. Sla het bestand ergens op op je computer.
2. Start het programma waarmee je normaal CDs brandt op. Ik ken alleen de instructies voor het programma 'Nero Burning Rom'. Deze zijn als volgt: klik op 'File', dan 'Burn Image', selecteer het .iso bestand en volg de stappen om de CD te branden.
3. Na het branden van de CD laat je de CD in je computer zitten en herstart je de computer. De meeste computers kijken tijdens het opstarten of er een CD aanwezig is met een besturingssysteem. Als dat het geval is, zal de computer het besturingssysteem op de CD gebruiken (in dit geval Linux) ipv het besturingssysteem op de hardeschijf.
4. Na een tijdje is Linux klaar met opstarten en zit je in de grafische omgeving. Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad om toegang te krijgen tot het menu.
Oud 02-06-2005, 18:17
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Type schreef op 02-06-2005 @ 15:48 :
maar als het niet legaal gaat, dan aub ook niet via dit forum!
i know. ik zal braaf zijn
Oud 02-06-2005, 18:22
Snow White
Snow White is offline
merci bien belgo!

wat vind jij het prettigst om mee te werken? inktscape of linux?
Oud 02-06-2005, 18:28
Captain N
Captain N is offline
Linux is een besturings systeem als windows en geen beeldbewerkings programma.
Oud 02-06-2005, 18:30
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Captain N schreef op 02-06-2005 @ 19:28 :
Linux is een besturings systeem als windows en geen beeldbewerkings programma.
ow oke.
Oud 02-06-2005, 21:11
belgo
belgo is offline
Hehe.

GNU/Linux, meestal gewoon 'Linux' genoemd, is een besturingssysteem, net als Windows en Mac OSX. Zo Windows alleen door Microsoft wordt gemaakt, wordt Linux door een enorme groep vrijwilligers en bedrijven gemaakt. In tegenstelling tot Windows kan iedereen Linux naar vrije wil aanpassen en uitbreiden. Het besturingssysteem is gratis. Software die voor Windows is geschreven (Illustrator bijv) draait vaak niet onder Linux; andersom regelmatig weer wel.
Deze gratis en open software filosofie is ook gebruikt voor het grote scala aan programma's dat op Linux draait, waaronder Inkscape.

Een kort overzichtje van gratis beeldbewerkingsprogramma's voor Linux en hun commerciele varianten:

Inkscape - Illustrator/Corel Draw
Sodipodi - Illustrator/Corel Draw
Blender - 3D Max/Lightwave enz
GIMP - Photoshop/Paint Shop Pro
Scribus - PageMaker/Quark

Inkscape, Sodipodi, Blender en GIMP zijn ook gratis verkrijgbaar voor Windows. Kijk op de download pagina van de betreffende website (soms wordt de Windows versie met Win32 aangeduid).
Oud 09-06-2005, 22:43
R-J-N
R-J-N is offline
Ik ben niet heel bekend met het grafisch bewerken van tekeningen. Maar is het goed te doen om penschetsen in te scannen en deze met Illustrator te enhancen (wat is het Nederlands hiervoor in G's naam ) en ze in te kleuren?

Als ik schetsen al in kleur (ik vind zwart-wit getoonde schetsen mooier) doe ik dat nu nog met Copics...
Oud 10-06-2005, 09:07
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Snow White schreef op 02-06-2005 @ 13:53 :
owkee. ik kan daar niet op komen, want ben geen student van 1 van die scholen.
laat maar even weten of het kan (dus dat ze illustrator hebben)
net gekeken, maar ze hebben m niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten