Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 11:21
Verwijderd
Ik ben 18 jaar en heb alweer bijna een jaar verkering met een hele lieve jongen. ik ben dan ook heel gelukkig, maar het probleem is dat ik hem elke dag zag op school en nu ik klaar ben met m'n examens en hij lager zit en dus gewoon school heeft, zie ik hem niet meer elke dag. Ik heb de neiging om elke dag contact met hem te hebben en als ik hem twee of meer dagen niet zie voel ik me al gauw ongelukkig en heb ik soms last van huilbuien.

Graag wil ik hier over praten met mensen die hetzelfde probleem hebben of mensen die tips hebben om hem minder snel te missen of afleiding te zoeken. Het duurt namelijk nog een maand voordat hij eindelijk vakantie heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2005, 11:28
Nona
Nona is offline
Verplaatst naar L&R.
Oud 02-06-2005, 11:57
Shitonya
Shitonya is offline
omg, wat een obsessie. Je moet gewoon afkicken. Het missen wordt vanzelf wel minder. Hem te vaak zien leid na verloop van tijd tot problemen (ik spreek uit ervaring), dus na een tijdje zie je wel in dat dit een goede oplossing is
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:48
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-06-2005 @ 12:57 :
omg, wat een obsessie. Je moet gewoon afkicken. Het missen wordt vanzelf wel minder. Hem te vaak zien leid na verloop van tijd tot problemen (ik spreek uit ervaring), dus na een tijdje zie je wel in dat dit een goede oplossing is
Ze is gewend hem elke dag te zien, dan is dat best een overgang al verandert dat ineens. Echt heel obsessief ja, als je verliefd bent op iemand en je mist diegene als hij er niet is

On topic: Misschien kun je wat afspreken met vriendinnen op de dagen dat je hem niet ziet, en dan met z;n allen wat leuks gaan doen (winkelen ofzo). Of wat meer tijd aan je hobby's besteden, en maar zo denken, hij heeft ook bijna vakantie en dan kunnen jullie elkaar weer vaak zien.
Oud 02-06-2005, 13:01
tjik
tjik is offline
Ik kan het probleem.
Als mij vriend bij mij is ben ik zo blij.
Maar zodra hij weg is voel ik me rot
En op msn enzo vind ik ook altijd rot gaan.
Ik ben alleen gelukkig als hij eris
Ik weet niet hoe dit komt,
en ik zit er best wel mee.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:02
Shitonya
Shitonya is offline
mja wat ik al zei: afkicken. Iets dagelijks gebruiken/zien in wleke vorm dan ook noem ik toch echt een verslaving.
( nee, afgezien dingen als wolken, zon, de straat etca natuurlijk)
Het gaat vanzelf wel weer over als ze zich niet teveel verveelt
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:09
tjik
tjik is offline
Hmm ja maar ik zie hem al niet elke dag,
misschien 3 keer per week?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
tjik schreef op 02-06-2005 @ 14:01 :
Ik kan het probleem.
ja dat heb ik dus ook, op msn en aan de telefoon is nooit zo fijn, maar als ik hem zie weer wel. dan is het gewoon veel persoonlijker en kun je dingen ook niet zo gauw verkeerd opvatten.

met afleiding ben ik nou trouwens wel bezig. ik ga een lijst maken met wat ik nog allemaal kan doen, allerlei achterstallig werk zoals foto's inplakken, kamer zeer grondig opruimen, kamer zoeken voor volgend jaar enz. en ik probeer ook wel met m'n vriendinnen af te spreken.

dit forum vind ik ook heel fijn. je kunt gewoon alles kwijt en je bent ermee bezig. dat is toch wel het beste denk ik, gewoon jezelf bezig houden zodat je niet al te veel aan hem denkt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:31
tjik
tjik is offline
Ja je hebt helemaal gelijk.
Maar ik heb wel vrienden en vriendinnen om iets te gaan doen,
of internet fora's enzo.
Maar ja niets vind ik fijner om bij hem te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:32
Verwijderd
Je bent gewoon te afhankelijk, geestelijk. Je bent verliefd en dat kan nog weleens erg intens zijn ja

Je zou toch afstand moeten nemen, is het niet om zijn zenuwen te sparen dan wel voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:41
tjik
tjik is offline
Je hebt wel gelijk dat ik te afhankelijk ben,
en ja ik probeer allerlei andere dingen wel te doen maar ja

Ja we hebben vaak ruzietjes omdat ik dan wil dat hij komt ofzo.
Terwijl het niet gaat hij moet ook andere dingen doen enzo.
Das niet goed voor zijn zenuwen, en voor mijne ook niet eig.
Oud 02-06-2005, 17:49
Smobbo
Smobbo is offline
'Think Happy Thoughts'

Je idd gewoon bezig houden is het beste
Oud 02-06-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
tjik schreef op 02-06-2005 @ 14:31 :
fora's
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 19:36
Toet0r
Toet0r is offline
Same here (maar dan net andersom)
Mijn vriendje is nu net klaar met zn examens en nu zie ik hem ook veel minder. Dat begon zoiezo al voor zn examens toen hij vrij was en moest leren.
Ik baal er ook heel erg van dat ik hem nu gewoon een stuk minder zie, aangezien ik nog wel met school zit.
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat.

Maar het is idd een kwestie van tijd denk ik, op den duur ben je er wel aan gewent
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 20:48
evanescence
evanescence is offline
herken t wel maar bij mij is de situatie anders..ik heb dik 1,5 jaar verkering met een jongen die 125 km verderop zit..ik zie m 2x in de maand dus om de week in het weekend (ik moet 1x in de 2 weken om zaterdag werken, anders kom ik niet rond, woon nl ook op mezelf enzo).

Als ik hem niet zie voel ik me soms ongelukkig ja..ik wil graag bij m zijn...het is meer als ik hem 2 weken niet zie, zoals bij ons het geval..bij jou is het al bij 2 dagen...het geluk is dat jullie waarschijnlijk dicht bij elkaar wonen en als er wat is dat jullie troost bij elkaar kunnen vinden, bij ons is dat over de telefoon wat niet echt leuk is

ik heb wellus tijden gehad dat ik m 1x in de maand zag..dat is echt frustrerend..maar je doet er niks tegen..het enige wat ik kan zeggen is afleiding zoeken en proberen niet zo afhankelijk te zijn van je vriend of je gelukkig bent of niet..ook al lijkt het op dat moment niet mogelijk...
Oud 02-06-2005, 21:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Dat had ik eerst ook. Zodra ik hem maar een dagje niet kon zien, voelde ik me heel ongelukkig. We hebben nu al bijna 2 jaar en dat gevoel is helemaal over. Er zijn nog meer leuke dingen te doen! Bij mij ging het vanzelf over. Je moet gewoon een beetje afleiding zoeken, anders word je gek van jezelf!
Oud 02-06-2005, 21:58
Gothic
Gothic is offline
Ik had dat eerst ook. Dat was gewoon niet gezond. Zit iets bij mijzelf niet goed. Nu heb ik een nieuwe vriend en ik heb nergens meer last van. Als je eenmaal zelfstandig gelukkig kunt zijn, is het vriendje iets extra's .
Oud 02-06-2005, 22:04
groovy
groovy is offline
Citaat:
tjik schreef op 02-06-2005 @ 14:01 :
Ik kan het probleem.
Ik heb echt gewoon precies hetzelfde..ook met msn enzo..vaak begrijp je elkaar dan ook niet goed..zucht..

Ik zag hem alleen maar in de weekenden, en ik heb nu vakantie en hij ook nog niet, dus voel me nu soms nog rotter omdat ik nu niet echt bezig ben met leren voor examens ofzo. Dus geen afleiding ..maar ga dadelijk werken dus dat is wel fijn, maarja in de weekenden was hij altijd degene die meer tijd had dan ik en nu barst ik van de tijd en krijg ik van hem te horen dat hij niet kan ..maarja, dadelijk vakantie, maar ik maak me nu al zorgen voor als de vakantie voorbij is haha! Wordt dan echt weer afkicken ..maarja voor TS: (praat alleen maar over mezelf haha)

Inderdaad gewoon toch proberen leuke dingen met andere te doen, dat is nooit slecht voor je sociaal leven, je moet je ook met vrienden kunnen vermaken
Maar ik snap heel goed dat je het met je vriendje net wat leuker vindt allemaal, dat heb ik ook. Maar echt, ga leuke dingen doen, ga je hele kamer opruimen en poetsen en ga werken!! Works for me haha!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:11
Snow Cherries
Snow Cherries is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2005 @ 22:58 :
Ik had dat eerst ook. Dat was gewoon niet gezond. Zit iets bij mijzelf niet goed. Nu heb ik een nieuwe vriend en ik heb nergens meer last van. Als je eenmaal zelfstandig gelukkig kunt zijn, is het vriendje iets extra's .
Precies!

Ik herken het gevoel ook, heb het zelf ook heel erg gehad, met name bij mijn eerste vriendje. Ik was zó blij dat ik een vriendje had (eigenlijk: dat ik dus blijkbaar toch wel leuk genoeg was om een vriendje te kunnen krijgen) dat ik meteen mijn hele leven om hem liet draaien en ik niets meer voor mezelf had. Alles moest met hem te maken hebben, anders was het niet leuk. Het ging uit tussen ons voor ik de kans had om er iets aan te veranderen, maar ik realiseerde me daarna wel dat je jezelf gelukkig moet maken, en dat een ander dat niet voor je kan doen.
Oud 03-06-2005, 17:28
annepanne
annepanne is offline
ik mis mijn vriend ook altijd als tie weg is....
ik kan het ook moeilijk om je vriend niet te zien...vooral als je al lang een relatie heb!!!

op msn vind ik toch ander dan lekker bij hem zijn en kloelen enzo

maar als je elkaar te vaak ziet is het ook weer niet leuk!!!
Reageren

Regels voor berichten