Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 15:47
Sjanine meissie
Sjanine meissie is offline
Wie gaat er allemaal op vakantie naar Playa d'aro en omstreken dit jaar? En naar welke camping of hotel ga je dan? Ik naar Camping Mas st Josep
Oud 02-06-2005, 17:09
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 02-06-2005, 22:24
Verwijderd
Oehh dat is leuk daar

Ik heb al gehoord dat er zeker 1000 winkels zitten in het plaatsje, en dat spanjaarden daar uit de omstreken er hun inkopen doen, dus shoppen kan je er goed doen.

Zelf zit ik in Commaruga, plaatjes onder Barcelona, er een flink stuk vanaf. Maar ken het gebied van Playa de aro wel goed.

Persoonlijk vind ik de allerbovenste costa wel ok. (costa dorada die loopt van barcelona tot rond salou is het mooiste). Het is er toch weer ietjes uitgebreider dan de costa maresme, waar het gewoon krap is.

Nja vragen kan je altijd posten want ik ken spanje wel redelijk goed.
Oud 03-06-2005, 15:33
Sjanine meissie
1000 winkels is zeker goed te doen!
Oud 03-06-2005, 23:01
Verwijderd
jaaaa

Playa de Aro

Playa de Aro biedt alles wat u maar wensen kunt. Het strand van Playa d'Aro is een groot zandstrand (fijngrind) omgeven door prachtige baaien en rotspartijen. Een centrum met moderne, mondaine winkels van hoog niveau, maar u vindt hier ook eenvoudige, goedkopere winkeltjes. Hetzelfde geldt voor de restaurants. Een uitgebreide keuze, van exclusief tot vele gezellige pizzeria's en andere eethuisjes, barretjes en terrasjes. In het voor- en naseizoen is het in de hotels en op het strand over het algemeen rustig. 's Avonds en in de weekenden, wanneer de spanjaarden van heinde en verre hun kleding komen kopen in Playa d'Aro, kan het er goed druk zijn. Volop keuze aan sportactiviteiten; duiken, zeilen, golf, squash enz. Natuurlijk is er ook een jachthaven, waar u desgewenst een bootje kunt huren. 's Avonds is het levendig op de terrasjes voor de strandhotels, dit zet zich later op de avond voort in de talloze pubs en discotheken in en rondom het centrum. Het is ook zeker de moeite waard om eens een dagje naar het strand in Sagaro te gaan, een plaatsje op een steenworp afstand. De hotels die wij in contract hebben liggen vlakbij of op het strand in de hotelwijk "Santa Margarita".
--------------------------------------------------------------------------------

Plaatsnaam: Playa de Aro
Ligging: Gelegen aan de noordoostkust van Spanje (Costa Brava), tussen Palamos en San Feliu de Guixols.
Afstanden: Palamos 7km. Vliegveld Gerona 32km.
Plaatsbeschr: 3,5km Lange, grote badplaats met achter het lange strand een brede promenade met vele terrassen, grote moderne hotels, hoge appartementengebouwen en woonhuizen langs vlakke wegen. Aan de zuidkant een jachthaven en een boomrijke hotel- en appartementenwijk. Aan de noordkant ligt de bosrijke villawijk Mas Nou met sterk hellende wegen. Dwars door de plaats loopt de verbindinsweg naar Palamos met in het centrum de splitsing naar Gerona. Groot en levendig centrum met vele terrassen en winkels.
Winkels: Ca. 250 winkels, waaronder veel luxe boetieks, lederwarenzaken, juweliers, schoenenwinkels en 2 warenhuizen. 1x Per week markt. Openingstijden winkels: 09.00-14.00 uur en 17.00-22.30 uur.
Drukte: Druk langs de 2 verkeerswegen, druk in het centrum. Daarbuiten rustiger. In de villawijk Mas Nou heerst rust. In het voor- en naseizoen is het zeer rustig.
Strand: Aro-strand: gelegen voor de hele plaats. Erachter is de promenade met vnl. moderne, hoge accomodaties. Grof zandstrand van ca. 2km lang en 40-70m breed. Mei tot half september verhuur van ligbedden en parasols. Er zijn douches, een EHBO-post en op de promenade erlangs vele terrassen.

Rovira-strand: aan een baaitje, ten noordoosten van het Aro-strand. Fijn grindstrand ca. 200m lang en 40m breed. Er zijn douches, toiletten, EHBO-post, bar met terras.

Cala Cristostrand: aan een baai ten noordoosten van Playa de Aro. Fijn grindstrand met aan weerszijden rotsen, ca. 150m lang en 50m breed.

Cala Gogo-strand: aan een baaitje ten noordoosten van Playa de Aro. Fijn grindstrand, ca. 50m lang en 10m breed.
Uitgaan: Ca. 100 gevarieerde bars, waaronder Engelse pubs, cocktailbars, pianobars, Duitse en Nederlandse bars en ijssalons. In het centrum ca. 20 terrassen en op de promenade ca. 25 terrassen. 10 Discotheken (vooral Joy en Malibu zijn populair) en 6 discobars.
Restaurants: Ca. 100 zeer gevarieerde gelegenheden, oa. vis- en grillrestaurants, Duitse restaurants, Nederlandse restaurants, Chinese restaurants en eenvoudige cafetaria's.
Uitgaan overig: 2 Bioscopen, grote openluchtdiscotheek in st. Feliu de Guixols, Magic Park (grote speelhal met bowlingbanen en rolschaatsbaan).
Tennis: 3 Tenniscomplexen met in totaal 26 banen, ca. € 20,= per uur (met verlichting ca. € 25,= per uur). Bij vrijwel allemaal zijn rackets te huur en is les mogelijk.
Squash: 2 Banen ten zuiden van het centrum.
Windsurfen: Juni tot half september bij de jachthaven.
Zeilen: Juni tot half september bij de jachthaven.
Paardrijden: In Santa Cristina de Aro op 6km afstand.
Duiken: Duikschool naast hotel Columbus
Golf: In de wijk Mas Nou 18 en 9 holes.
Overige sport: Minigolf, kartbaan in Sta. Cristina d' Aro, waterpretpark "Aquamarina" in Playa d' Aro (is hetzelfde soort park als Waterworld in Lloret).
Kinderen: De stranden hebben een vrij snel tot snel aflopende zeebodem. 2 pretparken. Verspreid enkele speeltuintjes.
Verb. boot: Mei t/m september vanaf strand 4x per dag naar Palamos en via oa. San Feliu de Guixols, Tossa en Lloret naar Blanes.
Verb. bus: 1x Per uur (juli/aug 2x per uur) vanuit centrum naar San Feliu de Guixols en Palafrugell, Gerona en Barcelona. Gemiddeld 12x per dag naar Santa Cristina de Aro.
Verb. taxi: Er zijn taxiverbindingen.
Verb. trein: Dichtstbijzijnde treinstation is in Caldes de Malavella (ca. 20 km van Playa d' Aro). Caldes de Malavella heeft geen busverbindingen met Playa d'Aro.
Overig vervoer: Mei t/m september, toeristentreintje door Playa de Aro.
Vervoer huren: Auto's, scooters, bromfietsen, fietsen.
Excursies: Hierover ontvangen de gasten ter plaatse informatie.
Activ/Festival: Hierover ontvangen de gasten ter plaatse informatie.
Medische hulp: 2 Artsenpraktijken en 5 apotheken. Geen Nederlandse artsen, spreken wel Engels. Ziekenhuis in Palamos op 7km. Voor trombosedienst moeten ze naar Palamos om bloed af te nemen en vervolgens kunnen ze de uitslag in Playa de Aro bij het Eurocenter ophalen.
Post/Telefoon: Postkantoor (ma t/m vrijdag 09.00-14.00 uur, zaterdag van 09.00-12.00) in het centrum.
Banken: Diverse banken en geldautomaten.

bron: www.solmar.nl

mocht je nog wat info willen
Oud 05-06-2005, 18:28
Porcelain
Porcelain is offline
Ik ga er ook heen, maar wij zullen bijna iedere dag wel te vinden zijn aan het strand bij Palamos, er een aantal kilometertjes vandaan, dat is echt paradijselijk<3. Het strand bij playa d'aro vonden wij namelijk erg druk en ongezellig.
En s'avonds.. shoptijd in Playa d'aro.
Oud 07-06-2005, 09:56
Sjanine meissie
Echt super relaxed dus
Oud 07-06-2005, 15:36
Verwijderd
verschrikkelijk
Oud 07-06-2005, 21:45
gurl19
gurl19 is offline
ik ben er twee jaar geleden geweest..

Echt super gezellig!! Veel discotheken daar, maar wij gingen eigenlijk altijd naar de 'joy' Soms ff naar een andere, maar die vonden we dan toch minder leuk.
Je moet wel wachten tot de proppers buiten komen. Het entree geld is dan veel lager. Ze komen rond 12 uur. Met entreepapiertje kon je dan ook een drankje nemen. (het duurste nemen dus) De alcohol daar is helaas niet te betalen. Tenminste iets anders dan bier.

1000 winkels heb ik da niet gezien hoor. Het is gewoon een klein plaatsje, met wel een paar leuke winkels. Maar geen 1000

Op het strand kun je waterfietsen (erg gezellig) en op zoon banaan. Kost natuulk beide geld.

veel plezier!!
Oud 09-06-2005, 13:28
Toscane
Toscane is offline
Zeker een leuk vakantieplaatsje!!

Grote boulevard, met veel leuke winkels. Wij zijn nooit naar het grote lange strand dat bij het centrum ligt geweest maar naar een klein baaitje.. het is daar echt supermooi (ziet het vaak ook in de reisfolders staan). Moet je zeker dadje naar toe gaan want is echt leuk.

En idd, wachten op de proppers.. scheelt je veel geld.

En als het licht aan de ene kant van de straat uitvalt.. dat gebeurt vaker (zeg maar 2x op dezelfde avond.. gelukkig maar 1 keertje in de 10 dagen dat wij er waren)
Oud 09-06-2005, 14:34
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Ik ben er vorig jaar geweest!

Leuk plaatsje, genoeg te doen!

Genoeg winkeltjes voor prularia en andere zaken

Relaxed strand en boulevard

Er zijn genoeg discotheken, alleen in velen daarvan is het veel te rustig, de JOY is echt de discotheek waar je moet zijn! Voor dames is het daar meestal vrij entree..

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 14:37.
Oud 24-06-2005, 07:53
BCR
BCR is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 07-06-2005 @ 22:45 :
Echt super gezellig!! Veel discotheken daar, maar wij gingen eigenlijk altijd naar de 'joy' Soms ff naar een andere, maar die vonden we dan toch minder leuk.
Je moet wel wachten tot de proppers buiten komen. Het entree geld is dan veel lager. Ze komen rond 12 uur. Met entreepapiertje kon je dan ook een drankje nemen. (het duurste nemen dus) De alcohol daar is helaas niet te betalen. Tenminste iets anders dan bier.

Als meisje mag je gratis naar binnen in Joy. Tenminste, dat mochten wij toen wel. En T-i-n-e-z zegt t ook
Maar wat grappig dat Joy de leukste is. Dat was de enige discotheek waar ik toen geweest ben.

Overigens vind ik het ook een heel mooi en gezellig plaatsje. En ik ben helemaal niet zo'n persoon die van die uberpopulaire plekken met alleen maar Nederlanders houdt. 1000 winkels zijn er idd niet, maar het is goed vertoeven daaro
Oud 28-06-2005, 15:18
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
BCR schreef op 24-06-2005 @ 08:53 :
Als meisje mag je gratis naar binnen in Joy. Tenminste, dat mochten wij toen wel. En T-i-n-e-z zegt t ook
Maar wat grappig dat Joy de leukste is. Dat was de enige discotheek waar ik toen geweest ben.

Damn ik heb de 2 weken 7 euro betaald
Advertentie

Regels voor berichten