![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien kun je van narcose ontzettend misselijk worden en je kan nog een hele tijd last van die narcose hebben. Ik heb 2 weken nachtmerries gehad na die tijd en maandenlang last van duizelingen en flauwvallen (ik heb wel 2 hele zware narcoses gehad in een korte tijd, maar toch) Spinaal heb ik geen ervaring mee verder.
||
Citaat:
Bij de meeste ziekenhuizen krijg je van te voren een pilletje (XTC?) waarvan je heel slaperig wordt. Ik zag door dat pilletje alles dubbel en ik snapte er niks meer van. Van een ruggenprik merk je dan niks meer. En die gasten doen het zo vaak, je hoeft niet bang te zijn dat ze mis prikken. Ik zou het advies van de dokter opvolgen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En als ze teveel narcose geven kan je in coma raken. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Assistent ja, maar wij doen dus zo'n beetje alles en de "baas" helpt wat indien nodig ![]() Vaak wordt inderdaad een tabletje gegeven dat je wat rustiger maakt, maar bij sommigen werkt het helemaal niet en anderen gaan er meteen van slapen. Erg pijnlijk is het gewoonlijk niet. Eerst met superdun naaldje de huid verdoven, dan wat dieper verdoven en dan pas de prik zelf. We prikken onder het ruggenmerg dus dat kan niet geraakt worden, je kunt alleen klein schokje voelen in je been van een zenuwwortel. Is allemaal niet erg ![]() Er is een heel kleine kans dat het niet lukt op 1 plek, dan prikken we gewoon 1 wervelruimte hoger. Zeker bij jonge mensen eigenlijk nooit een probleem. Je krijgt overigens eerst de bewaking aangesloten aan je lichaam (ECG, bloeddruk, saturatie) en een infuus. Veel succes ermee, David ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee hoor, geen onzin, het klopt gewoon ![]() 't Kan weleens voorkomen dat je bloeddruk bv. wat daalt en dan kun je wat meer vocht en/of medicijnen geven, vandaar. Verder gebeurt er eigenlijk nooit wat (gelukkig ![]() David |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat infuus in je hand krijg je toch ook als je onder narcose gaat? Die vond ik trouwens donders veel pijn doen, doe mij maar een ruggenprik i.p.v. dat infuus ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een kijkoperatie schijnt ruggenprik goed te doen te zijn. Je hoort dan ook geen gezaag ofzo, je kunt wel meekijken op de monitor wat ze in je knie aan het doen zijn. Je bent vanaf je middel verdoofd en je hebt dus zelfs niet in de gaten of je been recht naar voren ligt of gebogen. Als je niet bang bent voor de prik zelf, zou ik voor de ruggenprik gaan, heel wat minder bijwerkingen als narcose. Ik heb zelf geen operatie meegemaakt, maar ik ben secretaresse op een orthopaedie afdeling en heb een keer mogen kijken bij een arthroscopie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
mag je zelf kiezen welke anesthesie je krijgt? Undit | 5 | 06-03-2012 18:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
meniscus beschadigd SuperS | 5 | 12-06-2006 08:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
Algehele narcose of ruggenprik? Smoozy | 27 | 24-05-2006 19:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Compartimentssyndroom: Drukmeting been Mara | 1 | 31-10-2004 11:50 | |
Seksualiteit |
Wat prefereren de dames? Besneden of niet besneden? Jorryt | 32 | 22-01-2004 20:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Welke operaties heb je ondergaan? Rabbi Daniel | 37 | 18-10-2002 20:03 |