Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een grafisch rekenmachien is veel beperkter, dus ga je meer op het probleem focussen dan op hoe alles met de gebruiker moet communiceren (=interface). Je focust dus eigenlijk op de hoofdzaak: een methode ontwikkelen om te bepalen hoeveel elke persoon krijgt. Op zich is de interface en connectie met de gebruiker van minder belang, als je het puur bekijkt op gebied van programmeren/logica. In Delphi moet je dus steeds zorgen dat de invoer geldig is en die invoer moet je dan omzetten naar numeriek bruikbare waarden, bij een grafisch rekenmachientje gebeurt dat al grotendeels voor jou. @TS: Hoe ver zit je trouwens met het programma?
||
Citaat:
Ik zie niet in waarom je uberhaupt iets in delphi moet maken.... Is het niet veel handiger om gewoon iets in javascript te doen? Dus de vraag: heb je hier keuze in, welke taal je mag gebruiken? Serieus, javascript is daarvoor veel geschikter, t gaat immers alleen om het algoritme. |
![]() |
||
Citaat:
Het was trouwens in mijn post dat je kon lezen dat het algoritme waarschijnlijk belangrijker is dan het geheel. Dat was om aan te tonen dat ze best met een functie/procedure begint die alles uitrekent en dan daarna die functie met de interface verbindt. Op zich is interface ook wel belangrijk op gebruiksniveau, maar voor een opleiding is een algoritme uitdenken wel belangrijker dan het uitzicht. Deze opgave is trouwens niet zo heel moeilijk, maar de TS komt blijkbaar niet terug... @iamcj: Het is inderdaad zo dat de help van Delphi uitgebreid genoeg is om veel uit te halen, maar dan heb je toch een basiskennis van Pascal nodig om zelfs met de help om te gaan. Dit brengt me trouwens op het idee om dé simpele naslagsite over Delphi/Object Pascal te geven: http://www.delphibasics.co.uk
|
|